Olen viittä vaille valmis lähtemään uusia seikkailuja kohti,kun alkaa tuo ukon sohvalla makaaminen riittämään .
Ei muuta liiku kuin tarpeillaan ja kaljan haussa ja se onkin tärkein tarve.
Ne ajat mitä on jollain lailla elävien kirjoissa ,torsottaa naama nurin päin .
Onneksi on niin sateinen ja kylmä kesä ,muutenhan tuo taitais mädäntyä.
Auttakaa mitä teen tuolle?
että potuttaa
30
1562
Vastaukset
- Wenla-G
Mainoksessakin kuljetetaan samalla vanha sohvapottu pois.
Uusia perunoita ja tilliä, voita nokkaan. Ihanaa!- jartsev
Sehän olisikin jotain ja voi! Olen minä tosiaan niitä jo maistellut tänä kesänä, mutta tuo soffa-peruna...? en tunne koko lajiketta.
- petaakki
jartsev kirjoitti:
Sehän olisikin jotain ja voi! Olen minä tosiaan niitä jo maistellut tänä kesänä, mutta tuo soffa-peruna...? en tunne koko lajiketta.
No , nosta pupujussit portaalle ! Eli tarkoittaa, että panet parranajo ymt välineet muovikassiin ja sidot pussit kinni , että niihin tulee korvat ja nostat ne portaille...hih hih...
- Wenla-G
jartsev kirjoitti:
olen ainakin tietävinäni, ihan on uusi lajike minullekin. Yhtään yksilöä en ole vielä tavannut.
Olenkin miettinyt, saakohan se alkunsa esim. perunalastuista, joita joillakin on paha tapa soffalla syödä.
Ei ole varmastikaan mikään maukas lajike. ;) - jartsev
Wenla-G kirjoitti:
olen ainakin tietävinäni, ihan on uusi lajike minullekin. Yhtään yksilöä en ole vielä tavannut.
Olenkin miettinyt, saakohan se alkunsa esim. perunalastuista, joita joillakin on paha tapa soffalla syödä.
Ei ole varmastikaan mikään maukas lajike. ;)maukas, jos perunalastuista saa alkunsa ja soffalla kasvaa. En tunne minäkään tätä lajia, eikä taida monikaan pitää jotka tuntee.
mutta pyrki naurattamaan tuo kuvauksesi.:))
Niin, entä jos lähet ite, - matkustat ja herrastat; antaa perunen vain makoilla soffallaan.., voi tietenkin kysästä ennen matkan tilaamista, että tilataanko se kahen- , vai yhen hengen matka..niinkuin siskoni teki perunalleen.miljoona kirjoitti:
Minua jäi kiinnostamaan, kumman se sisko sitten tilasi yhden vai kahden?
Kuulemma tullu hirmunen hätä ukolle; ollu hädissään jos jääki siihen soffalle köllimään kahdeksi viikoksi ilman palvelun pelaamista:)
- peruna!
eli minä, ehdottelen vaimolle aika ajoin "tyttöjen kanssa" reisuun lähtöä.
Toteutuu käytännössä suunnilleen kerran vuodessa.
Lisäksi kotimaassa lyhyempiä, muutaman päivän piipahduksia.
Matkustelemme melko paljon ( ? ) kahdestaankin mutta kyllä omaa aikaa ja oma reviiri pitää olla sekä kotona että laajemmissa puitteissa.
Kotonakin ollessa omat harrastukset ja ystäväpiiri yhteisen lisäksi.
Mielestäni tästä on syytä pitää huoli ajoissa ennen sen muodostumista hiertäväksi asiaksi. Pirrejuupas kirjoitti:
Kuulemma tullu hirmunen hätä ukolle; ollu hädissään jos jääki siihen soffalle köllimään kahdeksi viikoksi ilman palvelun pelaamista:)
Siinä onkin varmaan ideaa.
- giikka-
ko täällä luuraa?
- ittelles
tosiaan, hanki uusi sohva ja ota rennosti. Tai jos haluat tehdä jotakin, tee äläkä ahdistele muita tekemään sitä puolestasi.
Valittaminen on huono elämäntapa, ihan itse opittu eikä se valittamalla parane.- tuo
aloittaja valittanut vaan apua pyysi...
- varmaan
tosiaankin aloittajan katsella peilistäkin, minkälainen vastapeluri pottua katselee.
