fiksuja kunnon miehiä, vai ovatko kaikki kenties vaan nyyhkyttävää tangokansaa.
Mahtaako nykyaikana enää olla...
38
2567
Vastaukset
Kunnon mies -käsite on hieman häilyvä, - pitäisi kai ensin selventää mitä "kunnonmihellä" tarkoitetaan; urheilevaako, työssä viihtyvääkö, tanssivaako, harrastavaako, koti miestäkö - sitä sohvaperunaa, vai mitä..?
Taitaa olla kuitenkin niin että jokaisella naisella on omanlaisensa käsitys kunnon miehestä, vai eikö?- tammikuun likka
Kyllä se on juuri niin, että jokaisen "kunnon" on omanlaisensa. Jos mää ny aattelen itteeni, niin mun kunnonmiäheni pitää olla ainakin taistelupari, siis sanallisesti, sitten se ei saa siivota, kun mää siivoon, on se niin, korjaisin kuitenkin. No pihahommia sais tehä juuri ja juuri, jos en jaksa just siinä kohtaa, heh. Sitten sellanen jollakin tapaa vanhanaikanen kuitenkin kattelee asioita nykyaikasesti :) Niin ja kuuluuhan kunnonmiähen arvioon paljon muutakin, mut se on sitten sellasta henkilökohtasta :)) Meinas vallan unohtua. Kunnon miähellä on omat hommansa ja harrastuksensa ja sit pitää olla viälä jotakin yhteistä marjastusta, vaikkapa...
- cossus.cossus
nimenomaan siis mitä tarkoitetaan kunnon miehellä missäkin yhteydessä.
Kunnon mies ei lyö naisia, ei lue Aku Ankkaa enää aikuisena (ehkä satukirjaa kumminkin), ei nypelehdi minkään perkuleen mopojen, vesijettien tai moottorikelkkojen kanssa (paitsi jos ne ovat jostain syystä tarpeen esim. työn takia), kannattaa rehellistä suomalaista yrittäjyyttä eli ei yritä selvitä joka saamarin hommasta yksin tai "halvalla" ts. siis jopa ehkä hengensä kaupalla, kunnon mies käyttää suojavarusteita, koska ei ole niin epävarma omasta miehisyydestään, että tarvitsisi todistaa mitään uhkarohkeilla tempuilla , kunnon mies ei vittuile lapsilleen, vaan hakee apua jos pinna kiristyy, kunnon mies ei mene naimisiin pelosta, ei tee lapsia vahingossa, kestää selkäsuorana työttömyyden jos rehellinen työnteko ei kannata, ja kunnon mies on rehellinen joten ei ole kovinkaan mukava aviopuoliso tai tuttavuus - hmm hmm
ukko-nooa, niinhän se siinä laulussakin sanotaan.
- Pirre*
hmm hmm kirjoitti:
se tuli, - kiitos aamunauruista :))
- Anskuliini
cossus.cossus kirjoitti:
nimenomaan siis mitä tarkoitetaan kunnon miehellä missäkin yhteydessä.
Kunnon mies ei lyö naisia, ei lue Aku Ankkaa enää aikuisena (ehkä satukirjaa kumminkin), ei nypelehdi minkään perkuleen mopojen, vesijettien tai moottorikelkkojen kanssa (paitsi jos ne ovat jostain syystä tarpeen esim. työn takia), kannattaa rehellistä suomalaista yrittäjyyttä eli ei yritä selvitä joka saamarin hommasta yksin tai "halvalla" ts. siis jopa ehkä hengensä kaupalla, kunnon mies käyttää suojavarusteita, koska ei ole niin epävarma omasta miehisyydestään, että tarvitsisi todistaa mitään uhkarohkeilla tempuilla , kunnon mies ei vittuile lapsilleen, vaan hakee apua jos pinna kiristyy, kunnon mies ei mene naimisiin pelosta, ei tee lapsia vahingossa, kestää selkäsuorana työttömyyden jos rehellinen työnteko ei kannata, ja kunnon mies on rehellinen joten ei ole kovinkaan mukava aviopuoliso tai tuttavuuson aku ankassa, mun mielestä kunnon mies lukee koko ikänsä akuankkaa ja löytää sieltä ne hienot sanaleikit ja ironian vielä tutisevana paappanakin.
