Osaako joku antaa vinkkiä matalista kukkivista pensaista. Ajattelin istuttaa pihalleni pensasaidan, mutta sen pitäisi olla jotain matalaa pensasta, sillä se tulee keskelle pihaamme reunustamaan pihatietä ja näkyvyys toiselle puolelle pihaa pitäisi säilyttää. Ennen paikalla oli herttavuorenkilpiä (edellinen omistaja istuttanut), mutta ne ovat nyt jo niin huonon näköisiä, että ne täytyisi uusia, joten ajattelin sen sijaan istuttaa pensasaidan. Pensashanhikkia olen ajatellut, mutta onko muita vaihtoehtoja. Teiden varsilla olen joskus nähnyt jotain todella matalaa vaaleanpunakukkaista angervoa, mitähän se mahtaisi olla? Kitos vinkeistä.
matala pensas
5
1301
Vastaukset
- keijuangervo
Tarkoitat varmaan keijuangervoa, "Little Princess". Tässä kuva, onko tämä?
http://www.viherpeukalot.fi/index.asp?s=11&tuote=7485&toiminto=etusivu - esimerkiksi
loisto angervo
kuninkaan -"-
koivu -"-
keiju -"-
verho -"-
jalo -"-
rinne -"-
lamopensas -"-
gröönlanninhanhikki
pikkuherukka
höyhenpensas
koreakärsämö
seppelvarpu
sinivatukka,,,,,, onhan niitä,,,,
helminukkajäkkärä
kesäpikkusydän- luettelossasi
ovat perennoja, eivätkä pensaita.
- suunnitteluhortonomi
Osa mainitsemistasi angervoista on liian korkeita liikennealueelle, jossa näkemä tulisi olla hyvä. Keijuangervo ja matalakasvuinen "Goldteppich"-hanhikki ovat mm. tarpeeksi matalia, mutta kuitenkin selkeästi erottavia pensaita, jollei halua ihan maanmyötäistä pensasta tai perennoja, jolloin niistä talvella ei ole paljon iloa.
- ellit
suunnitteluhortonomi kirjoitti:
Osa mainitsemistasi angervoista on liian korkeita liikennealueelle, jossa näkemä tulisi olla hyvä. Keijuangervo ja matalakasvuinen "Goldteppich"-hanhikki ovat mm. tarpeeksi matalia, mutta kuitenkin selkeästi erottavia pensaita, jollei halua ihan maanmyötäistä pensasta tai perennoja, jolloin niistä talvella ei ole paljon iloa.
Keijuangervo on siitäkin hyvä,kun sen voi keväällä leikata matalaksi ja se kukkii silti samana kesänä....jos vaikka talvella lumi painaa oksia poikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537910- 614410
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404033Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233942Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353413Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423340Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383248- 482993
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422771- 492514