Miksi kesäkurpitsat alkavat mätänemään vaikka ovat vielä pieniä, alle kymmensenttisiä? Muuten näyttävät voivan hyvin ja uutta kurppaa kovasti pukkaa.
Kesäkurpitsa mätänee
7
3953
Vastaukset
- samaa...
Vuosien varrella on niitä pieniä kurpitsoja nosteltu kuivumaan kivien tms päälle, mutta silti on aina jotkut yksilöt mädänneet.
Napsin niitä pois, jottei ainakaan tartuta terveitä yksilöitä. Kuitenkin on aina tullut paljonkin ihan terveitä puikeloita, joten ei aihetta valittaa. - hellästi.
Selvähän se että mätänevät jos tunkiossa makaavat.
Ensiapu on asettaa alle laudanpätkä.
Tässäkin olisi pisnes-idea kehittää hyvin tuulettuva ja tasaisesti tukeva teline hedelmälle.Jokin metallilangasta kokoontaittuva härpäke se voisi olla.- Vuokki
Mä laitoin niille sitä samaa mustaa peitekangasta kun mansikoillekkin ja se pitää kurpitsan irti maasta. Ei vaan auta mulle siihen mätänemiseen, johtuu jostain muusta. Epäilen että kukat ovat sisältä kastuneet.
- Vuokki
Tosin ollaan saatu kesäkurpitsaa jo ainakin 5kg mutta osa silti mätänee. Kyse ei ole pölytyksen puuttumisesta koska olen ollut itse se kimalainen... Ajattelin että vika voisi olla siinä että kukan sisään on mennyty vettä ja aiheuttanut sitten sen mätänemisen. Kurpitsa on meinaan kehittynyt jo n. 12cm pitkäksi ja sitten alkanut mädätä kukan jäätyä mätänä roikkumaan siitä kiinni.
- Jatsa
Kesäkurpitsasta pitäisi varovaisesti poistaa kukan jäänne, jos/kun se alkaa mädäntyä.
- lahjis
olen poistanut hyväkuntoisina myös kurpitsan kukkia,mutta silti mätänevät.
- mätiä
lahjis kirjoitti:
olen poistanut hyväkuntoisina myös kurpitsan kukkia,mutta silti mätänevät.
Olen huomannut, että tänä kesänä n. puolet kesäkurpitsoista on mätääntynyt ja tosi nopeasti. Viime vuonna ei mätääntynyt kuin yksi tai kaksi. Minulla on mätääntynyt yön yli jopa iso aiemmin terve kurpitsa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL1542483- 652410
- 851441
- 2271427
Nainen, haluatko olla haluttava
Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,441151Olen niin pettynyt itseeni
Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi401110- 102992
Piuha poikki tällä kertaa Latvian ja Ruotsin välillä
Kyseessä Ventpilsin ja Gotlannin välinen datakaapeli. On syytä uskoa, että "vauriot johtuvat ulkoisista vaikutuksista"193954- 78828
Työnantajan kustannus palkasta
Palkka joka on brutto 3500,00 €/kk, joutuu työnantaja maksamme lisäksi 724,00 euroa työntekijän eläkemaksua. Vuosilomako136729