- tykästyn
hmm hmm kirjoitti:
kun jollain leikkaa paikallaan ja het :D
- galleriasivusi
Sinähän omien sanojesi mukaan olet varsinainen ahdasmielinen itsekäs tiukkapipo, joten paras vastaus lienee: Ihan kaikki miehet ovat nyyhkyttävää tangokansaa... tietenkin !
- haarakiila
tuntuu puristavan.
- henri.2
siellä ei tankoja lauleta. Siellä esintyy esim. uriah heep.
- Ak:n lapio
Ne on hypänneet sinua karkuun Seinäjoen markkinoille keinuttamaan persuksiaan. Onneksi löytyy kaltaisesi ,kuten eräs hillopiaksu hienosti asian ilmaisi, "kontoversaalinen" nainen.
Taas Tampereella bilettää raju mimmi.- hillopiaksu
kerro mihin se liittyy?
- Ak:n lapio
hillopiaksu kirjoitti:
kerro mihin se liittyy?
Nimittelevät kateuksissansa kaalihlaisia "hillopiaksuiksi." Nimityksen syntyä en tunne. Kunhan vain koppasin sen tuohon rykäisyyni semaattisen mielikuvan mukaan.
- henri.2
hillopiaksu kirjoitti:
kerro mihin se liittyy?
Karvialainen lakanpoimija, nevantallaaja
- kotikiusattu
kunnon miäs, mää en nyyhkytä,enkä tanssi sil mul on sanottu et tyhjä hyppäjäst ei tul kunno miäst.
- Akaton mies
Onha ny toki. Tottahan ny oikeita miehiä on eninosa meistä kakslahkeesiista. Niinkuun ny ittekki, ihan oon oikia mies tuu vaikka tarkistamahan,hih. Tällaanen mustanahkaanen seppä ja ainaki täällä pohojanmaalla on meitä oikeeta nahkavyö äijiä löytyy vaikka kuinka. Ei kaikki miehet oo pilalle mennehiä, niin soon minustaki justihin sellaaset "neiti kallet" tympääsöö. Soon justihin ku söis sokuria liikaa ku sellaasta kuunteloo, tuloo sellaanen äytelä olo. Vai onko se niin notta oikia suomalaanen mies ei saa näyttää tuntehia, pitää seista ku kivipaasi pelloon reunaas, ei siunata ketään, mutta kovasti kirota. Tai jos oliis vaan ihan tavallinen erehtyväänen inhimillinen ihiminen, ihiminen ihimisten joukoos. Sitä ku tuolla arki askareessaan päivät vääntää vuoresta toisehen, harvemmin sitä tuloo ittiään aateltua ku aina vaan pitää teherä riehkaasta niinkuun toisten etehen. No tuloohan siitä kyllä se joka päiväänen leipä ja saa vielä vaatekutjujaki niskahan, vaikka se vapaa-aika tahtoo vaan jäärä pitämättä. Jos pikkuusenkaan viikoolla ottaa löysemmin, niin olo on ku oliis kupiin särkeny. Nyky naisetki on aikalaalla hyviä varmahan vaatimahan, sitten ihimetellähän notta ku miehet kuoloo nuorina. Itte oon ollu aina sellaanen oman tieni kulukija, ihan vois sanua notta sanan varsinaases merkitykses. Justihin sellaanen rauhaton kulukuri ja viihtyny maanteillä. Suomees ny vielä mitään palijon ookkaan, täällähän ollahan sellaasia "kissin kasvattajia" nuas mistenki muoti oikuus. Jumalan kiitoos notta niin onki. Kyllä sitä tuolla maalimalla näköö vaikka minkälaasta hurstinkuluttajaa ja ku jokaasen hyvä ei oo samanlaanen. terv. seppä ja pieni kultaanen Tiitu-kani täältä kotoa pohojanmaalta.
- Yxitypy
saa liian kunnollinen eikä fiksukaan olla.
Vähän renttua joukossa, niin antaa lisäpotkua :=))
Ja ajatteles, jos joku vie oikeen tuliseen tangoon taivuksineen, niin johan siinä sydän lepattaa :=)) kunnollinen - töistään ja perheestään huolehtiva, siinä se on lyhykäisyydessään.
