EI KATOA PIENINKÄÄN PIIRTO
MARTTI LUTHER kirjoittaa "Mannaa Jumalan lapsille", tälle pv:lle, la 22.7.07 seuraavasti.
---Luther---
SE ON JUMALAN TEKO, ETTÄ TE USKOTTE HÄNEEN, JONKA JUMALA ON LÄHETTÄNYT, JOH 6:29.
Kun meidän omantunnon hädässä pitäisi käyttää evankeliumia, joka on armon, lohdutuksen, jopa itse elämän sana, niin laki, joka on vihan, murheen ja kuoleman sana, ehdättää usein edelle, estää evankeliumia ja alkaa puuhata omassatunnossa. Jopa yksi ainoa uhkaava Raamatun sana saattaa kumota ja pimittää kaikki lohdutusperusteet ja niin kauhistaa sydäntämme, että me kerrassaan unhotamme vanhurskauttamsiopin, armon, eankeliumin, jopa itse Kristuksen.
Tämän lisäksi me puolittain itsekin oman järkemme puolesta, olemme itseämme vastaan. Tämän tähden me alinomaa teroitammekin sitä totuutta, ettei Kristuksen tuntemus ja usko ole mitään INHIMILLISTÄ, mitään tekoa, vaan se yksinkertaisesti on JUMALAN LAHJA, joka meissä sekä SYNNYTTÄÄ, että YLLÄPITÄÄ USKON.
Mutta samoin kuin hän sanalla ensin antaa uskon, samoin hän sitä sitten myös sanalla harjoittaa, lisää, vahvistaa ja sen tekee täydelliseksi. Mikään siis ei ole vaarallisempaa kuin sanan halveksiminen. Se joka kyllästyy sanaan ja tulee sille haluttomaksi, koska luulee sen jo ymmärtäneensä, ja jolle sana vähitellen käypi vastenmieliseksi, on jo kadottanut Kristuksen.
---Noin siis Luther painottaa ja keskittää Kristukseen---
Mahdoton laki ja kuitenkin riittämätön Jumalan lapsille, se kyllästyttää. Vain armonnälkä ylläpitää tervettä halua Sanaan ja sen jakamiseen. Lohduttavaa on, että pieninkin tärkein piirto on jo Sanassa; ei tule mitään uutta ilmoitusta. Sapattisaarna 6:ssa kerroin Israelin 11 sukukunnasta ja kuinka Daanin tilalla on Manassen sukukunta,(Ilm 7:1-1). Niin Joosef on poikansa kautta kaksinkertaisesti edustettuna esikoisjoukoissa.
Ilm 7:6
Asserin heimosta kaksitoistatuhatta, Naftalin heimosta kaksitoistatuhatta, Manassen heimosta kaksitoistatuhatta.
Kun Jumalan suunnitelmat Israelin suhteen ovat noin lukkoon lyödyt - Ilmestyskirjahan on lopullinen ilmoitus - voimme kukin omalla kohdallamme lohduttautua sillä, ettei Jumala hylkää ikinä omaansa.
Se lohdutus ja rohkaisu löytyy Sanasta. Minulle tuo sana ei "käy vastenmieliseksi", enkä siksi menetä Kristusta. Lakikaan ei pääse väliin.
Laki, tuo "kuoleman sana", esimerkiksi lauantaita korottavien kautta voi yrittää "ehdättää edelle2 ja niin "pimittää evankeliumin". Samoin "oman järkemme puolesta olemme itseämme vastaan" useinkin, Lutheria lainatakseni. Mutta usko katsokoon Kristukseen ainoana toivona.
Se on täyttä sapatinlepoa se.
Room. 8:39
Ei korkeus eikä syvyys, ei mikään luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on tullut ilmi Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Seitsemäs sapattisaarna
18
313
Vastaukset
- Antti.....
Pääset paljon vähemmällä kun uskot sapatin sellaisenaan Jumalan antamana käskynä meille itsekullekin.
- harhaan?
Miten jakelet noin väärää opetusta, eihän Antti ole israelilainen!
- Antti* * *
harhaan? kirjoitti:
Ole Israelilainen, niinhän sinä luulet, Anttihan se vasta Israelilainen onkin.
Hän kutsui kansaksensa sen joka ei ollut Hänen nimeensä otettu eli kristityt.
Nykyinen Jumalan Israel on sitä kansaa joka on ottanut Jeesuksen vastaan sovittajanaan ja kyllä Anttikin on luonut katseensa Kristukseen, ja on todellinen Israelilainen. - hölmö...
Antti* * * kirjoitti:
Nykyinen Jumalan Israel on sitä kansaa joka on ottanut Jeesuksen vastaan sovittajanaan ja kyllä Anttikin on luonut katseensa Kristukseen, ja on todellinen Israelilainen.Antti on suomalainen ja etkä sinäkään ole juutalaiseksi muuttunut.
Juutalaiset ovat edelleen jumalan omaisuuskansa, etkä sinä siihen joukkoon kuulu!!!!! - muuttunut* * *
hölmö... kirjoitti:
Antti on suomalainen ja etkä sinäkään ole juutalaiseksi muuttunut.
Juutalaiset ovat edelleen jumalan omaisuuskansa, etkä sinä siihen joukkoon kuulu!!!!!Kristityksi ja nykyiset kristityt muodostavat Jumalan Israelin olivatpa he Suomalaisia tai Juutalaisia kunhan ottavat vastaan Kristuksen, silloin Jumala kutsuu heitä kansakseen.
Israel hylkäsi Messiaansa eikä enää sellaisenaan ole Jumalan valittu kansa, vaan se tehtävä on annettu kristityille ja he ovat Jumalan Israel syntyperästään huolimatta.
Israel oli Jumalan omaisuuskansa, mutta Jumala kutsui kansakseen sen joka ei ollut Hänen nimeensä otettu, näin Israelin kansasta on tullut pakana kansa, joka ei enää kanna Jumalan Israelin nimeä.
Vain ne juutalaiset jotka ottavat vastaan Jeesuksen messiaana saavat yhdessä kristittyjen kanssa muodostaa Jumalan Israelin.
Langennutta Israelia Jumala johtaa niinkuin muitakin pakanakansoja Nimestään huolimatta, sama koskee myös langennutta ihmistä ja kansakuntaa kaikkien teitä Jumala johdattaa antaen kaikille valinta mahdollisuuden. - valitset
muuttunut* * * kirjoitti:
Kristityksi ja nykyiset kristityt muodostavat Jumalan Israelin olivatpa he Suomalaisia tai Juutalaisia kunhan ottavat vastaan Kristuksen, silloin Jumala kutsuu heitä kansakseen.
Israel hylkäsi Messiaansa eikä enää sellaisenaan ole Jumalan valittu kansa, vaan se tehtävä on annettu kristityille ja he ovat Jumalan Israel syntyperästään huolimatta.
Israel oli Jumalan omaisuuskansa, mutta Jumala kutsui kansakseen sen joka ei ollut Hänen nimeensä otettu, näin Israelin kansasta on tullut pakana kansa, joka ei enää kanna Jumalan Israelin nimeä.
Vain ne juutalaiset jotka ottavat vastaan Jeesuksen messiaana saavat yhdessä kristittyjen kanssa muodostaa Jumalan Israelin.
Langennutta Israelia Jumala johtaa niinkuin muitakin pakanakansoja Nimestään huolimatta, sama koskee myös langennutta ihmistä ja kansakuntaa kaikkien teitä Jumala johdattaa antaen kaikille valinta mahdollisuuden.Olet tyrkyllä jumalan vaimoksi ja karitsan morsiameksi, huoliikohan kumpikaan sinua?
Se ellenraamattu taitaa olla erilainen kuin oikea raamattu...... israel on edelleen jumalan omaisuuskansa, eikä siihen ole muita kansoja liitetty! - se on
valitset kirjoitti:
Olet tyrkyllä jumalan vaimoksi ja karitsan morsiameksi, huoliikohan kumpikaan sinua?
Se ellenraamattu taitaa olla erilainen kuin oikea raamattu...... israel on edelleen jumalan omaisuuskansa, eikä siihen ole muita kansoja liitetty!Vanha kristillinen kuva puhuu Kristuksesta puun runkona ja ihmisistä Kristus-puun oksina. Kristus on yksi runko, jossa on monenlaisia oksia. Moni meistä voi tuntea olevansa kuin kuiva oksa, kuin erämaahan kuivunut oksantynkä. Mutta Kristus voi antaa meille uuden elämän, sillä ei oksa anna elämää rungolle, vaan runko antaa elämän oksalle.
