Olen mökillä - en kuitenkaan sivistyksen ulottumattomissa. Nettiyhteys pelaa ja juuri äsken Kristian Meurman esittikin minulle netin välityksellä YouTuben kautta Lapin kesän - sen rokimman version. Upeeta. Nyt jaksaa taas leikata nurmikkoa! Kannattaa kuunneella -googlettamalla löytyy!
Lapin Kesä -
14
799
Vastaukset
Olen varmaan tosi tyhmä, mutta mistä alkaa lappi?
vaikka tuota karttaa: kirjoitti:
Olin vaan joskus kuullut väitettävän lappiksi alempiakin asumaalueita. Siis poronhoitoalueet vissiin ovat eri asia kuin lappi.
Niin kun esim. Pudasjärvelläkin on poroja muttei se ole lappia. Ja siis lappi ei ole sama kuin missä porot asuvat. Anteeksi tyhmyyteni.- Lappi alkaa
miljoona kirjoitti:
Olin vaan joskus kuullut väitettävän lappiksi alempiakin asumaalueita. Siis poronhoitoalueet vissiin ovat eri asia kuin lappi.
Niin kun esim. Pudasjärvelläkin on poroja muttei se ole lappia. Ja siis lappi ei ole sama kuin missä porot asuvat. Anteeksi tyhmyyteni.ainakin minulle , kun ylitän Lapin läänin rajan.
Se karttakin näkyi olevan saamen kielistä kertova.
Kyllä Oulun läänin puolellakin on olemassa vielä poronhoitoa elinkeinona. - jpntar
Lappi alkaa kirjoitti:
ainakin minulle , kun ylitän Lapin läänin rajan.
Se karttakin näkyi olevan saamen kielistä kertova.
Kyllä Oulun läänin puolellakin on olemassa vielä poronhoitoa elinkeinona.Lappi alkaa vasta Muonion korkeudelta...:)
- roiroi
Aikoinaan asuessani Rovaniemellä olin mukamas pohjoisessa. Kaupungilla sitten kuulin, kun olivat ajaneet viisi tuntia tullakseen etelään. Se on just vähän tämmöstä :) Olin olevinani Lapissa, mutta tajusin etten olekaan. Pitää olla tuntureita minun mielestäni, että on Lappia. Ei niinkään lääninraja merkkaa.
- yliarvostettu
Onhan sitä korpea maailmassa kaikenlaista. Minulle riittää, kun katselen Discoverilta. Enkä ilman telkkaria viitsisi olla missään ...
- kuokkis2.
poika laulaa komeasti Eino Leinoa.
Se Aikoinaan Vesa-Matti Loirinkin oli jotakin,mutta kyllä nyt häviää tälle.
No joo,kun en tykkää Loirista,siksi. Kappale on hieno! Tekisköhän Meurman myös Elegian. - kullakin.
kuokkis2. kirjoitti:
poika laulaa komeasti Eino Leinoa.
Se Aikoinaan Vesa-Matti Loirinkin oli jotakin,mutta kyllä nyt häviää tälle.
No joo,kun en tykkää Loirista,siksi. Kappale on hieno! Tekisköhän Meurman myös Elegian.Minä taas tykkään täysin päinvastoin.
- et varmaankaan
oo Lapissa, jos leikkaat nurmikkoa, ainakaan millään koneella. Lappiin kuuluu hiljaisuus, erämaa ja oma elämä ilman naapureitten kyttäämistä. Sitä Lappia ei nykyajan ihminen löydä, kun tarvii ne netitkin mukaan. Lappalaisille terveisiä, älkää antako meidän lantalaisten hävittää sitä mitä luonto antaa. Vaikka sitähän tehdään, tornihotelleja vaan joka paikkaan. Kukahan aattelis niin, että pääsis johonkin yksin, vaikka halaamaan sitä pientä mäntyä, josta sais uskoa elämään eteenpäin?
- olevansa
vaan sanoi olevansa mökillä, ei kuitenkaan sivistyksen kantamattomissa.
- onpi
olevansa kirjoitti:
vaan sanoi olevansa mökillä, ei kuitenkaan sivistyksen kantamattomissa.
meno murheen alhossa.
~ja vastalahjaksi sinulle: Nature Boy, Nat King Cole
laulaa sen aivan uskomattoman kauniisti.
Hänellä on myös pianosoolona tämä, mutta laulunsa voittaa sen!
Laulussa on sanoma, jonka monet ovat kokeneet.
Sain voimia ja puhtia paljon lisää kuunneltuani sen taas.~
:)- huh,huh..
lystiä on käydä Lapissa,empä juuri enää kaipaile.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1781476
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä431061Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38745- 14670
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21660Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä29653- 37653
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46607No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall184604Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17593