Sapattisaarna6

KRISTUS ON SEKÄ LOUKKAUSKIVI ETTÄ KULMAKIVI

Joku kyseli sitä, miksen saarnaa sapatista, mutta kyllä minä saarnaan nimenomaan sapatinlevosta, oikein siitä iäti kestävästä, joka "on Jumalan kansalle varmasti tuleva". Minua ei ole lähetetty saarnaamaan pyhäkoulutarinoita kilteille lapsille. Mutta tässä julkituodaan Veriliiton evankeliumi ja toiset suuttuvat, toiset muuttuvat. Mikäs se sellainen evankeliumi olisi, johon ei kukaan loukkaantuisi?

JEESUS ANSIOSTA SÄRKYI KOKO LAKI

Jumala laati eräät käskyt eritoten siksi, että lainkuuliaiset joutuisivat Hänet ristille tuomitsemaan. Iso rikkomus oli tuo itsensä Jumalan vertaiseksi tekeminen ja “pienen piirron” rike vaikkapa tuo, että käski halvaantumisesta parantuneen syntisen KANTAA retkipatjansa pois heti sapattina, julkisesti vieläpä. Täten koko laki tuli rikotuksi, Jaak 2:10.

Jer. 17:21 (19-27)   
Näin sanoo Herra: Ottakaa itsestänne tarkka vaari, älkää sapatinpäivänä mitään kantamusta kantako älkääkä mitään tuoko Jerusalemin porteista.

JUMALAN VERTAINEN

Jes. 14:14
Minä nousen pilvien kukkuloille, teen itseni Korkeimman vertaiseksi.'

Ei ihme, että lainvaatijat näkivät Jeesuksen riivaajien päämiehenä, sillä tunnettua oli, että Lusifer tahtoi olla Jumalan vertainen. Kaikki kuulivat Jeesuksen väittävän itseään Jumalan vertaiseksi. “Me olemme omin silmin nähneet ja kuulleet”, toteaa evankelista Johannes. Joh 5:17-18 todetaankin sekä sapatin rikkominen (=kumoaminen) että itsensä Jumalan vertaiseksi tekeminen.

JOS lainvaatijat olisivat uskoneet Jeesukseen, niin he tietenkin olisivat hylänneet Mooseksen lain, kuten tekivät kristityt, eivätkä olisi nähneet Häntä lainrikkojana, sillä sehän oli totuus, että Hän oli Jumala ja niinmuodoin sapatinkin Herra. Toki se ainoa Jumala itse on Jumalan vertainen.

Mutta Jumala antoi noiden paatua, jotta laillisesti tuomitsisivat Jeesuksen. Ilman asiallista ja hyväksyttävää tuomiota Hän ei olisi voinut asettua välimieheksi ja sovittajaksi Jumalan ja ihmisten välillä. Uskovainen ei siis näe Jeesusta rikkojana, mutta lainvaatijan kylläkin täytyi vaatia hänelle kuolemanrangaistusta.

EVANKELISTA JOHANNES myös täydestä vilpittömästä sydämestään syyllistyi lain kumoamiseen. Hänhän toteaa evankeliuminsa alussa – silminnäkijänä - että Jeesus ON Jumala sekä sapatin kumoaja. Eivät tuollaiset ihmisen korottajat saa elää, jos lakia noudatetaan.
Luonnollisesti Saulus Tarsolainen tapatti kristittyjä ja luonnollisesti nykyiset lainkiivailijat syyttävät kristittyjen tekevän itsensä Jumalan vertaiseksi, kun nämä todistavat sanoin ja töin, että “Jumalan koko täyteys asuu heissä”, Jeesuksen Hengen myötä.

JUMALANPILKKAPYKÄLÄ

Yhdenkin lainkohdan kumoaminen kumoaa koko lain. Mutta Jeesus kumosi pykälä pykälältä. Huomautan, että hän toki maksoi siitä kalliin hinnan, verensä hinnan. Mm Jumalan pilkkaamista koskevan käskyn kumosi. Ennakkotapaus, 3.Ms.24:10-16, paljastaa, että kuolemanrangaistus pilkkaamisesta oli pakko antaa – kuinka paljoa ennemmin kyseisen lain kumoamisesta.

3. Moos 24:16
Ja joka Herran nimeä pilkkaa, rangaistakoon kuolemalla; koko kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi. Olipa se muukalainen tai maassa syntynyt, joka pilkkaa Herran nimeä, hänet surmattakoon.

Mark. 3:28 (Matt 12:32, Luuk 12:10).
Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin.

LAISTA EI HÄVIÄ PIENINKÄÄN PIIRTO

Pienimmänkin piirron rikkomisen Jeesus sovitti, saati sitten isot: tappaminen, aviorikos, väärä todistus, rakkaudettomuus, varastaminen, vanhempiensa halveksuminen - Mark 10:19. Kannattaa pysyä Kristuksessa!

Johannes Kastaja, tuo Elian hengessä toiminut vanhan liiton viimeinen edustaja, purki lain samalla kun suostui kastamaan Jeesuksen. Mitä hän muutakaan voi, kun Jeesus sanoi: “Salli nyt, sillä näin MEIDÄN sopii täyttää kaikki vanhurskaus”. Lain vaatimus – Jumalan oikeudenmukainen kuolemanrangaistus – täyttyi Jeesuksessa. Näin siirryttiin uuteen aikaan, armonaikaan - uskon kautta Jeesuksen nimeen. Armo käy oikeudesta laupiaiden kohdalla. Armottomat saavat armottoman tuomion.

“Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä”, totesi Johannes opetuslapsilleen.
Hän väheni, niinkuin Jeesus sanoikin, että pienimmäksi taivasten valtakunnassa on kutsuttava se, joka purkaa yhdenkin piirron laista.
Ehkäpä J.Kastaja vielä tulee “säkkipukuisena todistajana”; ehkäpä häntä sitten ei enää kutsuta vähäisimmäksi, kun tapetaan uuden liiton edustajana, mene tiedä – Ilm 11:14.

Matt 11:11
"Totisesti: yksikään naisesta syntynyt ei ole ollut Johannes Kastajaa suurempi, mutta kaikkein vähäisin, joka on taivasten valtakunnassa, on suurempi kuin hän.

Jeesuksen ylipappeudessa ei laista häviä pieninkään piirto, vaan kaikki lain vaatimukset on täytetty RISTIN SOVITUKSESSA. Jos sanot, ettei sinulla ole syntiä, purat lain omalta kohdaltasi anteeksiantamattomalla tavalla, 1. Joh 1:5-10.

