Valtatie 18 Vaasasta Seinäjoen ja Tuurin kautta Jyväskylään ei ole alkuunkaan valtatietasoinen.
Veneskosken-Kouran ja Väätäiskylän mutkat ja kapeus ovat kaameeta ajettavaa.
Tuurin kehitys on paljon kiinni liikenneyhteyksistä.
Lempäälän Ideapark on moottoritien varressa, Tuuriin täytyy parantaa tieyhteyksiä.
Onnea Vesalle syntymäpäivänä, pidä edelleen lippu korkealla ja salko pystyssä.
PAREMPI TIE Tuuriin
92
3686
Vastaukset
- ajat sinne
jostain Kouran kautta,paljon nopeampi tapa on ajaa eteenpäin ja Mäyryssä kääntyä vasta Alavuden suuntaan.
Matka suunnilleen sama mutta parempi tie ja suuremmat sallitut nopeudet.- liikenneasema
Miksi tosiaan ihmeessä TVH oikein kahdessa peräkkäisessä kyltissään (100 m eroa) ennen Kourantien risteystä vaatiia kääntymään Kouran mutkikkaalle ja kapealle tielle ???
Valtatie 18 pitäisi siis ohjata Mäyryn kautta tai rakentaa Kouran ohitustie, jota on suunniteltu 25 vuotta. - tärkein
liikenneasema kirjoitti:
Miksi tosiaan ihmeessä TVH oikein kahdessa peräkkäisessä kyltissään (100 m eroa) ennen Kourantien risteystä vaatiia kääntymään Kouran mutkikkaalle ja kapealle tielle ???
Valtatie 18 pitäisi siis ohjata Mäyryn kautta tai rakentaa Kouran ohitustie, jota on suunniteltu 25 vuotta.Vaasassa on leveä Kokkolan tie erillisine kevyenliikenteen kaistoineen, silti halutaan Sepänkylän ohitustietä.
Lapuantie vetää hyvin, kun ei ole pyöräilijoitä ja traktoreita tientukkona.
Vaasaan halutaan sähkörata, vaikka nyt junassa on vain n.40 matkustajaa, ja sähköradalla pysäkit poistetaan.
On siinä RKP:llä hankkeita.
Valtatie Vaasa - Seinäjoki - Tuuri - Jyväskylä on tärkein hanke. - mutkainen
tärkein kirjoitti:
Vaasassa on leveä Kokkolan tie erillisine kevyenliikenteen kaistoineen, silti halutaan Sepänkylän ohitustietä.
Lapuantie vetää hyvin, kun ei ole pyöräilijoitä ja traktoreita tientukkona.
Vaasaan halutaan sähkörata, vaikka nyt junassa on vain n.40 matkustajaa, ja sähköradalla pysäkit poistetaan.
On siinä RKP:llä hankkeita.
Valtatie Vaasa - Seinäjoki - Tuuri - Jyväskylä on tärkein hanke.Kannatan lämpimästi Valtatie 18 parantamista, ensin Veneskoski - Koura välillä.
- teihin.
mutkainen kirjoitti:
Kannatan lämpimästi Valtatie 18 parantamista, ensin Veneskoski - Koura välillä.
Valtateiden hoitoon heti lisää rahaa ja ihmisiä.
- kapeita.
teihin. kirjoitti:
Valtateiden hoitoon heti lisää rahaa ja ihmisiä.
Joooo, teihin nopeasti lisää rahaa.
- aika.tohlo
Joku pimeä irrottelee postlaatikkoja Veneskoskella.
- Anonyymi
mutkainen kirjoitti:
Kannatan lämpimästi Valtatie 18 parantamista, ensin Veneskoski - Koura välillä.
Kyllä on ihme paikka ,jos tuonne asumattomaan korpeen alettaisiin tekemään oikein valtatietä .josta asukkaat vähenee jyrkästi joka vuosi . Valtatie 16 kulkee Vaasa Lapua Kyyjärvi, saman suuntaisesti vähäimmillään vain 20 km olisi teiden väliä. Tuo Valtatie 16 Vaasa Lapua Kyyjärvi suunta olisi edunlien koska kyyjärveltä haarautuu tie Kuopion suuntaan , Jossa on kova rekkaliikenne Vaasaan ja edelleen Uumajaan # Rekkamies #
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on ihme paikka ,jos tuonne asumattomaan korpeen alettaisiin tekemään oikein valtatietä .josta asukkaat vähenee jyrkästi joka vuosi . Valtatie 16 kulkee Vaasa Lapua Kyyjärvi, saman suuntaisesti vähäimmillään vain 20 km olisi teiden väliä. Tuo Valtatie 16 Vaasa Lapua Kyyjärvi suunta olisi edunlien koska kyyjärveltä haarautuu tie Kuopion suuntaan , Jossa on kova rekkaliikenne Vaasaan ja edelleen Uumajaan # Rekkamies #
Maakuntaliiton lapualaiset päättäjät ajavat vain Lapuantien parannusta.
Onneksi henkilövaihtoja on tulossa.
Mitä muuten Lasse A. Alavudelta siellä puuhailee.
Keskinen ja Suomenselkä laskee tai nousee Valtatien18 mukana. - Anonyymi
tärkein kirjoitti:
Vaasassa on leveä Kokkolan tie erillisine kevyenliikenteen kaistoineen, silti halutaan Sepänkylän ohitustietä.
Lapuantie vetää hyvin, kun ei ole pyöräilijoitä ja traktoreita tientukkona.
Vaasaan halutaan sähkörata, vaikka nyt junassa on vain n.40 matkustajaa, ja sähköradalla pysäkit poistetaan.
On siinä RKP:llä hankkeita.
Valtatie Vaasa - Seinäjoki - Tuuri - Jyväskylä on tärkein hanke.Jaa.
- parempi_tie_paremp
Halvemmaksi tulee pakkosiirtää asukkaat kys.tien varrelta paremman tien varteen.
- cePoune
Olen siitä samaa mieltä, että Seinäjoki-Alavus väli pitää parantaa. Varsinkin tuo Kourantie on huonotasoista sekä menee taajamien läpi. Alavus-Ähtäri välillähän tie on varsin hyvätasoista leveää valtatietä, sille ei tarvitse tehdä mitään. Sitten varsinaisesti Ähtäristä itäänpäin, liikennemäärät ovat sen verta pieniä, että se joutaa mennä Väätäiskylän kautta, ja on prioriteettilistalla viimeisenä.
Eli aivan ensimmäiseksi Kouran oikaisutie. Liikennettä on kuitenkin Alavus-Seinäjoki välillä kohtalaisesti, tai ainakin sen verran, ettei sen liikenteen pidä kulkea taajama-asutuksen läpi mutkaista tietä. Lisäksi Putulan oikaisu pitäisi toteuttaa siten, että Vt18 menisi suoraan Alavudelle, ja Peräseinäjoentie olisi sitten T-risteyksen muodossa.
Vasta kun tämä ja Laihian risteysjärjestelyt valmiit, niin voidaan pohtia Väätäiskylän oikaisusta, sikäli mikäli liikennemäärät osoittavat edes jonkinlaista kasvupotentiaalia myös Ähtäristä Keski-Suomeen päin. Tätä liikennemäärän kasvupotentiaalia kuitenkin moni asiantuntija epäilee. Väätäiskylän oikaisua ei vain yksinkertaisesti kannata tehdä, jos ei ole tarpeeksi liikennettä. - Allunkanala
Miksi ihmeessä menettre sitä mutkaista tietä pitkin Tuuriin kun on olemassa parempikin tie. Kuortaneen kautta Alavudelle ja sieltä Tuuriin, koko matkan hyvä suora tie.
- huviahyötyä
Joo voi sitä nykyään mennä vaihtoehtoisesti Mäyryn kautta, ei siinä mitään. Kuitenkin tulevaisuudessa, jos Vt18 parannetaan varsinaiseksi valtatieksi, sekä oikaistaan Koura, niin siitä tulee nopein ja suorin reitti. Alavudellehan rakennettiin aikoinaan eritasoliittymä, jonka perustarkoitus on tulevaisuudessa se, että Seinäjoki-Jyväskylä liikenne ei risteä Kt66:n liikenteen kanssa.
Osa on ehdotellut ns Mäyryn kautta Ruismäki-Lentilä oikaisua, jolloin Vt18 liikenne menisi noin 10km matkan Kt66 kanssa samaa tietä. Kt66 liikennettä on melko paljon jo nykyään tuossa Alavus-Kuortane välillä, siihen vielä sekaan Seinäjoen liikenne, niin tulisi turhan paljon ruuhkaa, sekä tien välityskyky heikentyisi. On parempi että Seinäjoen suunnan liikenne menee Kt66:n yli, erillään siitä liikenteestä. Näin vältytään pullonkaula-efektiltä, tuossa 10km matkalla Alavuden asemanseudun molemmin puolin. Tuossa pullonkaulassa liikennemäärä olisi suunnilleen yhtä suuri, mitä on tällä hetkellä Nurmo-Lapua välillä, eli noin 10-tuhatta ajoneuvoa vuorokaudessa. Tämän välttämiseksi pitää Vt18 ja Kt66 liikenteet kulkea eritasossa toistensa ylitse. Asemanseudun kohdalla ruuhka olisi valtava, 60:n rajoituksen vuoksi, eikä Asemanseudulta sekä Tuurintieltä tulevat mahtuisi pääliikenteen sekaan ilman sarvia ja hampaita.
Juuri tämän takia Alavuden eritasoliittymä on aikanaan toteutettu. Sen olemassaolo jo sinällään torpedoi koko Ruismäki-Lentilä oikaisuajatuksen. Linja on jo päätetty ajat sitten, eikä sitä kannata enää muuttaa. Seinäjoen liikenne tulee Peräseinäjoen suunnasta. Ei eritasoliittymiä huvin vuoksi rakenneta. - Mutkat-suoriksi
huviahyötyä kirjoitti:
Joo voi sitä nykyään mennä vaihtoehtoisesti Mäyryn kautta, ei siinä mitään. Kuitenkin tulevaisuudessa, jos Vt18 parannetaan varsinaiseksi valtatieksi, sekä oikaistaan Koura, niin siitä tulee nopein ja suorin reitti. Alavudellehan rakennettiin aikoinaan eritasoliittymä, jonka perustarkoitus on tulevaisuudessa se, että Seinäjoki-Jyväskylä liikenne ei risteä Kt66:n liikenteen kanssa.
Osa on ehdotellut ns Mäyryn kautta Ruismäki-Lentilä oikaisua, jolloin Vt18 liikenne menisi noin 10km matkan Kt66 kanssa samaa tietä. Kt66 liikennettä on melko paljon jo nykyään tuossa Alavus-Kuortane välillä, siihen vielä sekaan Seinäjoen liikenne, niin tulisi turhan paljon ruuhkaa, sekä tien välityskyky heikentyisi. On parempi että Seinäjoen suunnan liikenne menee Kt66:n yli, erillään siitä liikenteestä. Näin vältytään pullonkaula-efektiltä, tuossa 10km matkalla Alavuden asemanseudun molemmin puolin. Tuossa pullonkaulassa liikennemäärä olisi suunnilleen yhtä suuri, mitä on tällä hetkellä Nurmo-Lapua välillä, eli noin 10-tuhatta ajoneuvoa vuorokaudessa. Tämän välttämiseksi pitää Vt18 ja Kt66 liikenteet kulkea eritasossa toistensa ylitse. Asemanseudun kohdalla ruuhka olisi valtava, 60:n rajoituksen vuoksi, eikä Asemanseudulta sekä Tuurintieltä tulevat mahtuisi pääliikenteen sekaan ilman sarvia ja hampaita.
Juuri tämän takia Alavuden eritasoliittymä on aikanaan toteutettu. Sen olemassaolo jo sinällään torpedoi koko Ruismäki-Lentilä oikaisuajatuksen. Linja on jo päätetty ajat sitten, eikä sitä kannata enää muuttaa. Seinäjoen liikenne tulee Peräseinäjoen suunnasta. Ei eritasoliittymiä huvin vuoksi rakenneta.Totta puhut, tierakennus on parasta elvytystä.
Veneskosken-Kouran ohitus-oikaisu ja Sydänmaan tasoristeysten poisto kiireellisimmät.
- 34567876543
se adolf sipilä haluaa parantaa vaan pohjois pohjanmaan lestadio teitä....ja varmaan keskinenkin rakentaa ennemin lentokentän tuuriin että pääsee nopeemmin uuteen kotimaahan brasseihin ei se tiellä mitään tee....kohta niillä on siellä riossa ne transsujen karnevaalit...jokohan v-mies on harkinnut isoa leikkausta
- Kysynpänyvaan
Miksi joku viitsii mennä tuuriin? Sinne sekavaan ja ahtaaseen sekä epäkäytännöliseen kaaokseen, ostamaan halvalla roskaa ja kunnon tavaroista saa maksaa ainakin saman kun muuallakin. Miks mennä merta eemmäks kalaan, kysyn vaan.
- Hyvä.säkä
Sinn pääset nyt Onnibussilla, jos ei ole ajokorttia.
- rupert3
Kysyppä vaan kesäviikonloppuisin 40- 50 tuhannelta ihmiseltä.. taidat vaan olla kateellinen tuurin menestymisestä.
- hgai
rupert3 kirjoitti:
Kysyppä vaan kesäviikonloppuisin 40- 50 tuhannelta ihmiseltä.. taidat vaan olla kateellinen tuurin menestymisestä.
Kun kattoo niitä ihmisiä, niin ne on joko lestadiolaisia pallopäitä, tai hörökorvaisia maajusseja, sekä karavaanareita.
- Sohvaperuna-
hgai kirjoitti:
Kun kattoo niitä ihmisiä, niin ne on joko lestadiolaisia pallopäitä, tai hörökorvaisia maajusseja, sekä karavaanareita.
Näetkö niitä sohvaltasi ?
- Kysynpänyvaan
rupert3 kirjoitti:
Kysyppä vaan kesäviikonloppuisin 40- 50 tuhannelta ihmiseltä.. taidat vaan olla kateellinen tuurin menestymisestä.
Voin sitten luvata ruupertti, että siinä vaiheessa kun rupean kadehtimaan keskistä , niin helvetti on jäätynyt. On se myönnettävä, että mies osaa bisneksen, mutta miks hitto sitä pitäs kadehtia? Olet tyypillinen suomalainen, joka luulee että jos on menestynyt niin kaikki kadehtii. Sulla itsellä taitaa olla aika ankeaa kun kuvittelet tuollaista, mun on hyvä olla vaikka en kadehti ketään ja vaikka olenkin tavallinen duunari. Tosiasia on se, että tämä maa ja tuuri tarvitsee kateellisia teikäläisiä, muuten ei tuuriakaan olis.
- Anonyymi
Ei sieltä mitään halvalla saa.
- tuon
Kaskisista Teuvan ,Kauhajoen ja jalasjärven sekä peräseinäjoen kautta on tosi hyvä tie kyläkauppaan. Jokipiiis on risteyksiä kun ylikulkusiltoja 3 ja 19 tie yli eo ole . Ne pitääs saada.
- virkamiespäätöksellä
Nyt kumminkin tie Tuuriin paranee sikäli, että tänä kesänä päällystetään. Varmaankin siitä Länsipuolen mms.n tykyä Ähtäriin asti. Ei kai ny perä- Seinäjoelta asti.
- KETTUMAISIN-VALTATIE
Sydänmaalla ja Kourassa on 3 TASOYLIKÄYTÄVÄÄ ja Putulassa valtatie on vain 6.5 metriä
KAPEA.
On siinä 100 tonnilla puuautoilla ja muilla leveillä rekka-autoilla jännittävää ajaa.
Pian taas metsässä kolajaa. - TUURI-RULES
Tuuriin rakennetaan uutta liiketilaa
25.05.2016
Alavuden ympäristölautakunta on myöntänyt perustettavalle yhtiölle rakennusluvan Tuurinportin alueelle.
Rakennuslupaa on haettu perustettavalle yhtiölle.
Yhtiön osakkaita ovat Pekka Keskinen, Tuomo Valkama ja Sami Peltomaa.
Rakenteille tulee hakemuksen mukaan kauppaliikerakennus, jonka kokonaisala on 2 880 neliötä.
Laajennusvaraustilaa hankkeella on 1 470 neliötä.
REIJO HEIKKILÄ - Anonyymi
KETTUMAISIN-VALTATIE kirjoitti:
Sydänmaalla ja Kourassa on 3 TASOYLIKÄYTÄVÄÄ ja Putulassa valtatie on vain 6.5 metriä
KAPEA.
On siinä 100 tonnilla puuautoilla ja muilla leveillä rekka-autoilla jännittävää ajaa.
Pian taas metsässä kolajaa.Tierahat Italiaan.
Suomi sai 2.7 miljardii.
Italia sai yli 190 miljardii.
- kilometripaalu
Niin kauan kun VT 18 on tätä tasoa mitä se tällä hetkellä on, minun reitti valintani Alavudelta on Alavuden aseman kautta Mäyryyn ja siitä Seinäjoelle. Tämä on nopea, hyvätasoinen ja jouheva reitti. 18 tie olisi pitänyt aikoinaan viitoittaa Mäyryn kautta jo ihan turvallisuuden takia ja vieläkin sen ehtii tehdä. Alavuden ja Seinäjoen välillä on jo nyt kohtuullinen tieyhteys olemassa Mäyryn kautta.Pikku juttuja tekemällä siitä saisi hyvinkin valtatietasoisen yhteyden nopeasti ja suht pienellä rahalla verrattuna Kouran reittiin. Muuten tämä reitti Mäyryn kautta Alavudelta on 3 km pitempi Kouran reittiin verrattuna, mutta ajallisesti reiteillä ei ole mitään eroa.
- ÄHTÄRIN-TUURIN-PELASTUS
Raideliikenteen säilyminen sekä liikenneyhteydet muutenkin ovat keskusteluissa mukana, myöntää kaupunginjohtaja Jarmo Pienimäki. Esille otetaan myös valtatien 18 keskeneräisyys ainoana valtatienä Suomessa.
– On toive, että se nostettaisiin sille tasolle, jonka luokitus sille antaa. Tällä hetkellä se on siitä kaukana. Tiellä on myös erittäin suuri merkitys poikittaisliikenteelle ja Pohjanmaan ja Keski-Suomen välisille yhteyksille. Siksi olisi perusteltua, että se saisi sille kuuluvan kohtelun määrärahojen muodossa.
Pienimäki sanoo, että ministerille halutaan avata hyvien liikenneyhteyksien tärkeys etenkin kaupungin tulevien matkailuhankkeiden kannalta. - TURISMI......TÄRKEÄÄ
ÄHTÄRIN-TUURIN-PELASTUS kirjoitti:
Raideliikenteen säilyminen sekä liikenneyhteydet muutenkin ovat keskusteluissa mukana, myöntää kaupunginjohtaja Jarmo Pienimäki. Esille otetaan myös valtatien 18 keskeneräisyys ainoana valtatienä Suomessa.
– On toive, että se nostettaisiin sille tasolle, jonka luokitus sille antaa. Tällä hetkellä se on siitä kaukana. Tiellä on myös erittäin suuri merkitys poikittaisliikenteelle ja Pohjanmaan ja Keski-Suomen välisille yhteyksille. Siksi olisi perusteltua, että se saisi sille kuuluvan kohtelun määrärahojen muodossa.
Pienimäki sanoo, että ministerille halutaan avata hyvien liikenneyhteyksien tärkeys etenkin kaupungin tulevien matkailuhankkeiden kannalta.Ähtärin kaupunki toi ministerille esille sen, että valtatien 18 on ainoa keskeneräinen valtatie koko maassa. Kiireellisin parannuskohde valtatiellä on Multian ja Ähtärin Myllymäen välisen puuttuvan tieosan rakentaminen.
– Minulla ei ole vielä valmista ratkaisua tähän, mutta ymmärrän erittäin hyvin tarpeen. Keskeneräisyyteen pitäisi saada ratkaisuja, lupaili liikenne- ja viestintäministeri Berner.
Hän sanoi, että on itsestään selvää, että matkailua edistettäessä on saatava parempia yhteyksiä. Bernerin mielestä maakuntien välillä on ollut hyvää yhteistyötä ja on katsottu kokonaisia alueita, miten matkailu kehittyy laajasti.
– Näin on mietittävä alueen sisäistä ja myös alueelta muihin alueisiin kytkeytyvää liikennettä.
Hän haluaa tutkittavan myös sitä, miten syöttöliikennettä saadaan junaliikenteelle, jotta matkustajamääriä saadaan entistä enemmän ja aikataulut soviteltua yhteen.
Tämä on valtava palapeli. Nyt tehdään hänen mukaansa paljon työtä sen eteen, että saataisiin parempia ratkaisuja kuin ne, mitä tehtiin viime syksynä.
PAL - ykskorva
TURISMI......TÄRKEÄÄ kirjoitti:
Ähtärin kaupunki toi ministerille esille sen, että valtatien 18 on ainoa keskeneräinen valtatie koko maassa. Kiireellisin parannuskohde valtatiellä on Multian ja Ähtärin Myllymäen välisen puuttuvan tieosan rakentaminen.
– Minulla ei ole vielä valmista ratkaisua tähän, mutta ymmärrän erittäin hyvin tarpeen. Keskeneräisyyteen pitäisi saada ratkaisuja, lupaili liikenne- ja viestintäministeri Berner.
Hän sanoi, että on itsestään selvää, että matkailua edistettäessä on saatava parempia yhteyksiä. Bernerin mielestä maakuntien välillä on ollut hyvää yhteistyötä ja on katsottu kokonaisia alueita, miten matkailu kehittyy laajasti.
– Näin on mietittävä alueen sisäistä ja myös alueelta muihin alueisiin kytkeytyvää liikennettä.
Hän haluaa tutkittavan myös sitä, miten syöttöliikennettä saadaan junaliikenteelle, jotta matkustajamääriä saadaan entistä enemmän ja aikataulut soviteltua yhteen.
Tämä on valtava palapeli. Nyt tehdään hänen mukaansa paljon työtä sen eteen, että saataisiin parempia ratkaisuja kuin ne, mitä tehtiin viime syksynä.
PALTyhjää puhetta, lätinää ja katteettomia lupauksia täynnä koko akka. Mitään kehitystä ei tule tapahtumaan, pelkkää puhetta vaan.
- Nyt.on..upee
Tuuriin on avattu valtava laajennus.
Kaikki samaa mahtavaa loistoa.
Tiekin saisi olla ajanmukainen. - Tuuri..paitsiossa..yksin
Tuuri tippuu kelkasta, ellei sinne saara kunnon tietä.
Veneskosken-Kouran ja Sydänmaan oikaisut pitää saada käyntiin.
Lisäksi Äänekosken puukuljetukset radittavat tätä valtatietä....kylätietä. - BandatTuovatTuristit
Uusi hyvä näkökulma, että Vt18 onkin tärkein seudullinen turistitie välillä
Vaasa Seinäjoki Tuuri Ähtäri.
Väylä pitäisi saada valtatietasoiseksi, eikä kylätietasoiseksi.
Keski-Suomalaisia on turha odottaa kun he huseeraavat vain Vt 4 moottoritieksi.
- Dads
Voi sentään, ettekö tiedä, että Tuuriin menee hyvä tie Kuortaneen kautta.
- EiSaaItsePäättää
Rekat eivät saa kulkea Mäyryn kautta.
On pakko mennä hidasta Kouran kautta, jossa aina ovat poliisit kytiksellä. - Iskarit...Rikki
Valtava turistitulva tulossa Pohjanmaalle.
Ähtäri, Tuuri, Seinäjoki tieväli on mielettömän hidas ja reikäinen.
Vt 18 on tulppana Suomenselän kehitykselle. - RoutivaSavikkoKourassa
– Poikittaisyhteyksiä tarvitaan, ja Vt 18 Seinäjoki–Jyväskylä-yhteys on Seinäjoelta katsottuna huonoin maakuntakeskusten keskinäinen yhteysväli. Oikaisemista vaativa osuus taas on ainut rakentamaton ja oikaisematon valtatieyhteys maassamme, ja se tulppaa liikennettä laajasti. Tienoikaisusuunnitelmissa on otettu huomioon myös Keuruun-tieyhteys.
Savola lisää, että metsäteollisuuden investoinnit ovat lisänneet liikennemääriä.
– Kun matka-ajat lyhenevät, se tuo kustannussäästöjä, ja liikennemäärät nousevat myös matkailijamäärien lisääntyessä. - TuristiTuoRahaa
Etelä-Pohjanmaa onkin houkutteleva lähilomakohde Pirkanmaalta ja muualta Etelä-Suomesta. Voit rakentaa yhdessä perheesi kanssa oman toiveloman vaikkapa reitille, jonka varrelta löytyvät Ähtäri Zoo pandoineen, Kyläkauppa Veljekset Keskinen, Duudsonit Activity Park, PowerPark ja Härmän Kylpylä.
https://www.aamulehti.fi/kaupallinen-yhteistyo/kuinka-kauan-kestaa-matka-etela-pohjanmaalle-hammasty-miten-lahella-nama-upeat-lomakohteet-ovat-nsedi00111506/
Valtatie 18 kuntoon, kiitos Savola ja pandasilmäBerner - TierunkoKastuu
Patalapon kokoisia asfalttipaikkauksia,
koko Alavudentie Valtatie18 laitettu tikkutäkiksi.
Kyllä on köyhän näköistä. Meillä ei kukaan Pekkaroi.
Mitä Alavuden jokapaikan Lasse puuhastaa.
Savola leikkii vain ritsoilla. - Anonyymi
EiSaaItsePäättää kirjoitti:
Rekat eivät saa kulkea Mäyryn kautta.
On pakko mennä hidasta Kouran kautta, jossa aina ovat poliisit kytiksellä.MIksi ei saa?
- Anonyymi
TuristiTuoRahaa kirjoitti:
Etelä-Pohjanmaa onkin houkutteleva lähilomakohde Pirkanmaalta ja muualta Etelä-Suomesta. Voit rakentaa yhdessä perheesi kanssa oman toiveloman vaikkapa reitille, jonka varrelta löytyvät Ähtäri Zoo pandoineen, Kyläkauppa Veljekset Keskinen, Duudsonit Activity Park, PowerPark ja Härmän Kylpylä.
https://www.aamulehti.fi/kaupallinen-yhteistyo/kuinka-kauan-kestaa-matka-etela-pohjanmaalle-hammasty-miten-lahella-nama-upeat-lomakohteet-ovat-nsedi00111506/
Valtatie 18 kuntoon, kiitos Savola ja pandasilmäBernerkAIKKEA SITÄ KUULEE ETTÄ Etelä-Pohjanmaa onkin houkutteleva lähilomkohde. Joskus bussin kyydissä olen mennyt, niin tuntuisi että nyt kun saisi unenpäästä kiinni pari-kolmetuntia unta piristäisi kummasti . Ja lappia kohden.
- tuituituitui
Aina te narisette ! Ei ne teidän lietekärryt (paskaperäkärryt) tartte yhtään parempia polkuja.
Tientukkona olette kuitenkin.- Valtimo..Tukossa
Valtatien 18 ongelmat keskittyvät välille Veneskoski–Alavus, jossa valtatien leveys ja geometria on standardin alapuolelle, korkea liittymätiheys (6,2–14,4 liittymää/km) sekä Alavus‐Ähtäri välille, jossa on korkea onnettomuusriski.
Merkittävä ongelma niin sujuvuuden kuin turvallisuuden osalta ovat liittymät, joissa valtatien 18 liikenne on väistämisvelvollinen sekä useat rautateiden tasoristeykset. Näihin kohtiin onkin jo pitkään esitetty valtatielle uusia linjauksia, jotka eivät ole kuitenkaan päässeet toteutukseen investointien suuntautuessa muualle.
Pandaturismi, Tuurin Liikekeskus ja Äänekosken biotehdas odottavat VT 18 päivitystä.
- MiehetOikesiinTöihin
Savola vain leikkii ritsoilla kun muualla suunnitellaan valtatie 18 parantamista.
Nyt tie on kylätietasoinen.
Antila Alavudelta on kans joojoo mies.- KylätieValtatieksiYössä
Valtatie 18 kulkee itä−länsisuunnassa, välillä Vaasa−Seinäjoki−Jyväskylä. Vaasan päässä se yhtyy valtatie 3:een ja Petäjävesi−Jyväskylä-väli on yhteinen valtatie 23:n kanssa. Pituutta sillä on noin 270 km.
Tie on muodostettu muuttamalla entisiä kanta-, seutu- ja yhdysteitä valtatieksi, josta syystä tie on monin paikoin valtatieksi erittäin kapea, mutkainen ja mäkinen. Valtatie 18 ei täytä valtateille asetettuja laatuvaatimuksia.
Vt 18 on merkitty kaikkien maakuntien liittojen kaavoissa parannuksia vaativaksi valtatieksi. Vt 18 -seurantaryhmään kuuluvat valtatien varren kuntien ja kaupunkien edustajat, Pohjanmaan, Etelä-Pohjanmaan ja Keski-Suomen maakuntien liitot sekä Etelä-Pohjanmaan kauppakamari. Asiantuntijoiksi kokouksiin ryhmä on kutsunut Etelä-Pohjanmaan ja Keski-Suomen ELY-keskusten edustajat.
