Kielilläpuhumisesta kirjoitellaan palstalla silloin tällöin, kokolailla useinkin. Uskovaiset kuvailevat puhumiaan "kieliä" nimen omaan siten, ettei kyse ole samasta asiasta kuin jokeltamisessa, vaan että kielilläpuhuja nimen omaan muodostaa sanoja, jotka kuuluvat johonkin tavalliseen kieleen. On myös väitetty, että kyseessä saattaisivat joissain tapauksissa olla jo hävinneet muinaiskielet.
Kielilläpuhumista toki voidaan kuvailla miten hyvänsä – paljon havainnollisemmin asia käy kuitenkin ilmi, jos noita ”kieliä” kirjoitetaan. Tällöin itse kukin lukija voi pohtia, voisiko kyse olla oikeista kielistä vai sittenkin pelkästä siansaksasta.
Yksi palstan vakiokirjoittaja, nimimerkki ”RitariOlevainen”, antaa aikaisemmassa ketjussa seuraavanlaisen näytteen:
Olen aina vähän
Kirjoittanut: RitariOlevainen 21.7.2007 klo 00.33
vierastanut kirjoittaa tai puhua kielillä "esiintymis" tarkoituksessa. Enkä ole varma vieläkään, voiko sitä yleensä kirjoittaa, kun harva kieli on samanlaista kuin Suomi, että kirjoitetaan samoin kuin lausutaan?
"Skom doi odei dies vieiid ko noid dktod lomen suduk omenned okmed tuuud duer mod lamid soid vadek obied mideksi surd to ebiks nod tueed ......"
Voidaanko siis pitää todennäköisenä, että nimimerkin kirjoittama ”kieli” on (tai on ollut) käytössä ihmisten välisessä kommunikoinnissa?
KIELILLÄKIRJOITTAMINEN - OSA 2
60
1329
Vastaukset
- Krusifiksu
Mistä on peräisin käsityksesi että kielillä puhumisessa olisivat yleensä kyseessä IHMISTEN välisessä kommunikoinnissa käytetyt kielet?
Kun rukouskielet, joista yleensä on kyse, ovat tarkoitetut Pyhän Hengen vaikuttamaan suoraan kommunikointiin Jumalan kanssa, niin miksi niiden pitäisi olla jotain ihmisten ymmärtämää kieltä?- Pakanain-Huuto
erilaista rukouskieltä, miksi suomen kieli ei riitä?
On se vallan merkillistä, että tarvitsee opetella uusi kieli ennen kuin Jumala ymmärtää.
Onko Pyhä Henki tulkkina, että saa yhteyden Jumalaan? - RitariOlevainen
Pakanain-Huuto kirjoitti:
erilaista rukouskieltä, miksi suomen kieli ei riitä?
On se vallan merkillistä, että tarvitsee opetella uusi kieli ennen kuin Jumala ymmärtää.
Onko Pyhä Henki tulkkina, että saa yhteyden Jumalaan?asioitaan kertoilevat. Ja kielilläpuhuja puhuu SALAISUUKSIA Hengessä, häntä EI näet YMMÄRRÄ muut kuin Jumala.
-Kielet on tarkoitettu uskovien henkilökohtaiseen rakentumiseen, Kristuksen sisäiseen tuntemiseen,sekä seurakunnan rakennuksesksi, jos on niiden selittäjä, jonka Pyhä Henki vaikuttaa, eli siis "tulkkaa", ja ne on annettu myös merkiksi USKOMATTOMILLE.
-Ne on ulkoinen merkki Pyhän Hengen läsnäolosta. Kielet on YLILUONNLLINEN ilmiö, siksi niitä on inhimillisesti mahdotonta tutkia, koska ne voivat olla yhtälailla enkelten puhumia kieliä. - että jos
RitariOlevainen kirjoitti:
asioitaan kertoilevat. Ja kielilläpuhuja puhuu SALAISUUKSIA Hengessä, häntä EI näet YMMÄRRÄ muut kuin Jumala.
-Kielet on tarkoitettu uskovien henkilökohtaiseen rakentumiseen, Kristuksen sisäiseen tuntemiseen,sekä seurakunnan rakennuksesksi, jos on niiden selittäjä, jonka Pyhä Henki vaikuttaa, eli siis "tulkkaa", ja ne on annettu myös merkiksi USKOMATTOMILLE.
-Ne on ulkoinen merkki Pyhän Hengen läsnäolosta. Kielet on YLILUONNLLINEN ilmiö, siksi niitä on inhimillisesti mahdotonta tutkia, koska ne voivat olla yhtälailla enkelten puhumia kieliä.kielillä puhuva uskovainen on yksin, ei ole mitään syytä käyttää salakieltä.
Ja jos hän taas on esim. seurakunnan kokouksessa, miksi puhua siellä suureen äänen salakieltä, jota muut eivät ymmärrä.
Sitten kun joku tulkkaa sen, jotta seurakunta ymmärtää, niin sitten se salaisuus kuitenkin paljastuu, joten miksi puhua salakieltä alunperinkään! - RitariOlevainen
että jos kirjoitti:
kielillä puhuva uskovainen on yksin, ei ole mitään syytä käyttää salakieltä.
Ja jos hän taas on esim. seurakunnan kokouksessa, miksi puhua siellä suureen äänen salakieltä, jota muut eivät ymmärrä.
Sitten kun joku tulkkaa sen, jotta seurakunta ymmärtää, niin sitten se salaisuus kuitenkin paljastuu, joten miksi puhua salakieltä alunperinkään!puhuu salaisuuksia Hengessä, ehkä kaikkein tärkein on siinä se, että sitä ei ymmärrä henkivallat, eikä edes Saatana itse, siksi se on äärettömän tärkeä lahja, Saatna ei pääse häiritsemään rukousta, vaan se kiitää samalla nopeudella kun puhuu Jumalan kuultavaksi, koska Jumala on kaikkialla läsnä oleva.
-Ihmisten takia , että he kuulisivat, ei sitä ole tarkoitettukaan.
-Ja jos ihmiset kuuntelevat uskovaisen rukouksia, salaa tai julkisesti, silläkään ei oo mitään merkitystä jos odottaa vastausta, Jumalalta rukoukseen. - umpihetero.
puhuu salaisuuksia Hengessä, ehkä kaikkein tärkein on siinä se, että sitä ei ymmärrä henkivallat, eikä edes Saatana itse, siksi se on äärettömän tärkeä lahja, Saatna ei pääse häiritsemään rukousta, vaan se kiitää samalla nopeudella kun puhuu Jumalan kuultavaksi, koska Jumala on kaikkialla läsnä oleva.
-Ihmisten takia , että he kuulisivat, ei sitä ole tarkoitettukaan.
-Ja jos ihmiset kuuntelevat uskovaisen rukouksia, salaa tai julkisesti, silläkään ei oo mitään merkitystä jos odottaa vastausta, Jumalalta rukoukseen.jotenkin parempi ihmisiä kuin "ne muut"...
- todé
umpihetero. kirjoitti:
jotenkin parempi ihmisiä kuin "ne muut"...
ko. armolahja on vain yksi Jumalan armolahjoista. Kaikkien parhain armolahja on iankaikkinen elämä Jeesuksessa Kristuksessa. Sekin on Raamatun mukaan vain lahja armosta, ei ansioista.
minulle on oikein näytetty eräs uskis kuinka hänen kurkkunsa asetetaan ja sitten alkoi puhe ----singaliisingalaa singaliikaaliigiiiiiiiiisingalaasingalii jnp
Olisi naurattanut vaan en kehdannnut toisen uskoa häpäistä.
Itse en usko raammatun tarkoittavan tuolaista.
Uskisrten pitäis lukea ne kohdat uudestaan ja todeta että ne oli sen ajan oikeita kieliä, jotka joku tulkkasi. Kuten nykyäänkin kun ulkomailla ei osaa paikallista niin tulkki kääntää
Että tälleen.- Pakanain Huuto
Nämä eivät paljon kirjoittele kielillä puhumisia vihkoon.
Se on salaista kieltä, jota vain heidän Jumalansa ymmärtää.
Se kieli ei ole tarkoitettu ihmisjärjen ymmärrettäväksi. Se on salainen henkilökohtainen kontakti suoraan Jumalaan. Sitä kieltä ei saa kukaan muu ymmärtää kuin heidän Jumalansa.
Sitä kielillä puhumista on puhuttu jo 2000 jaa.
Mutta kukaan ei ole sitä hanhenkynällä muistiin kirjoitettu, eikä tänä päivänä sitä kuule kuin hell.srk.kunnissa ja youtuubissa.
Ota siitä sitten selvää miksi ovat niin salamyhkäisiä. - RitariOlevainen
Herran sinun Jumalasi nimeä! Ja miksi vastustat Pyhää Henkeä, olet nimi kristitty, ja sanot tuntevasi Jumalan, samantien kiellät kuitenkin Jumalan voiman= Pyhän Hengen kieltäminen, ja PH vaikuttamat vaoimavaikutukset.
-Varo itä siitä voi seurata! Älä ole niin "kirkollisen" oikeaoppinen, farisuksetkin olivat Jeesuksen ollessa maan päällä, oikea oppisempia kuin Jeesus, älä siis ristiinnaulitse Jeesusta itseltäsi! Niikuin farisukset tekivät!!! - poikalapsi
Herran sinun Jumalasi nimeä! Ja miksi vastustat Pyhää Henkeä, olet nimi kristitty, ja sanot tuntevasi Jumalan, samantien kiellät kuitenkin Jumalan voiman= Pyhän Hengen kieltäminen, ja PH vaikuttamat vaoimavaikutukset.
-Varo itä siitä voi seurata! Älä ole niin "kirkollisen" oikeaoppinen, farisuksetkin olivat Jeesuksen ollessa maan päällä, oikea oppisempia kuin Jeesus, älä siis ristiinnaulitse Jeesusta itseltäsi! Niikuin farisukset tekivät!!!Sieltä se Ritarin tuomio TAAS kerran rapsahti: toinen keskustelija on siis "nimikristitty", ja Ritari sen "tietää"! Mene nyt itseesi senkin tuomion pasuuna ja mieti: MILLÄ oikeudella sinä näitä tuomioitasi jakelet. Itse valehtelet päivät pitkät propagandakeskuskessa oppimaasi tapaan, joten mikäs kristitty mahdat itse olla?
- poikalapsi
Muutamaa näytettä katseltuani olen vakuuttunut siitä, että kyseessä on sama ja samanlainen "loveen lankeaminen" kuin samanismissa. Siinä myös samaani tuottaa siansaksapuhetta, jolla tehostaa noitumisensa vaikutusta. Hellarit ovat siis lähellä vihaamaansa noitutta tässä asiassa - "samaa paskaa, eri paketissa".
AIKA ERIKOISTA on se, että näistä hurmostiloista puhutaan uskoon kuuluvina, vaikka ovat täysin puhtaasti taikauskoa, ihmisen herkkyystilojen ylimenoa.Eipä tarvitse paljoakaan hellarien, kuten vaikka Ritarin viestejä lukea, kun ainakin allekirjoittanut vakuuttuu, ettei meininki ole lähellä noituutta. Sehän nimittäin on juuri sitä: jos vähän hämmentää, niin kirousta tulee silmille kuin kusiaispesästä kusta.
- RitariOlevainen
Työmies2 kirjoitti:
Eipä tarvitse paljoakaan hellarien, kuten vaikka Ritarin viestejä lukea, kun ainakin allekirjoittanut vakuuttuu, ettei meininki ole lähellä noituutta. Sehän nimittäin on juuri sitä: jos vähän hämmentää, niin kirousta tulee silmille kuin kusiaispesästä kusta.
"tuomioonsa", koska ette ymmärrä hengellistä todellisuutta, omia viisauksianne vaan esitätte milloin mitenkin, nyt ollaan taas tietämässä , että noituutta on varoittaa itseään uskovaiseksi nimittävän Jumalan voiman ilmenemistä saatanallisiksi voimiksi.
-Asia vaan on niin, koska Raamattu sen sanoo, että lihallisnen, jota te molemmat olette, ette voi ymmärtää hengellisiä, koska ne tulee ietää ja tutkia hengellisesti, ette te voi, vaikka mitenkä luulette voivanne järjellä selitellä, ette kuitenkaan tiedä, niikuin tietää tulisi!
-Siksi olis teille itsellenne eduksi ,että ette edes sekaannu hengellisiin totuuksiin järkiperäisesti, ei hegellisyys siltikään ole "järjetöntä", eikä hulluutta, vaikka se sitä on kin sille, joka ei usko ristin sanomaan, Jeesuksen veriseen ristin pelastukseen ja armoon! - poikalapsi
"tuomioonsa", koska ette ymmärrä hengellistä todellisuutta, omia viisauksianne vaan esitätte milloin mitenkin, nyt ollaan taas tietämässä , että noituutta on varoittaa itseään uskovaiseksi nimittävän Jumalan voiman ilmenemistä saatanallisiksi voimiksi.
-Asia vaan on niin, koska Raamattu sen sanoo, että lihallisnen, jota te molemmat olette, ette voi ymmärtää hengellisiä, koska ne tulee ietää ja tutkia hengellisesti, ette te voi, vaikka mitenkä luulette voivanne järjellä selitellä, ette kuitenkaan tiedä, niikuin tietää tulisi!
-Siksi olis teille itsellenne eduksi ,että ette edes sekaannu hengellisiin totuuksiin järkiperäisesti, ei hegellisyys siltikään ole "järjetöntä", eikä hulluutta, vaikka se sitä on kin sille, joka ei usko ristin sanomaan, Jeesuksen veriseen ristin pelastukseen ja armoon!Eräässä toisessa keskustelussa tällä viikolla kysyin esimerkkiä "hengellisestä totuudesta". En saanut ainoaakaan. Päättelen tästä, että ilmeisesti "hengellinen totuus" on vain sanahelinää, kun sitä kerran ei voi edes havainnollistaa asiaa kysyvälle. SINUN TAPAUKSESSASI "hengellinen totuus" on valhe, satu, oma hallusinaatiosi ja ennen kaikkea jotain, mikä kieltää asiallisen tiedon.
Minä puhun kuule täällä teidämn noituudestanne ja muusta huuhaastanne, jota te ilkeätte Jumalan työksi väittää. Ilkeätte, koska teillä ei ole mitään häpyä.
Muuten: MITEN ihmeessä ristin sanomaan uskominen muka liittyy siihen,. kun sinä hurmoksessa sopotat, kuin humalassa oisit? MITEN? Aikuisten oikeasti: ei mitenkään.
Muuten: en tiedä, mitä ihmeen otuksia ovat aatevekjet. Työmies puhuu asiaa tässä, ja olen samaa mieltä. Mikään aate tässä ei ole kyseessä, toisin kuin sinulla, joka olet helluntailahkoaatteen orja. - Krusifiksu
>>> AIKA ERIKOISTA on se, että näistä hurmostiloista puhutaan uskoon kuuluvina, vaikka ovat täysin puhtaasti taikauskoa, ihmisen herkkyystilojen ylimenoa. >>>
Nyt kapinoit ja herjaat kommentillasi ihan täysin sitä vastaan, mitä raamattu asiasta ilmoittaa; katsohan:
Mark.16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
Ja, tuokin että alat puhumaan "hurmostiloista", vaikka keskustelunaiheena on ollut ihan selkeästi KIELILLÄ PUHUMINEN, eikä mitkään hurmostilat. Kielillä puhumiseen nimittäin EI tarvita mitään hurmostilaa; itse saatan puhua kielillä vaikka autolla ajaessani. Sehän voisi olla ehkä vaarallistakin, jos siinä olisi jossain hurmoksessa.
Nykyään se onkin oiva tapa, kun sitä voi harjoitaa vaikka liikennevaloissa, ilman että katsotaan viereisestä autosta, että "mitähän toi hullu höpäjää itsekseen"; nääs, kun muutenkin on näitä handsfree-systeemejä... ;) - poikalapsi
Krusifiksu kirjoitti:
>>> AIKA ERIKOISTA on se, että näistä hurmostiloista puhutaan uskoon kuuluvina, vaikka ovat täysin puhtaasti taikauskoa, ihmisen herkkyystilojen ylimenoa. >>>
Nyt kapinoit ja herjaat kommentillasi ihan täysin sitä vastaan, mitä raamattu asiasta ilmoittaa; katsohan:
Mark.16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
Ja, tuokin että alat puhumaan "hurmostiloista", vaikka keskustelunaiheena on ollut ihan selkeästi KIELILLÄ PUHUMINEN, eikä mitkään hurmostilat. Kielillä puhumiseen nimittäin EI tarvita mitään hurmostilaa; itse saatan puhua kielillä vaikka autolla ajaessani. Sehän voisi olla ehkä vaarallistakin, jos siinä olisi jossain hurmoksessa.
Nykyään se onkin oiva tapa, kun sitä voi harjoitaa vaikka liikennevaloissa, ilman että katsotaan viereisestä autosta, että "mitähän toi hullu höpäjää itsekseen"; nääs, kun muutenkin on näitä handsfree-systeemejä... ;)Nimen omaan sanoit toden sanoja: HULLU HÖPÄJÄÄ ITSEKSEEN. Huomauttaisin sanasta hullu, jonka ihan varmaan ihan vahingossa liitit tähän. On se hyvä asia, että edes alitajuisesti itsekin tajuat, missä mennään, kun "kielillä puhumisesta" puhutaan. Se taas, ettet tajua mm. samanismista ja älyä, että se oikeasti ON samaa ilmiötä kuin tuo omakin horinasi, on sinun ongelmasi.
En kapinoi. En herjaa.
Muuten: MILLOINKAS vastailetkaan niihin kysymyksiin, joihin se "PYHÄ" jokin kielsi sinua vastaamasta - kun et uskaltanutkaan itse ajatella? - Krusifiksu
poikalapsi kirjoitti:
Nimen omaan sanoit toden sanoja: HULLU HÖPÄJÄÄ ITSEKSEEN. Huomauttaisin sanasta hullu, jonka ihan varmaan ihan vahingossa liitit tähän. On se hyvä asia, että edes alitajuisesti itsekin tajuat, missä mennään, kun "kielillä puhumisesta" puhutaan. Se taas, ettet tajua mm. samanismista ja älyä, että se oikeasti ON samaa ilmiötä kuin tuo omakin horinasi, on sinun ongelmasi.
En kapinoi. En herjaa.
Muuten: MILLOINKAS vastailetkaan niihin kysymyksiin, joihin se "PYHÄ" jokin kielsi sinua vastaamasta - kun et uskaltanutkaan itse ajatella?>>> En kapinoi. En herjaa. >>>
-Miksi väität vastaan, selvästi raamatun sanalla toteen näytettyä asiaa?
Kun sanot:
"Muutamaa näytettä katseltuani olen vakuuttunut siitä, että kyseessä on sama ja samanlainen "loveen lankeaminen" kuin samanismissa. Siinä myös samaani tuottaa siansaksapuhetta, jolla tehostaa noitumisensa vaikutusta. Hellarit ovat siis lähellä vihaamaansa noitutta tässä asiassa - "samaa paskaa, eri paketissa".
...ja vielä:
"AIKA ERIKOISTA on se, että näistä hurmostiloista puhutaan uskoon kuuluvina, vaikka ovat täysin puhtaasti taikauskoa, ihmisen herkkyystilojen ylimenoa."
...,vaikka raamatussa sanotaan: (Markuksen evankeliumi) 16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
-Huomaatko, siis "PUHUVAT UUSILLA KIELILLÄ"...
Ja, tuokin että alat puhumaan "hurmostiloista", vaikka keskustelunaiheena on ollut ihan selkeästi KIELILLÄ PUHUMINEN, eikä mitkään hurmostilat. Kielillä puhumiseen nimittäin EI tarvita mitään hurmostilaa.
Miksi yrität väistellä ja kiemurrella, ja sitten, kun et muuta osaa, niin yrität vielä kääntää keskustelua pois aiheesta, mm. johonkin "aiemmin vastaamatta jääneeseen", vaikka silloin olen SELKEÄSTI kertonut, miksi EN VASTAA. - poikalapsi
Krusifiksu kirjoitti:
>>> En kapinoi. En herjaa. >>>
-Miksi väität vastaan, selvästi raamatun sanalla toteen näytettyä asiaa?
Kun sanot:
"Muutamaa näytettä katseltuani olen vakuuttunut siitä, että kyseessä on sama ja samanlainen "loveen lankeaminen" kuin samanismissa. Siinä myös samaani tuottaa siansaksapuhetta, jolla tehostaa noitumisensa vaikutusta. Hellarit ovat siis lähellä vihaamaansa noitutta tässä asiassa - "samaa paskaa, eri paketissa".
...ja vielä:
"AIKA ERIKOISTA on se, että näistä hurmostiloista puhutaan uskoon kuuluvina, vaikka ovat täysin puhtaasti taikauskoa, ihmisen herkkyystilojen ylimenoa."
...,vaikka raamatussa sanotaan: (Markuksen evankeliumi) 16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
-Huomaatko, siis "PUHUVAT UUSILLA KIELILLÄ"...
Ja, tuokin että alat puhumaan "hurmostiloista", vaikka keskustelunaiheena on ollut ihan selkeästi KIELILLÄ PUHUMINEN, eikä mitkään hurmostilat. Kielillä puhumiseen nimittäin EI tarvita mitään hurmostilaa.
Miksi yrität väistellä ja kiemurrella, ja sitten, kun et muuta osaa, niin yrität vielä kääntää keskustelua pois aiheesta, mm. johonkin "aiemmin vastaamatta jääneeseen", vaikka silloin olen SELKEÄSTI kertonut, miksi EN VASTAA.No, pidä luulosi. Minä kuitenkin aika lailla tiedän, mistä puhun. Sinä et ole minua enempää jumala, joten parasta olisi NÖYRTYÄ nyt ja lopettaA ajoissa minun mollaamiseni. Keskustella et halua - ole siis omine taikauskoinesi ja noituuksinesi. Tule onnelliseksi maanpäällisessä jumaluusluulossasi ja päänsisäisessä helvetisäsi.
Vai antoikos se Pyhä Pieru sulle taas ohjeita...Raamatun mukaan - ja haistapas kuule mitä kerkiät! Uusilla kielillä - niinpä niin...
Voi helluntailainen!
Jonkun pitäisi varmaan ajaa sinusta muutama riivaaja ulos, eikös?
=))
=))))
=)))) VOI HELLUNTAILAINEN!! - Krusifiksu
poikalapsi kirjoitti:
No, pidä luulosi. Minä kuitenkin aika lailla tiedän, mistä puhun. Sinä et ole minua enempää jumala, joten parasta olisi NÖYRTYÄ nyt ja lopettaA ajoissa minun mollaamiseni. Keskustella et halua - ole siis omine taikauskoinesi ja noituuksinesi. Tule onnelliseksi maanpäällisessä jumaluusluulossasi ja päänsisäisessä helvetisäsi.
Vai antoikos se Pyhä Pieru sulle taas ohjeita...Raamatun mukaan - ja haistapas kuule mitä kerkiät! Uusilla kielillä - niinpä niin...
Voi helluntailainen!
=))
=))))
=)))) VOI HELLUNTAILAINEN!!Ja aina vain pahenee:
>>> Sinä et ole minua enempää jumala, joten parasta olisi NÖYRTYÄ nyt ja lopettaA ajoissa minun mollaamiseni. >>>
-Mikä kohta, sinun mieltäsi, oli muka sinun "mollaamistasi"? Kuule, jos minä alkaisin sinua mollaamaan, niin sinä et ehkä kestäisi sitä, joten Jumala vaikuttakoon minussa edelleenkin itseni hillintää sen suhteen...
Mitä tarkoitat tuolla, kun sanot että "ajoissa"?
Jumalan armo ja rakkaus saakoon sinuakin koskettaa... - poikalapsi
Krusifiksu kirjoitti:
Ja aina vain pahenee:
>>> Sinä et ole minua enempää jumala, joten parasta olisi NÖYRTYÄ nyt ja lopettaA ajoissa minun mollaamiseni. >>>
-Mikä kohta, sinun mieltäsi, oli muka sinun "mollaamistasi"? Kuule, jos minä alkaisin sinua mollaamaan, niin sinä et ehkä kestäisi sitä, joten Jumala vaikuttakoon minussa edelleenkin itseni hillintää sen suhteen...
Mitä tarkoitat tuolla, kun sanot että "ajoissa"?
Jumalan armo ja rakkaus saakoon sinuakin koskettaa...No niin näkyy jumaluusluulosi pahenevan, huomaan.
Mikset reuilusti vain myönnä, että huuhaasi on huhaata, kielillä puhuminen ON samaa ilmiötä kuin mm. samaanien horina?
Vastaan: olet helluntailainen ja sellaisena "erehtymätön".
Jumalan rakkaus ja armo koskettavat minua. Helluntailaisten omajumalisuus ja oikeassa olemisen vimma koskettavat sinua. Samanismia... - Krusifiksu
poikalapsi kirjoitti:
No niin näkyy jumaluusluulosi pahenevan, huomaan.
Mikset reuilusti vain myönnä, että huuhaasi on huhaata, kielillä puhuminen ON samaa ilmiötä kuin mm. samaanien horina?
Vastaan: olet helluntailainen ja sellaisena "erehtymätön".
Jumalan rakkaus ja armo koskettavat minua. Helluntailaisten omajumalisuus ja oikeassa olemisen vimma koskettavat sinua. Samanismia...kysyt siis:
"Mikset reuilusti vain myönnä, että huuhaasi on huhaata, kielillä puhuminen ON samaa ilmiötä kuin mm. samaanien horina?"
-En voi, ennen kuin jossain joku shamaani, siis HORISEE kielillä, -ihan osuva ilmaus siihen kohtaan, niin että joku toinen ihminen selittää sen. Ja, siltikään se ei ole saman hengen, siis Pyhän Hengen vaikuttamaa. Melkoisesti on siis eri asiasta kysymys, vaikka olisi jotain "shamaakin"... ;) - poikalapsi
Krusifiksu kirjoitti:
kysyt siis:
"Mikset reuilusti vain myönnä, että huuhaasi on huhaata, kielillä puhuminen ON samaa ilmiötä kuin mm. samaanien horina?"
-En voi, ennen kuin jossain joku shamaani, siis HORISEE kielillä, -ihan osuva ilmaus siihen kohtaan, niin että joku toinen ihminen selittää sen. Ja, siltikään se ei ole saman hengen, siis Pyhän Hengen vaikuttamaa. Melkoisesti on siis eri asiasta kysymys, vaikka olisi jotain "shamaakin"... ;)Sinä horiset hulluilla "kielillä2, samoin samaani - olette samassa veneessä, vaikket myönnä mitään - koska luulet olevasi parempi. Tode tuolla alempana lausui kerrankin asiallisia tästä koko höpinästänne: ei päätä eikä häntää jutuissanne ole.
Pyhä Pieru se sinua neuvoo... Ai niin - sehän ennemminkin KIELTÄÄ sinulta mm. ajattelua...
=))
Miten aikuinen ihminen voi olla noin pelle? - RitariOlevainen
poikalapsi kirjoitti:
Eräässä toisessa keskustelussa tällä viikolla kysyin esimerkkiä "hengellisestä totuudesta". En saanut ainoaakaan. Päättelen tästä, että ilmeisesti "hengellinen totuus" on vain sanahelinää, kun sitä kerran ei voi edes havainnollistaa asiaa kysyvälle. SINUN TAPAUKSESSASI "hengellinen totuus" on valhe, satu, oma hallusinaatiosi ja ennen kaikkea jotain, mikä kieltää asiallisen tiedon.
Minä puhun kuule täällä teidämn noituudestanne ja muusta huuhaastanne, jota te ilkeätte Jumalan työksi väittää. Ilkeätte, koska teillä ei ole mitään häpyä.
Muuten: MITEN ihmeessä ristin sanomaan uskominen muka liittyy siihen,. kun sinä hurmoksessa sopotat, kuin humalassa oisit? MITEN? Aikuisten oikeasti: ei mitenkään.
Muuten: en tiedä, mitä ihmeen otuksia ovat aatevekjet. Työmies puhuu asiaa tässä, ja olen samaa mieltä. Mikään aate tässä ei ole kyseessä, toisin kuin sinulla, joka olet helluntailahkoaatteen orja.sovelias huomauttelemaan painovirheistä, jos kellä, niin sinulla niitä on yleensä kuin ainakin juopuneen, tai muuten väsyneen kirjoituksessa!
-Ja niikuin jo sanoin, et VOI keskustella hengellisistä, koska olet lihallinen, eikä ole minun arvioinnista kyse, vaan Jumalan sana sanoo, että et voi, niin et silloin VOI, käsittää etkä ymmärtää! Et vaikka se kuinka sinua raivostuttaa, ja saa sinut pois tolaltaan, ilkeämiliseen ja herjaavaan vuodatukseen.
-Voisit lopettaa minun nimittelyni valehtelijaksi, Jumala on todistajani, että kaikki syytöksesi on pelkästään sinun suttuisista käsityksistä hengellisyydestä ja helluntailaisuudesta.
-Tee siis parannus ja usko evankeliumi, Jeesus voi eheyttää ja parantaa sisimpäsi, ihan oikeasti! - RitariOlevainen
Krusifiksu kirjoitti:
Nykyään se onkin oiva tapa, kun sitä voi harjoitaa vaikka liikennevaloissa, ilman että katsotaan viereisestä autosta, että "mitähän toi hullu höpäjää itsekseen"; nääs, kun muutenkin on näitä handsfree-systeemejä... ;)Kun on "handsfree-nappi korvassa voi puhua pälpättää kielillä ihan sivistyneesti, ilman, että oudoksuttais kun mies yksistään puhelee, että ne korvakuulolaitteetkin palvelee Jumalaa!
- RitariOlevainen
poikalapsi kirjoitti:
No, pidä luulosi. Minä kuitenkin aika lailla tiedän, mistä puhun. Sinä et ole minua enempää jumala, joten parasta olisi NÖYRTYÄ nyt ja lopettaA ajoissa minun mollaamiseni. Keskustella et halua - ole siis omine taikauskoinesi ja noituuksinesi. Tule onnelliseksi maanpäällisessä jumaluusluulossasi ja päänsisäisessä helvetisäsi.
Voi helluntailainen!
=))
=))))
=)))) VOI HELLUNTAILAINEN!!koskaan edes yritä keskustella, et varmaan käsitä lainkaan, mitä keskustelu sana tarkoittaa, sinä senkuin vaan käyt aina ja joka kerta ja jokaiselle räyhäämään ,nimittelemään, häpäisemään ja parjaamaan toisten uskoa ja vakaumusta, oi kaikkitietävä poikalapsi!
- RitariOlevainen
poikalapsi kirjoitti:
Sinä horiset hulluilla "kielillä2, samoin samaani - olette samassa veneessä, vaikket myönnä mitään - koska luulet olevasi parempi. Tode tuolla alempana lausui kerrankin asiallisia tästä koko höpinästänne: ei päätä eikä häntää jutuissanne ole.
Pyhä Pieru se sinua neuvoo... Ai niin - sehän ennemminkin KIELTÄÄ sinulta mm. ajattelua...
=))
Miten aikuinen ihminen voi olla noin pelle?"=))
Miten aikuinen ihminen voi olla noin pelle? " - poikalapsi
sovelias huomauttelemaan painovirheistä, jos kellä, niin sinulla niitä on yleensä kuin ainakin juopuneen, tai muuten väsyneen kirjoituksessa!
-Ja niikuin jo sanoin, et VOI keskustella hengellisistä, koska olet lihallinen, eikä ole minun arvioinnista kyse, vaan Jumalan sana sanoo, että et voi, niin et silloin VOI, käsittää etkä ymmärtää! Et vaikka se kuinka sinua raivostuttaa, ja saa sinut pois tolaltaan, ilkeämiliseen ja herjaavaan vuodatukseen.
-Voisit lopettaa minun nimittelyni valehtelijaksi, Jumala on todistajani, että kaikki syytöksesi on pelkästään sinun suttuisista käsityksistä hengellisyydestä ja helluntailaisuudesta.
-Tee siis parannus ja usko evankeliumi, Jeesus voi eheyttää ja parantaa sisimpäsi, ihan oikeasti!Ja taas: TAAS markkinoit hämärää "parannusta", sinä valehtelija. Mistähän minun NYT pitää parantua?
Selitä minulle, mikä muu kuin VALHE on sinun taholtasi se väite, jonka mukaan "tiedät" minun vastailleen omiin kirjoituksiini? Mikä? Et ole koskaan lopettanut sen valheen levittämistä etkä myöntänyt, että et tiedä vaan luulet ja siis levität valhetta. Olet siis valehtelija, vaikka se totuus sinuun sattuukin kipeästi.
Et siis kerro ainoaakaan esimerkkiä "hengellisestä totuudesta" sinäkään. Niinpä niin... Ovat oekjjää hellarien propagandistista kielenkäyttöä, ku n kerran ei esimerkkejä irtoa edes teiltä, jotak sanotte niiiiiiin uskovia olevanne. - Krusifiksu
poikalapsi kirjoitti:
Sinä horiset hulluilla "kielillä2, samoin samaani - olette samassa veneessä, vaikket myönnä mitään - koska luulet olevasi parempi. Tode tuolla alempana lausui kerrankin asiallisia tästä koko höpinästänne: ei päätä eikä häntää jutuissanne ole.
=))
Miten aikuinen ihminen voi olla noin pelle?>>> Miten aikuinen ihminen voi olla noin pelle? >>>
Jumalan "hulluna" on hyvä, tai jopa parasta olla.
"Kyllä Herra huolen pitää hulluistaan...", lauletaan eräässä laulussa:
http://www.deikauppa.fi/index.html?target=p_291.html&lang=fi
-Terveisiä ja Taivaan Isän Siunausta vaan Hannu Grönroosille täältä ent. kotiseudulta, jos satut lukemaan tätä... - poikalapsi
Krusifiksu kirjoitti:
>>> Miten aikuinen ihminen voi olla noin pelle? >>>
Jumalan "hulluna" on hyvä, tai jopa parasta olla.
"Kyllä Herra huolen pitää hulluistaan...", lauletaan eräässä laulussa:
http://www.deikauppa.fi/index.html?target=p_291.html&lang=fi
-Terveisiä ja Taivaan Isän Siunausta vaan Hannu Grönroosille täältä ent. kotiseudulta, jos satut lukemaan tätä...Miten erotetaan toisistaan Jumalan hullu ja ihan tavallinen hullu? Mistä muka ITSE tiedät, ettet ole jälkimmäistä? Minusta eroa ei ole.
Lauluissa laulellaan kuule monenlaista. Uskot siis niihinkin etkä vain Raamattuun. - Krusifiksu
Kun on "handsfree-nappi korvassa voi puhua pälpättää kielillä ihan sivistyneesti, ilman, että oudoksuttais kun mies yksistään puhelee, että ne korvakuulolaitteetkin palvelee Jumalaa!
Näin juuri ja tässäkin kävi niin, että tuo sinun kommenttisi täydensi täydellisesti tuota minun kommenttiani, sikäli että siinä kirjoitit juuri saman mitä oli minullakin vielä mielessä, mutta jätin sen kirjoittamatta; näin tämä toimii...
Automaattikirjoitukseksi tai kanavoinniksi kutsutaan tuota ilmiötä, jossa sanat tulevat ihmisen kautta.
- todé
Tässä nyt kyllä menee automaattikirjoitukset ja Jumalan armolahjat sekaisin: Automaattikirjoitus, josta joskus kuulee puhuttavan tietyillä sektoreilla, kuuluu parapsykologian puolelle eli on totaalisen antikristillistä touhua.
- todé
"Ne donnez pas les choses saintes aux chiens, et ne jetez pas vos perles devant les pourceaux, de peur qu`ils ne les foulent aux pieds, ne se retournent et ne vous déchirent.
Demandez, et l`on vous donera; cherchez, et vous trouverez; frappez, et i`on vous ouvrira.
Car quiconue demante recoit, celui qui cherche trouve, et l`on ouvre a celui qui frappe."
Ja sama in english:
"Do not give what is holy to dogs and do not throw your pearls before swine, lest they trample them under their feet, and turn and tear you to pieces.
Ask, and it shall be given to you; seek, and you shall find; knock, and it shall be opened to you.
**For everyone who asks receives, and he who seeks finds, and to him who knocks it shall be opened.***"
Niin että ihmettelen suuresti Olevaisen ja -kuka se nyt olikaan se "kääntäjä"?:n kirjoittelua.- Krusifiksu
Ymmärrän kommenttisi, mutta itsekin tein sen kyllä harkinnan jälkeen. Nythän kyllä tuli osoitetuksi, että se oli Jumalan viesti tälle palstalle ja ihan aiheen mukainen, joten Kunnia Ylistys ja Kiitos siitä Jumalalle! Hän osoitti toimivansa täälläkin Pyhän Henkensä kautta...!!!
- todé
Krusifiksu kirjoitti:
Ymmärrän kommenttisi, mutta itsekin tein sen kyllä harkinnan jälkeen. Nythän kyllä tuli osoitetuksi, että se oli Jumalan viesti tälle palstalle ja ihan aiheen mukainen, joten Kunnia Ylistys ja Kiitos siitä Jumalalle! Hän osoitti toimivansa täälläkin Pyhän Henkensä kautta...!!!
Pyhä Henki toimii sinun kauttasi palstalla? Taidan olla joskus hyvinkin eri mieltä.
- poikalapsi
Kerrankin voin sanoa olevani kanssasi täysin samaa mieltä. Aikuiset ihmiset kusevat toisiaan silmään. Ihmetyskestä suu ympyränä
=D - todé
poikalapsi kirjoitti:
Kerrankin voin sanoa olevani kanssasi täysin samaa mieltä. Aikuiset ihmiset kusevat toisiaan silmään. Ihmetyskestä suu ympyränä
=Dkusetuksesta, vaan ymmärtämättömyydestä.
Kielien kirjoittaminen ei ole nääs ihan niin yksinkertaista, vaikka omaisikin kielilläpuhumisen armolahjan. Koko yritys voi siis mennä sikojen tallattavaksi, vaikka kirjoittaja on omasta mielestään Jumalan asialla.
"Voi meitä", sanoi entinen emäntä... - RitariOlevainen
satuitkin pääsemään "poikalapsen" kanssa samoille linjoille, ja kielsit Jumalan voiman, kielillä puhutaan jopa enkelten kieltä, että ei englanti riitä, eikä se olekkaan kielilläpuhumista, sen voi opetella kuka hyvänsä, kun taas kielielliäpuhumaan ei voi opetella, se saadaan lahjana Pyhän Hengen kautta. Miten Tode nyt noin kömmähdit?
- RitariOlevainen
todé kirjoitti:
kusetuksesta, vaan ymmärtämättömyydestä.
Kielien kirjoittaminen ei ole nääs ihan niin yksinkertaista, vaikka omaisikin kielilläpuhumisen armolahjan. Koko yritys voi siis mennä sikojen tallattavaksi, vaikka kirjoittaja on omasta mielestään Jumalan asialla.
"Voi meitä", sanoi entinen emäntä...sanoma voinut olla vaikka sinulle, kun noin otit siitä itseesi, ja ihan ärtymykseen asti vihastuit, jospa sinun tulisi ottaa siitä onkeesi, en tiedä, sinä sydämessäsi sen tiedät!
- poikalapsi
satuitkin pääsemään "poikalapsen" kanssa samoille linjoille, ja kielsit Jumalan voiman, kielillä puhutaan jopa enkelten kieltä, että ei englanti riitä, eikä se olekkaan kielilläpuhumista, sen voi opetella kuka hyvänsä, kun taas kielielliäpuhumaan ei voi opetella, se saadaan lahjana Pyhän Hengen kautta. Miten Tode nyt noin kömmähdit?
Ritari-setä "rakkaudellisesti neuvoo" sisartaan... Niin: SINÄ se olet oikeassa TAAS KERRAN!
Siis kielihorinanne ei ole mitään oikeaa kieltä, kun kerran englantikaan ei kelpaa, koska sitä voi opetella. Siis: kyse on samasta ilmiöstä kui n halveksimassanne samanismissa: lankeatte loveen ja horisette hurmoksessa.
Otan osaa. RitariOlevainen kirjoitti:
Tässä on nyt tullut toteen näytetyksi, etteivät kyseessä ole mitkään oikeat kielet, vaan kyse on jostain muusta. Kyseessä on niin sanottu siansaksa, uskovaisten älämölö-kieli.
- todé
sanoma voinut olla vaikka sinulle, kun noin otit siitä itseesi, ja ihan ärtymykseen asti vihastuit, jospa sinun tulisi ottaa siitä onkeesi, en tiedä, sinä sydämessäsi sen tiedät!
en ole ollenkaan vihastunut, vaan ihmeissäni, että sinä, joka tunnet Sanaa, olet noin ajattelematon, että alat esittämään kielilläpuhumista ja -kirjoittamista (jonka olemassaolosta armolahjana olen erimieltä kanssasi).
- öööäääääääö
eikä se olekkaan kielilläpuhumista, sen voi opetella kuka hyvänsä
-Entä sitten? Minä en osaa englantia ja jos sitä puhuisin yllättäen niin se olisi kielilläpuhumista!! Tajuatko??
lahjana Pyhän Hengen kautta
Mitä sä teet tuolla lahjalla? Ne jotka ovat opiskelleet esim englantia, ovat nähneet vaivaa asian eteen. Uskovan ei tarvitse nähdä vaivaa "kielillä"puhumisen eteen. Riittää kun toistelee vain paria tavua. Kysy on sönkötyksestä johon pystyy kuka vain. - todé
kyse Jumalan voiman kieltämisestä, vaan siitä, mitä tuo kirjoittamani teksti, Matt.7:6-8, pitää sisällään.
- todé
öööäääääääö kirjoitti:
eikä se olekkaan kielilläpuhumista, sen voi opetella kuka hyvänsä
-Entä sitten? Minä en osaa englantia ja jos sitä puhuisin yllättäen niin se olisi kielilläpuhumista!! Tajuatko??
lahjana Pyhän Hengen kautta
Mitä sä teet tuolla lahjalla? Ne jotka ovat opiskelleet esim englantia, ovat nähneet vaivaa asian eteen. Uskovan ei tarvitse nähdä vaivaa "kielillä"puhumisen eteen. Riittää kun toistelee vain paria tavua. Kysy on sönkötyksestä johon pystyy kuka vain.ja Jeesuksen itsensä lupaama ja armolahja, kielilläpuhuminen, ei ole "sönkötystä, johon pystyy kuka vain". On ihan tosiasia, että siihen pystyy vain vajavainen uskovainen, joka on saanut tuon lahjan silkasta Jumalan armosta.
Hyvin moni monia kieliä opiskellutkin uskovainen puhuu kielillä vain armosta.
Aikamoisella varmuudella voin todeta, että tuo sinun kielinäytteesi ei ollut Raamatun mainitsemaa kielilläpuhumista. Taisi tulla ulos ihan omasta päästä? todé kirjoitti:
en ole ollenkaan vihastunut, vaan ihmeissäni, että sinä, joka tunnet Sanaa, olet noin ajattelematon, että alat esittämään kielilläpuhumista ja -kirjoittamista (jonka olemassaolosta armolahjana olen erimieltä kanssasi).
