Paras kesäpeli

mayanna

kautta aikojen?

Kroketti? Saappaanheitto? Kymmen tikkua laudalla? Shakki? Onkikilpailu? Sulkapallo? Tikanheitto?

Minkälainen peli saa sinut innostumaan ja menemään mukaan leikkimielellä? Muistuuko mieleesi hauskoja kokemuksia lapsuudesta tai vaikka aikuisten juhannuspippaloista vuosien takaa?

18

6615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesäpeli

      Pippeli.

      • mayanna

        Ainakin kulkee vaivattomasti mukana paikkaan kuin paikkaan. Kaikilla sitä vaan valitettavasti ei ole, eikä niitä supermarketeissa myydä. Onneksi.


    • jane.london

      monenlaisia!
      Meillä on esimerkiksi jännä peli nimeltään roskapussinkanto..eli kuka nopeiten ehtii sen porraspielestä kiikuttamaan parinsadan metrin päähän tienvarteen.
      Jännyyttä asiaan tuo se,että voittaja saa tikulla silmään,kun häviäjä vaan katselee päältä muiden kilpailua;D

      Saappaanheitto saattaa sen jälkeen olla parasta peliä...hih..

      *vilkuttaa roskapussi molemmissa käsissä*

      • MadeInSuomessa

        ne roska-pussi, sellaisella tuulisella ilmalla, kesä ilmalla :))))


      • mayanna

        Olen joskus kuunnellut miten lapset siivouspäivänä leikkivät jotain kuningas/kuningatarleikkiä. Toinen on toisen palvelija ja tekee sen mitä käsketään. Kuulostaa pompottamiselta, mutta kummasti ovat lelut välillä löytäneet paikkansa!

        Tässä kesälomalla vaan olen miettinyt, yksin ollessani, miten mukavaa olisi saada grilli-iltaa vietttämään tulleet aikuiset ystävät innostumaan jostain pelistä/leikistä. Illanvietot tuntuvat usein menevän niin vakaviksi, pieni leikki varmaan piristäisi tunnelmaa. Jos kyläilyporukassa vielä sattuu olemaan nuoria/teinejä, heidät olisi mukava saada mukaan vähän pelleilemään aikuisten kanssa. Määrätty ikä kun on vähän sellaista 'höh, miten lapsellista' -aikaa, ettei oikein mitää voi tehdä 'nolaamatta' itseään :D


      • jane.london
        MadeInSuomessa kirjoitti:

        ne roska-pussi, sellaisella tuulisella ilmalla, kesä ilmalla :))))

        siellä velmuilee:)
        Ai meinaat,että kaksi peliä samalla vaivalla?
        Tarkoitus oli kuitenkin heittäminen sillä saappaalla sitä,joka ei kortta ristiin pannut niiden roskapussien eteen;D


      • jane.london
        mayanna kirjoitti:

        Olen joskus kuunnellut miten lapset siivouspäivänä leikkivät jotain kuningas/kuningatarleikkiä. Toinen on toisen palvelija ja tekee sen mitä käsketään. Kuulostaa pompottamiselta, mutta kummasti ovat lelut välillä löytäneet paikkansa!

        Tässä kesälomalla vaan olen miettinyt, yksin ollessani, miten mukavaa olisi saada grilli-iltaa vietttämään tulleet aikuiset ystävät innostumaan jostain pelistä/leikistä. Illanvietot tuntuvat usein menevän niin vakaviksi, pieni leikki varmaan piristäisi tunnelmaa. Jos kyläilyporukassa vielä sattuu olemaan nuoria/teinejä, heidät olisi mukava saada mukaan vähän pelleilemään aikuisten kanssa. Määrätty ikä kun on vähän sellaista 'höh, miten lapsellista' -aikaa, ettei oikein mitää voi tehdä 'nolaamatta' itseään :D

        olisi olla sellaisissa grillijuhlissa,missä porukka uskaltaa heittäytyä hauskan puolelle:):)

        Pantomiimiesitykset voisivat olla riemastuttavia ja varsinkin,jos aihe on ennalta mietitty tai esitetään jotain tiettyä julkisuuden henkilöä.
        Tikanheitto vasemmalla kädellä(jos on oikeakätinen)herättää kans hilpeyttä kaikissa:D

        Lapset ovat mestareita yhdistämään leikin ja tosielämän.


    • Onko tämä peli jonka mainitsen edes paras ja innostunko edes siitä, mutta...

      Pakosta sitä olen viinmoset kaks viikoa pelannut, elikkäs... Vettä kengässä!

      • mayanna

        siihen leikkiin joku aikuisten versio, vai tykkäätkö muuten vaan hyppiä yhdellä jalalla ;) Siinähän tarvitaan aika hyvän kokoinen porukka, että se toimii, vai kuinka?


    • Puhurix

      että koittaa väistellä huussipolulla sadepisaroita?

      • mayanna

        Ja se voittaa, joka suurimmassa kaatosateessa uskaltaa huussiin lähteä? :D

        Jos sattuu huussinpolku olemaan muurahaisten moottoritiellä, voi siinä samalla pelata toista peliä; miten pääsee perille asti ilman ainuttakaan salamatkustajaa :)


      • Puhurix
        mayanna kirjoitti:

        Ja se voittaa, joka suurimmassa kaatosateessa uskaltaa huussiin lähteä? :D

        Jos sattuu huussinpolku olemaan muurahaisten moottoritiellä, voi siinä samalla pelata toista peliä; miten pääsee perille asti ilman ainuttakaan salamatkustajaa :)

        jonkinlainen voittaja on joka kauimmin uskaltaa pidätellä.


    • Ennen pelattiin mökillä kavereiden kanssa sellaista peliä kuin Kimble. Tämä peli löytyy vieläkin lelukaupoista vaikka on varmasti menettänyt suosiotaan sitten ilmestymisensä. Taisi olla jotain 70luvun puoliväliä kun tämä peli oli kova sana sadepäivinä. Yhtenä mökkikesänä hankautui noppakupu niin naarmuille, ettei tahtonut saada numeroista selvää, sen verran tiivisti sitä tuli pelattua. Taitavimmat oppivat kupua naksauttamalla loihtimaan isoimmat numerot, ja kyllä se taito loppu kesästä kehittyi minullekin.

      Peli oli kaikessa yksinkertaisuudessaan hauska, jännittävä ja mukaansa tempaava.

      • mayanna

        on tosiaan yksi niistä kestosuosikeista. Lapsillani on siitä muistaakseni sekä tavallinen, että muumiversio.

        Toinen meidän perheessä suosikiksi noussut peli on Blokus (meillä Trigon-versio). Sitä voi pelata yhdessä sekä nuoret että vanhat.


    • hurlumi

      Minä nyt varsinaisesti kesäpeleistä tiedä, mutta huutopussi nelistään on kyllä mukavaa viihdettä. Ja sitten semmoinen Rummy, jossa kikkaillaan numeroilla ja laattoja siirtämällä.

      Tai niin no, sulkapallo on liikunnallisista kesäpeleistä se mukavin.

      • mayanna

        että tuo huutopussi on minulle täysin outo peli, vaikka olen sen nimen monasti kuullutkin. Saisinko pikakuvauksen siitä, millainen se on?

        Joo, sulkapallo on mukava peli. Badminton mustaakseni englanniksi. Sitä oikein kaipaan joskus ;)


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 163 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe