kuka valvoo

utelenpa vaan

Kuka valvoo lähettejä vai valvooko kukaan? Pitääkö joku selonteko tehdä, että taas tuli yksi uskoon. Vai riittääkö, että sanoo, on käännytetty ja hyvin menee? Mitäs kun yksi on ortodoksi, toinen helluntailainen ja kolmas mormooni, niin eikös se ole turhaa työtä. Kun yhden käännyttää, tulee toinen ja kumoaa. Mun usko on oikea! Joutuuko lähetit ensin taistelemaan alueet itselleen, ettei jehovat ja helluntailaiset tai mormoonit ja ortodoksit taistelu samoista sieluista? En ymmärrä miten se menee? Miksi pitää levittää omaa uskontoa?

Vaikka kuinka yrittäisin, niin en ymmärrä lähetystyötä, nimittäin käännyttämistä. Ymmärrän auttamisen, ohjaamisen ja terveysneuvonnan, mutta en oman uskon tai uskonnon viemistä.

13

825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isän tyttö

      perustuu Jeesuksen antamaan lähetyskäskyyn;
      Matt. 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
      Tätä lähetyskäskyä kaikki Jeeskukseen uskovat haluavat viedä ja seurakunnat tukevat omia lähettejään. Valitettavasti eri seurakunnat painottavat eri asioita täreämmäksi kuin toiset seurakunnat ja tästä johtuvat oppikiistat seurakuntien välillä. Totta on että toiset seurakunnat pitävät omaa "oppia" oikeampana kuin toiset. Ainut oikea oppi on se mitä Jeesus on meitä kehottanut tekemään, eli pitämään Jumalaa kaikkein tärkeimpänä ja rakastamaan toisia ihmisiä. Raamattu on uskovien ohjenuora, mutta kyllä sillä voi saada paljon paahaakin aikaiseksi, jos sitä väärin käytetään.

      • Kas näin

        perinpohjaisesti aivopesty, kun et tajua edes sitä että se toinen isän tyttö siellä toisella puolellakin, se jonka olet jo tuominnut harhaoppisena helvettiin, itse asiassa ajattlee että hänenkin kulttinsa oppi on jumalan rakastamista ja muuta kivaa.

        Raamattu on uskovien lakikirja, mutta uskovaisilta jää tajuamatta että eivät tottele raamattua vaan sitä joka raamattua on heille tulkitsemassa.


      • isän tyttö
        Kas näin kirjoitti:

        perinpohjaisesti aivopesty, kun et tajua edes sitä että se toinen isän tyttö siellä toisella puolellakin, se jonka olet jo tuominnut harhaoppisena helvettiin, itse asiassa ajattlee että hänenkin kulttinsa oppi on jumalan rakastamista ja muuta kivaa.

        Raamattu on uskovien lakikirja, mutta uskovaisilta jää tajuamatta että eivät tottele raamattua vaan sitä joka raamattua on heille tulkitsemassa.

        En ihan tajunnut. En mie ketään tuomitse, taisit nyt käsittää jotenkin väärin tai sitten nimimerkin jotenkin väärin. Sanon vain sen, mihinkä todennäköisesti lähetystyö perustuu ja se on Jeesuksen lähetyskäskyyn. Siinä ei ole mitään harhaoppia, tuomiota tai kulttiopillista.

        Kyllä meidän tulee rakastaa Jumalaa ja toimia tästä rakkaudesta käsin. Ei lähetyskentille lähde sellaiset ihmiset, jotka sinne ei halua lähteä, tai jotka eivät ole saaneet Jumalalta kutsua lähteä.


      • ???
        isän tyttö kirjoitti:

        En ihan tajunnut. En mie ketään tuomitse, taisit nyt käsittää jotenkin väärin tai sitten nimimerkin jotenkin väärin. Sanon vain sen, mihinkä todennäköisesti lähetystyö perustuu ja se on Jeesuksen lähetyskäskyyn. Siinä ei ole mitään harhaoppia, tuomiota tai kulttiopillista.