Onhan toki selvää ollut ennenkin, millaisesta sönkötyksestä kielilläpuhumisessa on oikeasti kyse. Ritari esitti sitä vaan nyt avoimesti tänne arvioitavaksi.
- todé
Työmies2 kirjoitti:
Onhan toki selvää ollut ennenkin, millaisesta sönkötyksestä kielilläpuhumisessa on oikeasti kyse. Ritari esitti sitä vaan nyt avoimesti tänne arvioitavaksi.
sinun kokemuksesi ja "tietosi" ja asenteesi mukainen kommentti. Minä olen aivan päinvastaista mieltä kielilläpuhumisesta, joskin kaikenlaista mökeltämistä olen kuullutkin minäkin puhuttavan kielilläpuhumisenä.
todé kirjoitti:
sinun kokemuksesi ja "tietosi" ja asenteesi mukainen kommentti. Minä olen aivan päinvastaista mieltä kielilläpuhumisesta, joskin kaikenlaista mökeltämistä olen kuullutkin minäkin puhuttavan kielilläpuhumisenä.
ettei mikään henki anna kielitaitoa. Voithan sinäkin yrittää pari riviä väkertää malliksi, jos haluat. "Sana" on vapaa...
- todé
Työmies2 kirjoitti:
ettei mikään henki anna kielitaitoa. Voithan sinäkin yrittää pari riviä väkertää malliksi, jos haluat. "Sana" on vapaa...
Kysymyshän ei ole kielitaidosta, hyvä mies.
todé kirjoitti:
Kysymyshän ei ole kielitaidosta, hyvä mies.
molotustahan se onkin. Kielellisen ilmaisun taantumista vauvan tasolle.
- todé
Työmies2 kirjoitti:
molotustahan se onkin. Kielellisen ilmaisun taantumista vauvan tasolle.
voitaisiin vääntää kättä vaikka koko loppupäivä, koska olemme niin eri taajuudella. Sinä pidät minun kokemaani tyhjänpäiväisenä molotuksena ja minä taasen pidän sinua asiasta mitään tietämättömänä pöljänä, joka pitää jostakin syystä asiaa kuitenkin niinkin tärkeänä, että avaa aiheesta keskustelua tasiaiseen tahtiin muutaman kerran vuodessa.
Onko muuten minun kielilläpuhumisestani jotain haittaa sinulle? En ole muistaakseni koskaan häirinnyt sinua "molotuksillani"? todé kirjoitti:
voitaisiin vääntää kättä vaikka koko loppupäivä, koska olemme niin eri taajuudella. Sinä pidät minun kokemaani tyhjänpäiväisenä molotuksena ja minä taasen pidän sinua asiasta mitään tietämättömänä pöljänä, joka pitää jostakin syystä asiaa kuitenkin niinkin tärkeänä, että avaa aiheesta keskustelua tasiaiseen tahtiin muutaman kerran vuodessa.
Onko muuten minun kielilläpuhumisestani jotain haittaa sinulle? En ole muistaakseni koskaan häirinnyt sinua "molotuksillani"?molotuksestasi. Minun puolestani voit aivan hyvin sitä kirjoittaakin.
- todé
Työmies2 kirjoitti:
molotuksestasi. Minun puolestani voit aivan hyvin sitä kirjoittaakin.
Minä kun jo luulin, että asia häiritsee sinua jollakin tavalla.
En kuitenkaan ala lähettelemään sinulle ääninäytteitä, enkä koeta kirjoittaa puhumisiani sinulle.
Sallinet vielä yhden kysymyksen? Oletko muuten kuullut kielilläpuhumista kuinkakin paljon ihan livenä? todé kirjoitti:
Minä kun jo luulin, että asia häiritsee sinua jollakin tavalla.
En kuitenkaan ala lähettelemään sinulle ääninäytteitä, enkä koeta kirjoittaa puhumisiani sinulle.
Sallinet vielä yhden kysymyksen? Oletko muuten kuullut kielilläpuhumista kuinkakin paljon ihan livenä?Kutsuit minua pöljäksi. Se on tietenkin melko subjektiivinen ilmaus. Yhtä lailla subjektiivisia mielipiteitä voi herättää silmät päässä seisoen siansaksaa mongertava henkilö.
- todé
Työmies2 kirjoitti:
Kutsuit minua pöljäksi. Se on tietenkin melko subjektiivinen ilmaus. Yhtä lailla subjektiivisia mielipiteitä voi herättää silmät päässä seisoen siansaksaa mongertava henkilö.
riidellä siitä, kuka nimitteli ketä miksikin? (Minä kyllä aattelin lähteä justiinsa lenkille.
Tiedät kyllä, etten minä sinua ihan tosissani tunnusta pöljäksi. Etkä muuten sinäkään pidä minua siansaksaa mongertavana henkilönä. - Krusifiksu
Työmies2 kirjoitti:
Kutsuit minua pöljäksi. Se on tietenkin melko subjektiivinen ilmaus. Yhtä lailla subjektiivisia mielipiteitä voi herättää silmät päässä seisoen siansaksaa mongertava henkilö.
En tiedä mihin viittaat, mutta kuvauksesi ei ainakaan sovi Pyhän Hengen vaikutuksesta kielillä puhuvaan ihmiseen, mutta johonkin shamaaniin tms. se voisi sopia. Sellaisilla onkin sitten kyllä eri henki kyseessä...
Oletkohan siis mahtanut koskaan edes nähdä oikeasti ko. tavalla kielillä puhuvaa ihmistä; vaikuttaisi siltä että etpä taida olla nähnyt...? - Krusifiksu
poikalapsi kirjoitti:
Ritari-setä "rakkaudellisesti neuvoo" sisartaan... Niin: SINÄ se olet oikeassa TAAS KERRAN!
Siis kielihorinanne ei ole mitään oikeaa kieltä, kun kerran englantikaan ei kelpaa, koska sitä voi opetella. Siis: kyse on samasta ilmiöstä kui n halveksimassanne samanismissa: lankeatte loveen ja horisette hurmoksessa.
Otan osaa.Siis miten niin "lankeatte loveen"???
- Mun_Nimi
sai mut yöunettomuutta potiessani naureskeleen aika makeasti :)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000027839056
Tuo kysymyksen vilpittömyys.. heh.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1621626Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli551278Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva1861043Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi511006Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus76988Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e37935- 57841
Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy206824Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali153793Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze111783