Paras kesäpeli

mayanna

kautta aikojen?

Kroketti? Saappaanheitto? Kymmen tikkua laudalla? Shakki? Onkikilpailu? Sulkapallo? Tikanheitto?

Minkälainen peli saa sinut innostumaan ja menemään mukaan leikkimielellä? Muistuuko mieleesi hauskoja kokemuksia lapsuudesta tai vaikka aikuisten juhannuspippaloista vuosien takaa?

18

6244

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesäpeli

      Pippeli.

      • mayanna

        Ainakin kulkee vaivattomasti mukana paikkaan kuin paikkaan. Kaikilla sitä vaan valitettavasti ei ole, eikä niitä supermarketeissa myydä. Onneksi.


    • jane.london

      monenlaisia!
      Meillä on esimerkiksi jännä peli nimeltään roskapussinkanto..eli kuka nopeiten ehtii sen porraspielestä kiikuttamaan parinsadan metrin päähän tienvarteen.
      Jännyyttä asiaan tuo se,että voittaja saa tikulla silmään,kun häviäjä vaan katselee päältä muiden kilpailua;D

      Saappaanheitto saattaa sen jälkeen olla parasta peliä...hih..

      *vilkuttaa roskapussi molemmissa käsissä*

      • MadeInSuomessa

        ne roska-pussi, sellaisella tuulisella ilmalla, kesä ilmalla :))))


      • mayanna

        Olen joskus kuunnellut miten lapset siivouspäivänä leikkivät jotain kuningas/kuningatarleikkiä. Toinen on toisen palvelija ja tekee sen mitä käsketään. Kuulostaa pompottamiselta, mutta kummasti ovat lelut välillä löytäneet paikkansa!

        Tässä kesälomalla vaan olen miettinyt, yksin ollessani, miten mukavaa olisi saada grilli-iltaa vietttämään tulleet aikuiset ystävät innostumaan jostain pelistä/leikistä. Illanvietot tuntuvat usein menevän niin vakaviksi, pieni leikki varmaan piristäisi tunnelmaa. Jos kyläilyporukassa vielä sattuu olemaan nuoria/teinejä, heidät olisi mukava saada mukaan vähän pelleilemään aikuisten kanssa. Määrätty ikä kun on vähän sellaista 'höh, miten lapsellista' -aikaa, ettei oikein mitää voi tehdä 'nolaamatta' itseään :D


      • jane.london
        MadeInSuomessa kirjoitti:

        ne roska-pussi, sellaisella tuulisella ilmalla, kesä ilmalla :))))

        siellä velmuilee:)
        Ai meinaat,että kaksi peliä samalla vaivalla?
        Tarkoitus oli kuitenkin heittäminen sillä saappaalla sitä,joka ei kortta ristiin pannut niiden roskapussien eteen;D


      • jane.london
        mayanna kirjoitti:

        Olen joskus kuunnellut miten lapset siivouspäivänä leikkivät jotain kuningas/kuningatarleikkiä. Toinen on toisen palvelija ja tekee sen mitä käsketään. Kuulostaa pompottamiselta, mutta kummasti ovat lelut välillä löytäneet paikkansa!

        Tässä kesälomalla vaan olen miettinyt, yksin ollessani, miten mukavaa olisi saada grilli-iltaa vietttämään tulleet aikuiset ystävät innostumaan jostain pelistä/leikistä. Illanvietot tuntuvat usein menevän niin vakaviksi, pieni leikki varmaan piristäisi tunnelmaa. Jos kyläilyporukassa vielä sattuu olemaan nuoria/teinejä, heidät olisi mukava saada mukaan vähän pelleilemään aikuisten kanssa. Määrätty ikä kun on vähän sellaista 'höh, miten lapsellista' -aikaa, ettei oikein mitää voi tehdä 'nolaamatta' itseään :D

        olisi olla sellaisissa grillijuhlissa,missä porukka uskaltaa heittäytyä hauskan puolelle:):)

        Pantomiimiesitykset voisivat olla riemastuttavia ja varsinkin,jos aihe on ennalta mietitty tai esitetään jotain tiettyä julkisuuden henkilöä.
        Tikanheitto vasemmalla kädellä(jos on oikeakätinen)herättää kans hilpeyttä kaikissa:D

        Lapset ovat mestareita yhdistämään leikin ja tosielämän.


    • Onko tämä peli jonka mainitsen edes paras ja innostunko edes siitä, mutta...

      Pakosta sitä olen viinmoset kaks viikoa pelannut, elikkäs... Vettä kengässä!

      • mayanna

        siihen leikkiin joku aikuisten versio, vai tykkäätkö muuten vaan hyppiä yhdellä jalalla ;) Siinähän tarvitaan aika hyvän kokoinen porukka, että se toimii, vai kuinka?


    • Puhurix

      että koittaa väistellä huussipolulla sadepisaroita?

      • mayanna

        Ja se voittaa, joka suurimmassa kaatosateessa uskaltaa huussiin lähteä? :D

        Jos sattuu huussinpolku olemaan muurahaisten moottoritiellä, voi siinä samalla pelata toista peliä; miten pääsee perille asti ilman ainuttakaan salamatkustajaa :)


      • Puhurix
        mayanna kirjoitti:

        Ja se voittaa, joka suurimmassa kaatosateessa uskaltaa huussiin lähteä? :D

        Jos sattuu huussinpolku olemaan muurahaisten moottoritiellä, voi siinä samalla pelata toista peliä; miten pääsee perille asti ilman ainuttakaan salamatkustajaa :)

        jonkinlainen voittaja on joka kauimmin uskaltaa pidätellä.


    • Ennen pelattiin mökillä kavereiden kanssa sellaista peliä kuin Kimble. Tämä peli löytyy vieläkin lelukaupoista vaikka on varmasti menettänyt suosiotaan sitten ilmestymisensä. Taisi olla jotain 70luvun puoliväliä kun tämä peli oli kova sana sadepäivinä. Yhtenä mökkikesänä hankautui noppakupu niin naarmuille, ettei tahtonut saada numeroista selvää, sen verran tiivisti sitä tuli pelattua. Taitavimmat oppivat kupua naksauttamalla loihtimaan isoimmat numerot, ja kyllä se taito loppu kesästä kehittyi minullekin.

      Peli oli kaikessa yksinkertaisuudessaan hauska, jännittävä ja mukaansa tempaava.

      • mayanna

        on tosiaan yksi niistä kestosuosikeista. Lapsillani on siitä muistaakseni sekä tavallinen, että muumiversio.

        Toinen meidän perheessä suosikiksi noussut peli on Blokus (meillä Trigon-versio). Sitä voi pelata yhdessä sekä nuoret että vanhat.


    • hurlumi

      Minä nyt varsinaisesti kesäpeleistä tiedä, mutta huutopussi nelistään on kyllä mukavaa viihdettä. Ja sitten semmoinen Rummy, jossa kikkaillaan numeroilla ja laattoja siirtämällä.

      Tai niin no, sulkapallo on liikunnallisista kesäpeleistä se mukavin.

      • mayanna

        että tuo huutopussi on minulle täysin outo peli, vaikka olen sen nimen monasti kuullutkin. Saisinko pikakuvauksen siitä, millainen se on?

        Joo, sulkapallo on mukava peli. Badminton mustaakseni englanniksi. Sitä oikein kaipaan joskus ;)


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 163 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe