Totaalinen S-ryhmän boikotti

NO MORE!

Eilen näin jotain mitä ei nykymaailmassa saisi nähdä. Länsi-Pasilan alepassa kuulin kun eräs mies jutteli myyjän kanssa joka oli etsimässä viimeisen myyntipäivämäärän pian näkeviä elintarvikkeita hyllyistä. Kuulin kun myyjäkin KAUHISTELI sitä että tällaista täysin syötävää ruokaa pitää heittää roskiin. Jäin kuuntelemaan siihen viereen ja myyjä jatkoi: " Ei edes henkilökunta saa ostaa edes alennettuun hintaan kyseisiä tuotteita vaan ne on poistettava myynnistä ja heivatava kaatopaikalle.
Tämä kyseinen miesasiakas laittoi koristaan ne muutamat tavarat, mitä oli sinne kerännyt, takaisin hyllyyn ja poistui kaupasta. Itselläni oli jo sen verran valmiit ostokset että en viitsinyt tehdä samoin, mutta kotona mieheni kanssa leikattiin S-etukortti saksilla kahtia.

Helli

25

3210

Vastaukset 25

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hertha

miten muissa kauppaketjuissa tehdään?

• kjhvcklkjhg

Monessa liikessä koitetaan viimeiseen saakka välttää roskiin heittämistä. Ja joskus jopa liian pitkään :-) Vinkki vain monelle kauipiaalle jotka myy vanhentunutta tavaraa tietoisesti.

Moni myymälä laskee ensin hintaa -20% ja muutama tunti ennen kuin myyntiaika loppuu, esim. tänään 22.7.2007 viim kp tuotetta lasketaan vielä -50% ja jos sittenkään ei mene kaupaksi niin siten roskiin.

Toi on hyvä konsti.

• säästäjä684503

Myyjä oli ihan oikeassa. Naurettavaa hienohelmaisuutta, kun ei muka voi syödä tuotteita jotka ovat lähellä viimeistä käyttöpäivää tai jopa vähän sen yli. Kyllä nyt ainakin henkilökunnan tai kenen tahansa pitäisi saada sitä ruokaa ostaa, omalla vastuulla (ikään kuin siitä nyt jollekin jotain ikävää muka koituisi)

Kyllä suomalaiset ovat näköjään liian hyvään tottuneet. Nykyajan nirppanokkien olisi pitänyt nähdä sodat ja pula-aika. Valtavaa tuhlausta sitäpaitsi heittää hyvää ruokaa roskiin, kyllä se kelpaisi kehitysmaissa joissa on ruokapulaa. Ja vielä pitäisi terveen järjen käytöstä muka pistää koko s-ryhmä boikottiin.

Ja miksi muka koko s-ryhmä? Kyseinen kauppahan on vain pieni osa s-ryhmää? Edellinen viesti oli niin täynnä kaikenlaisia typeryyksiä, että en tässä edes jouda kaikkia kommentoimaan. Mitä todennäköisemmin naisen kirjoittama viesti, ja vielä tavallista "välkymmän" sellaisen :D .

• Hertha

Olisit säästänyt ne sanat.

• Kunhankiusaan

Tuli vaan mieleen... meinaan että jos ovat jo vähän vanhoja niin sinne päästyään nuo tuotteet kävelee ite tarjolle :)

• Siwan täti..

itse olen siwassa töissä niin siellä ainaki saa myydä niitä tuotteita. Esim. tänään on 22 päivä niin 23 päivän tuotteet laitetaan 50% aleen. Lihoista ei anneta ku 30 %alennusta. Kaikki maitotuotteet, leivät, pullat ja einekset kuuluvat tohon 50 % aleen.

Täällä S-marketissaki myydään semmosia tuotteita alennuksella. Se ennen oli se laki missä käskettiin heivaan tuommoset tuotteet mukisematta roskiin. Ei ole enää ainakaan täällä. Se on muuttunu. Itseäni ainaki hirvittää kahtoa kuin hirveesti sitä jätettä tulee jos kaikki heivataan kaatopaikalle.

Taitaapi olla yks harvoista sokkareista joka tekee niin vielä.

• turha boikotti

Eikös se ole ihan lakiin kirjattu, ettei vanhentuneita tuotteita saa pistää jakoon? Tai ainakin kauppa olisi tälläisessä tilanteessa korvausvelvollinen, jos joku niistä saisi jotain vatsanväännettä. Kauppias toimii lakien mukaan kun "vanhat" menee roskiin. Ei auta boikotti, kun sama homma toimii kaikissa ketjuissa, joiden kauppiaat tekevät lain sanan, eivätkä maalaisjärjen mukaan.

