Ylösnousemuksesta lyhyesti

Matti E Simonaho

Ylösnousemusta on vaikea selittää lyhyesti - puhumattakaan nykyihmiselle.

Kyse on lähinnä siitä, että ihmistä kun kidutetaan, hän saattaa hakeutua niin syvälle itseensä, että se mitä ruumiille tehdään ei merkitse mitään. Hän on siirtynyt Sielulliselle tasolle joka ei tunne ruumista.

1. Sielu
A-----V-----A
2. Mieli
3. Ruumis

Sielu saattaa irtaantua ruumiista kokonaan - yksinkertaisesti selitettynä se mikä on ruumis, saattaa olla elävä päiväkausia, mutta se on "tuomittu kuolemaan" ja kuolee. Riippuen siitä kuinka voimakas sielu on, sen voi ulkopuolinen jolla on samalla tasolla oleva sielu (tai vahvempi) jopa nähdä ja/tai kokea.

Ylösnousemus ei ole ruumiillinen, vaan sielullinen.

Kristinusko opeissaan opettaa ja viittoo lihaan ja vereen vielä nykyäänkin, koska se joka oppiaan ja käsityksiään aikanaan levitti ja pakotti, sillä ei ollut sielua. Tietous siitä mitä todellisuudessa on, on väärän opin myötä surkastunut. Kristinusko osoittelee taivaalle, sydämeen, henkeen, vereen, lihaan y.m. vastaavaan ruumiilliseen - mutta ei koskaan sieluun koska sitä se ei voi viedä.

IOOO vuotta on pakotettu syömään Jeesuksen lihaa ja juomaan Jeesuksen verta jotta muka yhtyisimme häneen sen kautta, vaikka hän itse opetti, että mitä suuhusi laitat menee vatsaan ja tulee aikanaan ulos paskana. Yksi esimerkki "sivityksen ja kristinuskon" sielullisesta tasosta. Paskasta ei nouse ylös muuta kuin höyry - jos sitäkään.

Raamattua ei ole kirjoitettu kristinuskolle, vaan meille. Ja se pitää sisällään erittäin paljon arvokasta tietoa. Mitä vanhempaa tekstiä oppii avaamaan (huom. ei lukemaan) sen paremepi, koska mitä vanhempi teksti on, sitä vähemmän on "ååääöökkösiä".

17

765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • benedi

      Matti jorisee omiaan ja vastoin Jumalan sanaa.

      Hän puhuu sitä mikä on lähtöisin Matin suusta, ei sitä mikä on lähtöisin Jumalan suusta!

      • jos

        olis kiva jos laittasit perustelut faktoineen kans esiin eikä vaan turhaa toisen solvaamista


    • benedi

      Mennäänpä ensin sielun teon alkulähteille!!!

      " Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu" 1. Moos. 2:7

      Ihminen on Jumalan tekoa, Hän on savenvalaja, joka valoi ihmisen ensin. Ihminen oli maasta, savesta, tomusta tehty, mutta hänessä ei ollut vielä henkeä!!

      Oliko ihminen silloin vielä mikään "elävä sielu"? Ei ollut.
      No milloinka ihmisestä sitten tuli elävä sielu??

      Eikö sen jälkeen, kun Jumala puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen??

      Kyllä!! Juuri sen jälkeen. Kuka se on joka ihmisen tekee eläväksi? Eikö Jumalan Henki?

      Turhaanko Jeesus sanoi:" Henki tekee eläväksi, ei liha mitään hyödytä"

      Syntinen ihminen on jo eläessään kuollut, sen tähden Jeesus sanoi: " Se, joka ei synny vedestä, eikä Hengestä ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa"!!!

      Teidän täytyy syntyä uudesti...Miten ihminen sitten menetti elävänä sieluna olemisen?

      Eikö siten, että kun hän lankesi syntiin?

      Se, sielu, joka syntiä tekee sen on kuoltava"!! No ovatko ihmiset syntiä tehneet? Vastaus: Ovat. No kuolevat elävät sielut? Kyllä. hautausmaat ovat heitä täynnä...kuolleita sieluja joista elämän henkäys on lähtenyt!!

      " Kaikki sielut ovat minun, niinkuin Isän, niin pojankin sielu, se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava"

      " Ja kuolleet eivät tiedä mitään"!!

      Eihän tämä liha ja veri nouse ylös, vaan se on uusi ruumis, katso, se mikä on vanhaa on kadonnut, katso uusi on sijaan tullut"

      Tottakait ylösnousseet uskovat ovat henkellisiä, sielullisia eivät lihallisia, he eivät elä lihan mukaan vaan hengen, sillä heissä on Jumalan Henki...sillä "Henkihän se on se, joka eläväksi tekee"

      Ihminen kuollessann menettää elävän sielunsa, ja se joka arkkuun pannaan on kuollut, eikä elävä sielu.

      Tässä arkussa olevassa ihmisessä ei ole henkeä, sillä jos olisi, häntä ei saisi haudata, koska sen jälkeen hautaaja olisi rikollinen ja käräjillä!

      Henki puolestaan palaa sinne mistä se on tullutkin! Mistäs elämän Henki on lähtöisin? Ylhäältäkö vai alhaalta?

      Jos sanot että alhaalta, niin annapa osoite, niin laitan linja-auto lastillisen lääkäreitä hakemaan henkeä mitalla, sillä tehollahan ja ruumishuoneilla on paljon niitä, jotka sitä tarvitseisivat!!

      Jos et tiedä osoitetta, älä avaa suutasi...sillä kun "puhutte, niin puhukaa totta toinen toisillenne"!!
      Oikeassa olet siinä, että Jumalan Sana on ihmistä varten, eikä ihminen ole Jumalan Sanaa varten.

      • Matti E Simonaho

        " " Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu" 1. Moos. 2:7 "

        Väärennetty Raamattu

        " Suomenkielinen tulkinta ei vastaa Septuagintan sisältöä. Maasta ei kummunnut vettä, eikä sieltä noussut sumua ja Jumala ei muovannut ihmistä tomusta. Sillä sekin oli Jumalan luoma, se liikkui käyttäen jalkoja ja käsiä. Se kehittyi ja nousi ajan myötä maan tomusta kahdelle jalalle. Se oli sieluton peto-ihminen jonka nimi on Xouv. Nykyisessä englannin kielessä Xouv -sanaa vastaava on savage: raakalainen, villi-ihminen, peto. "

        http://kivi.suomalaiset.org/kivi.pl?nayta=vaarennettyraamattu


      • benedi
        Matti E Simonaho kirjoitti:

        " " Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu" 1. Moos. 2:7 "

        Väärennetty Raamattu

        " Suomenkielinen tulkinta ei vastaa Septuagintan sisältöä. Maasta ei kummunnut vettä, eikä sieltä noussut sumua ja Jumala ei muovannut ihmistä tomusta. Sillä sekin oli Jumalan luoma, se liikkui käyttäen jalkoja ja käsiä. Se kehittyi ja nousi ajan myötä maan tomusta kahdelle jalalle. Se oli sieluton peto-ihminen jonka nimi on Xouv. Nykyisessä englannin kielessä Xouv -sanaa vastaava on savage: raakalainen, villi-ihminen, peto. "

        http://kivi.suomalaiset.org/kivi.pl?nayta=vaarennettyraamattu

        " And the Lord God formed man of the dust of the ground, and breathed into his nostrils the breath of life; man became a livin soul"

        Authorized King James version.

        Jos sinä tietäisit mikä kohta Raamatussa on väärennetty ja mikä ei, niin luoksesi olisi linja-auto jono ihmisiä kysymässä oikeaa tietää Jumalan luo!

