käärmeitä, vihaisia hirviä...
Oletteko tavanneet mitään noista marjareissuillanne Suomen metsissä?
Saisinko villieläinraporttia ensi viikon mustikkareissun varalle etenkin Keski-Suomen ja pohjoisen Hämeen metsiin?
Niin, onko mustikoita tai vaapukoita? Entä lakkoja?
T.
Paloma
Karhuja ,susia, , ilveksiä, ahmoja
18
1171
Vastaukset
karheittain, täällä Itä - Suomessa; - meinaa tressiä ihan pukata kun ei saa niitä kaikkia pakastimeen :)
Vaapukkasadosta ei ole tietoa, olisikin ajeltava vakoilamaan tuonne jonkun matkan päähän, vaapukkapaikkaan. Lakkoja kehuvat tulevan paljon paikoin, mutta vain suojaisille paikoille.
Niin ne karhut ja muut "pedot"; kyllä niitä täällä on mutta marjareisulla en ole tavannut yhtään, ja toivottavasti en tapaakaan koskaan.
Hirven olen tavannut ihan lenkillä, ja läheltä kateltiin toisiamme..mutta läksi sitten eri suuntaan uljaana lönkyttelemään.hommattava kaveri mustikkametsään, jospa siskot tai serkut joutaisivat. En ole yhtään kiinnostunut tapaamaan esim. juuri karhua metsässä etenkin jos on pentuja.
Tarvii muistaa laittaa kumpparit autonperään...niiden käärmeiden varalle.
Vadelmia, lakkoja ja mustikoita naminami....taidankin mennä putsaamaan viimevuoden marjat pois pakastimesta.
T.
Paloma- Pirre*
Paloma.se.co kirjoitti:
hommattava kaveri mustikkametsään, jospa siskot tai serkut joutaisivat. En ole yhtään kiinnostunut tapaamaan esim. juuri karhua metsässä etenkin jos on pentuja.
Tarvii muistaa laittaa kumpparit autonperään...niiden käärmeiden varalle.
Vadelmia, lakkoja ja mustikoita naminami....taidankin mennä putsaamaan viimevuoden marjat pois pakastimesta.
T.
Palomaei kannata marjaan lähteä, kyynpurema on pitkäaikainen kippee.
Minulla on mustikkaa n. 10 litraa jo pakkasessa, ja ainakin parikymmentä pitäisi kerätä; se ei ole mikään kova urakka enää näillä satomäärillä, aikaa kun vain olisi.
Tykkäisin mahdottomasti olla marjametässä, metsä tuoksuu niin hyvälle.
- elukoita on
Susia ollut jopa Hyvinkäällä, karhu keväällä Tuusulassa jne. Kova ääni ja olematon laulautaito saattavat pitää ne loitolla.
- t.l.
Marjastaessa saimme hätyytettyä yhden valkohäntäpeuran metsässä juoksuun. Pari muuta peuraa oli keskellä viljapeltoa.
Kyllä niitä mustikoita on, kun löytää paikan, ei kaikissa notkelmissa näy olevan eikä "vuorten" päällä. Vadelmia näyttää tulevan runsaanlaisesti samoin puolukkaa, kuhan kypsyvät.sitten taas tänne palattuani kulman takaa lähiön metsästä joka on osa Rävstan kansallispuistoa...kilometreittäin puolukkametsää ja kai siellä muitakin marjoja olisi kun viitsisi mennä rämpimään, mutta yksin ei tule lähdettyä. Suomessa saan yleensä "tartunnan" siskoista ja serkuistani jotka ovat ahkeria marjastajia.
T.
Paloma
- Pirre*
nauratti tuo "ahmoja", - ne on pohjoisen elukoita, ei niitä täälläkään ole nähty. Supikoiria vain.
- täällä Hämeessä
Ei ole koskaan ollutkaan. Höh, lakat on Lapissa ja Kainuussa. Pitkä aika vissiin, kun olet Suomessa käynyt? Sorry !!