Minusta paras tapa olisi, jos kauppiaat saisi jakaa vanhentuneitakin tuotteita, mutta vastuu näistä siirtyisi kuluttajalle itselleen. Toki vanhentuneita tuotteita ei saisi myydä normaaliin hintaan tai huijata ostamaan vanhaa tavaraa.

• Lukihäiriö taisi iskeä...

Lues uudelleen ja hae mami avuksi jos et osaa lukea oikein.

• Hurja Hilta

Ainakin Vihdissä myydään alennettuun hintaan kaikki sellaiset elintarvikkeet, joissa viimeinen käyttöpäivä alkaa lähestyä. Hyökkäämme mieheni kanssa aina haukkoina tutkimaan näitä kirkuvan keltaisen hintalapun saaneita tuotteita. Alennus on yleensä 30 % joskus jopa 50 %. Joten älä yleistä, eri osuuskaupoilla on eri käytännöt.

• Heko

On herkkähipiäistä porukkaa. Hankkikaa elämäänne oikeaa sisältöä.

• Entäs jos vaikka

pääsee tapahtumaan jotain..Ruokamyrkytys?(ihan vaan ääripää esimerkki)
      Niin sitten kyllä ollaan vaatimassa S-ryhmää edesvastuuseen...

Kyllä pitää olla hieman yksinkertainen että tämmöisestä menee leikkamaan kortin kahtia...

Varsinkin kun S- ketju on se mikä maksaa parhaiten bonusta..( vertaapa esim k-Ketjuun...)

• niin tai näin

Tässäpä syy suomalaisen ruuan kalleuteen. Me kuluttaja olemme vain kiinnostuneita bonuskertymästä, ei siitä kuinka paljon maksamme ruuasta. Bonus on käytännössä sisällytetty jo ulosmyyntihintaan, joka palautetaan sitten asiakkaille, jotka ovat sitoutuneet käyttämään yhden kauppaketjun liikkeitä. Käytännössä bonuspalautus on vain ylihinnan viivästetty takaisinmaksu. Kun me kuluttajat sitoudumme käyttämään vain yhtä kauppaketjua, hintakilpailu ketjujen välillä poistuu ja kauppaketjun nauranevat "partaansa" meille suomalaisille vähän yksinkertaisille kuluttajille. Valitettavasti.

• On ihan totta..
        niin tai näin kirjoitti:

Tässäpä syy suomalaisen ruuan kalleuteen. Me kuluttaja olemme vain kiinnostuneita bonuskertymästä, ei siitä kuinka paljon maksamme ruuasta. Bonus on käytännössä sisällytetty jo ulosmyyntihintaan, joka palautetaan sitten asiakkaille, jotka ovat sitoutuneet käyttämään yhden kauppaketjun liikkeitä. Käytännössä bonuspalautus on vain ylihinnan viivästetty takaisinmaksu. Kun me kuluttajat sitoudumme käyttämään vain yhtä kauppaketjua, hintakilpailu ketjujen välillä poistuu ja kauppaketjun nauranevat "partaansa" meille suomalaisille vähän yksinkertaisille kuluttajille. Valitettavasti.

Mutta jos niitä kauppoja mitä sinulla on tarjolla kotisi ympäristössäsi ( k ja S sekä Lidl) niin mielellään keskittää yhteen ketjuun(bensatkin...).Varsinkin jos K- ketjusta saa 5 - 10 e ja S-ryhmältä 40 -> niin eihän sitä mieti kahta kertaa kumpaa käyttää..Ja toisekseen K ketjukin on silti kalliimpi vaikka(K niinkuin Kallis..)vähemmän "kilahtaa" takaisin päin.Toki käytän Lidliäkin , siellä muuten huomaa että ostoskori voi tosissaan olla halpa...
        Mielestäni S-ryhmä on onnistunut työssään hyvin ja se näkyy jo siinä että viimevuonna menivät Keskon ohi markkina-asemassa..
        Olet vaan väsynyt näihin järjestelmiin,valitettavasti..Ymmärrän.

• näitä höpsöjä

Oooh Bonusta Ooooh mä sekoon!Että jotkut jaksaa uskoa tosissaan saavansa jotain.

• Vibra pois
        näitä höpsöjä kirjoitti:

Oooh Bonusta Ooooh mä sekoon!Että jotkut jaksaa uskoa tosissaan saavansa jotain.

Sieltä kun Oot lentelee noin...

• Oikolkuosatso

LUKEKAA VIESTIKETJUN KIRJOITUS UUDELLEEN JA TÄLLÄ KERTAA OIKEIN.

>viimeisen myyntipäivämäärän pian näkeviä elintarvikkeita hyllyistä.>>
      HUOMIOIKAA!!!!! SANA: "PIAN"

ei siis ole vielä vanhentuneita. Ei siis pidä verrata pilaantuneeseen ruokaan ja siihen että kuka on vastuussa jos...jne jne..