- lillukkalallukka
varmaan kirjoitti:
tosiaankin aloittajan katsella peilistäkin, minkälainen vastapeluri pottua katselee.
peiliin ja sieltä näkyi työssä käyvä 50 nainen joka harrastaa liikuntaa,käsitöitä,luontoa ,koiria ja lapsenlapsia.
Ei ny ruusu,mutta kukka kumminkin ja hampaat on tallella kuin myös vyötärö,vaikka ei ny ihan 60cm,mutta kyllä yltää kiertämättä mittaamaan.
Niin ja intohimoinen ,tanssitaitoinen ja osaan jopa soutaa verkkojalaitettaissa.
- ajatellut paljon
Jos makaaminen ja kaljan juonti on ukkelin aktiviteetit, voit todellakin kysyä mitä HÄNELLÄ teet. Jos et keksi mitään syytä, niin ota ja lähde maailmalle katselemaan elämän menoa. Tai hanki uusi sohva, vievät uuden tuodessaan kuulemma vanhan pois (sanoo mainos). Minä tiedän tämän sohvaperuna -lajikkeen. Ne kyllä alkavat ajan myötä mädäntymään, makuuhaavoiksi sanotaan oikealla terminologialla.
- lillukkalallukka
olen antanut olla kun on jo yli 30v naimissakin oltu ja lapset saatettu leivänsyrjään.
Olen katellut maailmaa ja paljon muutakin kiertänyt kuin tahkoa.
Harmittaa vaan miehen puolesta,kun olisi vielä mahdollisuus vaikka mihin niin ei vaan viitsi.
Mielestäni elämä sohvalla kaljaa kitaten menee hukkaa. - ajatellut paljon
lillukkalallukka kirjoitti:
olen antanut olla kun on jo yli 30v naimissakin oltu ja lapset saatettu leivänsyrjään.
Olen katellut maailmaa ja paljon muutakin kiertänyt kuin tahkoa.
Harmittaa vaan miehen puolesta,kun olisi vielä mahdollisuus vaikka mihin niin ei vaan viitsi.
Mielestäni elämä sohvalla kaljaa kitaten menee hukkaa.Voisin kokemuksesta sanoa, ettei hän tuosta taida enää paljoa muuttua. Enempi suunta jatkuu samanlaisena. Jokainen tekee valintansa, sinäkin. Eräs viisas sanoi minulle aikanaan: valitse onko molempien upottava samaan suohon vain empatiasta, vai pelastuuko toinen, jos on mahdollisuus. Minä päätin pelastua, enkä ole katunut.
- upeista, komeista,
ripeistä sulhoista tulee apaattisia sohvaperunoita?
Siinäpä mietittävää kummallekin sohvallaistujalle.- hurma on ...
... haihtunut.
Luonnon kiertokulkua se vaan. :D - lillukkalallukka
hurma on ... kirjoitti:
... haihtunut.
Luonnon kiertokulkua se vaan. :Dettä hän masentuu lopullisesti ja nousee kaulakiikkuun ja sitte loppuelämäni saisin kantaa syyllisyyttä siitä.
Olen kauan ollut sitä mieltä,että sitä joku ahistaa,mutta kun ei kerro niin ei voi auttaa.
Itse hän ei usko semmoiseen kuin masennus tai vaan on sitä mieltä,että sekin on herrojen keksimä sana laiskoille.
Olisikin semmoinen toimisto,missä saisi käydä ukon vaihtamassa,elävään menevään vaeltajatyyppiin ja jos olisi hänellä sitte antaa sohvaperunamuijansa tilalle.
Ajatelkaa ystävät nyt meitä on 4 onnetonta uneksijaa ja yhtäkkiä oltaisiin kaikki neljä onnellisia ja kukaan ei menettänyt mitään. lillukkalallukka kirjoitti:
että hän masentuu lopullisesti ja nousee kaulakiikkuun ja sitte loppuelämäni saisin kantaa syyllisyyttä siitä.
Olen kauan ollut sitä mieltä,että sitä joku ahistaa,mutta kun ei kerro niin ei voi auttaa.
Itse hän ei usko semmoiseen kuin masennus tai vaan on sitä mieltä,että sekin on herrojen keksimä sana laiskoille.
Olisikin semmoinen toimisto,missä saisi käydä ukon vaihtamassa,elävään menevään vaeltajatyyppiin ja jos olisi hänellä sitte antaa sohvaperunamuijansa tilalle.
Ajatelkaa ystävät nyt meitä on 4 onnetonta uneksijaa ja yhtäkkiä oltaisiin kaikki neljä onnellisia ja kukaan ei menettänyt mitään.uneksiminen on mukavaa, - ei tule arkea ensinkään..:)
lillukkalallukka kirjoitti:
että hän masentuu lopullisesti ja nousee kaulakiikkuun ja sitte loppuelämäni saisin kantaa syyllisyyttä siitä.
Ajatelkaa ystävät nyt meitä on 4 onnetonta uneksijaa ja yhtäkkiä oltaisiin kaikki neljä onnellisia ja kukaan ei menettänyt mitään.Sepä olisi helppoa elämää se, jos sormia napsauttamalla saisi taiottua uuden elämän ketään loukkaamatta.
Onko rivien välissä viestiä enemmän. Oletko todella huolissasi? Jos alakulo ja tympäännys onkin astetta vakavampaa kuin pelkkä tylsyys ja keski-ikä, sitten ollaankin jo toisilla vesillä. Mutta (en nyt kerro enkä maalaa piruja) teetpä niin tai näin, syyllisyyttä kannat joka tapauksessa (naisellinen ominaispiirre). Toista ei voi väkisin auttaa -siihen pitää olla oma vahva oma tahto. Väkisin et saa lääkärille. Väkisin et työnnä lääkkeitä suuhun. Väkisin et saa lenkille, etkä juomattomuuteen. Turha sinun on siitä itseäsi syyttää. Et saa syyttää. Jokainen tekee omat valintansa itse. Toistan: jos joku haluaa hukkua, mukana ei tarvitse hukuttautua pelkästä empatiasta. Miksi sinä kantaisit syyllisyyttä siitä, jos hän nousee kaulakiikkuun?AjatellutPaljon kirjoitti:
Sepä olisi helppoa elämää se, jos sormia napsauttamalla saisi taiottua uuden elämän ketään loukkaamatta.
Onko rivien välissä viestiä enemmän. Oletko todella huolissasi? Jos alakulo ja tympäännys onkin astetta vakavampaa kuin pelkkä tylsyys ja keski-ikä, sitten ollaankin jo toisilla vesillä. Mutta (en nyt kerro enkä maalaa piruja) teetpä niin tai näin, syyllisyyttä kannat joka tapauksessa (naisellinen ominaispiirre). Toista ei voi väkisin auttaa -siihen pitää olla oma vahva oma tahto. Väkisin et saa lääkärille. Väkisin et työnnä lääkkeitä suuhun. Väkisin et saa lenkille, etkä juomattomuuteen. Turha sinun on siitä itseäsi syyttää. Et saa syyttää. Jokainen tekee omat valintansa itse. Toistan: jos joku haluaa hukkua, mukana ei tarvitse hukuttautua pelkästä empatiasta. Miksi sinä kantaisit syyllisyyttä siitä, jos hän nousee kaulakiikkuun?on varmaan niin rankka juttu, normaalilla järellä varustetulle ihmiselle, ettei sitä voi vain toteamuksella ohittaa; syyllisyyden tunteminen on inhimillistä, normaalia.
Pirrejuupas kirjoitti:
on varmaan niin rankka juttu, normaalilla järellä varustetulle ihmiselle, ettei sitä voi vain toteamuksella ohittaa; syyllisyyden tunteminen on inhimillistä, normaalia.
Karrikoidusti sanoen. Tähän ikään mennessä olen nähnyt tuttavien ja ystävien läpikäyvän ko. tapahtumaa. Se ei ole koskaan helppo juttu, mutta jos esim. masennus on ollut loputon ja pitkäaikainen sairaus, joka ollut koko perhettä sairastuttava, on tämä negatiivinen lopputulos ollut helpottava piste. Näin oli lähisusukulaisellani pari vuotta sitten. Tutavieni miehistä kolme on päätynyt samaan ratkaisuun aikojen kuluessa. Pahinta on kuitenkin se lapsen tekemänä, juuri muutama kuukausi sitten hyvän ystäväni 25 v poika päätti elämänsä näin. Se on raskasta.
