Osaisko kukaan auttaa?

Toivoton myös

Pakko taas kirjoittaa ja kysyä apua jos joku osais auttaa minua..

Sain genitaaliherpestartunnan tammikuussa, ekat oireet kestivät lähes 2 kk:tta. Vajaa pari viikkoa sitten tuli taas pahat oireet. Syön Acyraxia ja oireet onkin muuten parantuneet mutta kirvellys jäi, eniten kirveltää virtsaputken suun kohdalta (välillä ihan kamalaa kirvellystä ja välillä ei mitään). Voiko herpes aiheuttaa kirvellyksen? Vai mikä muu sen tekee? Klamydiaa/tippuria minulla ei ole, testattu on varmuuden vuoksi kolmesti tammikuun jälkeen.

Oma lääkärini on tällä hetkellä lomalla, laitoin sähköpostia hänelle mutta olisi kiva jos joku osaisi sanoa mikä tuon kirvellyksen tekee ja mikä auttaisi siihen.

5

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hopeless

      Voisko olla et sun limakalvot olis vähän rikki/haavaumilla siit virtsaputken kohdalta? Mulla oli sillon niin...sitä ei välttämättä havaitse sitä rikkonaisuutta kunnolla, mäki sillon peilatessa vaan näin et se kohta punotti mut lääkärien mukaan oli täysin auki limakalvot..
      Tosin se on kyl sit vähän outoo jos se on vaan joskus se kipu :/
      Harmi et sul tuli taas herppari :( Täytyy taas todeta et herpes on kyl helvetillinen tauti..

      • Toivoton myös

        Sitä mäkin epäilen, että limakalvot on nyt taas huonossa kunnossa.. Oon kerta niin monta kertaa päivässä suihkutellut alapäätäni tämän parin viikon aikana. Suihkuttelu kun aina helpottaa oireita, tosin kyllä liika pesu kuivattaa limakalvoja.

        Ja uskoisin, että hiivatulehdus tekee sen kirvellyksen (valkovuoto nimittäin on aika paksua ja jos on pitkän aikaa pesemättä alapäätä niin sitten kirveltää). Töitten jälkeen nimittäin suihkuttelin taas alapääni puhtaaksi ja nyt ei ole koko iltana kirvellyt.

        Hitto, tulis se lääkäri lomalta niin sais suun kautta otettavan hiivatulehduslääkkeen, pääsis hiivatulehduksestakin.

        Herpes tosiaan on helvetillinen tauti mutta uskoisin, että kun oireet ovat parantuneet niin sitten ei taas hetkeen tuu oireita. Varsinkin kun on stressaamatta/miettimättä koko tautia. Ainakin sain olla yli kolme kuukautta ilman suuria oireita ja seksiä tuli ihan normaalisti sinä aikana harrastettua. Nyt on sitten taas ollut vähäsen taukoa. Mutta pian..

        Hopeless: Mitäs sulle kuuluu? Joko sun limakalvot on parantuneet? Onko herpparioireita?

        Kiva kun saa ees sun kanssa keskustella näistä asioista, helpottaa oloa. Toivoisin niin sitä tukiryhmän perustamista nettiin, sieltä sais ihan varmasti kaikki herpesläiset apua.


      • Hopeless
        Toivoton myös kirjoitti:

        Sitä mäkin epäilen, että limakalvot on nyt taas huonossa kunnossa.. Oon kerta niin monta kertaa päivässä suihkutellut alapäätäni tämän parin viikon aikana. Suihkuttelu kun aina helpottaa oireita, tosin kyllä liika pesu kuivattaa limakalvoja.

        Ja uskoisin, että hiivatulehdus tekee sen kirvellyksen (valkovuoto nimittäin on aika paksua ja jos on pitkän aikaa pesemättä alapäätä niin sitten kirveltää). Töitten jälkeen nimittäin suihkuttelin taas alapääni puhtaaksi ja nyt ei ole koko iltana kirvellyt.

        Hitto, tulis se lääkäri lomalta niin sais suun kautta otettavan hiivatulehduslääkkeen, pääsis hiivatulehduksestakin.

        Herpes tosiaan on helvetillinen tauti mutta uskoisin, että kun oireet ovat parantuneet niin sitten ei taas hetkeen tuu oireita. Varsinkin kun on stressaamatta/miettimättä koko tautia. Ainakin sain olla yli kolme kuukautta ilman suuria oireita ja seksiä tuli ihan normaalisti sinä aikana harrastettua. Nyt on sitten taas ollut vähäsen taukoa. Mutta pian..

        Hopeless: Mitäs sulle kuuluu? Joko sun limakalvot on parantuneet? Onko herpparioireita?

        Kiva kun saa ees sun kanssa keskustella näistä asioista, helpottaa oloa. Toivoisin niin sitä tukiryhmän perustamista nettiin, sieltä sais ihan varmasti kaikki herpesläiset apua.

        Kokeilepa muuten laittaa sitä ceridalia niille limakalvoille.. varsinki ku peset niin usein... se kosteuttaa niitä.. mäki nykyään sitä käytän.. oon havainnu ihan hyväks sen suihkeen.. ceridal lipolotion on sen nimi... tosi helppo laittaa ku vaan suihkauttaa siitä pullosta...

        Mul ei limakalvot oo vieläkään parantunu.. entisellään punottaa... mut kutina on täysin melkee hävinny... ja nyt voi jo kaikkii housuja melkeen pitää ilman epämukavaa oloo.. lähes normaali olo siis, mut punotusta vaan on.. et sen näkee siis vast et kestääkö seksin noi limakalvot.. jos kestää ni ihan sama vaik jäis ton näköseks :) mul on heinäkuun lopussa yksityiselle aika.. saa nähä mikä on sen tuomio..

        Joo se nettitukiryhmä olis paras vaihtoehto kyl.. ja oon edelleen sitä mieltä et joku ammattilainen olis hyvä saada mukaan siihen, joka sit kävis meit aina neuvomassa tän taudin kanssa toimeen tulemisessa..


      • Toivoton myös
        Hopeless kirjoitti:

        Kokeilepa muuten laittaa sitä ceridalia niille limakalvoille.. varsinki ku peset niin usein... se kosteuttaa niitä.. mäki nykyään sitä käytän.. oon havainnu ihan hyväks sen suihkeen.. ceridal lipolotion on sen nimi... tosi helppo laittaa ku vaan suihkauttaa siitä pullosta...

        Mul ei limakalvot oo vieläkään parantunu.. entisellään punottaa... mut kutina on täysin melkee hävinny... ja nyt voi jo kaikkii housuja melkeen pitää ilman epämukavaa oloo.. lähes normaali olo siis, mut punotusta vaan on.. et sen näkee siis vast et kestääkö seksin noi limakalvot.. jos kestää ni ihan sama vaik jäis ton näköseks :) mul on heinäkuun lopussa yksityiselle aika.. saa nähä mikä on sen tuomio..

        Joo se nettitukiryhmä olis paras vaihtoehto kyl.. ja oon edelleen sitä mieltä et joku ammattilainen olis hyvä saada mukaan siihen, joka sit kävis meit aina neuvomassa tän taudin kanssa toimeen tulemisessa..

        Täytyypä huomenna käydä apteekista hakemassa Ceridalia ja kokeilla josko se auttais myös kirvelyyn.

        Hopeless: Kiva kuulla, että sulla alkaa olla paranemaan päin. Aikansa se vei mutta uskoisin, että tulevaisuudessa sullakin herpes uusii yhä harvemmin. Ja kyllä limakalvot seksin kestää, ehkä ei niin usein sekstailua mutta sekstailua kuitenkin ettei tarvitse selibaatissa elää. :)

        Joku ammattilainen vois nyt ihan oikeesti perustaa nettitukiryhmän ku mulla ainakin riittäis paljon kysyttävää tästä taudista..


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe