Hyviä kauhuelokuvia?

masentaja:)

Kertokaapas hyviä kauhuelokuvia. En pidä sellaisista kauhuelokuvista, joissa näytetään "yliluonnollisia" örkkejä kuten ihmissusia jne.

3

561

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Manon Lescaut

Itse kavahdan kauhuleffoja, koska inhoan kaikenlaisia mutantteja ja hyönteisiä ja kidutuskammioita ym.

Muutama viikko sitten tilasin itselleni Asylum-nimisen elokuvan (vuodelta 1972). Halusin nähdä sen pelkästään erään näyttelijän vuoksi, en elokuvan vuoksi, koska se oli merkitty "kauhu"-genreen kuuluvaksi ja DVD:n kansi oli kuvottavan näköinen (ei sentään pahimmasta päästä).

Sanoisin tuosta leffasta, että se oli "hyvällä maulla tehtyä kauhua".

Tuo tuli mieleen. Ihmissusista puheen ollen tulin hankkineeksi "Wolfen"-leffan vain siksi, että Anne Pohtamo näyttelee siinä ainoan Hollywood-roolin. Hän on screenillä elokuvan alusta alkaen n. 8 minuuttia ennen kuin ihmissusi astuu kuvioihin... en siis suosittele, mutta kyllä Anne oli jumalaisen kaunis!

"Don`t look now" eli "Kauhun kierre" olisi muuten mainio ja ehdottomasti PARAS kauhuelokuva minkä tiedän, mutta sen alkuosa on niin pakahduttavan surullinen, että ihmettelen miksi sellainen kohtaus täytyi olla mukana pilaamassa muuten hyvän leffan (en voi nauttia leffasta jos lapsille tai eläimille tapahtuu jotakin pahaa).

Tai oikeastaan PARAS kauhuleffa on kuitenkin Tournierin ohjaama "Cat people" 1940-luvulta. Siinä on osattu kuvauksella ja lavasteilla saada aikaan todella pelottavia asioita. Siis kauhua, kauhutunnelmaa ilman, että mitään juuri tapahtuu. Uudempi versio samaisesta leffasta, jossa pääosassa on Nastassja Kinski on todella ällöttävä floppi! Oikeastaan ei voi puhua samasta leffasta ollenkaan, niin paljon alkuperäisjuonta on muutettu sairaaseen suuntaan.

En oikein tiedä missä kulkee kauhun ja trillerin ero. Esim. Hitchcockin Psyko ja Clouzotin Diaboliques ovat siltä ja väliltä, vai mitä? Itse koen eron ehkä siinä, että kauhuelokuvassa ollaan tekemisissä yliluonnollisten asioiden kanssa ja trillerissä pysytellään "jalat maassa".

• kauhun ystävä

itse tykkään 80- luvun kauhuista, joten katoppa painajainen elm streetillä, itellä koko sarja ja jotenki höyrähdin siihen vaikka moni sanoo sitä ihan surkeeksi, mutta pahis on aika kiehtova..ainaki mun mielestä... joka elokuvassa joita on 7 kerrotaan lisää ja lisää sen menneisyydestä, mutta jos 2000 luvun kauhua haluaa kahtoa niin ehkä texasin moottorisaha murhaaja pahan alku on ihan ok siis joa on kahtonu aikasemmat paitsi ehkä voit katsoa tuon ensin ja sitten sen toisen osan, han miten tykkää.

• Anonyymi

mä pidän kissaihmiset 1982 siinä on jotain

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe