HOBBY HALL RIKKOO KULUTTAJANSUOJASÄÄNTÖJÄ

Bureau

Olen pitkään ollut Hobby Hallin kanta-asiakas, olen ostanut sieltä aina silloin tällöin muutamalla kympillä jotain ja näin kanta-asiakkuus on säilynyt vuosikausia. Nyt huomasimme mieheni kanssa kanta-asiakkaille suunnatusta tarjouslehdestä television, josta kiinnostuimme. Harkitsimme asiaa pitkään ja vertailimme samalla tarjoustelkkarin ominaisuuksia muihin markkinoilla oleviin vastaaviin ja päädyimme siihen, että siinä on meidän huushollin uusi töllötin. Tilasin telkun viikkoa ennen tarjouksen päättymistä ja sovin samalla kotiinkuljetuksesta. Minulle ilmoitettiin kuitenkin, että tuote on loppunut ja että sitä ei enää tule. Maksoimme kotiinkuljetuslisän toisesta tuotteesta, jonka tilasimme samalla kertaa ja jonka olisimme voineet hakea postistakin. Paketti oli niin kevyt.

No, pääasia on se, että kun aloin selvittelemään tätä telkkariasiaa ja kyselemään mitä he tarjoavat tilalle, sain erilaisia vastauksia, riippuen siitä, kenen kanssa puhuin. Ensin sanottiin, että loppu mikä loppu. Seuraavana päivänä kun soitin, sanottiin että tottakai tarjotaan vastaavaa tilalle ja että yleensä tilalle tarjottu tuote on vielä alkuperäistä tarjoustuotetta parempikin. Hinta pysyy kuitenkin samana. Sitten tuli kotiin kirje, jossa kerrottiin, että valitettavasti tilaamani tuote on loppu ja että sopii katsella jotain muuta siis normaalihintaista tilalle. Soitin taas ja nyt sain sitten selvittelyjen jälkeen vastauksen, että koska tarjouslehdessä on maininta "niin kauan kuin tavaraa riittää". Ei heillä ole velvollisuutta tarjota muuta tilalle. Väärin, Kuluttajaliiton lakimiehen mukaan tämä ei vapauta myyjää vastuusta. Asiakas ei voi ostopäätöstä tehdessään tietää paljonko myyjällä on tavaraa varastossa vai onko lainkaan, joten myyjän vastuulle kuuluu tarjota jotain muuta loppuneen tilalle. Lisäksi nykyisin alati yleistyvä nettikauppa sitoo myyjää vielä tiukemmin. Kauppasopimus syntyy sillä hetkellä kun asiakas lähettää netin kautta tilauksen yritykselle. Jos tarjousaika on vielä voimassa on tavaraa löydyttävä. Kuinkahan moni rikkoo tätä sääntöä luottaen siihen, että kuluttajat eivät osaa vaatia. Tänän soitan Hobby Halliin esimiestasolle ja kerron, että olen laittanut tännekin tietoa siitä, miten he rikkovat kuluttajansuojasäännöksiä. Tai ehkä en sittenkään kerro...

164

23672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajattelit sitten

      kiristää ko yritystä vai?

      • Justeeri

        sinulla aika erikoinen tapa ajatella. Kysehän on siitä että kauppias toimii lain ja lupauksiensa puitteissa! Tuolla ajattelulla ostat omenan ja saat päärynän.


      • Oman enerkgian käyttöön.
        Justeeri kirjoitti:

        sinulla aika erikoinen tapa ajatella. Kysehän on siitä että kauppias toimii lain ja lupauksiensa puitteissa! Tuolla ajattelulla ostat omenan ja saat päärynän.

        Se on sellainen Juttu kuules Justeeri että minähän en hoppuhalleista mitään osta!

        Harmittaa tietysti kaverin puolesta, mutta telkkarin ostaisin siististi muualta, reklamoisin huonosti palvellutta yritystä ja lopettaisin asiakas-suhteen, kertoisin kaikille jotka jaksavat kuunnella että hoppyhalli huijaa ja petkuttaa asiakkaitaan, mutta riitelemisen vaivaa en viitsisi nähdä mokoman firman takaia!


      • Hurja -Hilta
        Justeeri kirjoitti:

        sinulla aika erikoinen tapa ajatella. Kysehän on siitä että kauppias toimii lain ja lupauksiensa puitteissa! Tuolla ajattelulla ostat omenan ja saat päärynän.

        työnantajahan on vastuussa työntekijänsä puheista. Jos yksi työntekijä on sanonut, että tarjotaan vastaavaa tai vielä parempaa tuotetta tilalle, sitoo tämä työnantajaa. Minä työskentelen sellaisessa firmassa, missä toimitaan näin. Niinpä pitää olla hyvin tarkkana mitä asiakkaiden kanssa puhuu, ettei tule lipsautettua mitä tahansa. Yksi lipsahdus voi tulla kalliiksi.


      • di-72
        Oman enerkgian käyttöön. kirjoitti:

        Se on sellainen Juttu kuules Justeeri että minähän en hoppuhalleista mitään osta!

        Harmittaa tietysti kaverin puolesta, mutta telkkarin ostaisin siististi muualta, reklamoisin huonosti palvellutta yritystä ja lopettaisin asiakas-suhteen, kertoisin kaikille jotka jaksavat kuunnella että hoppyhalli huijaa ja petkuttaa asiakkaitaan, mutta riitelemisen vaivaa en viitsisi nähdä mokoman firman takaia!

        >riitelemisen vaivaa en viitsisi nähdä mokoman >firman takaia!
        Juuri tämän varaanhan hobbyhall ja monet muut suomalaiset huijarifirmat laskevat. Olet tyypillinen suomalainen, purnataan takanapäin mutta ei tartuta ongelmiin ja ei viitsitä riidellä. Suomi onkin kaikenlaisten huijareiden paratiisi, tännehän tulee jo englannin maaltakin huijareita, täällä kun ei viitsitä riidellä.

        Vääränlaista kiltteyttä suomalaisilta, ja hyvin lyhytnäköistä toimintaa kuluttajien näkökulmasta katsottuna.


      • Raivostunut

        On ärsyttävä tällaisten yritysten palvelu.
        Soittavat vaikka olemme kieltäneet soittamisen???
        Kun teet sopimuksen seuraavana vuonna tulee lasku, joka on yli tuplasti kallimpi. Sopimuksessa on pienellä että yhtiö voi korotta hinnan yksipuolisesti.
        Irtisanominen on täysin mahdotonta, edes johto ei osaa sitä tehdä.
        Yrittäjät älkää missään nimessä käyttäkö tätä palvelua.


      • huonoa palvelua jne
        Raivostunut kirjoitti:

        On ärsyttävä tällaisten yritysten palvelu.
        Soittavat vaikka olemme kieltäneet soittamisen???
        Kun teet sopimuksen seuraavana vuonna tulee lasku, joka on yli tuplasti kallimpi. Sopimuksessa on pienellä että yhtiö voi korotta hinnan yksipuolisesti.
        Irtisanominen on täysin mahdotonta, edes johto ei osaa sitä tehdä.
        Yrittäjät älkää missään nimessä käyttäkö tätä palvelua.

        Boikotoikaa


      • boikottiin moinen P
        Oman enerkgian käyttöön. kirjoitti:

        Se on sellainen Juttu kuules Justeeri että minähän en hoppuhalleista mitään osta!

        Harmittaa tietysti kaverin puolesta, mutta telkkarin ostaisin siististi muualta, reklamoisin huonosti palvellutta yritystä ja lopettaisin asiakas-suhteen, kertoisin kaikille jotka jaksavat kuunnella että hoppyhalli huijaa ja petkuttaa asiakkaitaan, mutta riitelemisen vaivaa en viitsisi nähdä mokoman firman takaia!

        Boikotoin ko.yritystä , todella surkea asiakaspalvelu ja kehtaavat mainostaa kanta-asiakasetuja , siis kun mitään etuja EI OLE , kanta-asiakas maksaa enemmän kun ei kanta-asiakas.Laskuissa epäselvyyksiä lähes aina , toimitusajat ovat pitkät , lähettävät väärää tavaraa.

        BOIKOTTIIN


      • 16
        huonoa palvelua jne kirjoitti:

        Boikotoikaa

        Boikotoin


      • BOIKOTOIKAA
        boikottiin moinen P kirjoitti:

        Boikotoin ko.yritystä , todella surkea asiakaspalvelu ja kehtaavat mainostaa kanta-asiakasetuja , siis kun mitään etuja EI OLE , kanta-asiakas maksaa enemmän kun ei kanta-asiakas.Laskuissa epäselvyyksiä lähes aina , toimitusajat ovat pitkät , lähettävät väärää tavaraa.

        BOIKOTTIIN

        Mulla ihan samoja kokemuksia , en osta enää sieltä


      • huono lafka
        BOIKOTOIKAA kirjoitti:

        Mulla ihan samoja kokemuksia , en osta enää sieltä

        Kanta-asiakas etuja oli joskus , nykyään EI OLE ja kaikki kamat ovat ylihintaisia-elektoniikka/kodinkoneet saa erikoisliikkeistä edullisemmin ja sieltä saa myös palvelua-hobbyhallista palvelua ei saa-korkeintaan huonoa palvelua.


      • Vaihtakaa firmaa
        Hurja -Hilta kirjoitti:

        työnantajahan on vastuussa työntekijänsä puheista. Jos yksi työntekijä on sanonut, että tarjotaan vastaavaa tai vielä parempaa tuotetta tilalle, sitoo tämä työnantajaa. Minä työskentelen sellaisessa firmassa, missä toimitaan näin. Niinpä pitää olla hyvin tarkkana mitä asiakkaiden kanssa puhuu, ettei tule lipsautettua mitä tahansa. Yksi lipsahdus voi tulla kalliiksi.

        H.hall mennyt niin alas


      • pitäkää,boikottiin v
        huono lafka kirjoitti:

        Kanta-asiakas etuja oli joskus , nykyään EI OLE ja kaikki kamat ovat ylihintaisia-elektoniikka/kodinkoneet saa erikoisliikkeistä edullisemmin ja sieltä saa myös palvelua-hobbyhallista palvelua ei saa-korkeintaan huonoa palvelua.

        Siellä mitään etuja ole , kanta-asiakas saa maksaa ylimääräistä , samat kamat saa mistä vain halvemmalla.ei kiitos , pitäkää romunne


      • boikotoikaa kaikki
        boikottiin moinen P kirjoitti:

        Boikotoin ko.yritystä , todella surkea asiakaspalvelu ja kehtaavat mainostaa kanta-asiakasetuja , siis kun mitään etuja EI OLE , kanta-asiakas maksaa enemmän kun ei kanta-asiakas.Laskuissa epäselvyyksiä lähes aina , toimitusajat ovat pitkät , lähettävät väärää tavaraa.

        BOIKOTTIIN

        Boikottin vaan


      • Surkeinta palvelua
        boikottiin moinen P kirjoitti:

        Boikotoin ko.yritystä , todella surkea asiakaspalvelu ja kehtaavat mainostaa kanta-asiakasetuja , siis kun mitään etuja EI OLE , kanta-asiakas maksaa enemmän kun ei kanta-asiakas.Laskuissa epäselvyyksiä lähes aina , toimitusajat ovat pitkät , lähettävät väärää tavaraa.

        BOIKOTTIIN

        Niin kyllä just näin se menee , viimeiset tilaukset nii niissä on aina ollut jotain virheitä ja laskuissa on epäselvyyksiä , en suosittele tilaamaan sieltä mitään


      • ennen oli toisin
        BOIKOTOIKAA kirjoitti:

        Mulla ihan samoja kokemuksia , en osta enää sieltä

        Samoin , viime aikoina ollut niin paljon ongelmia ko.yrityksen kanssa että en enää ikinä osta sieltä mitään.

        yli 20v olimme asiakkaina mutta kun kaikki menee päin..p.niin silloin täytyy vaihtaa yritystä.


      • boikottiin
        ennen oli toisin kirjoitti:

        Samoin , viime aikoina ollut niin paljon ongelmia ko.yrityksen kanssa että en enää ikinä osta sieltä mitään.

        yli 20v olimme asiakkaina mutta kun kaikki menee päin..p.niin silloin täytyy vaihtaa yritystä.

        boikottiin


      • juuri näin , juuri
        boikottiin kirjoitti:

        boikottiin

        JUURI NÄIN ,olen täysin samaa mieltä.
        En osta sieltä koskaan mitään , mennyt niin huonoksi kerta kaikkiaan


      • huono liike
        Surkeinta palvelua kirjoitti:

        Niin kyllä just näin se menee , viimeiset tilaukset nii niissä on aina ollut jotain virheitä ja laskuissa on epäselvyyksiä , en suosittele tilaamaan sieltä mitään

        ennen oli parempi mutta nykyisin tosiaan erittäin huono,en suosittele ostamaan sieltä,kallis liike,aivan olematon asiakaspalvelu siis todella huonoa palvelua,pitkät toimitusajat postitse tai ei tule lainkaan , epäselvyyttä laskuissa jne.
        en osta


      • vaihtamalla paranee
        pitäkää,boikottiin v kirjoitti:

        Siellä mitään etuja ole , kanta-asiakas saa maksaa ylimääräistä , samat kamat saa mistä vain halvemmalla.ei kiitos , pitäkää romunne

        me ainakin boikotoimme todella huonoa asiakaspalvelua jne


      • minäkin boikotoin
        vaihtamalla paranee kirjoitti:

        me ainakin boikotoimme todella huonoa asiakaspalvelua jne

        boikottiin


      • 18v asiakkaana
        BOIKOTOIKAA kirjoitti:

        Mulla ihan samoja kokemuksia , en osta enää sieltä

        boikotoin koska olen pettynyt huonoon asiakaspalveluun , mitättömiin kanta-asiakasetuihin ja virheellisiin laskuihin ja toimitusvirheisiin ja ketään ei kiin.hoitaa asioita ko.puljussa


      • just niin just niin
        16 kirjoitti:

        Boikotoin

        Just niin , just


      • boikottiin moninen H
        boikotoikaa kaikki kirjoitti:

        Boikottin vaan

        JUST NÄIN-BOIKOTTIIN VAAN


      • kallis liike boikott
        vaihtamalla paranee kirjoitti:

        me ainakin boikotoimme todella huonoa asiakaspalvelua jne

        Kallis hobby hall boikottiin , kännykän sain naapurista 30 euroa edullisemmin,en osta sieltä mitään.


      • en asioi
        boikottiin moinen P kirjoitti:

        Boikotoin ko.yritystä , todella surkea asiakaspalvelu ja kehtaavat mainostaa kanta-asiakasetuja , siis kun mitään etuja EI OLE , kanta-asiakas maksaa enemmän kun ei kanta-asiakas.Laskuissa epäselvyyksiä lähes aina , toimitusajat ovat pitkät , lähettävät väärää tavaraa.

        BOIKOTTIIN

        todella surkea putiikki


      • me myös
        pitäkää,boikottiin v kirjoitti:

        Siellä mitään etuja ole , kanta-asiakas saa maksaa ylimääräistä , samat kamat saa mistä vain halvemmalla.ei kiitos , pitäkää romunne

        me myös alamme poikotoida


      • huono palvelu
        Oman enerkgian käyttöön. kirjoitti:

        Se on sellainen Juttu kuules Justeeri että minähän en hoppuhalleista mitään osta!

        Harmittaa tietysti kaverin puolesta, mutta telkkarin ostaisin siististi muualta, reklamoisin huonosti palvellutta yritystä ja lopettaisin asiakas-suhteen, kertoisin kaikille jotka jaksavat kuunnella että hoppyhalli huijaa ja petkuttaa asiakkaitaan, mutta riitelemisen vaivaa en viitsisi nähdä mokoman firman takaia!

        niin


      • manna gryn
        huono lafka kirjoitti:

        Kanta-asiakas etuja oli joskus , nykyään EI OLE ja kaikki kamat ovat ylihintaisia-elektoniikka/kodinkoneet saa erikoisliikkeistä edullisemmin ja sieltä saa myös palvelua-hobbyhallista palvelua ei saa-korkeintaan huonoa palvelua.

        Ainoat edut ovat kalliit , ylihintaiset tuotteet ja todella huono asiakaspalvelu.
        Siitä en viitsi maksaa , enkä suosittele muillekaan.
        Vaihdoin yritystä ja suosittelen sitä lämpimästi myös muille.


      • Boikottiin-KYLLÄ
        boikottiin moninen H kirjoitti:

        JUST NÄIN-BOIKOTTIIN VAAN

        Kyllä


      • En kyllä tilaa.
        boikottiin moinen P kirjoitti:

        Boikotoin ko.yritystä , todella surkea asiakaspalvelu ja kehtaavat mainostaa kanta-asiakasetuja , siis kun mitään etuja EI OLE , kanta-asiakas maksaa enemmän kun ei kanta-asiakas.Laskuissa epäselvyyksiä lähes aina , toimitusajat ovat pitkät , lähettävät väärää tavaraa.

        BOIKOTTIIN

        Lähettävät kuvastoja mainostaen kanta-asiakkaan saavan jopa 20% alennusta eri tuotteista , samat tuotteet saa mistä tahansa samaan hintaan tai edullisemmin.
        Kanta-asiakas saa maksaa ylimääräistä , että näin , kiitos en tilaa , kuvastot menee roskiin.


      • niin minä tein
        manna gryn kirjoitti:

        Ainoat edut ovat kalliit , ylihintaiset tuotteet ja todella huono asiakaspalvelu.
        Siitä en viitsi maksaa , enkä suosittele muillekaan.
        Vaihdoin yritystä ja suosittelen sitä lämpimästi myös muille.

        Kannatan vaihtaa yritystä , saa edullisemmin samat tuotteet ja parempaa palvelua.


      • kallis on
        kallis liike boikott kirjoitti:

        Kallis hobby hall boikottiin , kännykän sain naapurista 30 euroa edullisemmin,en osta sieltä mitään.

        kallis liike ja huono palvelu , kalliit toimituskult


      • jepjepjepjepulis
        juuri näin , juuri kirjoitti:

        JUURI NÄIN ,olen täysin samaa mieltä.
        En osta sieltä koskaan mitään , mennyt niin huonoksi kerta kaikkiaan

        jep , näin just


      • FloppiHall
        boikottiin moinen P kirjoitti:

        Boikotoin ko.yritystä , todella surkea asiakaspalvelu ja kehtaavat mainostaa kanta-asiakasetuja , siis kun mitään etuja EI OLE , kanta-asiakas maksaa enemmän kun ei kanta-asiakas.Laskuissa epäselvyyksiä lähes aina , toimitusajat ovat pitkät , lähettävät väärää tavaraa.

        BOIKOTTIIN

        HobbyHallissa ei osata myöskään hoitaa kanta-asiakkaiden tietoja kunnolla.
        Heidän omien sanojensa mukaan riittää kun ilmoittaa osoitteenmuutoksesta maistraattiin,
        he kuulemma saavat uuden osoitteen siten.
        No, siitä huolimatta HobbyHallin laskut tulivat vanhaan osoitteeseeni.
        Sotin asiakaspalveluun ja valitin asiasta. He kysyivät uutta osoitettani ja lupasivat korjata asian.

        Noh..Seuraava lasku tuli YHÄ vanhaan osoitteeseeni ja saapui nykyiseen osoitteeseen sen verran myöhässä, että laskun korko oli ruvennut kasvaa.. He kylläkin hyvittivät asian siten, etten joutunut maksaa korkoa. Naurettavaa touhua silti!

        HobbyHallin henkilökunta tuntuu olevan muutenkin pihalla siitä mitä tekevät!


      • juuri näin
        boikottiin moinen P kirjoitti:

        Boikotoin ko.yritystä , todella surkea asiakaspalvelu ja kehtaavat mainostaa kanta-asiakasetuja , siis kun mitään etuja EI OLE , kanta-asiakas maksaa enemmän kun ei kanta-asiakas.Laskuissa epäselvyyksiä lähes aina , toimitusajat ovat pitkät , lähettävät väärää tavaraa.

        BOIKOTTIIN

        Yes , yes , näin on


      • en osta luotolla
        En kyllä tilaa. kirjoitti:

        Lähettävät kuvastoja mainostaen kanta-asiakkaan saavan jopa 20% alennusta eri tuotteista , samat tuotteet saa mistä tahansa samaan hintaan tai edullisemmin.
        Kanta-asiakas saa maksaa ylimääräistä , että näin , kiitos en tilaa , kuvastot menee roskiin.

        Todella huono firma nykyisin , ylihintaista tavaraa,palvelu on kaikilta osin surkeaa,samat tuotteet saa mistä tahansa edullisemmin ja mainostavat erämaksun loistavuutta , saahan nykyisin mistä tahansa luottoa,maksaa erissä boikottiin moinen


      • en käytä moista
        en osta luotolla kirjoitti:

        Todella huono firma nykyisin , ylihintaista tavaraa,palvelu on kaikilta osin surkeaa,samat tuotteet saa mistä tahansa edullisemmin ja mainostavat erämaksun loistavuutta , saahan nykyisin mistä tahansa luottoa,maksaa erissä boikottiin moinen

        Olen aivan samaa mieltä,palvelua ei saa , palvelu suomen huonointa.Ja samat tavarat saa edullisemmin mistä tahansa ja bonukset,plussat vielä kaupan päälle.
        En suosittele.


      • en asioi enää
        boikottiin moinen P kirjoitti:

        Boikotoin ko.yritystä , todella surkea asiakaspalvelu ja kehtaavat mainostaa kanta-asiakasetuja , siis kun mitään etuja EI OLE , kanta-asiakas maksaa enemmän kun ei kanta-asiakas.Laskuissa epäselvyyksiä lähes aina , toimitusajat ovat pitkät , lähettävät väärää tavaraa.

        BOIKOTTIIN

        just niin


      • kusetusta tämäkin
        boikottiin moinen P kirjoitti:

        Boikotoin ko.yritystä , todella surkea asiakaspalvelu ja kehtaavat mainostaa kanta-asiakasetuja , siis kun mitään etuja EI OLE , kanta-asiakas maksaa enemmän kun ei kanta-asiakas.Laskuissa epäselvyyksiä lähes aina , toimitusajat ovat pitkät , lähettävät väärää tavaraa.

        BOIKOTTIIN

        Hobby hall huijaa asiakkaita kun kuvastossa lukee että tilaavievä tuote painaa yli 10 kiloa ja sitten kuitenkin jo imuri jonka paino on alle 8 kiloa on tilaavievä josta siis laskutetaan eri maksu.


      • mannasuurimo
        ennen oli toisin kirjoitti:

        Samoin , viime aikoina ollut niin paljon ongelmia ko.yrityksen kanssa että en enää ikinä osta sieltä mitään.

        yli 20v olimme asiakkaina mutta kun kaikki menee päin..p.niin silloin täytyy vaihtaa yritystä.

        samat ongelmat. Olen ollut melkein 20v kantaasiakas ja ostanut paljon sieltä.
        nyt jo toisen kerran kävi näin osamaksueräni 25e oli 3 viikkoa myöhässä,eli ei siis uusi eräpäiväkään vielä ollut,niin minulle lähetettiin hyvin mahtipontinen
        ukaasi että lukuisista huomautuksista huolimatta et ole maksanut laskuasi joten
        vaadimme maksua 220 euroa maksettavaksi 19.9 tai ja siihen kaikki asianomaiset uhkailut. tämä ukaasi tulu 15.9 eli 3 päivä aikaa maksaa.Minkäännäköisiä maksuhuomautuslaskuja en ole saanut.Tämä jo toinen kerta. maksoin kaiken,mutta en tilaa enää koskaan
        mitään hobbuhallista


      • boikottiin
        minäkin boikotoin kirjoitti:

        boikottiin

        just näin , boikottiin moinen


    • jaksaa vängätä

      yhdestä telkkarista yllä mainitulla tavalla. Pitäisihän se käsittää, että jos tavara on loppu niin se kertakaikkiaan on loppu. Saahan noita telkkuja mistä vaan tv-myymälästä edullisemmalla hinnalla kuin HH:lta. Ettei vaan kysymyksessä olisi vakivalittaja, joka ostaa osamaksulla kun ei rahat riitä tavalliseen käteiskauppaan ja HH:lla tunnetusti on edulliset osamaksuehdot. Minä en ainakaan ymmärrä aloittajaa ollenkaan. Ei kai nyt telkkarit ole tästä maasta loppuneet?

      • Bureau

        lisäksi haluamme liikkeen tuovan sen telkun meille kotiovelle asti. Kotikulmiemme myymälöistä ei näin kesälomien aikaan kyseistä palvelua löydy. Onko jonkun niin vaikeaa ymmärtää sitä, että lakeja on noudatettava. Jos menet lähimpään markettiin ja huomaat ison mainostaulun, jossa luvataan suosikkikahvimerkkiäsi 1 e/paketti ja sitten kun haluat ostaa tuotteen, sinulle sanotaan loppu, mikä loppu eikä lisää tule. Kai sinä olisit tyypillinen suomalainen ja alistuisit kohtaloosi. Minulle ei moinen käy, olen vuosikaudet kuunnellut omien asiakkaideni valitusta siitä ja tästä ja heidän kauttaan olen oppinut itsekin pitämään puoleni. Jos lakiteksti edellyttää, että tarjoustuotetta on oltava tajolla niin kauan kuin tarjous on voimassa, niin sitä on oltava tai sitten jotain vastaavaa.

        Ostan muuten aina käteisellä, ja Hobby Hallilla on se hyvä puoli, että tuotteeseen voi tutustua rauhassa kotona. Olen palauttanut erinäisiä tuotteita takaisinkin, kun laatu ei ole ollut sitä mitä olen edellyttänyt. Jos ostat telkkarin jostain muualta, et voi enää palauttaa sitä ellet olekaan tyytyväinen, vaan joudut tyytymään kohtaloosi.

        Onneksi aika moni on jo näköjään käynyt lukemassa aloitukseni ja ilmeisesti koko ketjun. Sana kiertää!!!


      • kellarikrouvisti
        Bureau kirjoitti:

        lisäksi haluamme liikkeen tuovan sen telkun meille kotiovelle asti. Kotikulmiemme myymälöistä ei näin kesälomien aikaan kyseistä palvelua löydy. Onko jonkun niin vaikeaa ymmärtää sitä, että lakeja on noudatettava. Jos menet lähimpään markettiin ja huomaat ison mainostaulun, jossa luvataan suosikkikahvimerkkiäsi 1 e/paketti ja sitten kun haluat ostaa tuotteen, sinulle sanotaan loppu, mikä loppu eikä lisää tule. Kai sinä olisit tyypillinen suomalainen ja alistuisit kohtaloosi. Minulle ei moinen käy, olen vuosikaudet kuunnellut omien asiakkaideni valitusta siitä ja tästä ja heidän kauttaan olen oppinut itsekin pitämään puoleni. Jos lakiteksti edellyttää, että tarjoustuotetta on oltava tajolla niin kauan kuin tarjous on voimassa, niin sitä on oltava tai sitten jotain vastaavaa.

        Ostan muuten aina käteisellä, ja Hobby Hallilla on se hyvä puoli, että tuotteeseen voi tutustua rauhassa kotona. Olen palauttanut erinäisiä tuotteita takaisinkin, kun laatu ei ole ollut sitä mitä olen edellyttänyt. Jos ostat telkkarin jostain muualta, et voi enää palauttaa sitä ellet olekaan tyytyväinen, vaan joudut tyytymään kohtaloosi.

        Onneksi aika moni on jo näköjään käynyt lukemassa aloitukseni ja ilmeisesti koko ketjun. Sana kiertää!!!

        moni on lukenut sepustuksesi; moni on kommentoinut viestiisi; mutta sympatiani on kuitenkin kauppiaan puolella "niin kauan kuin varastoa riittää" on mielestäni niin selvää suomenkieltä kuin voi olla.
        Taidat vain olla perseaukinen, luottokelvoton, ja vähävarainen henkilö, jolle käytetty tuote olisi vatmasti parempi vaihtoehto.


      • onkin!
        kellarikrouvisti kirjoitti:

        moni on lukenut sepustuksesi; moni on kommentoinut viestiisi; mutta sympatiani on kuitenkin kauppiaan puolella "niin kauan kuin varastoa riittää" on mielestäni niin selvää suomenkieltä kuin voi olla.
        Taidat vain olla perseaukinen, luottokelvoton, ja vähävarainen henkilö, jolle käytetty tuote olisi vatmasti parempi vaihtoehto.

        Postimyyntikauppa on ihan eri luonteista kuin "perunakauppa" torilla. Eiköhän tuo tavaran puute ole huomioitu Hobbiksen sopimuksissa ja luulenpa, että tavaran toimitus on usein maahantuojastakin kiinni.
        Olen ymmärtänyt jostain, että nämä rutisijat ovat usein ns. vakituisia valittajia, jotka ostavat vähittäiskaupalla (muutenhan menisivät esim. Giganttiin tms!) ja pyrkivät vaihtamaan ostamansa tavaran jos jollakin verukkeella parempaan malliin.


      • suomalaista nöyryyttä
        onkin! kirjoitti:

        Postimyyntikauppa on ihan eri luonteista kuin "perunakauppa" torilla. Eiköhän tuo tavaran puute ole huomioitu Hobbiksen sopimuksissa ja luulenpa, että tavaran toimitus on usein maahantuojastakin kiinni.
        Olen ymmärtänyt jostain, että nämä rutisijat ovat usein ns. vakituisia valittajia, jotka ostavat vähittäiskaupalla (muutenhan menisivät esim. Giganttiin tms!) ja pyrkivät vaihtamaan ostamansa tavaran jos jollakin verukkeella parempaan malliin.

        >luulenpa... eiköhän...

        Jos nyt kuitenkin ottaisit faktoista selvää, niin huomaisit, että sinäkin kuluttajana olet lainsuojaa nauttiva yksilö. Ja hobbyhall on tässä rikkonut lakeja.

        Onko noin vaikeaa tajuta, että lakeja ON noudatettava!!!! Nimenomaan HobbyHallinkin.


      • pettynyt hobbyhalliin
        suomalaista nöyryyttä kirjoitti:

        >luulenpa... eiköhän...

        Jos nyt kuitenkin ottaisit faktoista selvää, niin huomaisit, että sinäkin kuluttajana olet lainsuojaa nauttiva yksilö. Ja hobbyhall on tässä rikkonut lakeja.

        Onko noin vaikeaa tajuta, että lakeja ON noudatettava!!!! Nimenomaan HobbyHallinkin.

        lakia pitää noudattaa..tuo hobby hall asia menee kuningaskuluttajaan kuulema..ja toivotaan että kuningaskuluttaja ottaa asiasta selvää..kun karpokaan ei enään auta..


      • koska..

        suhtaudut asiaan kielteisesti..ei nämä kaikki kirjoittajat voi väärässäkään olla..hobby hall on muuttunut..ennen vielä vuosikin sitten oli mukava tehdä ostoksia..maalla asuvat..työttömät heidän on pakko ostaa postimyynnistä rikkaat voivat ostaa muualta..mukavaa se olisi jos olisi iso nippu euroja taskussa..t.pankissa..jotkut joutuvat olemaan työttömiä vaikka itse ei sitä haluaisi kun ei ole varaa ostaa autoa..ja bussit ei kulje..


      • asiakasko muka aina oikeassa
        Bureau kirjoitti:

        lisäksi haluamme liikkeen tuovan sen telkun meille kotiovelle asti. Kotikulmiemme myymälöistä ei näin kesälomien aikaan kyseistä palvelua löydy. Onko jonkun niin vaikeaa ymmärtää sitä, että lakeja on noudatettava. Jos menet lähimpään markettiin ja huomaat ison mainostaulun, jossa luvataan suosikkikahvimerkkiäsi 1 e/paketti ja sitten kun haluat ostaa tuotteen, sinulle sanotaan loppu, mikä loppu eikä lisää tule. Kai sinä olisit tyypillinen suomalainen ja alistuisit kohtaloosi. Minulle ei moinen käy, olen vuosikaudet kuunnellut omien asiakkaideni valitusta siitä ja tästä ja heidän kauttaan olen oppinut itsekin pitämään puoleni. Jos lakiteksti edellyttää, että tarjoustuotetta on oltava tajolla niin kauan kuin tarjous on voimassa, niin sitä on oltava tai sitten jotain vastaavaa.

        Ostan muuten aina käteisellä, ja Hobby Hallilla on se hyvä puoli, että tuotteeseen voi tutustua rauhassa kotona. Olen palauttanut erinäisiä tuotteita takaisinkin, kun laatu ei ole ollut sitä mitä olen edellyttänyt. Jos ostat telkkarin jostain muualta, et voi enää palauttaa sitä ellet olekaan tyytyväinen, vaan joudut tyytymään kohtaloosi.

        Onneksi aika moni on jo näköjään käynyt lukemassa aloitukseni ja ilmeisesti koko ketjun. Sana kiertää!!!

        nykyään kaiken ostamasi niin myös tv.n voi palauttaaa kuittia vastaan jos asiakas ei ole siihen tyytyväinen. ja jokainen firma toimii näin.!!!!!


      • kokemusta on
        asiakasko muka aina oikeassa kirjoitti:

        nykyään kaiken ostamasi niin myös tv.n voi palauttaaa kuittia vastaan jos asiakas ei ole siihen tyytyväinen. ja jokainen firma toimii näin.!!!!!

        Niin kyllähän liikkeen pitäisi toimia asiakaslähtöisesti jos tarkoitus on tehdä pitkällä aikavälillä kauppaa menestyksekkäästi.


      • jepulisjeejee
        kokemusta on kirjoitti:

        Niin kyllähän liikkeen pitäisi toimia asiakaslähtöisesti jos tarkoitus on tehdä pitkällä aikavälillä kauppaa menestyksekkäästi.

        Paljon on negatiivisia kirjoituksia , kyllähän se kertoo siitä että ongelmia varmasti on ollut , on ja täytyy sanoa että ei kyllä omatkaan tilaukset ole aina menny ihan nappiin.


      • asiakas on kuningas
        asiakasko muka aina oikeassa kirjoitti:

        nykyään kaiken ostamasi niin myös tv.n voi palauttaaa kuittia vastaan jos asiakas ei ole siihen tyytyväinen. ja jokainen firma toimii näin.!!!!!

        Asiakas on aina oikeassa,näin sen pitäisi olla jos liike haluaa että asiakkaat myös jatkossa ostavat sieltä,


      • hyvä tietää
        asiakasko muka aina oikeassa kirjoitti:

        nykyään kaiken ostamasi niin myös tv.n voi palauttaaa kuittia vastaan jos asiakas ei ole siihen tyytyväinen. ja jokainen firma toimii näin.!!!!!

        Hyvä tietää , toivottavasti muutkin laittaa tänne palautetta jotta tietää mistä kannattaa ostaa ja mistä ehkä ei.


      • rotia
        Bureau kirjoitti:

        lisäksi haluamme liikkeen tuovan sen telkun meille kotiovelle asti. Kotikulmiemme myymälöistä ei näin kesälomien aikaan kyseistä palvelua löydy. Onko jonkun niin vaikeaa ymmärtää sitä, että lakeja on noudatettava. Jos menet lähimpään markettiin ja huomaat ison mainostaulun, jossa luvataan suosikkikahvimerkkiäsi 1 e/paketti ja sitten kun haluat ostaa tuotteen, sinulle sanotaan loppu, mikä loppu eikä lisää tule. Kai sinä olisit tyypillinen suomalainen ja alistuisit kohtaloosi. Minulle ei moinen käy, olen vuosikaudet kuunnellut omien asiakkaideni valitusta siitä ja tästä ja heidän kauttaan olen oppinut itsekin pitämään puoleni. Jos lakiteksti edellyttää, että tarjoustuotetta on oltava tajolla niin kauan kuin tarjous on voimassa, niin sitä on oltava tai sitten jotain vastaavaa.

        Ostan muuten aina käteisellä, ja Hobby Hallilla on se hyvä puoli, että tuotteeseen voi tutustua rauhassa kotona. Olen palauttanut erinäisiä tuotteita takaisinkin, kun laatu ei ole ollut sitä mitä olen edellyttänyt. Jos ostat telkkarin jostain muualta, et voi enää palauttaa sitä ellet olekaan tyytyväinen, vaan joudut tyytymään kohtaloosi.

        Onneksi aika moni on jo näköjään käynyt lukemassa aloitukseni ja ilmeisesti koko ketjun. Sana kiertää!!!

        Olet aivan oikeassa


      • 27
        rotia kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa

        Minä ainakin boikotoin , huono palvelu , toimituksissa aina jotain sekaisin samoin laskuissa.


      • periaate-kyllä
        Bureau kirjoitti:

        lisäksi haluamme liikkeen tuovan sen telkun meille kotiovelle asti. Kotikulmiemme myymälöistä ei näin kesälomien aikaan kyseistä palvelua löydy. Onko jonkun niin vaikeaa ymmärtää sitä, että lakeja on noudatettava. Jos menet lähimpään markettiin ja huomaat ison mainostaulun, jossa luvataan suosikkikahvimerkkiäsi 1 e/paketti ja sitten kun haluat ostaa tuotteen, sinulle sanotaan loppu, mikä loppu eikä lisää tule. Kai sinä olisit tyypillinen suomalainen ja alistuisit kohtaloosi. Minulle ei moinen käy, olen vuosikaudet kuunnellut omien asiakkaideni valitusta siitä ja tästä ja heidän kauttaan olen oppinut itsekin pitämään puoleni. Jos lakiteksti edellyttää, että tarjoustuotetta on oltava tajolla niin kauan kuin tarjous on voimassa, niin sitä on oltava tai sitten jotain vastaavaa.

        Ostan muuten aina käteisellä, ja Hobby Hallilla on se hyvä puoli, että tuotteeseen voi tutustua rauhassa kotona. Olen palauttanut erinäisiä tuotteita takaisinkin, kun laatu ei ole ollut sitä mitä olen edellyttänyt. Jos ostat telkkarin jostain muualta, et voi enää palauttaa sitä ellet olekaan tyytyväinen, vaan joudut tyytymään kohtaloosi.

        Onneksi aika moni on jo näköjään käynyt lukemassa aloitukseni ja ilmeisesti koko ketjun. Sana kiertää!!!

        periaate ennen kaikkea,oikeassa olet


      • niin-niin-niin
        Bureau kirjoitti:

        lisäksi haluamme liikkeen tuovan sen telkun meille kotiovelle asti. Kotikulmiemme myymälöistä ei näin kesälomien aikaan kyseistä palvelua löydy. Onko jonkun niin vaikeaa ymmärtää sitä, että lakeja on noudatettava. Jos menet lähimpään markettiin ja huomaat ison mainostaulun, jossa luvataan suosikkikahvimerkkiäsi 1 e/paketti ja sitten kun haluat ostaa tuotteen, sinulle sanotaan loppu, mikä loppu eikä lisää tule. Kai sinä olisit tyypillinen suomalainen ja alistuisit kohtaloosi. Minulle ei moinen käy, olen vuosikaudet kuunnellut omien asiakkaideni valitusta siitä ja tästä ja heidän kauttaan olen oppinut itsekin pitämään puoleni. Jos lakiteksti edellyttää, että tarjoustuotetta on oltava tajolla niin kauan kuin tarjous on voimassa, niin sitä on oltava tai sitten jotain vastaavaa.

        Ostan muuten aina käteisellä, ja Hobby Hallilla on se hyvä puoli, että tuotteeseen voi tutustua rauhassa kotona. Olen palauttanut erinäisiä tuotteita takaisinkin, kun laatu ei ole ollut sitä mitä olen edellyttänyt. Jos ostat telkkarin jostain muualta, et voi enää palauttaa sitä ellet olekaan tyytyväinen, vaan joudut tyytymään kohtaloosi.

        Onneksi aika moni on jo näköjään käynyt lukemassa aloitukseni ja ilmeisesti koko ketjun. Sana kiertää!!!

        Niin


      • manna gryn
        periaate-kyllä kirjoitti:

        periaate ennen kaikkea,oikeassa olet

        Kylla siellä ennen kaikki toimi paremmin,nykyään mikään ei toimi.


      • huonoa
        kokemusta on kirjoitti:

        Niin kyllähän liikkeen pitäisi toimia asiakaslähtöisesti jos tarkoitus on tehdä pitkällä aikavälillä kauppaa menestyksekkäästi.

        todella huonoaa palvelua saa nykyisin


      • Valittakaa
        niin-niin-niin kirjoitti:

        Niin

        Jos on tyytymätön niin kannattaa täyttää se verkkokauppa arvostelu ja muutenkin valittaa


      • huonoks menny
        kokemusta on kirjoitti:

        Niin kyllähän liikkeen pitäisi toimia asiakaslähtöisesti jos tarkoitus on tehdä pitkällä aikavälillä kauppaa menestyksekkäästi.

        näinhän se on siinä puljussa


      • parempi on
        hyvä tietää kirjoitti:

        Hyvä tietää , toivottavasti muutkin laittaa tänne palautetta jotta tietää mistä kannattaa ostaa ja mistä ehkä ei.

        Lopetimme kyllästyttyämme surkeaan palveluun , netanttila on huomattavasti parempi kaikin puolin.


      • surkea firma
        periaate-kyllä kirjoitti:

        periaate ennen kaikkea,oikeassa olet

        Kannattaa boikotoida , surkea firma


      • en osta sieltä
        huonoa kirjoitti:

        todella huonoaa palvelua saa nykyisin

        Kuvastoja tulee tiuhaan tahtiin , kaikissa aina samaa roskaa , kallista.Ei sieltä kannata ostaa vaan erikoisliikkeistä niin saa palvelua,asiantuntemusta ja samat tuotteet edullisemmin.

        Kuvastot menee suoraan paperinkeräykseen.


      • valittakaa
        kellarikrouvisti kirjoitti:

        moni on lukenut sepustuksesi; moni on kommentoinut viestiisi; mutta sympatiani on kuitenkin kauppiaan puolella "niin kauan kuin varastoa riittää" on mielestäni niin selvää suomenkieltä kuin voi olla.
        Taidat vain olla perseaukinen, luottokelvoton, ja vähävarainen henkilö, jolle käytetty tuote olisi vatmasti parempi vaihtoehto.

        Kannattaa valittaa , vaatia oikeutta asiakkaana , asiakasta on palveltava.


      • 1
        Valittakaa kirjoitti:

        Jos on tyytymätön niin kannattaa täyttää se verkkokauppa arvostelu ja muutenkin valittaa

        Juu , kannattaa arvostella siinä verkkokaupat com arvostelussa , minä just täytin arvostelun.yhden tähden sai palvelusta.
        Todella käsittämätöntä palvelua,todella huonoa siinä yrityksessä.


      • valittakaa
        periaate-kyllä kirjoitti:

        periaate ennen kaikkea,oikeassa olet

        kyllä , ehdottomasti kannattaa valittaa ja boikotoida , älä hyväksy huonoa palvelua , virheellistä toimintaa


      • en osta
        en osta sieltä kirjoitti:

        Kuvastoja tulee tiuhaan tahtiin , kaikissa aina samaa roskaa , kallista.Ei sieltä kannata ostaa vaan erikoisliikkeistä niin saa palvelua,asiantuntemusta ja samat tuotteet edullisemmin.

        Kuvastot menee suoraan paperinkeräykseen.

        taas tuli kuvasto , fillareita mainostavat , halvemmalla saa vaikka citymarketista ja plussaa


      • 22
        surkea firma kirjoitti:

        Kannattaa boikotoida , surkea firma

        juuri näin


      • BOIKOTTIIN
        huonoa kirjoitti:

        todella huonoaa palvelua saa nykyisin

        BOIKOTTIIN TUOLLAINEN PULJU


      • jätepaperia lähettäv
        en osta sieltä kirjoitti:

        Kuvastoja tulee tiuhaan tahtiin , kaikissa aina samaa roskaa , kallista.Ei sieltä kannata ostaa vaan erikoisliikkeistä niin saa palvelua,asiantuntemusta ja samat tuotteet edullisemmin.

        Kuvastot menee suoraan paperinkeräykseen.

        Kuvastoja lähettävät vaikka olen ilmoittanut että en niitä halua , enkä asioi hobby hallissa


      • jätepaperia
        valittakaa kirjoitti:

        kyllä , ehdottomasti kannattaa valittaa ja boikotoida , älä hyväksy huonoa palvelua , virheellistä toimintaa

        Kuvastoja lähettävät vaikka olen ilmoittanut että en halua mitään postia siitä firmasta koskaan enää


      • en osta sieltä
        huonoa kirjoitti:

        todella huonoaa palvelua saa nykyisin

        HUONO-HUONOMPI-HUONOIN =HOBBY HALL


      • sådar
        manna gryn kirjoitti:

        Kylla siellä ennen kaikki toimi paremmin,nykyään mikään ei toimi.

        Mitäköhän hyötyä valittamisesta on? Asiakkaalle tulee vain lisää vaivaa. Ne valitukset eivät mene muuta kuin
        muutamalle henkilölle jotka niihin työkseen vastaavat. Siellä on valmiit formaatit eri tyyppisille valituksille,
        ei niitä kukaan sen kummemmin lue. Se on puolin ja toisin turhaa työtä - ei niille asiolle mitään tehdä.
        Kaikki saavat valmiit nätit vastaukset ja pahoittelut.


    • ...on...

      ...kuuluisa niistä pienellä printatuista tai sitten asiaks hämääntyy lähes aina kuin ei hoksaakaan mitä tarkoitetaan sanalla "alk", eli alkaen.

      Kerran luin tarjouslehteä, ja päätin että nyt on niin halpaa kamaa että lähden liikkeelle kohti Hobbyhallia... paskanmarjat... kaikki hinnat oli alkaen, ja ne mitkä ei ollut, niin tuotteet oli päässyt loppumaan.


      Muistakaa mihin konserniin Hobbyhall kuuluu... ja SE EI TODELLAKAAN OLE MIKÄÄN EDULLINEN KAUPPA!

      STOCKMANN

    • nähdään, kun

      asiakaspalveluun ei satsata tarpeeksi. Huonot tietojärjestelmät ja liian vähän asiakaspalvelijoita. Sääliksi käy työntekijöitä, jotka joutuvat selittämään tyytymättömille asiakkaille Hobbarin mokia...

      • jonotusta en halua

        Ei näytä mikään muuttuneen,ei ,vieläkin jonotusajat ovat pitkät,todella pitkät ja maksat jonotuksestakin.


      • 39
        jonotusta en halua kirjoitti:

        Ei näytä mikään muuttuneen,ei ,vieläkin jonotusajat ovat pitkät,todella pitkät ja maksat jonotuksestakin.

        just


      • pettynyt syvästi
        39 kirjoitti:

        just

        Huono palvelu kaiken kaikkiaan ja jotenkin vaan mennyt alaspäin jatkuvasti


      • en tilaa enää
        pettynyt syvästi kirjoitti:

        Huono palvelu kaiken kaikkiaan ja jotenkin vaan mennyt alaspäin jatkuvasti

        Olen täysin samaa mieltä , olen ollut asiakkaana yli 25v mutta nykyisin ei uskalla tilata enää mitään , sen verran huonoja kokemuksia viime aikoina , oikeastaan viimeiset 2 vuotta vain huonoja kokemuksia.


    • maksumies

      Lopetin kakki ostot Hobby Hallista muutama vuosi sitten kun kyllästyin niitten venkoiluihin.

      • NainenP

        Mielenkiintoinen keskustelu. Noihin lakeihin en ole perehtynyt. Omalla kohdallani sattui sellainen, että ostin peitot HH:sta ja jouduin palauttamaan ne parin kuukauden käytön jälkeen, koska tikkaukset irtoilivat ja täytteet liikkuivat mihin sattuu. Soitin asiasta ja saamieni ohjeitten mukaan palautin peitot. Rahoja ei kuitenkaan alkanut kuulua takaisin. Yritin monta kertaa soittaa noin 1,5kk kuluttua palautuksesta ja lopulta laitoin sähköpostia. Ei kuulunut vastausta. No sitten laitoin erittäin ystävällisen viestin heille, jossa esitin ymmärtämykseni heidän järjestelmien uusimisesta johtuneeseen viiveeseen ja asiakaspalvelun tukkeutumiseen (kuului puhelimessa kun soitin...) ja toivoin heidän saavan kaiken toimimaan mahd pian. Samalla kerroin asiani hyvin selkeästi ja järjestelmällisesti, sekä kerroin, että olen nyt lopettanut uusien tuotteiden tilaamisen, kunnes asia on selvitetty. Kului noin puoli tuntia ja minulle tuli vastausviesti, jossa kerrottiin heidän selvittäneen asian samantien, anteeksipyynnöt yms. Rahat olivat tililläni heti seuraavana päivänä. Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.


      • Bureau
        NainenP kirjoitti:

        Mielenkiintoinen keskustelu. Noihin lakeihin en ole perehtynyt. Omalla kohdallani sattui sellainen, että ostin peitot HH:sta ja jouduin palauttamaan ne parin kuukauden käytön jälkeen, koska tikkaukset irtoilivat ja täytteet liikkuivat mihin sattuu. Soitin asiasta ja saamieni ohjeitten mukaan palautin peitot. Rahoja ei kuitenkaan alkanut kuulua takaisin. Yritin monta kertaa soittaa noin 1,5kk kuluttua palautuksesta ja lopulta laitoin sähköpostia. Ei kuulunut vastausta. No sitten laitoin erittäin ystävällisen viestin heille, jossa esitin ymmärtämykseni heidän järjestelmien uusimisesta johtuneeseen viiveeseen ja asiakaspalvelun tukkeutumiseen (kuului puhelimessa kun soitin...) ja toivoin heidän saavan kaiken toimimaan mahd pian. Samalla kerroin asiani hyvin selkeästi ja järjestelmällisesti, sekä kerroin, että olen nyt lopettanut uusien tuotteiden tilaamisen, kunnes asia on selvitetty. Kului noin puoli tuntia ja minulle tuli vastausviesti, jossa kerrottiin heidän selvittäneen asian samantien, anteeksipyynnöt yms. Rahat olivat tililläni heti seuraavana päivänä. Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.

        sain asiakaspalvelun esimiehen kiinni ja hän totesi heti kohdallani kaiken mahdollisen ja mahdottoman menneen pieleen. Nyt saan sitten tilalle tarjustelkkarin hinnalla toisen samanmerkkisen, mutta paremman. Tuumakoko muuttuu pykälää pienemmäksi, mutta sillä ei ole merkitystaä. Alkuperäisen tarjouksen hintaetu oli jotain satasen luokkaa ja nyt saamani laitteen etu tulee olemaan noin 200 euroa. Henkilö, jonka kanssa keskustelin totesi, että minun tapauksestani heillä on paljon opittavaa mm. nettisivujen päivittämisestä. Joten ei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin - jos parannuksia tulee.


      • jahas...
        NainenP kirjoitti:

        Mielenkiintoinen keskustelu. Noihin lakeihin en ole perehtynyt. Omalla kohdallani sattui sellainen, että ostin peitot HH:sta ja jouduin palauttamaan ne parin kuukauden käytön jälkeen, koska tikkaukset irtoilivat ja täytteet liikkuivat mihin sattuu. Soitin asiasta ja saamieni ohjeitten mukaan palautin peitot. Rahoja ei kuitenkaan alkanut kuulua takaisin. Yritin monta kertaa soittaa noin 1,5kk kuluttua palautuksesta ja lopulta laitoin sähköpostia. Ei kuulunut vastausta. No sitten laitoin erittäin ystävällisen viestin heille, jossa esitin ymmärtämykseni heidän järjestelmien uusimisesta johtuneeseen viiveeseen ja asiakaspalvelun tukkeutumiseen (kuului puhelimessa kun soitin...) ja toivoin heidän saavan kaiken toimimaan mahd pian. Samalla kerroin asiani hyvin selkeästi ja järjestelmällisesti, sekä kerroin, että olen nyt lopettanut uusien tuotteiden tilaamisen, kunnes asia on selvitetty. Kului noin puoli tuntia ja minulle tuli vastausviesti, jossa kerrottiin heidän selvittäneen asian samantien, anteeksipyynnöt yms. Rahat olivat tililläni heti seuraavana päivänä. Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.

        Vaikka olen huudellut kuinka kauniisti ja kohteliaasti ja asiallisesti HölmöHallin metsään, ei ole auttanut..sotkua sotkun perään, luvataan ja ei pidä paikkansa ym.

        Nyt tosin asiat on selvinneet pitkän väännön jälkeen, enkä enään ikina sinne sekoa EN....


      • suullinensopimus..
        jahas... kirjoitti:

        Vaikka olen huudellut kuinka kauniisti ja kohteliaasti ja asiallisesti HölmöHallin metsään, ei ole auttanut..sotkua sotkun perään, luvataan ja ei pidä paikkansa ym.

        Nyt tosin asiat on selvinneet pitkän väännön jälkeen, enkä enään ikina sinne sekoa EN....

        äänitä puhelu - tehkää suullinen sopimus - äänitteessä "Sovitaan" täytyy ilmetä - ellei niin suullisen sopimuksen rikkominen ... tjms :) siittä sit kuluttaja asiamiehelle nauhan kera. lallati lai lai :) muistaakseni täytyy ilmoittaa että puhelu äänitetään tjms. :D ding ding


      • saaa
        suullinensopimus.. kirjoitti:

        äänitä puhelu - tehkää suullinen sopimus - äänitteessä "Sovitaan" täytyy ilmetä - ellei niin suullisen sopimuksen rikkominen ... tjms :) siittä sit kuluttaja asiamiehelle nauhan kera. lallati lai lai :) muistaakseni täytyy ilmoittaa että puhelu äänitetään tjms. :D ding ding

        nauhoittaa puhelua vaan sinun tulee kertoa se myös vastapuolelle jos nauhoitat keskustelun....


      • jees,jees
        saaa kirjoitti:

        nauhoittaa puhelua vaan sinun tulee kertoa se myös vastapuolelle jos nauhoitat keskustelun....

        Kyllä saa


    • telleenmn

      jos olet maksanut ostoksesi luottokortilla, ilmoita luottopankkiin, etta et ole tilannut tuotetta. Saat rahasi takaisin. Sanot, etta kiistat kaupan kokonaan, koska myyja kieltaytyi kaupasta.

    • nettanttila

      ajatellut vaihtaa Anttilan tavarataloon on vastaava kun Hobby Hall. Olen vertaillut näiden kahden postimyyntifirman tuotteita useasti anttilassa on ollut edullisemmat hinnant. Kerran olen joutunut palauttamaan imurin ja sain ilman suurempia perusteluja uuden tilalle. Ainakin tähän asti olen ollut tyytyväinen

      • on totta

        että net Anttila peittoaa HobbyHallin mennen tullen asiakaspalvelussa sekä tilauksien toimituksissa. Jos tavara on varastossa niin toimitus kotiinkuljetuksella on muutama päivä ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Postistakin saa paketin yleensä viikossa ja joskus nopeamminkin.

        Asikaspalvelijan saa vaivatta puhelimeen ja palvelu erittäin ystävällistä....eikä MAKSA MALTAITA niinkuin tällä hallilla jolla rahaa kerätään asiakasparalta LANGALLA ROIKKUMISESTA.


      • lisää kehuja
        on totta kirjoitti:

        että net Anttila peittoaa HobbyHallin mennen tullen asiakaspalvelussa sekä tilauksien toimituksissa. Jos tavara on varastossa niin toimitus kotiinkuljetuksella on muutama päivä ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Postistakin saa paketin yleensä viikossa ja joskus nopeamminkin.

        Asikaspalvelijan saa vaivatta puhelimeen ja palvelu erittäin ystävällistä....eikä MAKSA MALTAITA niinkuin tällä hallilla jolla rahaa kerätään asiakasparalta LANGALLA ROIKKUMISESTA.

        Oon vuosikausia tilannut postimyynnistä, elikä HH. ellos, anttila... Nykyään ostan enää anttilasta, koska ainoa näistä isommista, joista uskaltaa tilata. Saa rahansa takaisin selityksettä, laskuun osto helppoa jne.

        Siksi tilaan postimyynnistä, että saan kotona rauhassa sovitella ja toinen se, että paha täältä maaseudulta lähteä, joka tarvetta varten erikseen kauppaan.


      • llll88888888888888
        lisää kehuja kirjoitti:

        Oon vuosikausia tilannut postimyynnistä, elikä HH. ellos, anttila... Nykyään ostan enää anttilasta, koska ainoa näistä isommista, joista uskaltaa tilata. Saa rahansa takaisin selityksettä, laskuun osto helppoa jne.

        Siksi tilaan postimyynnistä, että saan kotona rauhassa sovitella ja toinen se, että paha täältä maaseudulta lähteä, joka tarvetta varten erikseen kauppaan.

        Tilasin Anttilasta kameran, mukana piti tulla tulostin kaupan päälle. Paketin päällä luki kuitenkin sitten, ettei tulostinta toimiteta, koska loppu. No, laitoin viestiä Anttilaan ja lähettivät toisen merkkisen tulostimen tilalle. Hyvä hyvä.


      • niinpä niin
        llll88888888888888 kirjoitti:

        Tilasin Anttilasta kameran, mukana piti tulla tulostin kaupan päälle. Paketin päällä luki kuitenkin sitten, ettei tulostinta toimiteta, koska loppu. No, laitoin viestiä Anttilaan ja lähettivät toisen merkkisen tulostimen tilalle. Hyvä hyvä.

        niinpä


      • boikottiiin
        niinpä niin kirjoitti:

        niinpä

        Boikottiin moinen


      • ex-asiakas
        boikottiiin kirjoitti:

        Boikottiin moinen

        TODELLA HUONOA PALVELUA NYKYISIN


      • niinpä niin
        ex-asiakas kirjoitti:

        TODELLA HUONOA PALVELUA NYKYISIN

        niinpä.


      • exäasiakas
        ex-asiakas kirjoitti:

        TODELLA HUONOA PALVELUA NYKYISIN

        Minäkin aloitin ko.firman boikotoinnin koska palvelu on erittäin huonoa , toimitusjat pitkiä . laskuissa virheitä ja toimittavat väärää tavaraa.


    • sen tavaran

      muualta.Onko lääkkeet syömättä vai miksi avautuminen?Ota ihan rauhallisesti ihminen.

    • Riittää!!!!

      Tilasin tuotteen. Palauti takaisin hobbariin kun tietokoneeni ei tunnistanut laitetta. Sain kirjeen jossa tuotteeni ei ole palautuskelpoinen koska tulostimen väripatruunat oli avattu. Tuota.... Mistä muuten olisin voinut tietää laitteen toimivuudesta. Mulla on 14:sta päivän palautusoikeus ja kokeilla tuotetta. Nyt tuote seisoo käyttämättömänä laatikossaan pölyttymässä. Hobby hall on ainakin boikotissa meidän perheessä. eräässä toisessa postimyynti firmassa ei ole ongelmia joten minun rahani memenät tästä lähtien kilpailevalle yritykselle..

      • NetteLil

        Tämä keskustelu on näköjään tosi vanha mut jotenkin tämä kommentti hermostutti minua henk.koht. Joku ei näköjään ole kovin tarkkaan tutustunut postimyynnin tai minkä tahansa myynnin periaatteisiin/lakeihin. Vaatekaupassa saa kokeilla vaatteita, mutta jos vaikka uudet housut vie kotiin ja ne repee illalla juhlissa niin ei se nyt ihan onnistu et sä kiikutat ne takas kauppaan ja sanot et "ne oli liian pienet, en mä näitä haluakkaan" niin ei se nyt ihan onnaa..Toki tuotteet vaihdetaan jos niissä on ollu jotain vikaa, mut jos itse on ollut niin tyhmä että on tilannu väärän/pienen/ruman tuotteet, avannu sen paketista ja vielä yrittäny tunkea sitä tulostimeen niin mitä kuvittelet????!!


      • how stupid?
        NetteLil kirjoitti:

        Tämä keskustelu on näköjään tosi vanha mut jotenkin tämä kommentti hermostutti minua henk.koht. Joku ei näköjään ole kovin tarkkaan tutustunut postimyynnin tai minkä tahansa myynnin periaatteisiin/lakeihin. Vaatekaupassa saa kokeilla vaatteita, mutta jos vaikka uudet housut vie kotiin ja ne repee illalla juhlissa niin ei se nyt ihan onnistu et sä kiikutat ne takas kauppaan ja sanot et "ne oli liian pienet, en mä näitä haluakkaan" niin ei se nyt ihan onnaa..Toki tuotteet vaihdetaan jos niissä on ollu jotain vikaa, mut jos itse on ollut niin tyhmä että on tilannu väärän/pienen/ruman tuotteet, avannu sen paketista ja vielä yrittäny tunkea sitä tulostimeen niin mitä kuvittelet????!!

        Ei sun vaatteet millään lailla liity tulostimeen,oletko blondi?


    • niin vaikeaa

      "myyjän vastuulle kuuluu tarjota jotain muuta loppuneen tilalle."

      Jos 40 tuuman TV on loppu, niin se on sitten loppu. Jos varastossa on 32 tuumaan TV:tä, niin pitääkö tarjota sitä tilalle? Tai jos varastossa on yleiskoneita, niin meneekö sellainen sitten TV:n tilalle toimitukseen?

      Kaupassa paikan päällä tarjotaan tilalle milloin mitäkin ja se aiheuttaa närää.

      • Köyhät

        Perse aukiset ostaa velaksi postimyynnistä ja sitten valitaa jos sieltä on paska loppunut.


      • testattu
        Köyhät kirjoitti:

        Perse aukiset ostaa velaksi postimyynnistä ja sitten valitaa jos sieltä on paska loppunut.

        Kyllähän ihmiset ostaa postimyynnistä lähinnä sen takia että pääsisivät helpommalla ei tarrtte mennä kauppaan,sovittaa vaatteita jossain ahtaassa pukukopissa jne.
        Et tuollainen väite köyhät ostaa postimyynnistä on täysin asiaton ja osoittaa kuinka tyhmä olet.
        Nämä viestit,niitten runsaus taas osoittaa sen että ko.yritys on muuttunut ,lähinnä huonompaan suuntaan siis,siitä on myös itsellä kokemuksia.
        Se että liike kuuluu isoon konserniin ei asiaa edesauta jos asiakaspalvelu on unohdettu , se on huonoa niin se on huonoa.


    • testattu

      yhden kerran tilattu HobbyHallista kylpyhuoneen seinälle ripustettava hyllysysteemi. osoittautui krääsäksi vaikka esitteessä kehuttiin.. tätä tuotetta ei seuraavassa kataloogissa sitten enää ollutkaan. piruuttani siis tämän yhden kerran testasin tätä palvelua ja olettamus osoittautui täysin oikeaksi: sikaa säkissä ostaen saa huonoa laatua. Huom. kuvaston kuvat ovat houkuttelevia eli sillä ne tuotteet myydään! en suosittele postimyynti-tuotteita.

      • Kylläpäs ottaa päähä

        Liityn myös kiukkuisten Hobby Hall -tilaajien sankkaan joukkoon. Tilasin n. 2 kuukautta sitten näytön digivirittimillä (Samsung, 23 tuumaa). Aika pian tuli ilmoitus, että kys. tavaraa on varastossa syyskuun alussa. Paradoksaalista oli, että tuolloin oltiin jo syyskuun puolessa välissä. Nyt ollaan siis kohta jo marraskuussa, eikä mitään ole tapahtunut. Näyttöä ei kuulu eikä näy ja mitään ilmoitusta ei ole tullut. Uudet kuvastot on kyllä ilmestyneet ja täällä kaupataan samaa näyttöä, tällä kertaa vieläkin ISOMMALLA, n. puolen sivun kokoisella mainoksella!?? En ymmärrä tätä, että siis vieläkin myydään tavaraa, jota ei ilmiselvästikään ole olemassakaan?? Enpä taida enää tilata tästä firmasta mitään ja tämänkin tuotteen sain Citymarketista samaan hintaan (kuitenkin postikuluja ja kaikkea aiheutettua kiukkua halvemmalla), joten pitäkööt Hobby Hall "näkymättömät" näyttönsä!!!


      • tartu hetkeen
        Kylläpäs ottaa päähä kirjoitti:

        Liityn myös kiukkuisten Hobby Hall -tilaajien sankkaan joukkoon. Tilasin n. 2 kuukautta sitten näytön digivirittimillä (Samsung, 23 tuumaa). Aika pian tuli ilmoitus, että kys. tavaraa on varastossa syyskuun alussa. Paradoksaalista oli, että tuolloin oltiin jo syyskuun puolessa välissä. Nyt ollaan siis kohta jo marraskuussa, eikä mitään ole tapahtunut. Näyttöä ei kuulu eikä näy ja mitään ilmoitusta ei ole tullut. Uudet kuvastot on kyllä ilmestyneet ja täällä kaupataan samaa näyttöä, tällä kertaa vieläkin ISOMMALLA, n. puolen sivun kokoisella mainoksella!?? En ymmärrä tätä, että siis vieläkin myydään tavaraa, jota ei ilmiselvästikään ole olemassakaan?? Enpä taida enää tilata tästä firmasta mitään ja tämänkin tuotteen sain Citymarketista samaan hintaan (kuitenkin postikuluja ja kaikkea aiheutettua kiukkua halvemmalla), joten pitäkööt Hobby Hall "näkymättömät" näyttönsä!!!

        Hae tuote muualta veikon kone,musta pörssi onhan noita liikkeitä ja maailma on täynnä tavaraa jaa uutta tulee koko ajan tehtaalta,meinaan miksi nähdä vaivaa jos ei homma suju niin kun asiakkaana haluat,vaadit,oletat niin vaihda yritystä , se on helpompaa kun tappeleminen liikkeen kanssa jossa asiakaspalvelua ei ole.


      • lehti
        tartu hetkeen kirjoitti:

        Hae tuote muualta veikon kone,musta pörssi onhan noita liikkeitä ja maailma on täynnä tavaraa jaa uutta tulee koko ajan tehtaalta,meinaan miksi nähdä vaivaa jos ei homma suju niin kun asiakkaana haluat,vaadit,oletat niin vaihda yritystä , se on helpompaa kun tappeleminen liikkeen kanssa jossa asiakaspalvelua ei ole.

        AIVAN!EI KANNATA ALKAA VÄÄNTÄÄ JOS EI KAUPPA PALVELE MENE TOISEEN KAUPPAAN;


      • krääsää

        paljon myydään sielläkin kaikenlaista krääsää alkaa muistuttaa aholaidan,tiimarin linjaa ja palvelua ei saa ei ainakaan hyvää palvelua.En suosittele ostamaan krääsää


      • shit happen
        krääsää kirjoitti:

        paljon myydään sielläkin kaikenlaista krääsää alkaa muistuttaa aholaidan,tiimarin linjaa ja palvelua ei saa ei ainakaan hyvää palvelua.En suosittele ostamaan krääsää

        Ennen oli toisin,yleensä yritykset kehittyy,valikoimat paranee,laatu paranee,asiakaspalvelua parannetaan,toimitukset nopeutuu yms.mutta valitettavasti täytyy todeta että täällä ei kehitystä ole tapahtunut,KAIKKI on mennyt huonompaan suuntaan.


