Paras kesäpeli

mayanna

kautta aikojen?

Kroketti? Saappaanheitto? Kymmen tikkua laudalla? Shakki? Onkikilpailu? Sulkapallo? Tikanheitto?

Minkälainen peli saa sinut innostumaan ja menemään mukaan leikkimielellä? Muistuuko mieleesi hauskoja kokemuksia lapsuudesta tai vaikka aikuisten juhannuspippaloista vuosien takaa?

18

6615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesäpeli

      Pippeli.

      • mayanna

        Ainakin kulkee vaivattomasti mukana paikkaan kuin paikkaan. Kaikilla sitä vaan valitettavasti ei ole, eikä niitä supermarketeissa myydä. Onneksi.


    • jane.london

      monenlaisia!
      Meillä on esimerkiksi jännä peli nimeltään roskapussinkanto..eli kuka nopeiten ehtii sen porraspielestä kiikuttamaan parinsadan metrin päähän tienvarteen.
      Jännyyttä asiaan tuo se,että voittaja saa tikulla silmään,kun häviäjä vaan katselee päältä muiden kilpailua;D

      Saappaanheitto saattaa sen jälkeen olla parasta peliä...hih..

      *vilkuttaa roskapussi molemmissa käsissä*

      • MadeInSuomessa

        ne roska-pussi, sellaisella tuulisella ilmalla, kesä ilmalla :))))


      • mayanna

        Olen joskus kuunnellut miten lapset siivouspäivänä leikkivät jotain kuningas/kuningatarleikkiä. Toinen on toisen palvelija ja tekee sen mitä käsketään. Kuulostaa pompottamiselta, mutta kummasti ovat lelut välillä löytäneet paikkansa!

        Tässä kesälomalla vaan olen miettinyt, yksin ollessani, miten mukavaa olisi saada grilli-iltaa vietttämään tulleet aikuiset ystävät innostumaan jostain pelistä/leikistä. Illanvietot tuntuvat usein menevän niin vakaviksi, pieni leikki varmaan piristäisi tunnelmaa. Jos kyläilyporukassa vielä sattuu olemaan nuoria/teinejä, heidät olisi mukava saada mukaan vähän pelleilemään aikuisten kanssa. Määrätty ikä kun on vähän sellaista 'höh, miten lapsellista' -aikaa, ettei oikein mitää voi tehdä 'nolaamatta' itseään :D


      • jane.london
        MadeInSuomessa kirjoitti:

        ne roska-pussi, sellaisella tuulisella ilmalla, kesä ilmalla :))))

        siellä velmuilee:)
        Ai meinaat,että kaksi peliä samalla vaivalla?
        Tarkoitus oli kuitenkin heittäminen sillä saappaalla sitä,joka ei kortta ristiin pannut niiden roskapussien eteen;D


      • jane.london
        mayanna kirjoitti:

        Olen joskus kuunnellut miten lapset siivouspäivänä leikkivät jotain kuningas/kuningatarleikkiä. Toinen on toisen palvelija ja tekee sen mitä käsketään. Kuulostaa pompottamiselta, mutta kummasti ovat lelut välillä löytäneet paikkansa!

        Tässä kesälomalla vaan olen miettinyt, yksin ollessani, miten mukavaa olisi saada grilli-iltaa vietttämään tulleet aikuiset ystävät innostumaan jostain pelistä/leikistä. Illanvietot tuntuvat usein menevän niin vakaviksi, pieni leikki varmaan piristäisi tunnelmaa. Jos kyläilyporukassa vielä sattuu olemaan nuoria/teinejä, heidät olisi mukava saada mukaan vähän pelleilemään aikuisten kanssa. Määrätty ikä kun on vähän sellaista 'höh, miten lapsellista' -aikaa, ettei oikein mitää voi tehdä 'nolaamatta' itseään :D

        olisi olla sellaisissa grillijuhlissa,missä porukka uskaltaa heittäytyä hauskan puolelle:):)

        Pantomiimiesitykset voisivat olla riemastuttavia ja varsinkin,jos aihe on ennalta mietitty tai esitetään jotain tiettyä julkisuuden henkilöä.
        Tikanheitto vasemmalla kädellä(jos on oikeakätinen)herättää kans hilpeyttä kaikissa:D

        Lapset ovat mestareita yhdistämään leikin ja tosielämän.


    • Onko tämä peli jonka mainitsen edes paras ja innostunko edes siitä, mutta...

      Pakosta sitä olen viinmoset kaks viikoa pelannut, elikkäs... Vettä kengässä!

      • mayanna

        siihen leikkiin joku aikuisten versio, vai tykkäätkö muuten vaan hyppiä yhdellä jalalla ;) Siinähän tarvitaan aika hyvän kokoinen porukka, että se toimii, vai kuinka?


    • Puhurix

      että koittaa väistellä huussipolulla sadepisaroita?

      • mayanna

        Ja se voittaa, joka suurimmassa kaatosateessa uskaltaa huussiin lähteä? :D

        Jos sattuu huussinpolku olemaan muurahaisten moottoritiellä, voi siinä samalla pelata toista peliä; miten pääsee perille asti ilman ainuttakaan salamatkustajaa :)


      • Puhurix
        mayanna kirjoitti:

        Ja se voittaa, joka suurimmassa kaatosateessa uskaltaa huussiin lähteä? :D

        Jos sattuu huussinpolku olemaan muurahaisten moottoritiellä, voi siinä samalla pelata toista peliä; miten pääsee perille asti ilman ainuttakaan salamatkustajaa :)

        jonkinlainen voittaja on joka kauimmin uskaltaa pidätellä.


    • Ennen pelattiin mökillä kavereiden kanssa sellaista peliä kuin Kimble. Tämä peli löytyy vieläkin lelukaupoista vaikka on varmasti menettänyt suosiotaan sitten ilmestymisensä. Taisi olla jotain 70luvun puoliväliä kun tämä peli oli kova sana sadepäivinä. Yhtenä mökkikesänä hankautui noppakupu niin naarmuille, ettei tahtonut saada numeroista selvää, sen verran tiivisti sitä tuli pelattua. Taitavimmat oppivat kupua naksauttamalla loihtimaan isoimmat numerot, ja kyllä se taito loppu kesästä kehittyi minullekin.

      Peli oli kaikessa yksinkertaisuudessaan hauska, jännittävä ja mukaansa tempaava.

      • mayanna

        on tosiaan yksi niistä kestosuosikeista. Lapsillani on siitä muistaakseni sekä tavallinen, että muumiversio.

        Toinen meidän perheessä suosikiksi noussut peli on Blokus (meillä Trigon-versio). Sitä voi pelata yhdessä sekä nuoret että vanhat.


    • hurlumi

      Minä nyt varsinaisesti kesäpeleistä tiedä, mutta huutopussi nelistään on kyllä mukavaa viihdettä. Ja sitten semmoinen Rummy, jossa kikkaillaan numeroilla ja laattoja siirtämällä.

      Tai niin no, sulkapallo on liikunnallisista kesäpeleistä se mukavin.

      • mayanna

        että tuo huutopussi on minulle täysin outo peli, vaikka olen sen nimen monasti kuullutkin. Saisinko pikakuvauksen siitä, millainen se on?

        Joo, sulkapallo on mukava peli. Badminton mustaakseni englanniksi. Sitä oikein kaipaan joskus ;)


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 163 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1293
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      73
      623
    4. 50
      557
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      471
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      148
      406
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      362
    Aihe