aviovaimo

aviomies*

mies herää hätkähtäen, jokin raskas tömähti nukkuvan rinnalle.
Käsi tapaa lämpöisen turkin, kissa on taas ulospääsyä vailla.
Vaativa naukaisu vaimenee käden rapsutukseen, vaimea kehräys kumpuaa ilmoille,armollisesti kissa painautuu kainaloon.
Heräävä mies kääntyy vaimoonsa päin ja silmäilee elämäntoveriaan,poskissa on jo pyöreyttä,elämän luistimen piirrot kuvioi kasvoja.
Henkitys vaihtelee kuorsauksen ja tuhahdusten välillä,alitajunta varoittaa tuijotuksesta ,levotonta kääntyilyä.
Kääntyily irroittaa pienen raikkaan pierun,aamun avaus on suoritettu,uni jatkuu ,kuumaakin tuntuu olevan koska peitto lentää syrjään.
Vatsa ei ole enää pieni ja kiinteä,reisissä selluliittiä,miehen katse kiertää niin tuttua ja rakasta vartaloa.
Katse käväisee omassa kehossa,parasta ennen päivämäärä on siinäkin umpeutunut,näillä eväillä on kumminkin jatkettava.
Varoen häiritsemästä kissaa mies kömpii kahvin keittoon,hemmotellaan aamiaisella vaimoa, rassukka joutuu hammaslääkärille päivällä.
Näitä tällaisia naisia on paljon ,ja ne ovat meidän tavallisten miesten tuki ja turva,kiitos heistä.

43

2333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirre*

mukavasta tarinasta, ja arvostuksesta meitä vanhoja vaimoja kohtaan - kiitos.

• vara

parempi

• vara kirjoitti:

parempi

tuoki sananlasku tarkasti ottaen tarkoittanee, mikä vara muka?

• on niit
        Pirrejuupas kirjoitti:

tuoki sananlasku tarkasti ottaen tarkoittanee, mikä vara muka?

varamies palveluitaki,miksei sit varanais palvelui.
        Jos se on semmone et sen voi vuokrat.

• on niit kirjoitti:

varamies palveluitaki,miksei sit varanais palvelui.
        Jos se on semmone et sen voi vuokrat.

kun tuo sananlasku on iänikkuinen, - nämä vuokravarat on iiiihan uus juttu, - ei ole :)

• se tarkottaki
        Pirrejuupas kirjoitti:

kun tuo sananlasku on iänikkuinen, - nämä vuokravarat on iiiihan uus juttu, - ei ole :)

et vanh on pätevämp,se niinko ossa paremi ol miähel miäliks, vai mitä luule?

• se tarkottaki kirjoitti:

et vanh on pätevämp,se niinko ossa paremi ol miähel miäliks, vai mitä luule?

meidän ikäiset ne vasta onki itsenäisiä, ei met palavella kettää, - siis uusi teoria? :)

• palvelemisest
        Pirrejuupas kirjoitti:

meidän ikäiset ne vasta onki itsenäisiä, ei met palavella kettää, - siis uusi teoria? :)

on puhunu,kun anta nii itekki saa,sanota.
        Naisen sinu pitäs paremi tiettä mitä sanont tarkotta,mää anna ny asia sun tulkittavakses,ole hyvä.

• palvelemisest kirjoitti:

on puhunu,kun anta nii itekki saa,sanota.
        Naisen sinu pitäs paremi tiettä mitä sanont tarkotta,mää anna ny asia sun tulkittavakses,ole hyvä.

se sekin, mielyttäminen; hyvää yötä, ja kaikille kanss.

• enkeli1/3
        Pirrejuupas kirjoitti:

se sekin, mielyttäminen; hyvää yötä, ja kaikille kanss.

Ja kaikille kans :)

• ei tule

vaatien, ja valittaen. Sen saa, kun on valmis antamaan, hyväksymään, elämään.
      Kaikesta huolimatta, harva nainen saa samaa rakkauden määrää omakseen, minkä sinä vaimollesi jaat.
      Kyllä hän sitä arvostaa.

• *nainen*

Todella kaunista luettavaa :) Pidä huolta edelleen Rakkaudestasi sinä ihana aviomies:)

• kotikiusattu

rakkaurest, täsä iäs enä.

• on helppo

sepitellä, toisia silmiin katsomatta.