AjatellutPaljon kirjoitti:
Karrikoidusti sanoen. Tähän ikään mennessä olen nähnyt tuttavien ja ystävien läpikäyvän ko. tapahtumaa. Se ei ole koskaan helppo juttu, mutta jos esim. masennus on ollut loputon ja pitkäaikainen sairaus, joka ollut koko perhettä sairastuttava, on tämä negatiivinen lopputulos ollut helpottava piste. Näin oli lähisusukulaisellani pari vuotta sitten. Tutavieni miehistä kolme on päätynyt samaan ratkaisuun aikojen kuluessa. Pahinta on kuitenkin se lapsen tekemänä, juuri muutama kuukausi sitten hyvän ystäväni 25 v poika päätti elämänsä näin. Se on raskasta.
helpotuskin, mutta kai siltikin sitä syyttäisi itseään; miksi en tehnyt kaikkea, ja teinkö tarpeeksi auttaakseni jne., jne..
- tammikuun likka
Pirrejuupas kirjoitti:
helpotuskin, mutta kai siltikin sitä syyttäisi itseään; miksi en tehnyt kaikkea, ja teinkö tarpeeksi auttaakseni jne., jne..
Huomenta :) Ehkä se päivien päättäminen ei ole kuitenkaan helpotus läheiselle, aivan siinä vierellä olleelle. Itse ajattelen, että siitä jäisi koko elämänmittainen murhe mieleen, jokapäiväiseksi mietteeksi...Itsesyytökset vaivaisivat? Siltikään vierellä oleva ei voi tehdä enenpää kun on tehnyt ja jaksanut.
tammikuun likka kirjoitti:
Huomenta :) Ehkä se päivien päättäminen ei ole kuitenkaan helpotus läheiselle, aivan siinä vierellä olleelle. Itse ajattelen, että siitä jäisi koko elämänmittainen murhe mieleen, jokapäiväiseksi mietteeksi...Itsesyytökset vaivaisivat? Siltikään vierellä oleva ei voi tehdä enenpää kun on tehnyt ja jaksanut.
hylätä ei voi; ja jos, - ja hylkäyksen seurauksena omainen tekee itsemurhan, se on liian suuri syyllisyyden taakka immeiselle.
Minusta tuntuu siltä, tietenkin en ole kokenut läheiseni syvää masennusta, joten en voi kuin asettua teoreettisten tuntemusteni pohjalta omaisen asemaan.- ===============0
Pirrejuupas kirjoitti:
hylätä ei voi; ja jos, - ja hylkäyksen seurauksena omainen tekee itsemurhan, se on liian suuri syyllisyyden taakka immeiselle.
Minusta tuntuu siltä, tietenkin en ole kokenut läheiseni syvää masennusta, joten en voi kuin asettua teoreettisten tuntemusteni pohjalta omaisen asemaan.Mieheni teki itsarin,kun olimme olleet 4v naimisissa ja koska en tiennyt syytä olin 15v aivan onneton,kunnes syy selvisi,hän oli pettänyt minua ja uusi nainen oli ruvennut kiristämään.
Asia selvisi kun kyseinen nainen oli tullut "uskoon " ja halusi tunnustaa tekonsa.
Ei se ole helppoa olla omaisena itsarissa. - tietyin ehdoin voi
Pirrejuupas kirjoitti:
Minusta tuntuu siltä, tietenkin en ole kokenut läheiseni syvää masennusta, joten en voi kuin asettua teoreettisten tuntemusteni pohjalta omaisen asemaan.Siinä vaiheessa, kun on itse tehnyt kaiken mahdollisen. Kun ei ole itse syyllistynyt mihinkään niin suureen syntiin, että syyllisyys olisi aiheellinen. Kyllä siinä vaiheessa voi hylätä ilman syyllisyyttä. Mutta vasta sitten. Oli seuraukset mitkä tahansa. Kysymys kuuluu: Onko parempi, että kaikki hukkuvat samaan suohon vai että vain yksi hukkuu? Surullista se kyllä on.
Senhän nyt jokainen tietää, ettei tämän ikäisille ole mitään parempaa tiedossa kuin harvoille onnekkaille. Uneksia aina voi. Eihän se mitään maksa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1851559
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2031443Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä431139Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad44836- 14720
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30711Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21700- 36691
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .20646Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46617