Lain purkamista on se, että sanotaan: ei minulla ole syntiä. Sillä lain tarkoitus on OSOITTAA synti, jotta ymmärrettäisiin kääntyä pois synnin lain alta; sitoutua sensijaan Kristukseen. Armosta saa voimaa, laista ei.

35

388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autetaan heitä

Mikä adventisteja oikein pelottaa.

Varmaan se että me emme kumarra heitä kun he toimivat maailman hallitijoina.
      Lainaus adventtikirkon 144 000 valittujen opista: "Adventistit ovat maailman hallitsijoita yhdessä Jeesuksen kanssa."

• annetaan valta

Laitetaan ihmisen sisälle halu etä hän saisi voittopalkintona toimimisen "maailman hallisijoina".

Minun Jumala ei ole kyllä tuommoisesta puhunut yhtään mitään.

• entäs itseäs

podetko ikuisen piinan harhaopista?

jos se olsi totta niin kyllä siitä sietäis puhua vakavasti jokaiselle iikalle, mutta onneksi se on vain sellainen on harhaoppia johon ei kukaan täysjärkinen oikeastaan usko (vaikka jotkut on uskovinaan) ja siksihän siitä ei paljon edes puhuta.

kumpi on isompi erehdys piina oppi vai ellenin kirjoitukset?

• JULKINEN SALAISUUS - ESIKOISUUS

Lainaus adventtikirkon 144 000 valittujen opista: "Adventistit ovat maailman hallitsijoita yhdessä Jeesuksen kanssa." - Kiitokset lainaajalle!

EGW ei ole milloinkaan kuollut tuon oppinsa lunastamiseksi. Niinpä siihen luottavat pettävät itseään täydellisesti ja lainomaisesti.

Eräs juutalainen antoi Johanneksen nähdä Ilmestyksessään, että 12 juutalaisesta sukukunnasta - 12000 kustakin=144000 - muodostavat "esikoisjoukon”. ”Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle”, Ilm 14:4b. Tämä juutalainen, joka itse on esikoinen ennen esikoisia, hallitsee esikoisjoukon kanssa. Toki muutkin uudestisyntyneet tässä ”uudestisyntymisessä”, (Matt 19:28), ovat mukana:

ESIKOISTEN ESIKOINEN

Ilm. 1:5
        ja Jeesukselta Kristukselta, luotettavalta todistajalta, joka on esikoisena noussut kuolleista ja on maailman kuninkaiden hallitsija! Hänelle, joka rakastaa meitä ja on verellään vapauttanut meidät synneistämme, [Ps. 89:38 | 1. Kor. 15:20 | 1. Kor. 15:25 | Room. 8:25 | 1. Piet. 1:19]

Ilm 7:4-9 = SINETÖIDYT 144 000 JUUTALAISTA ESIKOISINA

4 Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:
        5 Juudan heimosta sai sinetin kaksitoistatuhatta, Ruubenin heimosta kaksitoistatuhatta, Gadin heimosta kaksitoistatuhatta,
        6 Asserin heimosta kaksitoistatuhatta, Naftalin heimosta kaksitoistatuhatta, Manassen heimosta kaksitoistatuhatta,
        7 Simeonin heimosta kaksitoistatuhatta, Leevin heimosta kaksitoistatuhatta, Isaskarin heimosta kaksitoistatuhatta,
        8 Sebulonin heimosta kaksitoistatuhatta, Joosefin heimosta kaksitoistatuhatta ja Benjaminin heimosta kaksitoistatuhatta.
        9 Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa [Ilm. 3:5, 4:4, 6:11]

Jumalan armosta saan – uskon niin – olla mukana, hännänhuippuna tietysti.

• ^^^^?

Adventistien pitää tekeytyä "144 000 Israeliksi"

Ilm 2:9; 3:9: "He sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole - Saatanan synagogaa he ovat!"

• pidä herätyssaarnoja

Jeesuskin saarnasi sapattina: "Te kyykäärmeen sikiöt...."

• tekisit jotain

Adventisteja ei auta yhtään mitenkään paavit, sunnuntait, vatikaanit, katekismukset, rooma, vauvavalelu, ikuinen piina ja rooma kun he RÄPIKÖIVÄT omalla uskontiellään hapatuksen suossa.

• saarnanteossa
        tekisit jotain kirjoitti:

Adventisteja ei auta yhtään mitenkään paavit, sunnuntait, vatikaanit, katekismukset, rooma, vauvavalelu, ikuinen piina ja rooma kun he RÄPIKÖIVÄT omalla uskontiellään hapatuksen suossa.

"Nyt ovat adventtitotuuden vastustajat kumonneet lain...sapatti, sapatti, sapatti jne".

Olisivatko adventistit itse kumonneet lain kun tavoittelevat maailmanherruutta?

• Värväämään
        pidä herätyssaarnoja kirjoitti:

Jeesuskin saarnasi sapattina: "Te kyykäärmeen sikiöt...."

Lisää Lusiferille kansaa. Antti parka on joutunut Herra Lusiferin komeuden sokaisemaksi.

Jeesus Elämän Herra Tapattaa itsensä Antamasa sapatin puhdistuksen takia. Todisteena on meillä vielä Apostoli alkuperäiset Jeesuksen seuraajat. He olivat uskollisia Herransa käskyille elämänsä loppuun asti, Joten Jeesusta kunnioitettiin vielä Viimeisten Apostolien kuolemaan asti. Mikä minussa ihmetyttää tässä Antin sapatti saarnassa. on se ettei Jeesus koko elämänsä aikana suostunut palvelemaan Lusiferia ei edes Lusiferin kiusatessa häntä 40 vuorokauden pituisen paastonsa aikana, vaan hän sanoi saatanalle, että Herraa sinun jumalaasi sinun
        pitää kunniottaman. Nyt saan selville Antin saarnasta, että nyt on itsestään maailman luojasta Jeesuksesta onkin tullut Saatanan palvelia? Jeesus ei Raamatun tietojen mukaan palvellut Saatanaa yhtenäkään sunnuntaina, vaan hän oli kuuliainen Taivaalliselle isälleen hamaan Ristin Kuolemaan. Antin Evankeliumista olen saanut selville sen, että nykyään Jeesus onkin tullut Saatanan palveliaksi. En tiedä kuinka Antti lienee Evankeliuminsa kehitellyt, kuitenkaan minä en vielä tällä syömisellä pysty uskomaan sitä, että Jeesuksesta on nykyään tullutkin Saatanan palvelia. Antti voi uskotella mitä hän haluaa, kuitenkin todelliset tosiasiat ovat hänen Evankeliumiaan vastaan. Todellisena totena minä uskon, ettei jeesus koskaan suostunut luovuttamaan valtikkaansa Lusiferille. Antin Evankeliumin mukaan näemme nyt Jeesuksen Lusiferin palveliana. Jeesus ei antanut edes henkeään sunnuntain takia, vaan sapatin pyhyyden puhdistuksen takia. Antille neuvo tule sinäkin Jeesuksen palveliaksi. Lopeta vääryyden saarnat, että, saat itsellesi hyvän oman tunnon. Jeesus on Herra. Vieläkin!

• sapasapasapasapa
        Värväämään kirjoitti:

Lisää Lusiferille kansaa. Antti parka on joutunut Herra Lusiferin komeuden sokaisemaksi.

Jeesus Elämän Herra Tapattaa itsensä Antamasa sapatin puhdistuksen takia. Todisteena on meillä vielä Apostoli alkuperäiset Jeesuksen seuraajat. He olivat uskollisia Herransa käskyille elämänsä loppuun asti, Joten Jeesusta kunnioitettiin vielä Viimeisten Apostolien kuolemaan asti. Mikä minussa ihmetyttää tässä Antin sapatti saarnassa. on se ettei Jeesus koko elämänsä aikana suostunut palvelemaan Lusiferia ei edes Lusiferin kiusatessa häntä 40 vuorokauden pituisen paastonsa aikana, vaan hän sanoi saatanalle, että Herraa sinun jumalaasi sinun
        pitää kunniottaman. Nyt saan selville Antin saarnasta, että nyt on itsestään maailman luojasta Jeesuksesta onkin tullut Saatanan palvelia? Jeesus ei Raamatun tietojen mukaan palvellut Saatanaa yhtenäkään sunnuntaina, vaan hän oli kuuliainen Taivaalliselle isälleen hamaan Ristin Kuolemaan. Antin Evankeliumista olen saanut selville sen, että nykyään Jeesus onkin tullut Saatanan palveliaksi. En tiedä kuinka Antti lienee Evankeliuminsa kehitellyt, kuitenkaan minä en vielä tällä syömisellä pysty uskomaan sitä, että Jeesuksesta on nykyään tullutkin Saatanan palvelia. Antti voi uskotella mitä hän haluaa, kuitenkin todelliset tosiasiat ovat hänen Evankeliumiaan vastaan. Todellisena totena minä uskon, ettei jeesus koskaan suostunut luovuttamaan valtikkaansa Lusiferille. Antin Evankeliumin mukaan näemme nyt Jeesuksen Lusiferin palveliana. Jeesus ei antanut edes henkeään sunnuntain takia, vaan sapatin pyhyyden puhdistuksen takia. Antille neuvo tule sinäkin Jeesuksen palveliaksi. Lopeta vääryyden saarnat, että, saat itsellesi hyvän oman tunnon. Jeesus on Herra. Vieläkin!

Mihin adventistit värväävät?

• Jeesus on Herra
        sapasapasapasapa kirjoitti:

Mihin adventistit värväävät?

>>>>>>Ei ihme, että lainvaatijat näkivät Jeesuksen riivaajien päämiehenä, sillä tunnettua oli, että Lusifer tahtoi olla Jumalan vertainen

• UnaFortuna
        Jeesus on Herra kirjoitti:

>>>>>>Ei ihme, että lainvaatijat näkivät Jeesuksen riivaajien päämiehenä, sillä tunnettua oli, että Lusifer tahtoi olla Jumalan vertainen

Jeesus tomii nyt Kruununsa pois heittäneenä ja on alkanut palvella Saatanaa. Tällaisen kuvan sain sanomastasi. Eikö Jeesus olekaan sinhun Herrasi. Siis olet alkanut palvella Lusiferia. Tai oikeastaa et ole koskaan luopunut Lusiferin palvomisesta. Mielestäsi Jeesus on Lusiferin alainen pikku Prinssi Joka on luopunut taivaallisen isänsä kuuliaisuuden alaisuudesta!
        Tätähän sinä ajat takaa!
        Jeesus on vieläkin Herra!

• tulkitsee ja vääntää
        UnaFortuna kirjoitti:

Jeesus tomii nyt Kruununsa pois heittäneenä ja on alkanut palvella Saatanaa. Tällaisen kuvan sain sanomastasi. Eikö Jeesus olekaan sinhun Herrasi. Siis olet alkanut palvella Lusiferia. Tai oikeastaa et ole koskaan luopunut Lusiferin palvomisesta. Mielestäsi Jeesus on Lusiferin alainen pikku Prinssi Joka on luopunut taivaallisen isänsä kuuliaisuuden alaisuudesta!
        Tätähän sinä ajat takaa!
        Jeesus on vieläkin Herra!

Miksi et usko minua Jeesuksen nimessä?
        En usko että Jeesus palvelee saatanaa.

• UnaFortuna
        tulkitsee ja vääntää kirjoitti:

Jos niin teet. olet valinnut Jeesuksen vihollisen valtikan. Jeesuksen valtikka on tämä Halveksittu Sapatti. Lue tarkoin evankeliumit. katso tarkasti missä kohtaa Evankeliumeja Jeesus kehoittaa palvelemaan vihollisensa valtakunnan lippua sinettiä tai hänen kuuliaisuutensa merkkiä, joka tulee Kristityille Raamatun ulkopuolisena oppina ja kunnian antona. Näytä minulle Jeesuksen antama vakuutus sunnuntain pyhyydestä. Näin minäkin voin sinua uskoa.
        Jeesus on vielälin Herra. Annetaan kunnia Jeesukselle! En ole pastori enkä ole edes lukkarikaan. Vaan ymmärtäväinen!

• Värväämään kirjoitti:

TOTUUS PYSYY, VAIKKA MINUT LEIMAISIT

Mitäs tuollainen mustamaalaaminen on ja mitähän asiaa se edesauttaa? Sairaan mielikuvituksensa tuotteilla nimim. "värväämään" pyrkii värväämään ihmismieliä ihmistä vastaan. Miksi hän ei tutki Sanasta, onko antti oikeassa sittenkin tai miksei Sanalla kumoa sitä totuuden sanaa, jota antti jakaa? "Värvääjän" teksti on yhtä sekasotkua ja syntynyt vain ihmisen mustamaalaamiseksi. Jos esiintuomani totuudet eivät olisi koskettaneet häntä, niin hän ei olisi vaivautunut vastaamaan.

Kerron lyhyesti Sapattisaarnani oleellisimmat totuudet, pysyttäen otsikot. Uusin sanoin nyt, sillä totuutta voidaan käsitellä lukemattomista näkökulmista. Sensijaan "sommitellut tarut" kumoavat itse itsensä ja "raukeavat tyhjiin"..

KRISTUS ON SEKÄ LOUKKAUSKIVI ETTÄ KULMAKIVI

JOS Jeesus olisi pitänyt sapatin ynnä muun Mooseksen ja olisi ollut hiljaa siitä, että Hän on Jumalan vertainen, ei kellään olisi ollut aihetta loukkaantua Häneen. Mutta nytpä lainvaatijat loukkaantuivat tuohon syntisten ystävään. Jumalan ihmeellistä viisautta se, että vain nöyrät saavat armon.

1. Piet. 2:7
        Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"

Rakentajat - nuo lainvaatijat - kompastuivat Jeesukseen ja kuolivat. Mutta monet syntiset kansalaiset antavat murskata itsensä. Sillä joka kadottaa elämänsä Jeesuksen tähden, hän löytää sen.

Luuk. 20:18
        Jokainen, joka kaatuu siihen kiveen, ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."

JEESUKSEN TOIMESTA RIKKOONTUI LAKIJÄRJESTELMÄ

Jeesus mainitsee Johannes Kastajan olevan pienin Jumalan valtakunnassa. Ainoa selitys voi olla se, että Johannes romutti vanhan pappisjärjestelmän kastamalla Jeesuksen uudeksi ylipapiksi, vanhurskauden voimaansaattajaksi - uusi liitto Jeesuksen veressä tuli lainvoimaiseksi. "Täten kyllä entinen säädös kumotaan", Hepr 7:18.

JUMALAN VERTAINEN

Jeesus ei todellakaan ole ruhtinas Miikael, kuten ellenistisessä adventismissa väitetään. Vaan Jumalan vertainen, jonka asian todistamisesta Hän maksoi kovan hinnan. Lusifer päätti itse nousta Jumalan vertaiseksi, Jes 14:14. Mutta Jeesus on Isän vertainen Isän päätöksen nojalla.

Lakiin pitäytyvät tietysti antoivat oikeudenmukaisen tuomion, sillä ei Ihmisen Poika lakia tutkivan silmissä voi olla Jumalan Poika. Jumala on yksi. Lainvaatijat siis kompastuivat Jeesukseen, omaksi kadotuksekseen. Mutta ne, jotka eivät lakiin pitäytyneet, vaan USKOIVAT Jeesuksen olevan Jumalan vertainen Jumalan Poika, vaikka Hän oli avioton Marian poika - ne saivat elämän Hänessä. Ne ovat itsekin, lainvastaisesti, Jumalasta syntyneitä, ne jotka uskovat.

JOH 1:12-14 :

12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Voimme todeta, että evankelista Johannes syyllistyi lain rikkomiseen, todistaessaan Jeesuksen olevan Jumalan vertainen. Me kaikki, jotka uskomme, teemme Jeesuksesta Jumalan vertaisen, vastoin lakia ja rikkoen siten koko lain, kaikki 10 käskyä. Onhan tunnettua, että yhden kohdan rikkonut on rikkonut koko lain.

Joh 5:18
        Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

Joh 19:7
        Juutalaiset vastasivat: "Meillä on lakimme, ja lain mukaan hän on ansainnut kuoleman, koska hän väittää olevansa Jumalan Poika." [Joh. 5:18].

LUUK 22:69-71 :

69 Mutta tästedes Ihmisen Poika on istuva Kaikkivaltiaan oikealla puolella." [Ps. 110:1; Mark. 13:26 ; Ap. t. 7:56; Room. 8:34; Hepr. 1:3]
        70 Silloin he kaikki kysyivät: "Oletko sinä siis Jumalan Poika?" Jeesus vastasi heille: "Itsepä te niin sanotte."
        71 Silloin he sanoivat: "Mitä me enää todisteita tarvitsemme! Mehän olemme kuulleet sen hänen omasta suustaan."

JUMALANPILKKA

ELLENISMI on jumalanpilkkaa, koskapa eivät usko, että Jeesus teki itsestään Jumalan vertaisen ja sai siitä lain vaatiman rangaistuksen. Ellenismi on myös Hengen pilkkaamista, koskapa pitäytyvät siinä, ettei ole ketään Jumalan vertaista, vaikka Jeesus sitä on, vastoin lakia. Kaiketi tämän epäuskoisuuden vuoksi väitttävät Jeesusta ruhtinas Miikaeliksi. Jumalanpilkka annetaan anteeksi, mutei Hengen pilkkaa so. epäuskoisuutta.

MIKSI adventismin puolesta kiivailevat herjaavat niitä, jotka todistavat Jeesuksen olevan Jumalan vertainen vastoin Mooseksen lakia? Miksi he kompastuvat Jeesukseen?
        Vastaus on Sanassa: "Laki ei perustaudu uskoon, vaan "joka ne täyttää, on niistä elävä", Gal 3:12. Samaa sanoo Room 11:6, Room 14:23, Ef 2:9. Kuten opettaa koko Raamattu, mutta kaikki ei tähän mahtuisi.

Sana tosin sanoo ihan selkeästi Hengen pilkaksi vain sitä, kun ihmeparantumisia väitetään saatanan työksi. Eihän paholainen voisikaan mitään uutta luoda, joten ne ovat aina Herrasta, Luuk 12:4-12. Epäuskoisuudestahan tuossa on kyse, kun ei uskota Jumalan tekoja. Jeesus opettaa, että juuri ne todistavat Hänestä.

LAKI VAATII YHÄ NOUDATTAJILTAAN

Jotka siis lakiin pitäytyvät, ovat yhä velvolliset sen pienintä piirtoa myöden täyttämään. On hyvä muistaa Pietarin toteamus, etteivät isämme emmekä mekään moiseen pysty. Siksi onkin luonnollista, että Apt 15. luvussa sanoudutaan irti laista.

Se on ihmeellistä, että lain taakan alta vapautunut täyttää yhdessä Kristuksen kanssa enemmän kuin lain. Lainaa, toivomatta saavansa takaisin. Rukoilee salassa pahantekijäin puolesta ja uskoo Isältä saavansa armopalkan siitä. Julistaa evankeliumia ja siten tulee siitä osalliseksi. Saa anteeksi, kun armahtaa muita. Kaikki on hänelle puhdasta, kun hän lahjoittaa itsestään rakakuden voimalla. Täyttäessään rakkauden vaatimuksia hän on täyttänyt enemmän kuin lain. Unetkin puhdistuvat, pyyteettömyys ja vilpittömyys täyttävät mielen.

Veljistä vähäisin

• UnaFortuna kirjoitti:

Jos niin teet. olet valinnut Jeesuksen vihollisen valtikan. Jeesuksen valtikka on tämä Halveksittu Sapatti. Lue tarkoin evankeliumit. katso tarkasti missä kohtaa Evankeliumeja Jeesus kehoittaa palvelemaan vihollisensa valtakunnan lippua sinettiä tai hänen kuuliaisuutensa merkkiä, joka tulee Kristityille Raamatun ulkopuolisena oppina ja kunnian antona. Näytä minulle Jeesuksen antama vakuutus sunnuntain pyhyydestä. Näin minäkin voin sinua uskoa.
        Jeesus on vielälin Herra. Annetaan kunnia Jeesukselle! En ole pastori enkä ole edes lukkarikaan. Vaan ymmärtäväinen!

UnaFortuna kysyy TEKOPYHÄSTI: "Pyhitätkö sunnuntain?" Ilmenee, että hän tarkoittaakin vain tiettyä päivää viikkokierrossa. Kelle lie suunnattu tuo UnaFortunan ylimielinen teksti, mutta minäkin vastaan siihen. En kerro viikonpäivää, tuota ulkonaista seikkaa, vaan sisällöstä.

Minä sytytän tulen sapattina ja kannan tavaroita sapattina, sillä minun Herrani ja Jumalani "on vapauttanut minut synnin ja kuoleman LAISTA" niin, että palvelen nyt Jumalaa "Hengen uudessa tilassa enkä kirjaimen vanhassa". Toki Jumalalle voi olla kiitollinen vanhassakin tilassa, mutta käytäntö osoittaa, että lain kirjaimen vanhassa tilassa kiitelllään vain itseään.

Luuk 18:11
        Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili ITSEKSEEN: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17].

Room. 7:6
        Mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

1. Tess. 5:18    
        Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.

TEEN JUMALAN ARMOSTA MUUTAKIN SAPATTINA

Tarkemmin en kerro, sillä ihmisiltä en palkkaa odota, vaan Isältä.

1. Kor. 9:23    
        Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

Matt. 6:4    
        Että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

Matt. 6:6    
        Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

Matt. 6:18    
        Etteivät paastoamistasi näkisi ihmiset, vaan sinun Isäsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

Luuk. 6:35
        Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.

YMMÄRTÄVÄINEN?

UnaFortuna kertoo olevansa "ymmärtäväinen". No, miksi hän sitten ei nuhdellut tuota "tuomaria", joka oli väärämielisempi kuin Raamatun väärämielinen tuomari? Jeesukselta tivattiin merkkiä ja UnaForttuna tivaa minulta merkkiä "sunnuntain pyhyydestä". Annan vain tämän merkin, tämän ulkokuoresta piittaamattoman, mutta sisältöä korostavan merkin.

Luuk. 11:41    
        Mutta ANTAKAA almuksi se, mikä sisällä on; katso, silloin kaikki on teille puhdasta.

Antaminen sapattina on tärkeämpää kuin että muistaa, mikä viikonpäivä on meneillään tai laittaa päivät arvojärjestykseen. Sillä jälkimmäinen tapahtuu vain omassa ajatusmaailmassa.

Jaak. 4:17
        Joka siis YMMÄRTÄÄ tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.

Päivän valintahan on vain oppikysymys, mutta sisältö on tekoja.

Ymmärrys tulee Ylhäältä

• Jumalan vertaisiksi
        Jeesus on Herra kirjoitti:

1. Joh. 3:1

Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.

Ihmekös, että maailma ja ellenistit heitä vihaavat.
        Sillä Jumalan vertaisuus on vastoin Mooseksen lakia, koko kymmenen käskyn rikkomista.

• Lainkiivailu hajottaa
        tulkitsee ja vääntää kirjoitti:

HAJOITA JA HALLITSE ? MUTTA MINÄ KOKOAN!

Luuk. 11:23
        Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

Joh. 17:11
        Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.

Ap. t. 4:32
        Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.

Ap. t. 15:28
        Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:

Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

Jeesus Kristus

• mutta ei oikeaa
        Lainkiivailu hajottaa kirjoitti:

HAJOITA JA HALLITSE ? MUTTA MINÄ KOKOAN!

Luuk. 11:23
        Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

Joh. 17:11
        Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.

Ap. t. 4:32
        Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.

Ap. t. 15:28
        Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:

Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

Jeesus Kristus

Sillä väärä into hajottaa, mutta oikea into yhdistää.

Gal. 4:17

Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.

• kulkevat käsi kädessä
        saarnanteossa kirjoitti:

"Nyt ovat adventtitotuuden vastustajat kumonneet lain...sapatti, sapatti, sapatti jne".

Olisivatko adventistit itse kumonneet lain kun tavoittelevat maailmanherruutta?

Etkös sinä onneton vielä tiedä, että ulkonainen moralisointi ja antikristillinen maailmanherruus kulkevat käsi kädessä?!

Tuo laiton (Peto) "muuttaa ajat ja lait". Väärän profeetan avulla hän muuttaa pyhän lauantaiksi ja ajanlaskun alkamaan v. 1844, jotta ihmiset luulisivat, että hän se onkin Kristus, kun on tuolalinen valta. Monet silloin memettävät luottamuksensa Jeesuksen jumaluuteen.

• tutkittu tuomio

Eihän adventistien maailma paljon ole muuttunut 22.10.1844 höynäytyksen jälkeen.