        Kyllä meidän tulee rakastaa Jumalaa ja toimia tästä rakkaudesta käsin. Ei lähetyskentille lähde sellaiset ihmiset, jotka sinne ei halua lähteä, tai jotka eivät ole saaneet Jumalalta kutsua lähteä.

        lähetys puuhastelu ei auta
        ketään. jos ja kun joku on
        "uskossa" omaan "uskoonsa"
        hän monesti haluaa jakaa
        pyyteettömästi? tätä omaa
        "totuutta" eiks je?
        kristityt saa nenilleen
        muslimeilta. miksi?
        kristinusko pelottelee
        mm.helvetillä,pelottelee.
        muslimit lupaa vaikka mitä
        kivaa.
        mihin on mukavampi uskoa: helvettiin
        vaiko sexyyn paratiisiin jos et
        ole kummastakaan ennen kuullut?

        tökery selitys. toivottavasti
        edes vähän ymmärsit:)?

        love


      • isän tyttö
        ??? kirjoitti:

        lähetys puuhastelu ei auta
        ketään. jos ja kun joku on
        "uskossa" omaan "uskoonsa"
        hän monesti haluaa jakaa
        pyyteettömästi? tätä omaa
        "totuutta" eiks je?
        kristityt saa nenilleen
        muslimeilta. miksi?
        kristinusko pelottelee
        mm.helvetillä,pelottelee.
        muslimit lupaa vaikka mitä
        kivaa.
        mihin on mukavampi uskoa: helvettiin
        vaiko sexyyn paratiisiin jos et
        ole kummastakaan ennen kuullut?

        tökery selitys. toivottavasti
        edes vähän ymmärsit:)?

        love

        on että kristityt tekee lähetystyötä jeesuksen antamasta käskystä. Lähetystyö ei todellakaan ole vain raamatun opettamista, vaan arjen lähimmäisyyttä. Auttaa hoitamaan terveydenhoitoa, perheiden taloudellista apua (lehmät, kanat, viljelykasvit, jne.) Ja monien puskakansojen keskuudessa on tavallista, että ihmiset on ihan viinahuuruissa tai muissa mömmöissä ja käyttäytyy kuin mielipuolet. Kylän ihmiset luulee että siinä miehessä on henkiä ja saattaavat uhrata jopa tuon ihmisen sydämen ja muut elimet, että nuo henhet lähtisi kylästä pois. Sinusta on varmasti oikein jättää ihmiset omaan kurjuuteen!? Lähetystyöntekijät pitävät toki myös hengellisiä kokouksia, mutta kuule.. Kyllä sielläkin on sitä lääniä ihmisille mennä, jos eivät halua kuunnella! Varmasti vielä paljon enemmän kun täällä.. Mutta Jumalan sanassa on lähetyskentilläkin erityisen ihmeellinen voima, joka vetää ihmisiä parannukseen. Kiitos Jeesukselle!!
        Se miksi muslimit runnoo kristinuskoa, syy on siinä itsessään: se on väkivaltainen uskonto, joka todella haluaa alistaa koko tän ihmiskunnan itselleen ja Allahille alamaiseksi. Siinä on vielä vähemmän valinnanmahdollisuuksia kun kristinuskossa! ja siellähän se "todellinen" paratiisi odottaakin, senkun vedät pommivyöt niskaan, ni saat ties miten monta morsianta ja hienon osan paratiisista!?!?
        Kiitos Jumalalle, ettei hän halua käyttää lihan käsivartta ja väkivaltaa oman suunnitelman toteuttamiseksi!
        Jumala siunatkoon kaikkia lähetystyöntekijöitä ympäri maailmaa. Anna työntekijöiden turvaksi sinun varjeluksesi ja anna sinun Pyhän sanasi levitä aina maan ääriin asti. Kiitos Jeesus, että sinä ilmestyt ihmisille Kansallisuuteen katsomatta, ja ihmiset saavat vielä tänäkin päivänä tulla tuntemaan sinun totuutesi, rakkautesi ja huolenpitosi. Aamen.


      • muslimit
        ??? kirjoitti:

        lähetys puuhastelu ei auta
        ketään. jos ja kun joku on
        "uskossa" omaan "uskoonsa"
        hän monesti haluaa jakaa
        pyyteettömästi? tätä omaa
        "totuutta" eiks je?
        kristityt saa nenilleen
        muslimeilta. miksi?
        kristinusko pelottelee
        mm.helvetillä,pelottelee.
        muslimit lupaa vaikka mitä
        kivaa.
        mihin on mukavampi uskoa: helvettiin
        vaiko sexyyn paratiisiin jos et
        ole kummastakaan ennen kuullut?

        tökery selitys. toivottavasti
        edes vähän ymmärsit:)?

        love

        lupaa vaikka mitä hyvää, koska se on ihmisten omiin himoihin kehitetty uskonto!


      • pakanaksi
        isän tyttö kirjoitti:

        on että kristityt tekee lähetystyötä jeesuksen antamasta käskystä. Lähetystyö ei todellakaan ole vain raamatun opettamista, vaan arjen lähimmäisyyttä. Auttaa hoitamaan terveydenhoitoa, perheiden taloudellista apua (lehmät, kanat, viljelykasvit, jne.) Ja monien puskakansojen keskuudessa on tavallista, että ihmiset on ihan viinahuuruissa tai muissa mömmöissä ja käyttäytyy kuin mielipuolet. Kylän ihmiset luulee että siinä miehessä on henkiä ja saattaavat uhrata jopa tuon ihmisen sydämen ja muut elimet, että nuo henhet lähtisi kylästä pois. Sinusta on varmasti oikein jättää ihmiset omaan kurjuuteen!? Lähetystyöntekijät pitävät toki myös hengellisiä kokouksia, mutta kuule.. Kyllä sielläkin on sitä lääniä ihmisille mennä, jos eivät halua kuunnella! Varmasti vielä paljon enemmän kun täällä.. Mutta Jumalan sanassa on lähetyskentilläkin erityisen ihmeellinen voima, joka vetää ihmisiä parannukseen. Kiitos Jeesukselle!!
        Se miksi muslimit runnoo kristinuskoa, syy on siinä itsessään: se on väkivaltainen uskonto, joka todella haluaa alistaa koko tän ihmiskunnan itselleen ja Allahille alamaiseksi. Siinä on vielä vähemmän valinnanmahdollisuuksia kun kristinuskossa! ja siellähän se "todellinen" paratiisi odottaakin, senkun vedät pommivyöt niskaan, ni saat ties miten monta morsianta ja hienon osan paratiisista!?!?
        Kiitos Jumalalle, ettei hän halua käyttää lihan käsivartta ja väkivaltaa oman suunnitelman toteuttamiseksi!
        Jumala siunatkoon kaikkia lähetystyöntekijöitä ympäri maailmaa. Anna työntekijöiden turvaksi sinun varjeluksesi ja anna sinun Pyhän sanasi levitä aina maan ääriin asti. Kiitos Jeesus, että sinä ilmestyt ihmisille Kansallisuuteen katsomatta, ja ihmiset saavat vielä tänäkin päivänä tulla tuntemaan sinun totuutesi, rakkautesi ja huolenpitosi. Aamen.

        Mites sitten suu pannaan kun lähetti palaa kotiin pakanana! Tarkoitan vain sitä, että sinne meni usko, usko tai älä. Se siitä lähetyskäskystä.


      • Niin Japanissa
        pakanaksi kirjoitti:

        Mites sitten suu pannaan kun lähetti palaa kotiin pakanana! Tarkoitan vain sitä, että sinne meni usko, usko tai älä. Se siitä lähetyskäskystä.

        Japanissa kauan lähettinä toiminut Martti Turunen otti avioeron ja hänestä tuli kai 'pakana'. Nyt hänen nimensä on Marutei Tsurunen ja hän asuu edelleen Japanissa ja on Japanin 'eduskunnan' vaaleilla valittu jäsen.


    • valvoo

      Valvon päivisin koska jeesus tulee hengen maailmasta jote ei tarvi ottaa kirjaimellisesti mitää hekin vrk.n aikoi.Pidä henki kurissa äläkä oo liia jurrissa siin on jo hyvä alku hengen vahvistumiselle.

      • puisto sissi

        hieno homma että jeesusta ja silleen
        levitetään juuri siellä missä on vaikeaa.
        tuli tzunamissa kotinsa ja lähimmäisensä menettäneet vaan mieleen.
        afkanistanissa tarvittais kaa tätä iloa.
        harvassa on hyväntekijät. joo ilosanomaa on paree levittää vaan sopiviin paikkoihin.
        kuolemaa väistelevät lapset..
        ei jeesuksen lähetys tarkoita että minä..ei hitto.
        jaan totuutta siten että minulla on hyvä ja turvallinen olo jeesuksen suojassa.
        näin tehkää.


      • koko homma
        puisto sissi kirjoitti:

        hieno homma että jeesusta ja silleen
        levitetään juuri siellä missä on vaikeaa.
        tuli tzunamissa kotinsa ja lähimmäisensä menettäneet vaan mieleen.
        afkanistanissa tarvittais kaa tätä iloa.
        harvassa on hyväntekijät. joo ilosanomaa on paree levittää vaan sopiviin paikkoihin.
        kuolemaa väistelevät lapset..
        ei jeesuksen lähetys tarkoita että minä..ei hitto.
        jaan totuutta siten että minulla on hyvä ja turvallinen olo jeesuksen suojassa.
        näin tehkää.

        Ahdistaa ajatuskin, että uskoisin Jeesukseen tai Jumalaan, saatikka mihinkään muuhun uskontoon. Mielestäni pelastus ei todellakaan tule uskomalla johonkin olentoon tai henkilöön, joiden olemassa olosta ei ole mitään varmuutta. Se on vain itsensä pettämistä. Vai tuleeko köyhälle leipä suuhun nälässä, jos uskoo Jeesukseen? Minulle ei ainakaan tule. Enkä muutenkaan halua kuulua mihinkään uskontokuntaan, koska niiden mukaan olen joka tapauksessa syntinen. Miten ihmistä voidaan pitää syntisensä, jos moraalisesti eikä eettisesti loukkaa fyysisesti eikäpsyykkisesti ketään.


      • entinen meditoija
        koko homma kirjoitti:

        Ahdistaa ajatuskin, että uskoisin Jeesukseen tai Jumalaan, saatikka mihinkään muuhun uskontoon. Mielestäni pelastus ei todellakaan tule uskomalla johonkin olentoon tai henkilöön, joiden olemassa olosta ei ole mitään varmuutta. Se on vain itsensä pettämistä. Vai tuleeko köyhälle leipä suuhun nälässä, jos uskoo Jeesukseen? Minulle ei ainakaan tule. Enkä muutenkaan halua kuulua mihinkään uskontokuntaan, koska niiden mukaan olen joka tapauksessa syntinen. Miten ihmistä voidaan pitää syntisensä, jos moraalisesti eikä eettisesti loukkaa fyysisesti eikäpsyykkisesti ketään.

        Kokeilin nuorempana yhtä sun toista löytääkseni mielenrauhan ja elämän tarkoituksen. Joogasin, meditoin, ryyppäsin, luin runoja, rakastelin...
        Olin sisäisesti hajalla, kunnes lopulta jouduin rukoilemaan, että Jumala auta, jos olet olemassa. Ja HÄn vahvisti minua, tunsin sen, sillä olin tosi voimaton. Tiesin silloin, että olen etsinyt väärästä paikasta. Siitä on jo 16 vuotta ja usko on kestänyt. Mutta en suostu valheisiin. "Totuus on tekevä sinut vapaaksi." Uskon avullakin voi paeta elämää. Uskon, että Jeesus haluaa minun elävän Elämää todella.

        Monia ihmeelliä asioita on tähän aikaan mahtunut. Jopa leipä tuntuu tulleen välillä suuhun. Uskon Hänen johdatukseensa. Siksi uskon myös lähetystyöhön.


    • rterwtewy

      hhhhtyyt

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe