Aloitin autokoulun helmikuussa. Olen käynyt teoriat ja käynyt ajotunneilla ja muutamalla lisätunnillakin, koska ajamaan oppiminen ei ole ollut minulle helppoa. On kuitenkin jäänyt lukeminen taka-alalle ja niin edespäin, enkä ole ollut yhteydessä autokouluun pariin kuukauteen. Nyt ajattelin tehdä teoriaharjoituspyrähdyksen ja mennä tekeen teoriakokeen kahden viikon sisällä.
Onko autokoulun näin pitkäksi venymisessä jokin ongelma? Saako sitä käydä näin kauan, vai onko siinä rajaa? Onko jokin opintoluvan tapainen juttu jo saattanut mennö minulta umpeen? Apua!
Kuinka kauan autokoulua saa käydä?
9
13351
Vastaukset
- näkökyvystä
ja lopulta lääkäri arvioi milloin korttia ei enää ole syytä hankkiakaan.
- Kiki
Ajokorttihakemus on voimassa 12kk...
- joutavia
Miksi levität puppu tietoa kysyvälle??
Tarkoittanet, että ajokorttilupapäätös on voimassa sen 12 kk. Missään ei ole määrätty ajokorttihakemuksesta ja sen voinassaolosta
- niin se on
kuten tossa yhdessä viestissä luki. Ajokorttilupahakemus voimassa yhden vuoden, samataten teoriakoe voimassa vuoden.
Muista myös että tod. näköisesti tarvitset ylimääräisiä ajotunteja kun koulu venyy.- Kiki
Missä sanotaane ttä teoriakoe on voimassa vuoden.
Ainakin tossa Perjantaina se oli voimassa vielä 6kk - Sos.tarkkaaja
Kiki kirjoitti:
Missä sanotaane ttä teoriakoe on voimassa vuoden.
Ainakin tossa Perjantaina se oli voimassa vielä 6kkkuten muihinkin retardeihin.
- se on kaikilla
Sos.tarkkaaja kirjoitti:
kuten muihinkin retardeihin.
Sitten kaikki ajokortin hankkijat ovat liimanhaistelijoita, koska se teoriakoe on kaikilla voimassa 6kk. Edelleen, näytä kohta, missä mukamas sanotaan että se on voimassa pidempään?
Jos teoriakoe menee vanhaksi, menet uudestaan teoriakokeeseen, jos ajokorttilupa menee vanhaksi, hankit uuden ajokorttiluvan. Muita rajoituksia ei ole autokoulun pituudelle. Jossain välissä voi tietty poliisi ruveta miettimään, että onko nyt järkevää myöntää enää ajokorttilupaa? Ja lääkärikin varmaan.
- FAKTAA!!!
Ajokorttilupa voimassa myöntämispäivästä YHDEN VUODEN. Teoriakoe voimassa PUOLIVUOTTA.
Miksi et tarkista asioita autokoulustasi TAI katsastusasemalta TAI poliisilta? -Mutta tuossapa nuo nyt ovat.
Ja kuten joku tuola sanoikin, vähimmäis ajokerrat eivät varmaankaan riitä, jos ajotutkintoon meno pitkittyy. - 4 vuoden tauko
Ajo- ja teoriatunnit voimassa viisi vuotta. Teoriakoe voimassa puoli vuotta. Lupahakemus voimassa vuoden.
Autokoulua voit käydä ainakin tuon viisi vuotta.
Teoriakoetta voit harjoitella lataamalla esim www.somsa.fi- sivuilta ohjelman koneellesi. teoriaosion käyttö maksaa noin 5 euroa voimassa 5 päivää, 15 euroa voimassa 200 päivää.
Tai kysy koululta tunnuksia ajonetti- ohjelmaan. Se on ilmainen. Tuskin tauosta on haittaa ollut. Yritä kuitenkin nyt saada ajoja joka päivälle kuin mahdollista niin pääset vauhdilla eteen päin...
Tsemmpiä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857525- 975434
- 2624683
- 484592
- 643312
- 502738
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222388- 532384
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214