• teologiantohtori on Jeesus

Minulle se merkitsi sitä, että löysin Kristuksen sisäisen tuntemisen. Ennen kumarsin opin ja adventtitotuuden edessä, koska se tuntui niin kauniilta ja valkoiselta.
      Mutta paremmin tutustuttuani löysin sieltä farisealaisuus lahkon, jolla ulkoinen palvelu oli tärkeää, mutta sisäisen elämän kuolettumista ei huomattu. Öljy puuttui lampuista, se oli kaiken syy.
      Kun sydämestäni olen kuullut huudon Ylkä tulee, niin Jumalan Pyhän Hengen johdosta, nousin ja lähdin Häntä vastaan. Sitä on se, että lähdin heidän joukostaan pois. Öljyn puute vaivasi heitä, ja minulla ei enää ollut antaa sitä heille.
      He vain hakevat öljyä toisilta, mutta eivät ota sitä vastaan Jumalan armon lähteestä joka on ylenpalttinen Kristuksessa Jeesuksessa Meidän Herrassamme.
      Jumalan öljy Pyhä Hengessä, se riittää, mutta ei se öljy jota yritetään löytää toisten lampuista, kuten Ellenin jo ehtyneestä lampusta.
      Pimeys on saattanut heidät nukkumaan, pelkäänpä jopa kuoleman unta. Ne jotka uskovat Kristukseen, niin toivon, että virittävät lamppunsa palamaan ja lähtevät elämän tielle Kristuksessa pois tästä baabelin hapattuneesta seurakunnasta, jonka johtaja ei ole Kristus.
      Älä pelkää johtajia, ihmisiähän he ovat.

• Jeesus vapauttaa

Ilm 2:9; 3:9: "He sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole - Saatanan synagogaa he ovat!"

• adventtitotuudelle
        Jeesus vapauttaa kirjoitti:

Nöyrä pyyntö adventisteille.
        Älkää menkö jehovan todistajiksi vaikka kuinka ne teitä houkuttelevat ovella kääntymään pois adventtiopista.
        Jehovan todistajat ovat enemmän kuin hapatusta vaikka niillä onkin oma Raamattu.

• Olet kulkenut

laput silmillä: En minäkään usko sitä, että Jeesus olisi tullut saatanan palveliaksi.
        Urban

• kohti valoa
        Olet kulkenut kirjoitti:

laput silmillä: En minäkään usko sitä, että Jeesus olisi tullut saatanan palveliaksi.
        Urban

Jumala erotti pimeyden valkeudesta.
        Kiitän Herraa sittä että saan kulkea Jeesuksen lapsena valossa ja eikä tarvitse olla Pääkonferenssin Suomen huorakirkon jäsenenä.

• UnaFortuna
        kohti valoa kirjoitti:

Kiitän Herraa sittä että saan kulkea Jeesuksen lapsena valossa ja eikä tarvitse olla Pääkonferenssin Suomen huorakirkon jäsenenä.

Valoa. La Luz Hänhän on se todellinen valon kantaja. Johan hänen nimensä on siitä takeena. Älä koskaan luovu Lusiferista Jeesuksen puoleen. Eihä Jeesus ole sinulle muuta kuin Lusiferin työläinen!
        Jeesus on vieläkin Herra.

• se........
        UnaFortuna kirjoitti:

Valoa. La Luz Hänhän on se todellinen valon kantaja. Johan hänen nimensä on siitä takeena. Älä koskaan luovu Lusiferista Jeesuksen puoleen. Eihä Jeesus ole sinulle muuta kuin Lusiferin työläinen!

Sinähän se lusiferisi parhaiten näytät tuntevan! Taidatkin olla tuon puolen teologeja.

• "Sapattisaarna n:o7" - Jeesus julistaa sinut autuaaksi Pietarin lailla.

MATT 16:12-19 :

12 Silloin he ymmärsivät, ettei hän käskenyt varoa leipätaikinan hapatetta, vaan fariseusten ja saddukeusten opetusta. [Matt. 5:20, 23:3]

Pietari tunnustaa Jeesuksen Messiaaksi:
        13 Kun Jeesus oli tullut Filippoksen Kesarean seudulle, hän kysyi opetuslapsiltaan: "Kuka Ihmisen Poika* on? Mitä ihmiset hänestä sanovat?" [Ihmisen Poika on Jeesuksen messiaaninen arvonimi. Lähtökohtansa Dan. 7:13 mukaisesti nimi kuuluu ennen muuta viimeisten tapahtumien yhteyteen, mutta se liittyy myös Jeesuksen kärsimysennustuksiin sekä hänen ilmoituksiinsa jo tässä ajassa saamistaan toimintavaltuuksista.] [16:13-20: Mark. 8:27-30; Luuk. 9:18-21]
        14 He vastasivat: "Toisten mielestä hän on Johannes Kastaja, toisten mielestä Elia, joidenkin mielestä Jeremia tai joku muu profeetoista." [Matt. 14:2].

15 "Entä te?" kysyi Jeesus. "Kuka minä teidän mielestänne olen?"
        16 Simon Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." [Matt. 14:33; Joh. 6:69, 11:27; Ap. t. 9:20; 1. Joh. 5:5]
        17 Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. [Matt. 11:27; Gal. 1:15,16]
        18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. [Nimi Pietari, kreikaksi Petros, pohjautuu sanaan petra 'kallio'.] [Joh. 1:42; Ef. 2:20; Ilm. 21:14]
        19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." [Jes. 22:22; Matt. 18:18; Joh. 20:23; Ilm. 3:7].

• adventisteja
        adventtitotuudelle kirjoitti:

Nöyrä pyyntö adventisteille.
        Älkää menkö jehovan todistajiksi vaikka kuinka ne teitä houkuttelevat ovella kääntymään pois adventtiopista.
        Jehovan todistajat ovat enemmän kuin hapatusta vaikka niillä onkin oma Raamattu.

Jehovalaisuudella ja adventismilla on sama isä. Heillä on liitto ja sopimus, etteivät käännytä toisiaan. Vaikka adventistit väittävät 144000 adventisteiksi ja jehovalaiset niinikään jehovalaisiksi. Onhan kyse vain kalastuskeinosta - koukusta.

Mutta uskovat eivät ole laisia tai läisiä tai jonkin ismin orjia. Paitsi että nasaretilaisen lahkoon kuuluviksi heitä voi kutsua ihan raamatullisesti. Olemme ruttotauti maailmalle ja sen uskonnoille, kuten jehovalaisuus ja adventismi ja mormonismi. Mutta kun Kristuksen ja Paavalin kanssa kärsimme, niin saamme myös niittää ja iloita.

Ap. t. 24:5
        Me olemme havainneet, että tämä mies on ruttotauti ja metelinnostaja kaikkien koko maailman juutalaisten keskuudessa ja nasaretilaisten lahkon päämies,

• fariseukset sitä sanoivat
        Olet kulkenut kirjoitti:

Urban

Jo muinaiset lainvaatijat sanoivat pimeäksi sitä, että ei luokittele Jeesusta saatanan palvojaksi.
        Ainoa oikea järjen päätelmä niiltäö, jotka luottavat lakiin. Sillä lain mukaan ei ole eikä tule ketään Jumalan vertaista. Mutta Jeesus teki uskovatkin Jumalan vertaisiksi kutsuessaan heitä Jumalan lapsiksi ja Hänen Isänsä tekojen tekijöiksi.

Mutta Jeesuspa onkin lain yläpuolella ja valkeuden teologinen tohtorius opettaa, että vain ylhäältä tulee se uudestisynnyttävä usko.

Luuk. 10:22

Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne, kuka Poika on, kuin Isä; eikä kukaan muu tunne, kuka Isä on, kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."

Matt. 16:17

Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.

• kohti valoa kirjoitti:

Etkö tiennyt, että kristillisen kirkon toisessa pääkonferenssissa julistettiin UUSI VAPAUDEN LAKI ?
        Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on sietänyt, vaan kuinka kauan?

Apt 17:30
        Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen. [Luuk. 24:47; Ap. t. 14:16; Tit. 2:11]

PARANNUS 2. KIRKOLLISKOKOUKSEN MUKAAN

APT 15:1-33 :

1 Ja Juudeasta tuli sinne muutamia, jotka opettivat veljiä: "Ellette ympärileikkauta itseänne, niinkuin Mooses on säätänyt, ette voi pelastua".
        2 Kun siitä syntyi riita ja kun Paavali ja Barnabas kiivaasti väittelivät heitä vastaan, niin päätettiin, että Paavalin ja Barnabaan ja muutamien muiden heistä tuli mennä tämän riitakysymyksen tähden apostolien ja vanhinten tykö Jerusalemiin.
        3 Niin seurakunta varusti heidät matkalle, ja he kulkivat Foinikian ja Samarian kautta ja kertoivat pakanain kääntymyksestä ja ilahuttivat sillä suuresti kaikkia veljiä.
        4 Ja kun he saapuivat Jerusalemiin, niin seurakunta ja apostolit ja vanhimmat ottivat heidät vastaan; ja he kertoivat, kuinka Jumala oli ollut heidän kanssansa ja tehnyt suuria.

5 Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".
        6 Niin apostolit ja vanhimmat kokoontuivat tutkimaan tätä asiaa.

7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
        8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
        9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
        10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
        11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
        12 Niin koko joukko vaikeni, ja he kuuntelivat Barnabasta ja Paavalia, jotka kertoivat, kuinka suuria tunnustekoja ja ihmeitä Jumala oli tehnyt pakanain keskuudessa heidän kauttansa.

13 Kun he olivat lakanneet puhumasta, lausui Jaakob: "Miehet, veljet, kuulkaa minua!
        14 Simeon on kertonut, kuinka Jumala ensi kerran katsoi pakanain puoleen ottaakseen heistä kansan omalle nimellensä.
        15 Ja tämän kanssa pitävät yhtä profeettain sanat, sillä näin on kirjoitettu:
        16 'Sen jälkeen minä palajan ja pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan; minä korjaan sen repeämät ja nostan sen jälleen pystyyn,
        17 että jäljelle jääneet ihmiset etsisivät Herraa, ynnä kaikki pakanat, jotka ovat minun nimiini otetut, sanoo Herra, joka tämän tekee,
        18 mikä on ollut tunnettua hamasta ikiajoista'.

19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
        20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
        21 Sillä Mooseksella on ammoisista ajoista asti joka kaupungissa julistajansa; luetaanhan häntä synagoogissa jokaisena sapattina."
        22 Silloin apostolit ja vanhimmat ja koko seurakunta näkivät hyväksi valita keskuudestaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaan mukana, nimittäin Juudaan, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, ja Silaan, jotka olivat johtavia miehiä veljien joukossa;

23 ja kirjoittivat heidän mukaansa näin kuuluvan kirjeen: "Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille Antiokiassa ja Syyriassa ja Kilikiassa, tervehdyksen.
        24 Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet, ovat puheillaan tehneet teidät levottomiksi ja saattaneet teidän sielunne hämmennyksiin,
        25 niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,
        26 jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.
        27 Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.

28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

30 Niin heidät lähetettiin matkalle, ja he tulivat Antiokiaan; siellä he kutsuivat koolle seurakunnan ja antoivat heille kirjeen.
        31 Ja kun he olivat sen lukeneet, iloitsivat he tästä lohdutuksesta.
        32 Ja Juudas ja Silas, jotka itsekin olivat profeettoja, kehoittivat veljiä monin sanoin ja vahvistivat heitä.
        33 Ja heidän viivyttyään siellä jonkin aikaa veljet laskivat heidät rauhassa palaamaan niiden tykö, jotka olivat heidät lähettäneet.

• kadotustuomiota eikä armoa?
        UnaFortuna kirjoitti:

Vastaus: sitä sylki suuhun tuo, mitä sydämessä on.

Mutta armon lapset saarnaavat kaikivaltiaasta armahtjasta, sillä he ovat itse paljon anteeksi saaneet.

Jes. 29:13 vuodelta -38

Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä.

Jes 29:13 vuoden -92 käännös

13 Herra sanoi: -- Koska tämä kansa lähestyy minua vain suullaan ja kunnioittaa minua vain huulillaan, koska sen sydän on vetäytynyt minusta kauas ja koska sen kuuliaisuus minua kohtaan on vain opittujen ihmiskäskyjen noudattamista, [Mark. 7:6,7]

Niin siksi pimeys pysyy...

Joh. 9:41

Jeesus vastasi: "Jos olisitte sokeita, teitä ei syytettäisi synnistä, mutta te väitätte näkevänne, ja sen tähden synti pysyy teissä." [Joh. 15:22; Room. 2:19]

• tuomari....

Saa laista voimaa niskureita varten.

• NIIN - KIROTTU KANSA, KUN EI LAKIA TUNNE

Te lainkiivailijat sommittelette viekkaita taruja saalistaaksenne sieluja palvelukseenne. Järkeilette, mitä sanoa tai olla sanomatta. Vain herjaatte silloin, kun suunne on tukittu.
        Teidän kauttanne Herra ei voi luoda mitään uutta, sillä ette kykene omaksumaan uutta - vanha sitoo teitä.

Luuk. 19:48
        He eivät kuitenkaan keksineet, mitä tehdä, sillä koko kansa oli jatkuvasti Jeesuksen ympärillä kuuntelemassa häntä.

Luuk. 13:17
        Jeesuksen vastauksen kuullessaan kaikki hänen vastustajansa olivat häpeissään, mutta kansa iloitsi kaikista ihmeteltävistä teoista, joita hän teki.

Luuk 20:1-8 :

Jeesukselta kysytään valtuuksia
        1 Kun Jeesus eräänä päivänä taas opetti temppelissä kansaa ja julisti hyvää sanomaa, ylipapit ja lainopettajat tulivat yhdessä vanhimpien kanssa hänen luokseen [20:1-8: Matt. 21:23-27; Mark. 11:27-33]
        2 ja sanoivat hänelle: "Kerro meille, millä valtuuksilla sinä tällaista teet. Kuka on valtuuttanut sinut tähän?" [Joh. 2:18; Ap. t. 4:7]
        3 Jeesus vastasi heille: "Minäkin teen teille kysymyksen. Sanokaa te minulle,
        4 oliko Johanneksen kaste peräisin taivaasta vai ihmisistä."
        5 He neuvottelivat keskenään: "Jos sanomme: 'Taivaasta', hän sanoo: 'Miksi sitten ette uskoneet häntä?' [Luuk. 7:30]
        6 Jos taas sanomme: 'Ihmisistä', kansa kivittää meidät, se kun uskoo lujasti, että Johannes oli profeetta." [Luuk. 1:76]
        7 Niin he vastasivat, etteivät tienneet sitä.
        8 Silloin Jeesus sanoi: "En minäkään sitten sano teille, millä valtuuksilla minä kaikkea tätä teen."

Joh 7:44-53 :

44 Ja muutamat heistä tahtoivat ottaa hänet kiinni. Mutta ei kukaan käynyt häneen käsiksi.
        45 Niin palvelijat palasivat ylipappien ja fariseusten luo, ja nämä sanoivat heille: "Miksi ette tuoneet häntä tänne?"
        46 Palvelijat vastasivat: "Ei ole koskaan ihminen puhunut niin, kuin se mies puhuu".
        47 Niin fariseukset vastasivat heille: "Oletteko tekin eksytetyt?
        48 Onko kukaan hallitusmiehistä uskonut häneen tai kukaan fariseuksista?
        49 Mutta tuo kansa, joka ei lakia tunne, on kirottu."
        50 Niin Nikodeemus, joka ennen oli käynyt Jeesuksen luona ja joka oli yksi heistä, sanoi heille:
        51 "Tuomitseeko lakimme ketään, ennenkuin häntä on kuulusteltu ja saatu tietää, mitä hän on tehnyt?"
        52 He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Oletko sinäkin Galileasta? Tutki ja näe, ettei Galileasta nouse profeettaa."
        53 Ja he menivät kukin kotiinsa.

HYVÄ OSA

Luuk 10:36-42 :

36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi oli ryöstetyn miehen lähimmäinen?"
        37 Lainopettaja vastasi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta." Jeesus sanoi: "Mene ja tee sinä samoin."

Martta ja Maria
        38 Jeesus vaelsi eteenpäin opetuslastensa kanssa ja tuli erääseen kylään. Siellä muuan nainen, jonka nimi oli Martta, otti hänet vieraakseen. [10:38,39: Joh. 11:1, 12:2,3]
        39 Martalla oli sisar, Maria. Tämä asettui istumaan Herran jalkojen juureen ja kuunteli hänen puhettaan.

40 Martalla oli kädet täynnä työtä vieraita palvellessaan, ja siksi hän tuli sanomaan: "Herra, etkö lainkaan välitä siitä, että sisareni jättää kaikki työt minun tehtäväkseni? Sano hänelle, että hän auttaisi minua."

41 Mutta Herra vastasi: "Martta, Martta, sinä huolehdit ja hätäilet niin monista asioista.
        42 Vain yksi on tarpeen.* Maria on valinnut hyvän osan, eikä sitä oteta häneltä pois." [Monissa käsikirjoituksissa muodossa: "Vähän on tarpeen, tai yksi ainoa."] [Matt. 6:33]

TUOMARI SEISOO OVELLA - JA ARMAHTAA

Raamatun väärämielinenkin tuomari on oikeampi kuin se "tuomari", jolle tässä vastaan.

LUUK 18:1-14 :

Leski ja väärämielinen tuomari
        1 Jeesus esitti opetuslapsille vertauksen opettaakseen, että aina tulee rukoilla, koskaan lannistumatta: [Luuk. 3:21 ]
        2 "Eräässä kaupungissa oli tuomari, joka ei pelännyt Jumalaa eikä piitannut ihmisistä.
        3 Samassa kaupungissa eli myös leskivaimo, joka tavan takaa tuli tuomarin luo pyytämään: 'Ratkaise jo asiani, tuomitse riitapuoleni.'

4 Pitkään aikaan tuomari ei suostunut. Sitten hän kuitenkin ajatteli: 'Kaukana siitä, että pelkäisin Jumalaa tai piittaisin ihmisistä,
        5 mutta tästä leskestä on minulle vaivaa. Minä autan häntä saamaan oikeuden, muuten hän ennen pitkää repii minulta silmät päästä.'"

6 Herra sanoi: "HUOMATKAA: noin ajatteli väärämielinen tuomari.
        7 Tottahan sitten Jumala hankkii oikeuden valituilleen, jotka päivin ja öin huutavat häntä avuksi. Hänkö viivyttäisi apuaan? [Ps. 88:2]
        8 Minä sanon teille: hän hankkii heille oikeuden viipymättä. Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maan päältä?" [2. Tim. 3:1-5]

Fariseus ja publikaani
        9 Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen: [Sananl. 30:12]
        10 "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. [Ap. t. 3:1]

11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17]
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' [Matt. 9:14 | Matt. 23:23 ].

13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!' [Esra 9:6; Ps. 51:3].

14 "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan." [Voidaan kääntää myös: "hän lähti kotiinsa hurskaampana kuin tuo toinen."] [Matt. 21:31 | Matt. 23:12 ]

Hyväosainen vaikka vähäosainen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      786
    5. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      530
    Aihe