Mutta kaupasta voi ostaa, jos sattuu löytymään meinaan....Hämeessäkin??olen kotoisin alueelta ja se sama lakkasuo on edelleenkin ihan samassa paikassa kuin lapsena.
Vahinko vaan että kaikki naapuritkin tietävät paikat ja jotkut ovat niin ahneita että repivät ne suosta raakoina.
T.
Paloma
Minä en uskalla mennä metsään lainkaan yksin ja vain hyvän metsänkäviän kanssa. Minulla ei nimittäin ole lainkaa mitään tajua ilmansuunnista ja ei mitään tietoa suuntavaistosta. Sitten pelkään myös kaikkia metsän eläimiä. Minulle tulee Punahilkka tunnelma.
Eräässä saaressa käymme rakennusprojektissa ja siellä on mäyrä halkoliiterin alla asumassa ja sitä pelkään myös niin paljon, että tarviin potan yöksi, kun en uskalla mennä huussiin. Ei oo kiva.kimppuun hevin tule, mutta niistä voi saada mäyräkuumetta, joka on joku virus ja ilkee.
Supikoiria ja susia on lähimetsissä, karhu järven toisella puolella mutta ne osaa uida, majavia, hirviä.....mun tarvii varmaankans hommaa potta sinne landelle.
T.
Paloma- vai myyrä-
Paloma.se.co kirjoitti:
kimppuun hevin tule, mutta niistä voi saada mäyräkuumetta, joka on joku virus ja ilkee.
Supikoiria ja susia on lähimetsissä, karhu järven toisella puolella mutta ne osaa uida, majavia, hirviä.....mun tarvii varmaankans hommaa potta sinne landelle.
T.
Palomakuumettako tarkoitat?
vai myyrä- kirjoitti:
kuumettako tarkoitat?
ole olemassakaan. Myyräkuume se varmaan on (tarkistin wikista), mutta sen saa metsässä koska metsämyyrät levittää sitä. Kiitos korjauksesta.
T.
Paloma- isa.elise
Minäkään en omaa hyvää suuntavaistoa, mutta kun sen itse tietää, voi hakea metsät jotka selvästi rajautuvat, esim. peltoon, autotiehen, jokeen.
Ja metsään rohkeasti vaan, kyykäärmeitä on paljon tänä kesänä täälläpäin,siis kunnon varsikengät jalkaan.
Ja pelko pois eläinten suhteen, niiden mielestä sinä se pelottava olet. ! Pakoon ne pötkivät heti kun sinut haistavat.
Isa isa.elise kirjoitti:
Minäkään en omaa hyvää suuntavaistoa, mutta kun sen itse tietää, voi hakea metsät jotka selvästi rajautuvat, esim. peltoon, autotiehen, jokeen.
Ja metsään rohkeasti vaan, kyykäärmeitä on paljon tänä kesänä täälläpäin,siis kunnon varsikengät jalkaan.
Ja pelko pois eläinten suhteen, niiden mielestä sinä se pelottava olet. ! Pakoon ne pötkivät heti kun sinut haistavat.
IsaAsun keskellä kaupunkia, missä on pieniä puistoja ympärillä niissä olen toki käynyt ja pieniä polkujakin löytänyt. Saari missä silloin tällöin käydään on iso ja en todellakaan uskalla siellä mennä kovin kauas. Traktorin kyytissä menen jonkin verran metsään päin mutta en uskalla mennä traktorista kovinkaan kauas. Ja ihan koko ajan kyttään että nään sen traktorin ja kaivinkoneen ja työmiehet jotka tekee maanrakennushommia. Tosi arka olen.
ja kidnapannut kaksi vastausta, jotka näkyvät listassa kellonaikoineen.
(Tää on testi)
T.
Paloma
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1781476
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä431061Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38745- 14670
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21660Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä29653- 37653
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46607No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall184604Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17593