Tuleeko tuosta itse tehtävästä lähes kaikissa kaupoissa myytävästä Coopers-oluesta juotavaa? Oletetaan nyt, että noudatan ohjeita _täydellisesti_. Mulla on sellainen mielikuva, että itsetehdyt oluet maistuvat aina hiivalle.
Coopers-olut
3
1610
Vastaukset
- Eero
Coopers on paras olutmerkki, Finlandia ym jää vähän vaisun makuiseksi.
Ei se kaupan olutta aivan vastaa, mutta onhan ulkolaisissa oluissakin hiivaa vielä pullon pohjallakin. Siitä on netissä jonkun kirjoittama artikkelikin miten niistä voi ottaa "siementä" oman hiivakannan kasvattamiseen.
Hiiva lisääntyy niinkauan kun sokeria on.
KUn pullotusvaiheessa pulloon laitetaan sokeria että tulee se loppukäyminen ja paine pulloihin.
Hiiva lisääntyy tuona aikana ja se todella jää sinne pulloon.
Kokeilla voi olutselvikettä,eli hiivantappoainetta.
Silloin se jää tiiviimmin pullon pohjaan tehtävänsä tehtyään ja olut on hieman parempaa.
Mutta tuo on makuasia.
Jokainen olut, kaupantekoinenkin on oma oluensa ja kotiolut on yksi siellä joukossa. Mikä on hyvää, mikä huonoa, se on makuasia - Jape
Coopers on parasta olutta mitä kaupasta löytyy, itse olen harrastanut oluen tekoa n.6 vuotta ja oma makuhermoni on tottunut kotitekoiseen niin hyvin että maistuu paremmalta kuin "valmis" olut. Hiivan määrää voi vähentää lapottamalla olut toiseen astiaan ennen pullotusta. Olen tehnyt olutta myös finlandia pöntöstä, hyvää tavaraa siitäkin tulee, hinta/laatu suhde erinomainen -> 6€ / 20litraa.
Paras maku saavutetaan kun olut on ollut pullossa 3-4vkoa. - Anonyymi
Mites nykypäivänä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16457
- 10412
- 16347
- 3341
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...13206- 1103
- 090
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä090Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa
76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68367- 161