kuka tietää mikä on tampereen paikallisseurakunta

kalkkunaa

rovaniemellä kokoontuu tampereen paikallisseurakunnan rukousryhmä. mikä on tampereen paikallisseurakunta? Onko kyseessä kristillinen seurakunta ja mitkä ovat seurakunnan ominaispiirteet?

11

7144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • topman

      fundamentalistinen ja vanhoillinen pieni baptistiseurakunta, entiseltä nimeltään Baptistilähetys. Erosivat BL-yhteydestä oppikiistojen takia.

      • kalkkunaa

        Oletko käynyt kuuntelemassa? Ainakin baptistilähetys oli vuosia sitten tosi tiukka opiltaan.


      • topman
        kalkkunaa kirjoitti:

        Oletko käynyt kuuntelemassa? Ainakin baptistilähetys oli vuosia sitten tosi tiukka opiltaan.

        mukana joskus 94-95. Aika rajuja kokemuksia niiltä ajoilta, mutta ei niistä tässä sen enempää. Kävitkö itse treella vai roissa?


      • Pekka.Laitinen
        topman kirjoitti:

        mukana joskus 94-95. Aika rajuja kokemuksia niiltä ajoilta, mutta ei niistä tässä sen enempää. Kävitkö itse treella vai roissa?

        Olen itsekkin kuullut kyseisestä rovaniemen ryhmästä. Millaisia kokemuksia teillä on siitä tampereen Seurakunnasta?


      • kalkkunaa
        topman kirjoitti:

        mukana joskus 94-95. Aika rajuja kokemuksia niiltä ajoilta, mutta ei niistä tässä sen enempää. Kävitkö itse treella vai roissa?

        rovaniemellä samoihin aikoihin, silloin toimi baptistilähetyksen nimissä. Oli todella tiukka opetus, pitivät muita seurakuntia luopuneina ja omaa ainoana oikeana. Epätervettä opetusta. Sai aikaan enemmän haavoja kuin hedelmiä. Kyseinen seurakunta ei lähtenyt kasvamaan täällä, nyt toimii tampereen paikallisseurakunnan rukousryhmänä. Tiukka opetus edelleen jatkuu... Kierrän kaukaa.


    • Baptistilähetys

      Vuonna 1986 vapaakirkosta eronnut saarnamies Pentti Tynjälä perusti Baptistilähetys nimisen seurakunnan Poriin, johon liittyi 4 vapaakirkon vanhemmistonjäsentä ja myöhemmin monia ihmisiä eri seurakunnista.

      Seurakunta oli hyvin ahkera evankelioimaan ja herätystä oli usein, monia tuli uskoon ja seurakunta laajeni eri paikkakunnille, parhaimmillaan toimintaa oli n. 10:llä paikkakunnalla.

      Porin lisäksi merkittävä paikkakunta oli Alavus, myöhemmin toimintaa oli mm. Helsingissä ja Tampereella ja Lahdessa. Baptistilähetys järjesti yhteisiä juhlia, joissa oli mukana puhujia ja väkeä eri puolilta Suomea.

      Aikaisemmin Baptistilähetykset tunnettiin vahvasta sanan opetuksesta ja ahkerasta evankelioinnista, mutta nykyisin nekin ovat alkaneet jossakin määrin seuraamaan tämän ajan uusia oppeja ja herätyksien aaltoja.

      Baptistilähetyksen saarnaajia ovat mm. Petri Nurminen ja Pauli Rahkonen.

      Nykyisin Baptistilähetyksen toiminta on vähäisempää eikä herätyksiäkään ole nähty.

      • kalkkunaa

        suomessa kyseinen baptistilähetys vielä toimii?


      • Anonyymi
        kalkkunaa kirjoitti:

        suomessa kyseinen baptistilähetys vielä toimii?

        Vain heidän oma näkemys Raamatusta on ainoastaan oikea. Kaikki muut seurakunnat edustavat uskosta luopuneita ja ovat kadotukseen menossa. Ei mitään auttamishalua, vaan lähinnä haukkua muita. TV7 on täysin väärin, kaikki Jeesuksesta koskevat kirjat harhaoppisten "uskovien" omaa tulkintaa jne. Ei mitään muuta kuin puhua Jeesuksesta ja jos epäilet vähänkin heidän sanojaan, et ole, enää tervetullut. Sydämettömiä ihmisiä. Kannattaa välttää.

        Kaikki elämässä on vain syntiä, mutta heidän näkemyksensä on ainoa oikea. Rakkautta ei ole vaan, tuomitsemista.


    • Anonyymi

      Aika surullista luettavaa...
      Kiinnostuin ihan ammatillisesti ottamaan selvää, mikä ryhmä ko. seurakunta oikein on. Niitä "ainoita oikeita" seurakuntia kun tuntuu olevan pilvin pimein.
      Sain postin mukana srk:n esitteen, ja siksi olen nyt onkinut tietoa.
      Olen usein mielessäni kysellyt, mikä on se jokin, joka saa ihmisen ajattelemaan ja uskomaan, että juuri hänen ymmärryksensä asioista on se ainoa oikea. Surullisinta on huomata, että juuri kristilliseen uskoon liittyvissä asioissa on niin paljon näitä "ainoan oikean" uskon edustajia.
      Nöyryyttä ja rakkautta olisi meidän kaikkien hyvä rukoilla...
      Olen itse nuorena omakohtaisen uskon lahjan saanut ja elämän varrella oppinut, että meitä on niin monenlaisia - ei löydy mitään "ainoaa oikeaa" tapaa uskoa! Hyvä, meitä rakastava Jumala johdattaa meitä sitä polkua, mikä on meille paras.
      Tähän luotan edelleenkin!

    • Anonyymi

      Täyttä roskaa koko Tampereen paikallisseurakunta. Huonoitsetuntoisia henkilöitä jotka perustelevat joka asian raamatulla.

    • Anonyymi

      Tällaista sössötystä. Ennen jeesusta olin täysin avuton, en pystynyt itse mihinkään. Olin vaan säälittävä tietokonetta pelaava nörtti. Sitten aloin lukea Kirjaa ja käymään säännöllisesti ajanhukkakokouksissa ja elämä vaan muuttui paremmaksi.
      Joka asia on vaan syntiä; ei saa käydä laivalla, ei tanssia, kaikki väärin vaan heidän näkemys on oikea.

      Päivänselvää että jokainen voi itse luoda jeesuksensa ja jeesus rakastaa kun jeesusta rakastaa ja uskoo jeesukseensa. Aikaa ei tarvitse kuluttaa minkään raamatun tutkimiseen. Kyllä jumala niin kova tyyppi on että se päättää itse ketä hän rakastaa lespoa, homoa ketä vain. Mitään raamatun tutkimista ei tarvita. Sellaiseen kenelläkään aikaa ole.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4783
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1536
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1102
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1091
    Aihe