• voi tulla
        on helppo kirjoitti:

sepitellä, toisia silmiin katsomatta.

omasta aamusta,vai mitä?

• osaan, mutten
        voi tulla kirjoitti:

omasta aamusta,vai mitä?

ajatustenlukua.

• kotikiusattu
        osaan, mutten kirjoitti:

ajatustenlukua.

tulla meil , vaimo oppiin ,se on ain pari askelt erel mun meininkei.

• ihmeksuen ja kummeksuen,
        kotikiusattu kirjoitti:

kiitos sanoistasi!
        Sulla on tosi kiva vaimo, mikä mukavampaa, kuin äkkinäisyys.

• ja kummeksuen,
        kotikiusattu kirjoitti:

kiitos sanoistasi!
        Sulla on tosi kiva vaimo, mikä mukavampaa, kuin äkkinäisyys.

• vanha...

Kyllä riipas, tuli tippa silmään. Yksin saa herätä ja kahvinsa keitellä.Ei tullut nuorena mentyä naimisiin ja elettyä toisen rinnalla koko elämä. En mennyt itseasiassa koskaan naimisiin en edes kihloihin. Muutama lyhyt avoliitto ja yksi pidempi, josta lapsi.Nyt ikäloppuna sitä katselee vähän surullisena juuri niitä jotka ovat pitkän taipaleen yhdessä taittaneet ja ovat onnellisia.Tuttavapiirissä on niitäkin joiden olisi ollut parempi erota ajat sitten on kulissit jäljellä lasten poimuutettua kotoa.Minä en jasa enää ketään etsiä, sitä on jo omiin kaavoihinsa kangistunut ettei tulis toimeenkaan toisen kanssa.Silti tuli surullinen olo.

• Taas tuli todistetuksi!

Jokainen vanhenee joka päivä yhden päivän,
      jos on elossa.

Niin se vain on.

On hienoa, että osaa ja pystyy rakastamaan,
      kuten tuon tarinan kertoja.

• Puidenhalaaja

Tällä palstalla on ihania miehiä kun voin jo toisen kerran vilpittömästi kirjoittaa, että kadehdin vaimoasi. Hienoa, että yhteisellä eletyllä elämällä on itseisarvoa. Rupsahda rauhassa rakkaani, vai miten siinä laulussa sanotaan...

• Aito rakkaus

toivotan sinulle ja puolisollesi pitkää yhteistä taivalta.
      Nauttikaa kiireetön aamiainen....ja toisistanne.

• enkelitrio

se kyynel.Herkkä tarina.Oikeassa paikassa,oikeaan
        aikaan.Luin tämän jo illalla,enkä osannutkaan vastata.Tänään vastaankin "kahdesti" ?

Onnellinen on ihminen joka osaa rakastaa.
        Onnellisempi hän,joka vastarakkautta saa.
        Onnellisin hän,joka vastarakkautta saa,
        häneltä,jota rakastaa!
        -Hyvä vaimo on siunaus-

• ei jäänyt
        enkelitrio kirjoitti:

se kyynel.Herkkä tarina.Oikeassa paikassa,oikeaan
        aikaan.Luin tämän jo illalla,enkä osannutkaan vastata.Tänään vastaankin "kahdesti" ?

Onnellinen on ihminen joka osaa rakastaa.
        Onnellisempi hän,joka vastarakkautta saa.
        Onnellisin hän,joka vastarakkautta saa,
        häneltä,jota rakastaa!
        -Hyvä vaimo on siunaus-

raolleen...

• puolella ovea
        ei jäänyt kirjoitti:

raolleen...

minä siis olen?
        Ulko vai sisä?

• hildurvonhopsis

Sinua on siunattu hyvällä puolisolla ja osaat arvostaa häntä ja hän sinua.

"Kelpo vaimo on puolisonsa kruunu..." (Snl 12:4)

"Parempi asua katon kulmalla kuin toraisan vaimon huonetoverina"(Snl 21:9)

Lisää viisauksia: "Hyvän vaimon ylistys" (Snl 31:10-31).

Onnea terveyttä, rakkautta ja siunausta teille edelleenkin ♥ ♥

• *nainen*

voiko rakkauden tuon paremmin ilmaista :)

• Valitan, minusta tuo juttu sopii tuonne 70 palstalle.

• mantilja

Minusta sopii mainiosti tälle palstalle. Hyvä tarina, tosin tuon pierun olisin jättänyt pois; tuntui kaikkea muuta kuin romanttiselta ;-). Arkirealismiin sekin tosin kuuluu.

• mantilja kirjoitti:

Minusta sopii mainiosti tälle palstalle. Hyvä tarina, tosin tuon pierun olisin jättänyt pois; tuntui kaikkea muuta kuin romanttiselta ;-). Arkirealismiin sekin tosin kuuluu.

Meillä ainakin painetaan niin täysillä vielä, että on kiireiset aamut ja äksöniä.

Kirjoituksen aamu tuntui äitini aamulta.

• 50:nen
        miljoona kirjoitti:

Meillä ainakin painetaan niin täysillä vielä, että on kiireiset aamut ja äksöniä.

Kirjoituksen aamu tuntui äitini aamulta.

itsestä kiinni,onko kiirettä,äksonia.
        Tuntui tosi pahalle,ei kaikki viiskypäset ole enää töissä,elämäntilanteita on yhtäpaljon kuin on ihmisiäkin.
        Pitäis varmaan jaotella 50:set työssä olevat ja eläkeläiset erikseen,ettei tulis tunnetta väärällä palstalla olosta.Pitääpä lopettaa koko palstan seurailu ja se vähänenki kirjuuttelu.
        Pittääpä mennä ottaa aamunokoset,ku ei oo sitä Äksööniä,eikä kiire minnekkään,mut joutuu pittää,et sillee

• 50:nen kirjoitti:

itsestä kiinni,onko kiirettä,äksonia.
        Tuntui tosi pahalle,ei kaikki viiskypäset ole enää töissä,elämäntilanteita on yhtäpaljon kuin on ihmisiäkin.
        Pitäis varmaan jaotella 50:set työssä olevat ja eläkeläiset erikseen,ettei tulis tunnetta väärällä palstalla olosta.Pitääpä lopettaa koko palstan seurailu ja se vähänenki kirjuuttelu.
        Pittääpä mennä ottaa aamunokoset,ku ei oo sitä Äksööniä,eikä kiire minnekkään,mut joutuu pittää,et sillee

Ylipainoa ja ilmavaivoja? Nehän paranee vain liikkumalla.

En minäkään kokoaikaa töissä ole, minulla on fyysinen vajaakuntoisuus ja osa-aika työ, ei sairaslomaa, ei eläkkeitä. Enkä ole edes hakenut, kun en suostu vielä hyysättäväksi.

Äitinikin, vaikka toinen jalka on ambutoitu, painaa vielä aivan täysillä tekojalkansa kansssa, ja kova kiire jo tomaattejaan kastelemaan.

Hyviä aamunokosia sinne vaan.

• tai eri ymmärrys
        miljoona kirjoitti:

En minäkään kokoaikaa töissä ole, minulla on fyysinen vajaakuntoisuus ja osa-aika työ, ei sairaslomaa, ei eläkkeitä. Enkä ole edes hakenut, kun en suostu vielä hyysättäväksi.

Äitinikin, vaikka toinen jalka on ambutoitu, painaa vielä aivan täysillä tekojalkansa kansssa, ja kova kiire jo tomaattejaan kastelemaan.

En minä nähnyt ap:n kirjoituksen vaimoa ylipainoisena, näin pyöreyttä, ehkä raskauksissa venyneen vatsan kohdalla. Selluliittiä näen uimarannoilla myös laiheliineilla, sitä taitaa olla valtaosalla naisia kun vuosia kertyy.
        Aamupaukkuakaan en nähnyt ilmavaivana, toisilla vaan kertyy enemmän ilmaa kuin toisilla.
        On ihmisiä, jotka eivät osaa päästää pahaa ilmaa peräkautta ulos, joten sitten se saattaa tunkea yläpäästä esimerkiksi pahankatkuisena kirjoituksena.

Ambutoitu kirjoitetaan kovalla peellä, eli amputoitu.