        Katsoppa ikkunastasi, montako autolastillista on luoksesi tulossa???


      • benedi
        Matti E Simonaho kirjoitti:

        " " Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu" 1. Moos. 2:7 "

        Väärennetty Raamattu

        " Suomenkielinen tulkinta ei vastaa Septuagintan sisältöä. Maasta ei kummunnut vettä, eikä sieltä noussut sumua ja Jumala ei muovannut ihmistä tomusta. Sillä sekin oli Jumalan luoma, se liikkui käyttäen jalkoja ja käsiä. Se kehittyi ja nousi ajan myötä maan tomusta kahdelle jalalle. Se oli sieluton peto-ihminen jonka nimi on Xouv. Nykyisessä englannin kielessä Xouv -sanaa vastaava on savage: raakalainen, villi-ihminen, peto. "

        http://kivi.suomalaiset.org/kivi.pl?nayta=vaarennettyraamattu

        Jos ihminen ei tullut maasta, ja sitä ei tomusta valmistettu, niin miksi ne kaikki sitten kuitenkin palajavat tomuun??

        Pitääkö tuoda viranomaiset luoksesi todistamaan että näin se asia on?

        Ihminen nousi heti luomisen jälkeen jaloilleen, sillä eihän Jumala jätä työtään kesken, niinkuin sinä ja minä jätämme.

        Seisoviltaan se, Adam ja Eeva söivät kielletystä puusta, eivätkä makuultaan tai nelinkontin!!

        Ihminen kehittyi, se on totta, mutta vain synnin, ei Jumalan tuntemisessa ja siksi ihmiskunta hukutettiin.
        Kehittyminen pahuudessa kun ei ole mitenkään ylentävää, vaan alentavaa.

        Jeesus tuli ihmistä korottamaan ei alentamaa kuten synti tekee.


      • Matti E Simonaho
        benedi kirjoitti:

        " And the Lord God formed man of the dust of the ground, and breathed into his nostrils the breath of life; man became a livin soul"

        Authorized King James version.

        Jos sinä tietäisit mikä kohta Raamatussa on väärennetty ja mikä ei, niin luoksesi olisi linja-auto jono ihmisiä kysymässä oikeaa tietää Jumalan luo!

        Katsoppa ikkunastasi, montako autolastillista on luoksesi tulossa???

        " Jos sinä tietäisit mikä kohta Raamatussa on väärennetty ja mikä ei, niin luoksesi olisi linja-auto jono ihmisiä kysymässä oikeaa tietää Jumalan luo! "

        Tiedän tasan tarkalleen mitkä kohdat Raamatusta on väärennetty. Minun luo ei tarvitse kenenkään matkustaa koska ohjeet löytyvät sivustolta ja ne ovat ilmaiset.

        Kenenkään pelastautuminen sielullisella tasolla ei ole ulkopuolisesta kiinni eikä perustu vieraan uskomiseen. Jokaisen ihmisen mieli ja sielu on henkilökohtainen. Minun mieli ja sielu ei kuulu sinulle, eikä sinun mieli ja sielu kuulu minulle.

        Mitä minun, Sielujen Valtakunnan ja Jumalan välillä on, on Jumalan, Sielujen Valtakunnan ja minun välinen yksityisasia. Ja se mitä on, se ei ole koskaan totuus toiselle ja ei saa tuoda julki.

        Riippumatta siitä miten sinä koet Raamatun, se mitä sinä sen mukaan tunnet olevasi mielesi ja sielusi pohjalta, se kuuluu vain sinulle, ei kenellekkään toiselle.

        Kukaan aito Sielujen Valtakunnan edustaja ei ikinä vaadi eikä pyydä keneltäkään rahaa tai omaisuutta, eikä pyydä kyykkimään ja kumartelemaan edessään, eikä missään mielessä alista ketään, vaan nostaa ylös.