      • epävarmaa
        Kylläpäs ottaa päähä kirjoitti:

        Liityn myös kiukkuisten Hobby Hall -tilaajien sankkaan joukkoon. Tilasin n. 2 kuukautta sitten näytön digivirittimillä (Samsung, 23 tuumaa). Aika pian tuli ilmoitus, että kys. tavaraa on varastossa syyskuun alussa. Paradoksaalista oli, että tuolloin oltiin jo syyskuun puolessa välissä. Nyt ollaan siis kohta jo marraskuussa, eikä mitään ole tapahtunut. Näyttöä ei kuulu eikä näy ja mitään ilmoitusta ei ole tullut. Uudet kuvastot on kyllä ilmestyneet ja täällä kaupataan samaa näyttöä, tällä kertaa vieläkin ISOMMALLA, n. puolen sivun kokoisella mainoksella!?? En ymmärrä tätä, että siis vieläkin myydään tavaraa, jota ei ilmiselvästikään ole olemassakaan?? Enpä taida enää tilata tästä firmasta mitään ja tämänkin tuotteen sain Citymarketista samaan hintaan (kuitenkin postikuluja ja kaikkea aiheutettua kiukkua halvemmalla), joten pitäkööt Hobby Hall "näkymättömät" näyttönsä!!!

        Minulle käynyt usein niin ettei tavaraa tule,ensin tullut ilmoitus että tilapäisesti loppu ja sitten ilmoitus ettei tuotetta saada lisää,yleensä jos olen tilannut 12 tuotetta kuvastosta niin korkeintaan puolet on toimitettu.
        Melko huono prosentti-toimitusvarmuus.
        Nykyisin haen tuotteet suoraan muista kaupoista.


      • ei enää
        epävarmaa kirjoitti:

        Minulle käynyt usein niin ettei tavaraa tule,ensin tullut ilmoitus että tilapäisesti loppu ja sitten ilmoitus ettei tuotetta saada lisää,yleensä jos olen tilannut 12 tuotetta kuvastosta niin korkeintaan puolet on toimitettu.
        Melko huono prosentti-toimitusvarmuus.
        Nykyisin haen tuotteet suoraan muista kaupoista.

        Samoin meille,en osta enää.


      • testattu

        On siellä nykyään paljon krääsää , tarpeettomia tuotteita , huonosti tehtyjä , ennen oli laatumerkkejä enemmän.
        Siellä on mennyt muutenkin kaikki huonompaan suuntaan , toimitukset kestää , toimitettu tuote ei vastaa kuvaston tuottetta.
        Mielestäni mennyt niin paljon alaspäin että pidän nyt asioinnissa muutaman välivuoden


    • PKP

      Minulta päättyi eilen noin 30 vuotinen asiakassuhde, käskin pyyhkimään pois minua koskevat tiedot
      Hobby hall tidostoista. Minulta tuli HP-tietokoneeseen näyttöön paneelivika, kannettavaan. Olen kuulemma
      sen itse aiheuttanut? En todellakaan ole. Takuu ei kuulemma korvaa. kone maksoi 900 €, vajaa vuosi sitten.
      ETTÄ HYVÄSTI, HOBBY HALL

      • asiakkaita liikaa?

        Kyseisen firman toiminta on mennyt alaspäin ja jotenkin tuntuu että tyytymättömiä asiakkaita on tuhansia.lisääntyy jatkuvasti,ei saa kovin hyvää arvostelua netin verkkokauppahakemiston arvosteluissa.
        VerkkokauppahakemistoKaupat.com.-Arvostelut-Hobby Hall sinne kannattaa valittaa jos on tyytymätön ko.firman toimintaan tai sitten kenties suoraan Stockmann konserniin.
        On täysin uskomatonta miten huonosti nykyään hoidetaan asiakaspalvelua,asiakaspalvelu on tosi huonoa.


      • HYVÄÄ JOULUA
        asiakkaita liikaa? kirjoitti:

        Kyseisen firman toiminta on mennyt alaspäin ja jotenkin tuntuu että tyytymättömiä asiakkaita on tuhansia.lisääntyy jatkuvasti,ei saa kovin hyvää arvostelua netin verkkokauppahakemiston arvosteluissa.
        VerkkokauppahakemistoKaupat.com.-Arvostelut-Hobby Hall sinne kannattaa valittaa jos on tyytymätön ko.firman toimintaan tai sitten kenties suoraan Stockmann konserniin.
        On täysin uskomatonta miten huonosti nykyään hoidetaan asiakaspalvelua,asiakaspalvelu on tosi huonoa.

        Minulla on myös pelkästään negatiivisia kokemuksia tältä vuodelta,oikeastaan kaikki viimeiset viisi vuotta on mennyt alaspäin palvelun osalta mutta tämä vuosi ollut tosi huono.
        Taidan lopettaa asioinnin.
        HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE ENTISILLE ASIAKKAILLE


      • huonoa

        Tuollainen on huonoa palvelua


      • 20
        huonoa kirjoitti:

        Tuollainen on huonoa palvelua

        Osoittaa melko lyhytnäköisyyyttä tuon kaltainen palvelu , sillä tuskin saadaan pitkäaikaisia asiakas-suhteita,ehkä niitä ei pyritä edes saamaan?outoa "palvelua"


      • -

    • jonofobia

      Olen ostanut lähes kaikki kodin elektroniikkakamat verkkokauppa.comista. Ei oo huolen häivää kotiinkuljetuksista, koska sen hoitaa Posti.

      Hinnat eri luokkaa muihin verrattuna postikuluineenkin, mutta asiakaspalvelu Ruoholahden Kauppakeskuksen myymälässä tökkii pahasti.

      • 39

        Olen ostanut lähes kaikki kodin elektroniikkakamat verkkokauppa.comista.
        ------------

        me emme ole löytäneet tuolta mitään muuta edullista ja jonka myös saa lähiaikoina
        kuin nokia 5800 navigaattoripuhelimen ja niitä Ahvenanmaalta tulevia navigaattoreita,

        ja tietysti 5, 10 vuotta takaperin ostimme sieltä tietokoneosia mutta se on jo eilispäivää.

        toki olisi varaa maksaa enemmänkin mutta on kiva köyhäillä kun saa halvemmalla,
        eikä verkkokaupan takuukäytäntökään liene parhaasta päästä, enää on minusta vanha maine ja yleensä suuri tunnettavuus ja laaja valikoima,


    • valitan

      Valittakaa ko.yrityksestä , valittaminen kannattaa aina

    • niinpä niin

      Niinpä

    • just just

      just

      • HYVÄSTI

        Hobby hall on taatusti surkein firma suomessa , asiakaspalvelua ei ole , mikään ei toimi siinä firmassa nykyisin , ennen oli kaikki toisin.
        Hyvästi


    • keuse

      Miten tässä asiassa lopulta kävi, selvisikö erimielisyydet lopulta?

    • kyllä harmittaa

      miten Ellox, luultavasti se, lähetti kaksi likaista hametta ja kun yritin palauttaa ne, se ei uskonut, että ne ovat käyttämättömiä, vaan varmaan joku toinen oli ne koekäyttänyt ja palauttanut likaisina, yhden juhlan jälkeen, lasten juhlavaatteista kun oli kyse,

      eikä firma ollut tarkastanut niitä kunnolla, kun ne oli laitettu uudelleen myyntiin.

      Ikuinen trauma jäi tästä ostoksesta.
      Ei tainnut kuluttajasuojakaan auttaa mitenkään.

    • sama juttu

      Jos tuote on loppu niin se on loppu. Ei ole tarjottu mitään vastaavaa tilalle, enkä ole sitä edes vaatinut. Jos olen maksanut tuotteen etukäteen, niin siinä tapauksessa on kysytty että haluanko samalla hinnalla ostaa jotakin muuta, vai haluanko rahat takaisin.
      Jos olen tilannus laskulla, on tilauslapussa lukenut ko tuotteen kohdalla että se on loppunut ja tuotteen hinta on vähennetty laskun loppusummasta.

      Mitä vaikeaa tässä on? Ei mun mielestä mitään. Ja jos se tuote on loppu niin en ala kauppiaita siitä kiristään. Jos sellanen on pakko saada, ostan sen sitten muualta. Mutta tosiaankin jokaisessa nettimyynnissä oon törmännyt tuohon et on joku tuote ollut välillä loppu eikä sitä ole ollut tulossa myöhemminkään enää lisää.. En oo lähtenyt mitään numeroa siitä tekemään niin kauan kun en oo joutunut siitä tyhjästä maksamaanka (ja en oo koskaan joutunut maksamaan, aina saanut rahat takaisin).

    • petetty kuluttaja

      Tilasin Hobbyhallista kaksi mattoa jotka maksoin saman tien verkkopankin kautta, lupasivat toimittaa marraskuun puolivälissä. Mattoja ei kuulunut , joten soitin marraskuun lopussa "asiakaspalveluun", sieltä pahoiteltiin viivästystä ja lupasivat matot viikon kuluessa ,sain myös pyyhkeen hyvityksesi viivästymisestä.
      1.12 tuli Hobby Hallista kirje jonka mukaan matot toimitetaankin Tammikuun puolessa välissä ! suivaannuin ja soitin taas "asiakaspalveluun" vaihdoin tilaamani matot yhteen varastossa olevaan 10 e kalliimpaan mattoon, ja aloin odottamaan sen viikon toimitusaikaa. Noin kahden viikon kuluessa sain maton kuitenkin postiennakkomaksulla joka oli yli 100 € kalliimpi mitä olimme sopineet ja hobbyhallilla on maksamani summa tilillään tilaamistani kahdesta matosta joita en sitten ajallaan saanut ! kaiken lisäksi tämä postiennakolla saapunut matto oli eri värinen mitä tilasin, eli sen käännytin postissa jo heti takaisin . Nyt mietin miten menettelen tästä eteenpäin tämän kaupan kanssa !!!!
      ainakin tiedän etten vastasuudessa tilaa kyseisestä puljusta enää mitään !

    • Kyllä ne osaa

      Surkeeta. 2kertaa olen tuolta puljusta tilannut ja molemmilla kerroilla perästä tullut kirje, että tuotetta ei olekkaan. Mahtaakohan niillä olla mitään myytävää...

    • Ei mene hermo... ei

      Laskuongelmia edelleen... Tilasin viime vuonna ensimmäisen kerran osamaksulla, makselin laskuja kiltisti muutaman kuukauden. Veronpalautusten tullessa maksoin loppuerät 6kk samalla kertaa. Eli helppo nakki, homma toimi, eikö?

      No EI. Puolen vuoden jälkeen sain aivan käsittämättömän maksumuistutuslaskun, jossa kerrottiin että yksi erä oli jäänyt maksamatta. Eikun tilejä ja laskuja vertailemaan, ja kaikki oli todellakin maksettu. Jätin siis muikkarin maksamatta, siellähän lukee että jos olet jo maksanut niin laskun voi hävittää.