- Skimptaus
Seinäjoelta Jyväskylään kaikkein paras on ajaa Peräseinäjoen ja Kalakosken ohi kohti Vt23 ja siitä sitten Virtojen ohi kohti Jyväskylää. Seinäjoki-Peräseinäjoki-Virrat on yllättävän hyvää tietä, vrt Myllymäki-Väätäiskylä-Petäjävesi kapea ränni äkkiväärine mutkineen, nyppylöineen ja näkemäesteineen. Matka muutaman kilometrin pidempi, mutta paljon kevyempi ajella, koska tie loivapiirteistä. Sitten Vt23 onkin jo oikeaa valtatietä, jossa auto ajelee melkein itsestään perille.
- Asshole_in_space
Valtatie 18, avaruuden pääkaupungin suuruuden hulluutta. Sellaista avaruuden mustan aukon toimintaa. Kepunismin älynväläys!
- sundmann
keskinen tulee kyllä vetää porukkaa ja power park siihen ei sukarin tavaralandia vaikuta....toin härmän suolihuuhtelu laitos ny on saanu vähä huonoo mainosta kun aina on joku bakteeri vedessä..
mitä tiehen tulee 8-tie välillä turku -oulu tais olla sipilän vika tie hanke,ni ja härmä-vöyri pätkä pääsee vaasaan rekalla paremmin härmästä- ammattiautoilija
Miksi tie tyhjään korpeen asukkaat vähenee ähtärin suunnalla voimakkaasti. Vaasasta suora hyvä tie kesk-suomeen lapuan kautta .Nykyinen tie vain parempaan kuntoon.matkalla ei ole juuri mitään eroa.
- Anonyymi
Täältä rahakkasta Jyväskylästä katsottuna Valtatie 18 pitäisi oikaista. Nyt se on kippura kylätie, joka ei vedä turisteja.
Ainakin Tuhkion äkkimutkat järven rannassa pitäisi heti suoristaa.
Liikenneyhteydet ovat tärkeimmät turismissa.
Soinin Vuorenmaa, Keskinen Tuuri ja Ähtäri on hyvä yhdistelmä turismille.
- Anonyymi
Juu kyllä ihmiset jatkossakin käy kesällä Ähtärissä ja keskisellä oikeen bussilasteittain...ja talvella keskisellä. Eipä tuo Ideapark mitään turisteja vedä se on vaan normi kauppa. Seinäjokiset ny vaan vouhkaa kun kaikki on saman neliön sisällä niin se laantuu yht äkkiä kun eka kerta pillun päällä
- Anonyymi
Nyt Savola oikeisiin hommiin ja vaatimaan valtatietasoinen yhteys Tuuriin ja Ähtäriin.
Muuten Keskinen ja Bandat näkevät nälkää.
Vaasa......Seinäjoki.....Tuuri.....Ähtäri......Jyväskylä. Keskeinen Valtimo. - Anonyymi
paras tie vaasasta jyväskylään menee edelleen vaasa-lapua-kyyjärvi-saarijävi kautta.
turha sitä on yrittää vääntää äshjoelle kun se ei kerran toimi.
sininen tie on hyvä venäjälle asti.
sinistä tietä pitkin pääsee norjaan asti.- Anonyymi
Paras tie Lapualta menöö Jepualle.
Ja kokkareet joella kans.
Menen taas enskesänä Jepualle pajuun kesätöihin.
Polkupyörällä, kun mulla ei oo ajokortsua.
- Anonyymi
Sama veivaaminen Vt 18:ssa on jatkunut 40 vuotta. Vaasan tiepiiri on aina luistanut läänimme puoleisesta parannuksesta edes Veneskosken-Kouran -Sydänmaan oikaisuista. Aina on katse käännetty heti Jyväskylään ja odotettu sieltä kiinnostusta valtatiehemme. Valitettavasti Jyväskylää ei alkuunkaan kiinnosta valtatie Ähtäriin ja Seinäjoelle . He keskittyvät Valtatiehen 4 Ouluun. Ovat viisaudessaan nimenneet Oulun tien Pohjanmaan väyläksi.
Uusi väylätoimikunta on valittu.............kahvittelemaan ? - Anonyymi
Pandat, Keskinen, Duursonpark, Ideapark, Powerpark, Vaasanlaivat
vaativat paremmat liikenneyhteydet.Vai että oikein valtatien parannus Keskiselle? Odotetaan nyt kuitenkin uusia liikennelaskentoja tuohon suuntaan, että onko lainkaan tarpeen parantaa?
Ilmajoen, Lapuan, Jalasjärven ja Vaasan suuntaan liikenne lisääntyy, joten ehkä nämä suunnat ovat kuitenkin etusijalla.- Anonyymi
nuorissa_on_tulevaisuus kirjoitti:
Vai että oikein valtatien parannus Keskiselle? Odotetaan nyt kuitenkin uusia liikennelaskentoja tuohon suuntaan, että onko lainkaan tarpeen parantaa?
Ilmajoen, Lapuan, Jalasjärven ja Vaasan suuntaan liikenne lisääntyy, joten ehkä nämä suunnat ovat kuitenkin etusijalla.Se on justiin näin.Jalasjärvi -Seinäjoki-Lapua väli on se tärkein ja Kurikka-ilmajoki-Seinäjoki väli.Muut on kategorias kaksi.Alavus-Ähtörisuuntaa menee montakin hyvää reittiä.
Vaasasta Kyyjärven kautta pääsöö juskälään.
Myös Sjoki-peejoki Alavustietä.
Sjoki -Koura Sydänmaan kautta.
sjoki-Mäyry -Alavus.Täysin riittävät yhteydet ja tiet.Sjoki- peejoki-virrat-keuruu on monille se paras ja nopein nykäskylän reitti.Ei mettään mitään moottoriteitä tarvi.
- Anonyymi
Lapuan tien peräänakokolarit johtuivat liukkaudesta, mutta lähinnä väärästä tilanneopeudesta myrskyssä ja pyryssä.
Ajoetäisyys on pyryssä tärkeintä.
Vanha Bemari tai Audi, silloin kannattaa muiden varoa.
Ohittelevat hullun lailla. - Anonyymi
Koko Suomenselän tulevaisuus on kiinni Valtatie18 kunnosta.
Kaikki liikkuvat kumipyörillä.
Ähtärin turismi ja Keskinen nousevat tai kaatuvat valtatien kyydissä.
Uusi Uumajan laiva tuo turisteja Ruotsista ja Norjasta.
Tuhkion mutkat ovat widdumaisey Väätäisen kylätiellä. - Anonyymi
Näköjään täältä on poistettu kommenttini Vaasa - Jyväskylä tiestä, joten laitan uudestaan.
Vt 18 Pelmaan risteyksestä Ylistarosta, Alavudelle ei välillä ole muuta, kuin Seinäjoki tarpeineen ja Nurmon kouran Eslan tehdas.
Vaasa - Kyyjärvi välillä menee suora tie, jossa Ylistaro - Kyyjärvi välillä on Lapua, Kauhava, Härmät ja Alajärvi yrityksineen, jotka tarvitsevat parempi kuntoisen "Sininen tie." Pelmaan risteykseen tehtiin, kuin kiusalla pullonkaula vt16:sta. Vielä on helposti korjattavissa risteys jouhevammaksi.
"Sininen tie" on valta- ja keräilytie myös Kokkola ja pietarsaaren suunnalta. Siksi tämä valtatie on osaltaan yhdistämässä ja kehittämässä Eteläpohjanmaa, Keskipohjanmaa ja Pohjanmaa aluetta.- Anonyymi
Edellinen kirjoittaja on täysin oikeassa ,kyllä tämä Sininen tie on valtaväylä , joka tulee säilymää tärkeänä, esim Kuopion suunnasta tuleva rekkaliikenne on etenkin tänäkesänä lisääntynyt valtavasti Vaasan kautta Uumajaan ja edelleen muihin Pohjoismaihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellinen kirjoittaja on täysin oikeassa ,kyllä tämä Sininen tie on valtaväylä , joka tulee säilymää tärkeänä, esim Kuopion suunnasta tuleva rekkaliikenne on etenkin tänäkesänä lisääntynyt valtavasti Vaasan kautta Uumajaan ja edelleen muihin Pohjoismaihin.
Maakuntaliittoa johtavat lapualaiset.
Sen huomaa tiepainotuksissa ja maakuntaliiton karttakuvassa.
Vain pelkkä yksi pylväs Kauhajoki- Kauhava kantatie saa huomiota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellinen kirjoittaja on täysin oikeassa ,kyllä tämä Sininen tie on valtaväylä , joka tulee säilymää tärkeänä, esim Kuopion suunnasta tuleva rekkaliikenne on etenkin tänäkesänä lisääntynyt valtavasti Vaasan kautta Uumajaan ja edelleen muihin Pohjoismaihin.
Seinäjoki, Keskinen, Ähtärin turismi.
Kaikki tärkeimmät valtatie18 varrella.
- Anonyymi
Kansanedustaja Riitta Mäkinen kehittämisryhmän varapuheenjohtajaksi
Mikko Savola jatkaa puh.johtajana.
Vaasa−Seinäjoki−Jyväskylä-liikennekäytävän kehittämisryhmä kokousti perjantaina 19.3.2021. Kokouksessa valittiin ryhmän uudeksi varapuheenjohtajaksi jyväskyläläinen kansanedustaja Riitta Mäkinen.
− Vaikka valtakunnallisten pääväylien hankkeet edistyvät, poikittaisliikenneyhteyksien tarkastelua ja kehittämistä ei voida unohtaa. Niiden parantaminen on keskeinen osa kansanlaisten ja elinkeinoelämän liikkumista. On ilo olla mukana rakentamassa parempia yhteyksiä. Keski-Suomea ja koko yhteysvälin aluetta palvelee toimivat yhteydet jokaiseen ilmansuuntaan, toteaa Mäkinen.- Anonyymi
Autolla ajetaan varo-varovasti, ettei kaatuisi kallis lasti.
Suoraa tietä ja mutkaista tietä, vaaroja on Veneskosken ja Sydänmaan varrella.
Pois kaikki lapset alta, tie näyttää kapealta. Mittari näyttää kuuttakymppiä ,
tie on epäkunnossa.…
- Anonyymi
Vesa Keskinen investoi voimakkaasti Tuuriin ja Alavudella.
Hyvä niin.
Mutta Lasse Antilla ja Mikko Savola saisivat järkätä paremman tien Suomenselälle.- Anonyymi
ei vesku tarvii,se käy lambolla kattoo vaan ähtärissä sen silmä samiksia....ja muuten ajelee ihan siinä kylillä vaan
- Anonyymi
Aina vaanko te jaksatte tuosta merista? Hyvä tie Jyväskylään menee Kuortaneen kautta.
- Anonyymi
Nyt on puhe Keskisestä ja Pandalandiasta.
Turisti jo katselee yhteyksiä.
- Anonyymi
Voi hel..... tätä ainaista marinaa. Tuuriin pääse ihan suoraa tietä
Kuortane - Alavus kautta. - Anonyymi
Seinäjokelaisten umpimielisyyttä koko Vt18 hanke. Kärrypolusta valtatie, voi ristus.
- Anonyymi
Seinäjokisten mielestä niiden kaupunki on ollut jo pari vuotta maailman napa mistä ei tarvitse lähteä mihinkään...no se on sitä juntti ideologiaa. mutta eipä ole näin kun miettii tullut käytyä keskisen kyläkaupassa viiteen vuoteen,miksi en tiedä?? tavarat siellä ei nykyään ole sen halvempia kun muualla. lähinnä karavaanarien ym..lomakeskittymä toisaalta tuo ideaparkin vastaava räpellys keskellä teiden risteystä muutama pikku tönö on jopa naurattava ja sitä kutsutaan leirintä/mökkiaulueeksi??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seinäjokisten mielestä niiden kaupunki on ollut jo pari vuotta maailman napa mistä ei tarvitse lähteä mihinkään...no se on sitä juntti ideologiaa. mutta eipä ole näin kun miettii tullut käytyä keskisen kyläkaupassa viiteen vuoteen,miksi en tiedä?? tavarat siellä ei nykyään ole sen halvempia kun muualla. lähinnä karavaanarien ym..lomakeskittymä toisaalta tuo ideaparkin vastaava räpellys keskellä teiden risteystä muutama pikku tönö on jopa naurattava ja sitä kutsutaan leirintä/mökkiaulueeksi??