- AlekseiWronski
meissä miehissä. Homous on kauhistuttavaa!
- sitroen.
meitä. Meitä ei naiset vaan noteeraa, kun oikeasti pitääkin olla retku.
- näkyis
fiksuus?
- mikhaildenisov
fiksut ovat varattuja!
- Chandra
miljoona kirjoitti:
Eikä niitä kannata alkaa kehumaan.hih hih
mies sanoi ,että laittaa pojalleen nimeks Kunto.Kun joskus tulee laita´myötäises kotiin sanoo vaimo: Sieltä se kunnon mies tulee,
- Puidenhalaaja
miljoona kirjoitti:
Eikä niitä kannata alkaa kehumaan.hih hih
Joo, pidä vaan piilossa äläkä liikaa kehu omaas tai joku vie:D
Minusta kunnon mies on sellainen, jolla on rohkeutta olla rehellinen. Ainakin nyt itselleen mutta mielellään myös muille. Ja joka pitää minkä lupaa. Kyllähän niitä kunnon miehiä on paljonkin, mutta eivät nuo kauaa vapaana kulje jos joku sellaisen kierrätykseen laittaa. Pitäisi olla koko ajan silmä tarkkana ja korjata viipymättä talteen kun osuu näköpiiriin. Mutta enpä minä jaksa olla niin kärppänä. Voihan sitä ihailla kaukaa toisten omia. Kun onhan siinä kunnon miehenkin pitämisessä oma vaivansa... - miestä
Puidenhalaaja kirjoitti:
Minusta kunnon mies on sellainen, jolla on rohkeutta olla rehellinen. Ainakin nyt itselleen mutta mielellään myös muille. Ja joka pitää minkä lupaa. Kyllähän niitä kunnon miehiä on paljonkin, mutta eivät nuo kauaa vapaana kulje jos joku sellaisen kierrätykseen laittaa. Pitäisi olla koko ajan silmä tarkkana ja korjata viipymättä talteen kun osuu näköpiiriin. Mutta enpä minä jaksa olla niin kärppänä. Voihan sitä ihailla kaukaa toisten omia. Kun onhan siinä kunnon miehenkin pitämisessä oma vaivansa...ei laita kukaan kierrätykseen.
Puidenhalaaja kirjoitti:
Minusta kunnon mies on sellainen, jolla on rohkeutta olla rehellinen. Ainakin nyt itselleen mutta mielellään myös muille. Ja joka pitää minkä lupaa. Kyllähän niitä kunnon miehiä on paljonkin, mutta eivät nuo kauaa vapaana kulje jos joku sellaisen kierrätykseen laittaa. Pitäisi olla koko ajan silmä tarkkana ja korjata viipymättä talteen kun osuu näköpiiriin. Mutta enpä minä jaksa olla niin kärppänä. Voihan sitä ihailla kaukaa toisten omia. Kun onhan siinä kunnon miehenkin pitämisessä oma vaivansa...Ai, sekin vielä. Minä ajattelin että se ylpistyy ja muuttuu koppavaksi.
- kuokkis,
miljoona kirjoitti:
Ai, sekin vielä. Minä ajattelin että se ylpistyy ja muuttuu koppavaksi.
"Miksi ihmeessä vaivautua tekemään galleriasivu johon ei laita mitään ?? En halua kertoa, en halua kertoa, en halua kertoa.."
mun mielestä siellä ei ole yhtään vaihtoehtoa joka sopii mulle.
Elokuvia käyn katsomassa laidasta laitaan
musiikkia ------II--------
luen-------II-----------
kiinnostunut-------II----------
liian karsinoidut vaihtoehot,liian jäykkää! - Puidenhalaaja
miestä kirjoitti:
ei laita kukaan kierrätykseen.
Kaikki eivät ymmärrä hyvän päälle. Kunnon mies voi alkaa tuntua tylsältä ajan mittaan ja naisen alkaa tehdä mieli seikkailua. Tai esim. juominen maistuu naiselle enemmän kuin mies sietää. Onhan sekin oikeastaan kierrätykseen laittamista, kun ei arvosta miestä ja tämä päättää sitten itse lähteä. Kyllä moni ystäväni on löytänyt kierrätyksestä oikein hyvän miehen. Eivätkä kaikki varatut miehet ole fiksuja. Perhehelvettejä riittää, ei vaan uskalleta erota ja hypätä tuntemattomaan.
