Ovatko kirkolliset piirit tietoisesti hämärtäneet tämän asian ja peittäneet ihmisiltä totuuden kääntämällä kaksi erilaista kreikankielistä sanaa molemmat "uudestisyntymiseksi".
On olemassa sana "anagennao", jota käyttää Pietari kirjeessään:
1.Pietarin kirje:
1:3 ...mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
1:23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta...
Tässä on siis kyse mielenmuutoksesta, uudestisyntymisestä ja uskoon tulemisesta Kristuksessa.
Sitten on olemassa sana "paliggenesia" tai "palingenesia" ja se puolestaan tarkoittaa jälleensyntymistä. Se esiintyy tässä yhteydessä:
Matteuksen evankeliumi:
19:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä (l. jälleensyntymisessä), jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.
Tämän asian voi kukin tarkistaa vapaasti kreikankielisistä teksteistä ja Raamatun sanakirjoista aivan vapaasti.
Jälleensyntyminen Raamatussa
2
173
Vastaukset
- GleamStream
tue,se ei sovi Raamatun kokonaiskuvaan ja opetukseen.
- eikös siellä
jossakin ihmetellä, että "onko hän sittenkin Elia, joka oli tuleva?" tms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921836- 851282
- 1101133
- 761017
- 106931
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36762
- 47761
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48721- 33683