• k587k

Itse olen huomannut, että suuressa osassa TOK:n myymälöitä tuotteita, joissa on viimeinen käyttöpäivä/ viimeinen myyntipäivä ei myydä...
        Esim. 28.7.2007

28.7.2007 päiväyksellä olevat tuotteet heitetään roskiin ja 29.7.2007 olevia tuotteita alennetaan hieman...

Että tällä tavalla...

• osuuskaupan
        k587k kirjoitti:

Itse olen huomannut, että suuressa osassa TOK:n myymälöitä tuotteita, joissa on viimeinen käyttöpäivä/ viimeinen myyntipäivä ei myydä...
        Esim. 28.7.2007

28.7.2007 päiväyksellä olevat tuotteet heitetään roskiin ja 29.7.2007 olevia tuotteita alennetaan hieman...

Että tällä tavalla...

joissain s-marketeissa myydään surutta viimeisenä käyttöpäivänä olevia tuotteita täyteen hintaan.
        Ainakin 100 kertaa olen asiasta maininnut, mutta muutosta ei ole tapahtunut. Kyseessä on yleensä samankaltaiset tuotteet, koska ruokavalioni on aika yksipuoleinen.
        Kai monet sitten eivät katso käyttöpäiviä :(

• jokaisessa
        osuuskaupan kirjoitti:

joissain s-marketeissa myydään surutta viimeisenä käyttöpäivänä olevia tuotteita täyteen hintaan.
        Ainakin 100 kertaa olen asiasta maininnut, mutta muutosta ei ole tapahtunut. Kyseessä on yleensä samankaltaiset tuotteet, koska ruokavalioni on aika yksipuoleinen.

Pok:n myymälässä on ehdoton määräys, että viimeisen päivän tuotteita ei saa myydä ollenkaan eli on alennettava edellisenä päivänä. Ehkä on syytä kiinnittää huomiota siihen, että ihminen on erehtyväinen..

• make
        jokaisessa kirjoitti:

Pok:n myymälässä on ehdoton määräys, että viimeisen päivän tuotteita ei saa myydä ollenkaan eli on alennettava edellisenä päivänä. Ehkä on syytä kiinnittää huomiota siihen, että ihminen on erehtyväinen..

Ajetellaanpas asiaa näin. Alennetaan kaikki huomenna vanhaksi menevät tuotteet. Asiakkaat ryntäävät niitä ostamaan, jäljelle jäävät ne tuotteet, jotka vanhenevat ylihuomenna. No aina on seuraava päivä, ja taas alennetaan. Kukaan ei juuri enää osta tuotteita "normaalisti" miten kauppa saa tällä systeemillä ikinä kunnon tuotekiertoa aikaiseksi. Oli kauppa sitte S K tai E niin kyllä varmaan kauppiaat haluavat myydä ns. normaalihintaistakin tavaraa.

• hävikkiä ei
        osuuskaupan kirjoitti:

osuuskaupan

Pirkanmaan.

Niin tuo on täysin laillista ja sallittua, kauppa on saattanut laskea,
        että näin pon paras.
        Pirkanmaalla on varmaan myös Lidli.

• ikivanha kirjoitus s
        k587k kirjoitti:

Esim. 28.7.2007

Että tällä tavalla...

k587k

Mitä ovat TOK:n myymälät??

• viivirypale

Perustin facebookiin ryhmän ruokakauppojen hinnoista ja käytänteistä keskustelua varten. Ruoan hinnoittelu on kohtuutonta. Jos aihe kiinnostaa, tervetuloa mukaan!

MAALI**UU - Maaliskuu ilman koota ja ässää : https://www.facebook.com/groups/1404557463136130/

• sakari kataja

Kyllä entisenä kauppiaana tiedän,että syönti kelpoisia moni on vaikka yli on päiväys.
      Jugutit viilit maidot muitakin olen vikon päästäkin yksinhuoltajana Velliä
      keittänyt ja saanut terveitä työläisiä ovat.
      Turhaa se roskiin viskaaminen,jos asiakas pyytää saada,kun näkee myyjän
      latovan roskiin meneviä aamulla eilen viimeinen myyntipäivä. Sanoi vaan ne
      menee roskiin. Pahaa tekee pienellä eläkkeellä olevan ukon.

• Anonyymi00027

Asiaa!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      194
      1101
    2. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      80
      727
    3. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      692
    4. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      591
    5. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      40
      562
    6. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      549
    7. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      23
      543
    8. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      540
    9. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      106
      530
    10. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      41
      527
    11. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      169
      523
    12. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      289
      509
    13. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      499
    14. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      47
      484
    15. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      45
      480
    16. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      27
      463
    17. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      91
      446
    18. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      29
      442
    19. 21
      432
    20. Sofia ja Jeffrey yhdessä

Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      425
    Aihe