Sitten on tietysti fiksuja, kunnon miehiä, jotka ovat yksin siksi, että viihtyvät yksin. Tai joille ei kelpaa kuka vaan. Mutta jos on kovin pitkään yksin, ei elämään enää kumppania mahdukaan. Kun tottuu päättämään kaikesta yksin, ei kiinnosta alkaa tehdä kompromisseja.
Ja sama toisinpäin: fiksut, kunnolliset naiset (mainos!) ihastuvat vapaudesta päättää omista asioistaan ja eivät enää haluakaan miestä elämäänsä. Puita riittää halailtavaksi... kuokkis, kirjoitti:
"Miksi ihmeessä vaivautua tekemään galleriasivu johon ei laita mitään ?? En halua kertoa, en halua kertoa, en halua kertoa.."
mun mielestä siellä ei ole yhtään vaihtoehtoa joka sopii mulle.
Elokuvia käyn katsomassa laidasta laitaan
musiikkia ------II--------
luen-------II-----------
kiinnostunut-------II----------
liian karsinoidut vaihtoehot,liian jäykkää!Ne vaihtoehdot onkin surkeat, siksi jotkut kirjoittavat pitkästi itsestään siihen varsinaiseen esittelyyn.
Niin ja minä en käy elokuvissa lainkaan, luen vain ammattikirjallisuutta ja musiikkia kuuntelen sitä mitä milloinkin sattuu. Et ei niissä ole mitään vaihtoehtoja.- Pirre*
Puidenhalaaja kirjoitti:
Kaikki eivät ymmärrä hyvän päälle. Kunnon mies voi alkaa tuntua tylsältä ajan mittaan ja naisen alkaa tehdä mieli seikkailua. Tai esim. juominen maistuu naiselle enemmän kuin mies sietää. Onhan sekin oikeastaan kierrätykseen laittamista, kun ei arvosta miestä ja tämä päättää sitten itse lähteä. Kyllä moni ystäväni on löytänyt kierrätyksestä oikein hyvän miehen. Eivätkä kaikki varatut miehet ole fiksuja. Perhehelvettejä riittää, ei vaan uskalleta erota ja hypätä tuntemattomaan.
Sitten on tietysti fiksuja, kunnon miehiä, jotka ovat yksin siksi, että viihtyvät yksin. Tai joille ei kelpaa kuka vaan. Mutta jos on kovin pitkään yksin, ei elämään enää kumppania mahdukaan. Kun tottuu päättämään kaikesta yksin, ei kiinnosta alkaa tehdä kompromisseja.
Ja sama toisinpäin: fiksut, kunnolliset naiset (mainos!) ihastuvat vapaudesta päättää omista asioistaan ja eivät enää haluakaan miestä elämäänsä. Puita riittää halailtavaksi...ja monipuolinen kommentti, - kiitos.
- Ketales
Ja kohta varmaan kysellään, miksi miehet eivät
osaa näyttää tunteitaan. - PantheraLeoN
osaavat vaan piiloutua naisilta, jotka eivät heitä arvosta ;)
Jaa että piilossa lymyllään, kyllä teidät löydetään. 1,2,3,...10. Täältä tullaan, löydän sut. *hiipii hiljaa*
- Yx kunnon mies, vapaa
miljoona kirjoitti:
Jaa että piilossa lymyllään, kyllä teidät löydetään. 1,2,3,...10. Täältä tullaan, löydän sut. *hiipii hiljaa*
koska hulttiota kuitenkin haet.
Yx kunnon mies, vapaa kirjoitti:
koska hulttiota kuitenkin haet.
Mutta jos tarpeeksi etsii ja huhuilee, niin ei ne kunnollisetkaan kauaa jaksa siellä piiloissaan kököttää. Voipipas käydä aika tylsäksi.
- eevatar
nou nou... toiveajattelua.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381299
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä35830Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46587- 14580
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad27576Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26538Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30526- 24511
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .16482Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver15472