Heh, heh...Seinäjokiset on saanu uuren kunigasajatuksen, pitää päästä potkurilla keskiselle ja suaraan...ristus notta.
- Anonyymi
Mikko Savola (kesk.), kansanedustaja ja sekä Etelä-Pohjanmaan maakuntavaltuuston että Vaasa–Seinäjoki–Jyväskylä-liikennekäytävän kehittämisryhmän puheenjohtaja toteaa, että "varsinkin Etelä-Pohjanmaan osalta hahmoteltu kartta on tyhjää täynnä".
- Anonyymi
Mitään ei tapahdu kun meidän tierahat jäävät rannikolle ja
Jyväskylän rahat menevät vain nelostielle Pihtiputaan suuntaan.
Tehdään edes Veneskosken-Kouran ja Sydänmaan oikaisut ja
Ähtärissä kettumaisen Tuhkion järven oikaisukohdat. VT 18.
Savola lopeta ritsoilla leikkiminen. Harakka vain huttua keittää.- Anonyymi
Mitään tienparannuksia tarvita 18 tielle,
Seinäjoelta ajetaan Kuortaneelle. sieltä 66 Virroille josta 22 Jyväskylään, matkaa tulee 20 km enemmän muttei tartte ajaa kinttupolkuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitään tienparannuksia tarvita 18 tielle,
Seinäjoelta ajetaan Kuortaneelle. sieltä 66 Virroille josta 22 Jyväskylään, matkaa tulee 20 km enemmän muttei tartte ajaa kinttupolkuja.juuuri näin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitään tienparannuksia tarvita 18 tielle,
Seinäjoelta ajetaan Kuortaneelle. sieltä 66 Virroille josta 22 Jyväskylään, matkaa tulee 20 km enemmän muttei tartte ajaa kinttupolkuja.Jos lähtee eteläiseltä kaupungilta Törnävä.Kärki.Pajuluoma.Soukkajoki.Hallila Huhtala niin kannattaa ajaa Peräseinäjoen kautta Alavudelle ja siitä eteenpäin.Näiltä as alueilta on nopeampaa ajaa kuin muualta kaupunkialueelta kun joutuu ajamaan kaupunkiliikenteessä ennen kuin pääsee Kuortaneentielle.Taneli.Hylkykallio.Pohja on eri asia
Tulin just Tampereelta.Parkanon keskustassa kolmostiellä Seinäjoelle päin sillan kohdilla 30 cm syviä monttuja ajoradalla justiinsa renkaiden kohdalla.Varmaan on monta autoa niissä montuissa hajonnut.
Neljä päivää olin ja edelleen oli montut täyttämättä kun ajelin Epohjanmaalle
- Anonyymi
Parkanon mettämutkat pitää oikaista
Onneksi Hämeenkyrön ohitustie on pian valmis.Nopeuttaa huomattavasti Tre- Sjoki väliä.Vaasaan ja käpyklä Laihialle on Rantabörjet paasanneet sata miljoonaa.
Tiet päättyy Vaasaan toisin on Sjoella josta ne jatkuu 5 eri suuntaan..Ylistaron kohdankin Börjet ryssivät ja samoin tulee käymään Sjoki-Uusikaarkepyy välilläkin.
Seinöjoen itäväyläö en kehtaa edes mainta.
Täysin päin bersettä suunniteltu- Anonyymi
AVI on Seinäjokelaisten hallussa.
- Anonyymi
Eihän kenelläkään ole mitään asiaa noihin suuntiin .
- Anonyymi
Vt18 suunnittelu Seinäjoki Tuuri Ähtäri alkaa jälleen kerran.
Kaivinkoneita ja kuorma-autoja nyt tarvitaan.
- Anonyymi
Tuurin ja Ähtärin tulevaisuus on VT18 varassa.
- Anonyymi
en oo käyny keskisellä kymmeneen vuoteen mut on siellä edes mitään oikeesti halpaa???? vai onko tullu vaan vyölaukku kansan paikoitus alue ja ihmisten jotka yrittää päästä telkkariin jos kuvataan
- Anonyymi
Savola käyttää yksin junaa
ja opiskelijat vain pe ja su.
Viikolla ei junassa ole ketään, sähköistys on turhaa.
Vt18 ensin kuntoon.
Keskinen on valtatie 18 varassa, ei sähköjunan. - Anonyymi
Koura, Veneskoski ja Sydänmaa
vauhia pakko on rajoittaa
on siellä sellaiset kylät, ja hidasteet 60 km/ t.
Voi voi voi. - Anonyymi
Hesaan mennään Pohjanmaalta paljon Tampere itäpuolelta ojittaen.
Oriveden kautta.
Valtatie 66 Virtain-Alavuden rajalla on reikäisessä kunnossa.
Vaarallinen autoille ja ihmisille. - Anonyymi
Mihinkä VT18 tarvitaan? Voisi poistaa kategoriassa valtatie. Kylätie kun on, alusta lähtien tien linjaus on aivan naurettavaa. Seinäjokelaisten haihatuksia tyynnin. Sekö perusteluna että Maila-Jussit pääsisi Kirittäriä vastaan pelaamaan polttopalloa?
- Anonyymi
TUURIIN TARVITSE KOVIN-KUMMOISTA TIETÄ OLLA, ROMUJA JA HUVEJA EHTIIN HAKEAN KÄRIPOLKUJA PITKIN. ON ILMASTO ONGELMA.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123710MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721944Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421598Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin821243Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671057Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33998Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778