- Paljastaja =*=
Sanaa sapatti saarnaa. Etkai ole vielä edistynyt, sen vertaa Jumalan tuntemisessa, ettet pysty eroittamaan tekemään mitään eroa Jumalan sanan ja Jumalan vihollisen välillä. Saan aina saarnoistasi Jumalaa halventavia kommentteja. Jostain syystä ihannoit tätä Jeesuksen Vastustajaa ihan oikeana Jumalana.
Todella hän on omilleen Jumala sitä minä en kiellä. Kristuksen omille hän on sielun vihollinen, Jota saatanaksi kutsutaan.Laita rehellisyytesi nimissä saarnojesi nimeksi Sunnuntaisaarna. Katselin tuossa aikani kuluksi, noin puolisen eri pakana uskontoa, Jotka olivat Sinun uskosi kaltaisia. Heidän opetuksensa olivat kytkeytyneet erittäin sovinnollisesti Kristin uskon Joukkoon. Näin ollen me emme voi varmuudella sanoa mikä on dodellista Kristin uskoa ja mikä on valheellista. Ainoastaan Tämä Hebrealainen usko tekee poikkeuksen Sapatillaan. Nämä; niin kutsutut hienot mausteet kristillisyyteen voidaan eroittaa vain Tämän Hebrealaisen sapatin valityksellä. Kaikilla näillä puolella tusinalla pakanuutta jotka ovat antaneet makua sunnuntai kristillisyydelle soveltuvat Erittäin hyvin Kristin uskoon, koska heillä on tarpeeksi paljon yhtäläisyyttä. vain Tämä Jahve Jumaluus tekee poikkeuksen. Minun usloni mukaan sinä koetat vahvisttaa pakana uskojen yhteen kuuluvaisuutta. Evankeliset Juutalaiset ovat huomanneet sinun hienon petos-yrityksesi. Vihaatko sinä tätä oieaa Jumalaa, koska haluat tuodä Babylonian sekoitusta näihin sunnuntai saarnoihisi? Vai oletko pyhittänyt itsesi vääryyden palvelukseen Petos mielessä!
Hyvä Antti avaasilmäsi näkemään totuus. Lue Evankeliumisi Tarkkaan että voisit nähdä alkoiko Jeesus todella Saatanan Sunnuntain palveliaksi? Etsi Itse Mestarin suositus tähänkin asiaan. Olen pahoillani puolestasi, että annat väärän kuvan Vapahtajasta. Nyt olisi jo hyvä aika sinunkin herätä pois vainoajien Joukosta. RUKOILE ITSLLESI VIISAUTTA ASIOIDEN YMMÄRTÄMISELLE. Siunausta sinulle Jumalan lasten vihaajalle. Tee parannus kuten, Teki Paavali omana aikanaan! MENE POIS SAATANA - HELPPOHEIKKI
Voi teitä kuiskuttelijoita! Onko Jumala todella sanonut, että elämässä on tarkoitus päästä helpolla? Eikö ennemminkin tule antaa henkensä - ei ystävien puolesta - vaan vihamiesten? Kuten Jeesus teki syntisten suhteen!
Mark. 8:33
Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiinsa ja nuhteli Pietaria sanoen: "Mene pois minun edestäni, SAATANA, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".
**Sinä
Kirjoittanut: Antti..... 22.7.2007 klo 15.16
Pääset paljon vähemmällä kun uskot sapatin sellaisenaan Jumalan antamana käskynä meille itsekullekin.**
Voi teitä vielä toistamiseen!
Gal 2:10-14
10 Meidän oli vain muistaminen köyhiä, ja juuri sitä minä olenkin ahkeroinut tehdä.
11 Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, vastustin minä häntä vasten kasvoja, koska hän oli herättänyt suurta paheksumista.
12 Sillä ennenkuin Jaakobin luota oli tullut muutamia miehiä, oli hän syönyt yhdessä pakanain kanssa; mutta heidän tultuaan hän vetäytyi pois ja pysytteli erillään peläten ympärileikattuja,
13 ja hänen kanssaan lankesivat ulkokultaisuuteen muutkin juutalaiset, niin että heidän ulkokultaisuutensa tempasi mukaansa Barnabaankin.
14 Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"
Mutta voi minua, ellen Vapahtajan evankeliumia julista!
