Elikkas te ketkä tiedätte kertokaas miten "tieliikenne traktori" eroaa tavallisesta traktorista. Hankin BC-ajokortin joka oikeuttaa tieliikennetraktorilla ajamiseen. Entäs sitten se traktori kortti minä hankittiin 15vuotiaana mopokortin yhteydessä , onkos se joku ns. "pienemmän luokan traktori" ??
tieliikenne traktori?
5
3469
Vastaukset
- *kusti*
No, yksinkertaisimmillaan tieliikennetraktori eroaa tavallisesta traktorista siinä, että sen suurin sallittu nopeus on 50 km/h. (Sillä siis voi ajaa viittäkymppiä.) Muitakin eroja saattaa toki löytyä, mutta tässä "yleisin" selitys.
- ???
mitkähän liikkenne säännöt koskee
- jeeeeeeeeee
??? kirjoitti:
mitkähän liikkenne säännöt koskee
Eiköhän nuo kaikki säännöt koske.
- Vanaha happo
Ei niissä ole mitään muuta eroa kuin huippu nopeus. Minun mielestä on ihan perseestä tuommonen järjestely että pitäs olla kuorma-auto kortti tieliikenne traktoriin. tehon määrä ei mitenkään vaikuta siihen onko se tieliikenne vai ei. esim. Valtra T130 :ssä on n. 130 hv. sen saa tieliikenne mallina tai "normaalina"
- jeps jeps
että tieliikennetraktorissa on vakuutus noin 2* halvempi, kun se on rekisterissä.
Eli vähän sama asia kuin on näitä toooosi paljon pakua muistuttavia kuorma-autoja (esim, ducato, boxer, transit, spintter) niin kumpikin on täysin sama auto, ne on vaan rekisteröity eri ajoneuvoryhmään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892638Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 45867
- 64864
- 61835