        Meitä on hieman yli 4000 ihmistä ympäri maailmaa jotka tutkii kieliä ja lähinnä pyhiä kirjoituksia suomen kielen kautta. Kaikenkaikkiaan sähköpostilistalla on hieman yli 200 miljoonaa vastanottajaa ympäri maailmaa. Toki valehtellee numero hieman koska 1 henkilöllä saattaa olla useita eri sähköpostiosoitteita rekisteröitynä. Sen kokoinen "seurakunta" meillä on.


      • benedi
        Matti E Simonaho kirjoitti:

        " Jos sinä tietäisit mikä kohta Raamatussa on väärennetty ja mikä ei, niin luoksesi olisi linja-auto jono ihmisiä kysymässä oikeaa tietää Jumalan luo! "

        Tiedän tasan tarkalleen mitkä kohdat Raamatusta on väärennetty. Minun luo ei tarvitse kenenkään matkustaa koska ohjeet löytyvät sivustolta ja ne ovat ilmaiset.

        Kenenkään pelastautuminen sielullisella tasolla ei ole ulkopuolisesta kiinni eikä perustu vieraan uskomiseen. Jokaisen ihmisen mieli ja sielu on henkilökohtainen. Minun mieli ja sielu ei kuulu sinulle, eikä sinun mieli ja sielu kuulu minulle.

        Mitä minun, Sielujen Valtakunnan ja Jumalan välillä on, on Jumalan, Sielujen Valtakunnan ja minun välinen yksityisasia. Ja se mitä on, se ei ole koskaan totuus toiselle ja ei saa tuoda julki.

        Riippumatta siitä miten sinä koet Raamatun, se mitä sinä sen mukaan tunnet olevasi mielesi ja sielusi pohjalta, se kuuluu vain sinulle, ei kenellekkään toiselle.

        Kukaan aito Sielujen Valtakunnan edustaja ei ikinä vaadi eikä pyydä keneltäkään rahaa tai omaisuutta, eikä pyydä kyykkimään ja kumartelemaan edessään, eikä missään mielessä alista ketään, vaan nostaa ylös.

        Meitä on hieman yli 4000 ihmistä ympäri maailmaa jotka tutkii kieliä ja lähinnä pyhiä kirjoituksia suomen kielen kautta. Kaikenkaikkiaan sähköpostilistalla on hieman yli 200 miljoonaa vastanottajaa ympäri maailmaa. Toki valehtellee numero hieman koska 1 henkilöllä saattaa olla useita eri sähköpostiosoitteita rekisteröitynä. Sen kokoinen "seurakunta" meillä on.

        Vanhassa Testamentissa sana "sielu" on käännetty Hebrean kielestä nehphesh, paitsi kahta poikkeusta Job 30:16 jossa "soul" tulee n'deevah, ja Jes. 57:16 missä se tulee sanasta n'shahmah.


    • benedi

      Oikein! Ylösnousemus on sielullinen, sillä juuri niin ensimmäinen ihminenkin nousi maasta.

      Adam tuli eläväksi sieluksi, ja hän oli synnitön.

      Samoin poisnukkuneet Kristuksessa nousevat katoamattomina, uusina elävinä sieluina.

      Aivan samoin kuin Jeesuksella näillä sieluilla on lihaa ja luita ympärillä
      " kuten näette minulla olevan" sanoi Jeesus!

      • Matti E Simonaho

        Mitään mitä sielu -sanaan voi liittää ei ole maallista - kuolevaa.


      • Matti E Simonaho

      • benedi
        Matti E Simonaho kirjoitti:

        Mitään mitä sielu -sanaan voi liittää ei ole maallista - kuolevaa.

        vastaisesti.