1. Kor. 9:16
Sillä siitä, että julistan evankeliumia, ei minulla ole kerskaamista; minun täytyy se tehdä. Voi minua, ellen evankeliumia julista!
"Pääset paljon vähemmällä". Mutta kuoleman hetkellä olen vastuussa tekemättä jättämisistäni! "vähemmällä"-kuiskaus kuulostaa kuin, että "vedä liipasinta!". Mutta niin on, että "vapauden lain" alla pääsee vähemmällä kuin Mooseksen talutusnuorassa. Vapaus Kristuksessa tuo myös vastuun; sensijaan Moosesta kuulevat sysäävät vastuun Moosekselle.
Sunnuntain valitsemisessa pyhityspäiväksi ei tuota minulle vaikeuksia, sillä kunnioitan Jumalan asettamaa esivaltaa. Mutta ilman autoa en pärjää ja moottorissa palaa 4 kynttilää. Taakkoja myös kannan, henkisiä ja fyysisiä, joten Mooseksen silmissä olisin henkipatto. Mutta minäpä ripustaudun Jeesuksen veljen asiantuntevaan oppiin, (Jaak 2:6-13, 1:25-27).
Jaak. 1:25
Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
Jaak. 2:12
Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
(VAPAUDEN) LAIN NIMESSÄ: NOUE JA KÄY!
Jaak 1:25-27 :
25 Mutta se, joka kiinnittää katseensa vapauden täydelliseen lakiin ja jää sen ääreen, ei unohda kuulemaansa vaan tekee sen mukaisesti, ja kerran hän on saava kiitoksen siitä mitä tekee. [Jaak. 2:12]
Oikea jumalanpalvelus
26 Jos joku luulee olevansa Jumalan palvelija mutta ei pysty hillitsemään kieltään, hän pettää itsensä ja hänen jumalanpalveluksensa on turha. [Ps. 39:2; 1. Piet. 3:10]
27 Puhdasta, Jumalan ja Isän silmissä tahratonta palvelusta on huolehtia orvoista ja leskistä, kun he ovat ahdingossa, ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta. [Matt. 25:35,36; Joh. 17:15; Room. 12:2]harhaan? kirjoitti:
"Yleinen syyttäjä" jäi sanattomaksi, taas. Ja taas hyökkää henkilöä vastaa asialinjan sijaan.
** Miksi johdat
harhaan? 22.7.2007 klo 15.27
Miten jakelet noin väärää opetusta, eihän Antti ole israelilainen! **
Mihin harhaan minä johdan? Onko vapaus Krsituksessa sinusta harhaa? Viittaan Jeesuksen veljen, Jaakobin luotettavaan todistukseen Jaakobin kirjeessä.
Joh. 18:23
Jeesus sanoi miehelle: "Jos puhuin väärin, osoita, mikä puheessani oli sopimatonta. Jos taas puhuin oikein, miksi lyöt minua?"
Evankeliumiu on Jumalan voima itse kullekin USKOVALLE pelastukseksi. Eräs Mies on todella tyrmistynyt, kun tuomarin paikalta sijaiskärsijäksi siirtyneen Vaaphtajan sana ei kelpaa, "uskossa sulautuen". Hän ei voi mitään tehdä epäuskoisen hyväksi, kun tämä vastoin parempaa tietoaan hylkää avoimen oven vapauteen, (Apt 15. luku sekä Joh 3:16).
Jer. 14:9
Minkätähden sinä olet kuin tyrmistynyt mies, kuin sankari, joka ei voi auttaa? Ja kuitenkin sinä olet meidän keskellämme, Herra, ja me olemme otetut sinun nimiisi; älä meitä jätä.
"ETHÄN, ANTTI, OLE ISRAELILAINEN"
Tanskan kuningas sanoi A.Hitlerille, että tanskassa on vain tanskalaisia. Laittoi Daavidin tähden hihaansa ja kaikki laittoivat - eikä juutalaisia voitu erotella kaasukammioon vietäväksi.
Minäkin olen israelilainen silloin, kun tuota Jumalan omaisuuskansaa pyritään tuomitsemaan. Aadamista ja Aadamin Isästä lähtien jos lasketaan, niin olen Israelin sukua, Luuk 3:38. Jumalan lapsena niinikään olen israelilainen, sillä Jeesus ja "pelastus on juutalaisista", Joh 4:22.
Koskapa Isäni on Aabrahamin, Jaakobin ja Iisakin Jumala, en ainakaan hylätä voi Israelia tahi nousta sitä vastaan. Vaan elää tai kuolla yhdessä Israelin kera, Room 11:24
Room. 11:24
Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
EN täten johda harhaan, vaan opastan oksastettavaksi jaloon ja jumaliseen.Antti* * * kirjoitti:
Nykyinen Jumalan Israel on sitä kansaa joka on ottanut Jeesuksen vastaan sovittajanaan ja kyllä Anttikin on luonut katseensa Kristukseen, ja on todellinen Israelilainen.todella lohduttivat nuo sanat, joissa näkyi usko Jumalan uudestisynnyttäviin tekoihin.
En silti katso ansiokseni olla (otto)israelilainen, vaan armostahan se tietysti on. Enkä omasta tahdostani ole tullut jaloon öljypuuhun oksastetuksi, vaan se on Jmalan armovalinta. Kaikki kerskaaminen on täysin poissuljettu.
Luulin kerran valinneeni Jeesuksen
Olin ylpeä valinnastani
Sitten Herrani hetkeksi peitti kasvonsa
Kaikki hyvä tahtoni oli heti poissa
Ymmärsin: joku toinen valitsi
Ja pitää kiinni minusta, omastaan.hölmö... kirjoitti:
Antti on suomalainen ja etkä sinäkään ole juutalaiseksi muuttunut.
Juutalaiset ovat edelleen jumalan omaisuuskansa, etkä sinä siihen joukkoon kuulu!!!!!Mikäli Sanaan on uskominen ja elävään Sanaan, Jeesukseen - niin OKSASTETUT ovat osa puuta, johon heidät on uudestisyntymisessä liitetty.
ROOM 11:11-36 : USKOVIEN ISRAEL - mitä se on?
11 Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen.
12 Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!
13 Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,
14 sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä.
15 Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?
16 Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.
17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.
19 Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin".
20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
22 Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
26 ja niin KAIKKI ISRAEL ON PELASTUVA, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."
28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
29 Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.
30 Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta,
31 samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden.
32 Sillä Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.muuttunut* * * kirjoitti:
Kristityksi ja nykyiset kristityt muodostavat Jumalan Israelin olivatpa he Suomalaisia tai Juutalaisia kunhan ottavat vastaan Kristuksen, silloin Jumala kutsuu heitä kansakseen.
Langennutta Israelia Jumala johtaa niinkuin muitakin pakanakansoja Nimestään huolimatta, sama koskee myös langennutta ihmistä ja kansakuntaa kaikkien teitä Jumala johdattaa antaen kaikille valinta mahdollisuuden.Tuohon mainioon todistukseen ei ole mitään lisättävää, eikä missään tapauksessa pois otettavaa. Me uskovaiset olemme Jumalan Israel ja vain me. Kuitenkin tahtoisin lisätä yhden pointin juuri tähän yhteyteen, uskon vahvistukseksi. Nomittäin maallisen näkökohdan.
MIKSI JUMALA TARVITSEE YHÄ ISRAELIA?
Nyky-Israel on itse asiassa tuore ilmiö, mutta ikivanha ennustus - exodus. Näen, että Herra tarvitsee Israelia monestakin syystä. Raamatun mukaan se on "oleva merkkinä kansoille" - merkkinä armosta, mutta myös tuomioista. Tuskin löytyy syntisempää kansaa, mutta Jumala aina sen pelastaa pinteestä, vaikka langettaa kovat rangaistukset.
Me vastaamme aina teoistamme, vaikka armahduksen saammekin. Tehtyä lastakaan ei saa tekemättömäksi. Aabrahamin hetkellinen epäusko ja Ismael on raskas sovittelun paikka koko maailmalle, yhä tänään. Vaikka Muhammed sanoi, että kristityt, juutalaiset ja islam eivät saa taistella keskenään.
KUN Israel lopussa avaa silmänsä ja korvansa Jeesukselle, silloin on Israelin vastustajien tuomion aika.
Sak 12:7-10 :
7 (12:7-8) "Sinä päivänä Herra on kilpenä Jerusalemin asukkaiden ympärillä, ja silloin heikoinkin heistä on kuin Daavid, ja Daavidin suku heidän johdossaan on kuin Jumala, kuin Herran enkeli.
8 (12:7-8) Mutta Herra pelastaa ensiksi Juudan asuinsijat, etteivät Daavidin suku ja Jerusalemin asukkaat saisi suurempaa kunniaa kuin Juuda.
Koko maa valittaa häntä, joka on lävistetty
9 "Sinä päivänä minä hävitän kaikki kansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.
10 Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin minä vuodatan armon ja rukouksen nöyrän hengen. Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet. He surevat häntä, niin kuin surraan ainoaa poikaa, ja valittavat häntä katkerasti, niin kuin esikoista valitetaan. [Hes. 39:29; Joel 3:1 | Jer. 6:26; Aam. 8:10].
TÄMÄ TUOMIO ON EDESSÄPÄIN
Jer 12:14-17 :
Naapurikansat pelastuvat, jos palvelevat Herraa
14 Näin sanoo Herra: "Totisesti, minä tempaan kaikki kelvottomat naapurikansat pois maastaan! Ne ovat kajonneet siihen maahan, jonka minä olen antanut kansalleni Israelille pysyväksi perinnöksi. Myös Juudan heimon minä tempaan maastaan.
15 Mutta sen jälkeen kun olen temmannut ne pois, minä armahdan niitä. Minä annan jokaisen kansan palata omaan maahansa ja omalle perintömaalleen.
16 Jos ne sitten minun kansani tavoin oppivat palvelemaan minua, oppivat vannomaan minun nimeeni: 'Niin totta kuin Herra elää' -- aivan niin kuin ne aikaisemmin olivat opettaneet minun kansaani vannomaan Baalin nimeen -- niin ne saavat sijan minun kansani keskellä. [5. Moos. 6:13, 10:20; Jer. 4:2]
17 Mutta jos jokin kansa ei tottele minua, minä tempaan sen pois ja teen siitä lopun." Näin sanoo Herra.
(Tuonhan täytyy tapahtua pian Herran päivän jälkeen, koska ei vielä ole toteutunut).
HERRAN PÄIVÄÄ VALMISTELLAAN
Sillä kansat masinoidaan Israelia vastaan - saatana näet tahtoisi hävittää tuon Israel-merkin.
Sakarja 14 puhuu tästä Herran päivästä, jolloin kolmannes (Sakaraj 13:8) Israelista uskoo Kristukseen ja Israeliin hyökkäävät Herra tuhoaa hetkessä. Nimenomaan Messias toteuttaa sen.
Jeesus viittaa siihen päivään Matt 24:15-44.
Hesekiel myös todistaa, että maantieteellinen Israel tulee alati olemaan huomion ja toiminnan keskipiste. Se on sitä paljolti jo tänään, mutta enimmäkseen ikävässä mielessä; siksi että israel ei vielä usko.
Hes 38:12
Minä ryöstän sieltä kaiken ryöstettävän, rosvoan mitä on rosvottavissa.' Sinä kohotat kätesi raunioita vastaan, jotka on jälleen asutettu, kohti kansaa, joka on koottu takaisin toisten kansojen keskeltä ja joka nyt asuu maan navalla ja on hankkinut karjaa ja vaurastunut.
- Ei Luther eikä Ellen,
vaan RAAMATUN SANA YKSIN ON PÄTEVÄ! Emme tarvitse IHMISOPPEJA! Kaikkein vähiten sinun opetustasi, jolta puuttuu se tärkein: Pyhän Hengen johdatus! Oman lihasi kerskauksessa kirjoittelet ainoastaan. Oletko kovinkin viisas itsemielestäsi?
- supertekopyhäö
Mikäs adventismi on sanomaan, että "Raamattu riittää"? Silla 7. åäivän liikehän on juuri syntynyt, että kun Sanasta ei löydy lauantain palvontaa, niin on sitten keksitty oppi, jolla ihmiset saadaan liekaan.
Mitä Lutheriin tulee, niin nykykristillisyys perustuu juuri hänen löytöihinsä.
Jeesuksella ja vain hänellä on iankaikkisen elämän sanat. Paavali ja muutama muu apostoli niitä sitten selittävät Raamatussa, meille.
Luther selitti oman aikansa ihmiskunnalle ja yhä meille. Meidän oma ikämme ei riittäisi sen tutkimiseen, 2mitä se on?". Paavalin aikakausi on siirrettävä nykyaikaan.