• tai eri ymmärrys kirjoitti:

En minä nähnyt ap:n kirjoituksen vaimoa ylipainoisena, näin pyöreyttä, ehkä raskauksissa venyneen vatsan kohdalla. Selluliittiä näen uimarannoilla myös laiheliineilla, sitä taitaa olla valtaosalla naisia kun vuosia kertyy.
        Aamupaukkuakaan en nähnyt ilmavaivana, toisilla vaan kertyy enemmän ilmaa kuin toisilla.
        On ihmisiä, jotka eivät osaa päästää pahaa ilmaa peräkautta ulos, joten sitten se saattaa tunkea yläpäästä esimerkiksi pahankatkuisena kirjoituksena.

Ambutoitu kirjoitetaan kovalla peellä, eli amputoitu.

Oikein kiva, että löytyi noita asioita hyvin ymmärtävä ja täydellisyyteen pyrkivä ihminen.

• aviomies*

miehet ollaan väärässä paikassa,onneksi löytyy naisia jotka osaa kertoa sen oikean paikan.

• enkelitrio

oikeastaan oletkin oikeassa,sillä tuo kirjoitus
        minustakin sopii 70 palstalle ja yhtä hyvin kuin
        näille= 30 ,40 ,50 ,60 ,70 ,80 !

Ps,onks joku muu,ku mää,et luin sen mont kerttaa :)

• ihan oikeassa
        aviomies* kirjoitti:

miehet ollaan väärässä paikassa,onneksi löytyy naisia jotka osaa kertoa sen oikean paikan.

paikassa ja esimerkkinä monille aviomiehille.
        Harvapa osaa tuoda ajatuksensa niin kauniisti esille,kuin sinä teit.
        Ensinnäkin,minua lämmitti kirjoituksessasi se,että näit myös omat juovasi,vuosien tuomat uurteet,renkaat.Et lähtenuyt niiden nuorempien perään haikaileen ,kun muija on rupsahtanu,niinkuin moni tekee.
        Rutista,riepota,rakasta,vaimoasi,sen hän on ansainnut,kuin myös itse olet ansainnut.
        Teillä on varmaan yhteinen sävel,antaa sen vaan soida ja jalostua pitkin matkaa.

• paljastit
        miljoona kirjoitti:

Oikein kiva, että löytyi noita asioita hyvin ymmärtävä ja täydellisyyteen pyrkivä ihminen.

ittesi, et olekaan se herttainen ihminen, jollaista palstalla esität. Oon sen kyllä aikaisemminkin huomannut, kerrankin totesit jollakin olevan AHDH, se oli typeryyden huippu, mut sä oletkin niin fiksu.

• paljastit kirjoitti:

ittesi, et olekaan se herttainen ihminen, jollaista palstalla esität. Oon sen kyllä aikaisemminkin huomannut, kerrankin totesit jollakin olevan AHDH, se oli typeryyden huippu, mut sä oletkin niin fiksu.

Meillä kaikilla ihmisillä on niitä huonoja päiviä, ei meistä kukaan ole täydellinen. En ole niin kenestäkään luullutkaan.

• 50:nen
        miljoona kirjoitti:

vastais sinulle,mieki olen tulesvaivanen,sen vuoksi eläkkeellä.Viimeisen toimenpiteen jäljiltä huristelen mustalla mustangilla,oman fysioterapeuttini kanssa,satoi tai paistoi,mentävä on ,ku tämä terapeuttini ei osaa tehä asioitaan sisälle.
        Mie kastelen omat kukkani,siinä sivussa muidenkin lomalaisten kukat.
        Ei.kai eläkkeellä olo ole toisten hyyssättävänä oloa,voi hyvät hykkyrät,hyvää työpäivää,ota nonosaanit ku tuut töistä jookosta?

• 50:nen kirjoitti:

vastais sinulle,mieki olen tulesvaivanen,sen vuoksi eläkkeellä.Viimeisen toimenpiteen jäljiltä huristelen mustalla mustangilla,oman fysioterapeuttini kanssa,satoi tai paistoi,mentävä on ,ku tämä terapeuttini ei osaa tehä asioitaan sisälle.
        Mie kastelen omat kukkani,siinä sivussa muidenkin lomalaisten kukat.
        Ei.kai eläkkeellä olo ole toisten hyyssättävänä oloa,voi hyvät hykkyrät,hyvää työpäivää,ota nonosaanit ku tuut töistä jookosta?

En ole töissä nyt. Menen vasta syksymmällä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      32
      2223
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      47
      2046
    3. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      39
      1852
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      319
      1843
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      109
      1436
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1365
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1298
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1147
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      41
      1045
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1036
    Aihe