        " Kaikki sielut ovat minun, niinkuin Isän sielu, niin myös pojan, se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava" (Jumalan sana)

        " Sillä elävät tietävät kuolevansa , mutta kuolleet (sielut) eivät tiedä mitään" (Raamattu)

        " Sillä mitä se ihmistä hyödyttää, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi vahingon sielulleen"
        " Sillä mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi" Mark. 8: 35, 36

        Sielu siis vahingoittuu, ja ihminen ei voi lunastaa sieluansa" Mistä? Tuonelastapa tietenkin.

        " Herra lunastaa minun sieluni tuonelasta" (raamattu)


      • benedi
        Matti E Simonaho kirjoitti:

        " Oikein! Ylösnousemus on sielullinen, sillä juuri niin ensimmäinen ihminenkin nousi maasta. "

        Ei noussut maasta: http://kivi.suomalaiset.org/kivi.pl?nayta=vaarennettyraamattu

        ..sentään tarkoittanut.

        Tarkoitan, että Jumala teki ihmisen maan tomusta, tekniikkaa en tiedä!

        Meitä kutsutaan kristityiksi juuri siksi, että uskomme sen mitä kristittyjen Raamattu so. Jumalan san sanoo.

        On totta että Raamattua on monessa kohdin vääristelty mm. " Autuaita ne jotka pesevät vaatteensa ilm. 22:14

        oikein on. " Autuaita ne jotka pitävät Jumalan käskyt, sillä heillä on oikeus päästä porteista sisälle kaupunkiin ja he saavat syödä elämän puusta"


      • Matti E simonaho
        benedi kirjoitti:

        ..sentään tarkoittanut.

        Tarkoitan, että Jumala teki ihmisen maan tomusta, tekniikkaa en tiedä!

        Meitä kutsutaan kristityiksi juuri siksi, että uskomme sen mitä kristittyjen Raamattu so. Jumalan san sanoo.

        On totta että Raamattua on monessa kohdin vääristelty mm. " Autuaita ne jotka pesevät vaatteensa ilm. 22:14

        oikein on. " Autuaita ne jotka pitävät Jumalan käskyt, sillä heillä on oikeus päästä porteista sisälle kaupunkiin ja he saavat syödä elämän puusta"

        " Tarkoitan, että Jumala teki ihmisen maan tomusta, tekniikkaa en tiedä! "

        Minä tiedän: Raamattu väärennettiin 1500 luvulla. Silloin Luther peitti jäljet omasta alkuperästään: Sieluttomasta apina-ihmisestä "joka liikkui ensin kaikilla neljällä raajalla, mutta kehittyi ja nousi tomusta ja käveli kuin ihminen".

        " Meitä kutsutaan kristityiksi juuri siksi, että uskomme sen mitä kristittyjen Raamattu so. Jumalan san sanoo. "

        Kristittyjä ovat kaikki jotka on Isan (Isä/Jesus) jälkeen ristitty (joko tapetut tai henkiin jääneeet). Ja sen jälkeen kukaan ei ole oppinut mitään.

        Kristitty -sanan oikea määritelmä: " väkivallalla ja terrorila apina-ihmisen tasolle pakotettu ihminen ".


      • Matti E Simonaho
        benedi kirjoitti:

        ..sentään tarkoittanut.

        Tarkoitan, että Jumala teki ihmisen maan tomusta, tekniikkaa en tiedä!

        Meitä kutsutaan kristityiksi juuri siksi, että uskomme sen mitä kristittyjen Raamattu so. Jumalan san sanoo.

        On totta että Raamattua on monessa kohdin vääristelty mm. " Autuaita ne jotka pesevät vaatteensa ilm. 22:14

        oikein on. " Autuaita ne jotka pitävät Jumalan käskyt, sillä heillä on oikeus päästä porteista sisälle kaupunkiin ja he saavat syödä elämän puusta"

        No en nyt maasta kaivautumista sentään tarkoittanut. Tarkoitan, että Jumala teki ihmisen maan tomusta, tekniikkaa en tiedä! Meitä kutsutaan kristityiksi juuri siksi,

        *** että uskomme sen mitä kristittyjen Raamattu so. Jumalan san sanoo. ***

        *** On totta että Raamattua on monessa kohdin vääristelty ***

        Turha jatkaa keskustelua koska ilmeisesti et tiedä mistä puhut. "Raamattua on Jumalan sana" ja "Rammattu on väärennetty".