Etiopian hoviherra kyllä luki, mutta myönsi, ettei ymmärrä, kun ei ole selittäjää. Filippus auttoi siinä.
Lutherin lauseet ovat kuin "mannaa Jumalan papsille" - kyseisen hartauskirjan sivuilta löytyy seuraavakin, pölyt totuuden päältä pyyhkivä lausahdus, (22.7.).
"Jopa yksi ainoa uhkaava Raamatun sana saattaa kunmota ja pimittä kaikki lohdutusperusteet ja niin kauhistaa sydäntämme, että me kerrassaan unhotamme vanhurskauttamisopin, armon, evankeliumin, jopa itse Kristuksen."
Kuinka sitten sallisimme aivan Uuden Testamentin ulkopuolelta tulevan 7. päivän sapattiopin säikähdyttää ja pelotella meitä? Sillä SE ihmisviisautta on, eikä Lutherin Raamattu suinkaan. - ja Luther
MARTTI LUTHER: "Mannaa Jumalan lapsille", 22.7.
---Luther---
SE ON JUMALAN TEKO, ETTÄ TE USKOTTE HÄNEEN, JONKA JUMALA ON LÄHETTÄNYT, JOH 6:29.
Kun meidän omantunnon hädässä pitäisi käyttää evankeliumia, joka on armon, lohdutuksen, jopa itse elämän sana, niin laki, joka on vihan, murheen ja kuoleman sana, ehdättää usein edelle, estää evankeliumia ja alkaa puuhata omassatunnossa.
- tulkita edes Lutheria
Lutherin tarkoitus oli osoittaa että laki on meille kuolemaksi koska emme pysty sitä täyttämään. Ei Luther poistanut lakia (eihän se silloin olisi edes kuolemaksi jos sitä ei enää olisi) vaan hän halusi osoittaa sen totuuden että ihmiselle ei ikuista elämää ole kuin armon kautta. Ei Jumala ole "laiton" jos luulet, kyllä laki ja käskyt ovat Jumalan ja Jumalassa vaikka ihminen heikkoudessaan (typeryydessään) ei niitä pystykään pitämään. Se on mahdottomuus ihmiselle, niin pahasti hän on koko yhteiskuntansa sekoittanut ja pilannut. Mutta Jeesus piti lain ja käskyt, hän ei kuitenkaan ominut ihmiskäskyjä niiden heikkouden vuoksi.
Kyllä Lutherkin tiesi tämän, vaikka sinä et tunnu tietävän. Ja kyllä Luther kehoitti meitä pyhittämään lepopäivämmekin vaikka päivä onkin sunnuntai.
http://www.evl.fi/raamattu/1992/5Moos.5.html#6
Tiedätkö miksi kirjoittelusi menee aina pieleen?
Juu, siksi että niiden TARKOITUS ON vain adventistien mollaaminen, et hae totuutta vaan yrität keksiä jotain millä saisit todistettua adventismin vääräksi ja kirjoituksesi ovat sitten sen näköiset - niiden "henki" on ihmisestä ja siksi vajavainen ja väärä vaikka olet olevinasikin "totuuden puhuja".Kyllä Luther kehotti viettämään lepopäivän, intät vaikkei kukaan ole muuta väittänytkään.
Vaan omavaltaisesti tulkitset laittomuuden tekijöiksi ja Pedon kumartajiksi ne, jotka sunnuntain pyhittävät Herralle ja omista töistä lepäämiselle???
Erityisesti juuri nuo luterilaiset tuomitset.
Jo alkuseurakunta 100-luvulta lähtien vietti sunnuntaina pyhityspäivää. Rooman keisari innostui siitä niin, että määräsi sen kaikille, jumalattomillekin.
Innostuipa rooma niin, että Herramme Jeesuksen Kristuksen syntymästä aloitettiin uusi ajanlasku.
Oletko havainnut -se on yhä voimasta.
Mutta tullee aika, jolloin sanotaan, jotta niin ja niin monta vuotta jälkeen SGW:n syntymän.
Ellenismissä itse asiassa siihen malliin jo puhutaankin, sillä v. 1844 muka alkoi aivan uusi aikakausi.
On oletettavissa, että Antikristus pestaa siksi vääräksi profeetakseen juuri 7. päivän moralistin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821800
- 108997
- 94884
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19703- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m172534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä26511Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466