tietääkö kukaan tätä parhainta elokuvaa??

Kertokaa mikä sen nimi on k...

Tosi tarina

Elokuvan kuvaus: 1950-1970 luvulla tehty elokuva luokasta, joka lähtee luokkaretkelle. Opettaja jättää yhen luokkalaisen (tytön) jälki istuntoon eikä hän pääse mukaan. Luokka lähtee vuorille ja siellä neljä tyttöä lähtee kiertelemää vuoria, kun he innostuvat menemään vuorella olevaan syventymään. Kolme tyttö menee sinne ja nrljäs tyttö kieltää ja lopulta tyttö menee shokkiin ja juokseee vuorelta alas shokissa eikä enään sen jälkeen kykene puhumaan. Tyttöjä ei enään koskaan löytynyt vaikka koko pieni vuoristo tutkitttiin samoin onkalo, jonne ne menivät.

TIETÄÄÄKÖ KUKAAAN TÄMÄN LEFFAN NIMEÄ? OLI MAAILMAN PARAS LEFFA MUTTA SIITÄ ON JO AIKAA KUN OLEN NÄHNYT SEN !

3

777

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahdollisesti tämä?

v.1975 Peter Weirin ohjaama elokuva "Picnic at Hanging Rock" ("Huviretki hirttopaikalle").

Kuvauksesi vastasi täysin ko. leffan juonta. ELokuvan tarina perustuu tositapahtumiin. Katsohan Imdb:stä. En osaa linkittää, mutta löytyy noilla tiedoilla, jotka annoin.

Olen melko varma, että tarkoitat juuri tuota leffaa.

• kiiitooss :9)

joo tuo leffa se on. kiitoss paljon _:)

• Dream within a dream

Elokuva on kyllä hyvä, mutta se ei perustu tositapahtumiin vaan Joan Lindsayn hienoon romaaniin jota ei ole toistaiseksi suomennettu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      275
      3435
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      105
      1746
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      245
      1452
    4. 74
      1356
    5. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      65
      1243
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      199
      1107
    7. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      52
      1099
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      1001
    9. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      22
      927
    10. IS viikonloppu 16.-17.5.2026

Tänä viikonloppuna on Kärkkäisen ja Skyttän yhteistyönä syntynyt 3.0 arvoinen sanaristikko ratkaistavana.
      Sanaristikot
      35
      883
    Aihe