        Tutki alkuperäistekstejä.


      • benedi
        Matti E simonaho kirjoitti:

        " Tarkoitan, että Jumala teki ihmisen maan tomusta, tekniikkaa en tiedä! "

        Minä tiedän: Raamattu väärennettiin 1500 luvulla. Silloin Luther peitti jäljet omasta alkuperästään: Sieluttomasta apina-ihmisestä "joka liikkui ensin kaikilla neljällä raajalla, mutta kehittyi ja nousi tomusta ja käveli kuin ihminen".

        " Meitä kutsutaan kristityiksi juuri siksi, että uskomme sen mitä kristittyjen Raamattu so. Jumalan san sanoo. "

        Kristittyjä ovat kaikki jotka on Isan (Isä/Jesus) jälkeen ristitty (joko tapetut tai henkiin jääneeet). Ja sen jälkeen kukaan ei ole oppinut mitään.

        Kristitty -sanan oikea määritelmä: " väkivallalla ja terrorila apina-ihmisen tasolle pakotettu ihminen ".

        , sillä onhan kirjoitettu: "Saatna on ollut murhaaja ja valhettelija alusta asti" (Jeesus)

        Mutta " Vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee"
        Miten saatanaa vastustetaan ? " Sillä kirjoitettu on" Herraa Jumalaasi sinun pitää kunnioittaman ja Häntä ainoata palveleman"

        Saatana on se joka pakottaa ja houkuttelee ihmisen syntiin, eli 10-käskyn lain rikkomiseen " Tappamiseen, valehtelemiseen, varastamiseen jne..

        Se on saatanan työtä. " Valitkaa tänäpäivänä kumpaa tahdotte palvella"?? Mutta Minä palvelen Herraa, joka loi ihmisen omaksi kuvakseen, ja Jumalan kuva ei ole apina...eiväthän apinat peri Jumalan valtakuntaa, eivätkä koirat jne.


      • benedi
        Matti E Simonaho kirjoitti:

        No en nyt maasta kaivautumista sentään tarkoittanut. Tarkoitan, että Jumala teki ihmisen maan tomusta, tekniikkaa en tiedä! Meitä kutsutaan kristityiksi juuri siksi,

        *** että uskomme sen mitä kristittyjen Raamattu so. Jumalan san sanoo. ***

        *** On totta että Raamattua on monessa kohdin vääristelty ***

        Turha jatkaa keskustelua koska ilmeisesti et tiedä mistä puhut. "Raamattua on Jumalan sana" ja "Rammattu on väärennetty".

        Tutki alkuperäistekstejä.

        Mehän puhumme hänestä joka sanoi: " Totisesti, totisesti minä sanon teille, ennen Aabrahamia olen minä ollut" Joh. 8:58

        Puhun Hänestä joka on näkymättömän Jumalan Kuva, esikoinen ennenkaikkea luomakuntaa" kol.1: 16

        Puhun Hänestä 1. Moos. 1:3 " Jumala sanoi: " Tulkoon valkeus ja valkeus tuli"

        Kuka on tämä valkeus? Hän on Jeesus. " Minä olen elämän valkeus"

        Puhun Hänestä joka on "ruumiin" so. seurakunnan pää, hän esikoinen kuolleista nousseiden joukosta!

        Puhun Hänestä joka loi kaiken näkyväisen ja näkymättömän joka käyskenteli paratiisissa -Jeesuksesta minä puhun!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      51
      3636
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2098
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1584
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1434
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1391
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1312
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1208
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1134
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1079
    10. 23
      1059
    Aihe