      No parin viikon päästä tulee toinen maksumuistutus. Tässä vaiheessa lähetän mailitse kuittikopiot heille, että katsokaa nyt, on maksettu! Sain vastaukseksi että pitää soittaa asiakaspalveluun, Sain sentään suoran numeron asiakaspalvelijalle. Hän sitten selitti että ihan ensimmäinen osamaksuerä oli maksettu pari päivää eräpäivän jälkeen. Aina maksaessani uuden laskun se lyhensi ensin tätä parin päivää myöhässä maksetun laskun korkoa, ja itse maksetusta erästä jää silloin rahaa puuttumaan. Tämä tietysti lisää ja lisää vain korkoa, koko tämän vajaan vuoden ajan minulle on kerääntynyt korkomaksettavaa.

      Ihan sievä summa tuostakin sitten tuli, kaksi kappaletta viiden euron muikkarimaksuja. Kyllä muuten jurppi. Taitavat tietää itsekin että tuossa tavassa jokin mättää ja pahasti, kun eivät sähköpostitse suostuneet antamaan selitystä yllätyslaskulle. Mailithan olisi ollut helppo lähettää kuluttajansuoja-asiamiehelle tutkittaviksi...


      Voisi luulla että kokemuksesta viisastuneena olisin jo tässä vaiheessa pistänyt puljun boikottiin, mutta ei. Tyhmänä tilasin tämän vuoden alussa toisen paketin. Edellisestä kokemuksesta viisastuneena varmistin ja tuplavarmistin että maksoin kaikki laskut ajallaan, useimmiten jo reilua viikkoa ennen eräpäivää. Ja viimeiset neljä kappaletta samaan syssyyn kun tuli isompi tili. Eli nyt ei todellakaan voi mikään enää mennä vikaan. VÄÄRIN!

      Olin ulkomailla reilun kuukauden, ja kotiin palatessani oli hobbarilta tullut KOLME (kyllä, KOLME reilussa kuukaudessa!!) muistutuslaskua, että yksi erä olisi jäänyt maksamatta. Jokaisessa 5€ lisää "sakkoa" korot. Tuossa vaiheessa sai kyllä laskea tuhanteen ennenkuin loppui punaisen näkeminen. Aivan suoraan kusetusta tuo viimeinen lasku. Yritin samantien soittaa asiakaspalveluun, mutta en päässyt läpi (perjantai iltapäivä). Muuten ottavat edelleen maksua soittamisesta ja jonottamisesta. Edellisellä kerralla laskutuksen selvittämiseen meni niin kauan aikaa ja omia hermoja että otin sitten ja maksoin viimeisen laskun, ja lupasin itselleni että EI ENÄÄ KOSKAAN HOBBY HALLIA!

      Huh huh... aivan järkyttävää toimintaa. Vaikea uskoa että tällaista "asiakaspalvelua" voi Suomessa olla edes olemassa. Onko ne rahat nyt niin loppu että pitää asiakkailta huijaamalla nyhtää parit kympit.. =P

      BOIKOTTIIIN!!!!!!!!

    • Persuuntunut

      Käyn joskus Hobby Hallin myymälässä. Mitä uskomatonta, huonolaatuista tavaraa siellä onkaan myynnissä, jopa huonompaa kuin Tarjoustalossa tai vastaavassa halpamyymälässä.

      Olin aiemmin uskollinen asiakas, mutta lopetin asiakkuuden kun kävi ilmi, että laskutus ei toimi, tuote ei ole sama kuin kuvastossa, kuvaston tuote on loppu, mutta siitä ei ilmoiteta, ja kaikkialla myymälän tiloissa vallitsee sanoinkuvaamaton kaaos !

      Mitä tulee postimyynnin ehtoihin, tuotteen voi kuluttajalain mukaan palauttaa kun siihen on tutustunut ja tuote ei vastaa haluttua. Siitä syystä postimyyntiin ja nettimyyntiin on asettettu 14 vrk:n kokeilu- ja palautusoikeus.

      Menkää itse katsomaan, myymälä sijaitsee Vantaan Tammistossa, kovasti siellä on ollut hiljaista parkkipaikkojen perusteella, ovat lähes tyhjänä ruuhka-aikoinakin.

      Sieltä ei tule meidän huusholliin enää rätin rättiä, ei kupin kuppia. Helpommin , halvemmin ja turvallisemmin voi saman tehdä Anttilasta tms.

    • kaupan kata

      Olin ennen Hobbyn asiakas mutta oliko -90 -luku kun jotain kävi, menikö maasta pois toimintaa jotain mietin saa asiakkuuskin mennä.Vai sainko jotain kummaa postissa.. mitä en edes tilannut jotain ..

      Yli kallista paskaa mutta nuorena sitä on valmis ostamaan.Tuttavani kertoi joggareista vp ajan asuja kun tarvittiin ett ''hel, ii'' niihin hukkuuu säkeiski tehtyjä . Hänkin lakkasi olemasta asiakas.Katsokaapa sitä hintaa kiskurointia suorastaan.Eikä ne tuotteet mitään erikoisia ole.

    • jopiiiiiib

      joo en tilaa minäkää hobby hallista enää ikinä..tilasin tietokoneen se tuli viikon myöhässä oli väärä kone ja kaiken lisäksi vielä rikki...oli kyllä viiminen kerta kun tuolta tilasin....

      • vai niin...

        aattelin palata takas asiakkaaksi n. parin vuoden jälkeen, en taidakaan tehä niin!


    • ihan oikeesti paskaa

    • vai niin...

      N. 25 vuotta olin kanta-asiakas ja vaihtelevalla menestyksellä.Tuotteet tais olla aina niitä mitä tilasinki, joskus oli vähän viallistakin seassa...mitään en kuitenkaan vaihtanut/palauttanut.
      Teki ne mullekin ton rahan jekutus källin sillon n. 2 v. sitte!
      Mut kerran maksoin tarkotuksella liikaaki..palauttivat korkojen kanssa...se oli eri kivaa!!!

    • Huhhuh

      Sehän on jokaisen oma valinta mistä tuotteensa ostaa.. Ni miksi ihmeessä siitä pitää jossakin keskustelu palstoilla "huudella" kuin pikku pennut? En haluu yhyy kyynel kasvakaa henkisesti aikuisiksi!!

      • palstapongari

        Hei sinä Huhhuh. Taitaa kovasti kuitenkin kiinnostaa nämä keskustelupalstan huutelut kun täällä roikut. Taitaa olla kasvuprosessi siellä kesken.


    • Älytöntä möyläämistä

      Kävin kerran hobby hallissa, otin tavaran käteen, kävelin kassalle, maksoin tuotteen joka toimi juuri kuten pitikin. Mitä hemmetin vinkuapinoita tämä maa on täynnä? Toimin itse myynnissä toisessa yrityksessä ja juuri ketjun aloittajan nurinat ja täysin älytön vääntö saa kyllä karvat pystyyn.

      Mikäli hommat ei toimi eikä palvelu miellytä niin vaihtakaa paikkaa helvetti sentään ja lopettakaa tollanen saivartelu...Eräs kirjoitti hyvin "käyttäkää tuo energia määrä johonkin hyödylliseen, eikä riitelyyn ja turhanpäiväseen selvittämiseen"

      Meni melkeen päivä pilalle kun alkoi niin vituttamaan turhanpäiväinen vikinä..huhhuh...

    • ruikuttajat

      minä ainakin olen ollut hobby halliin toldella tyytyväinen. p.s. opetelkaa kirjoittamaan hobby hall...

    • En ole sittenkään.

      No niin, Postimyymälät ovat juuri niitä. Mutta minulle tuli tarjous tuolta HOPPUHALLISTA. Siinä sanottiin jotenkin näin Kun olette hyvä asiakkaamme niin nyt tarjoamme teille huippu edullisesti.... Niin olinhan ostanut sieltä 40 vuotta sitten mustavalkoisen matkatelkkari. Sen jälkeen en ole ostanut muuta. Olen siis niin hyvä asiakas.

    • Hobby-Hall

      Kyllä te ootte idiootteja kun valitatte tollasista asiosista oma on vikanne jos oott emokanneet kauppanne tai laskut on myöhässä. laskut yleensä maksetaan kun on niiden eräpäivä. itse olen ostanut sieltä 5 TV:tä 2 Sohvaa ym. ym. eikä ikinä ole ollut mitään ongelmaa. takuuhuollot ym on toiminut juuri niinkuin pitääkin. että Up yours vaan teille. :)

    • kantaasiakas pitkään

      Minä olen ollut kantaasiakas jo varmaan 25 vuotta, eikä minulla ole ollut koskaan mitään vaikeuksia kyseisen firman kanssa, ja tilaan tosi paljon tavaraa sieltä ja kun netin kautta tilaa niin siellä näkee heti onko tavaraa varastossa, Ja jos esitteessä on et niin kauan kun tavaraa riittää, niin miten ne voi enään sen jälkeen myydä kyseisellä hinnalla olematonta tavaraa. Onhan monessa kaupassakin samanlaisia ilmoituksia, ja jos tavara loppuu niin se loppuu.

      • aiheesta valittavat

        Olin siellä joskus töissä ja tiedän että vääriä laskuja todella lähtee ja liikaa.
        Moni asia ei tökki ja asiakkaille lupailtiin vähän mitä sattuu.


    • hoh hoh

      Olen ollut jo varmaankin 25 vuotta asiakas myös ja olen ihan tyytyväinen Hobby Hallin toimituksiin, laskutukseen ja palautussysteemiin ja tilaan usein. Ihme kitinää täällä.

      • AINA SAMA TARINA

        Tilattiin lakanoita - tuli väärän väriset, pyyhkeitä - tuli tuplasti ja lasku väärin.
        revi siitä!


    • e.p.i

      Sain kyllä siittä virmasta tarpeekseni , ostan muualta.
      Hyvää ja halpaa ei ole olemassa.

    • IhmetteleväIhminen

      Huh huh, on teillä murheita! En oikeesti jaksaisi mokomasta alkaa valittamaan. Mulle on ihan sama mihin rahani kannan. Nehän siinä häviää enemmän kun ostaja joka ostaa tuotteen muualta.
      No, teillä on ehkä aikaa ruveta itkemään moisesta =D. Mulla on elämässä ollu pahemiakin murheita ;)

      • ihmeellistäeikötotta

        jatka sinä vaan ihmettelemistä. ei me täällä itketä vaan kirjoitellaan kokemuksistamme, jotka ilmeisen paljon sinua kiinnostavat. ja jos on sinulla pahempia murheita keskity ihmeessä niihin äläkä keskustelupalstoihin.


    • asiakaspalvelu -0

      Seurattuani näitä mielipiteitä Hobby Hall:sta, en voi kuin ihmetellä miksi ihmiset oikein tilaavat sieltä tavaraa. Umpimähkään kuvan perusteella! Ja tavaratkin mitä sattuu. Väärin laskutettuna, pakkausvirheitä, toimitusajat mättää..Viisastukaa nyt hyvä ihme. Ostakaa kaupasta paljon helpompaa.

    • Tyytyväinen asikas

      Ihmettelen näitä kommentteja. Olen tilannut vuosia hobbybhallista, milloin mitäkin. Totta, vähän kalliimaksi tulee, mutta vaivatonta ja helppoa. Olen ilmeisesti onnekas,kun en ole törmännyt ongelmiin. Valittajat eivät yleensä kerro, mitä ovat itse monesti mokanneet.....se nyt on vaan on sen toisen osapuolen vika, itsessä ei koskaan mitään vikaa. (Tää on tätä päivää, tunnen asian, kun olen itse asikaspalvelu ammatissa) Hyvää kesää kaikki valittajat! :)

    • pnjuuu

      Olen ollut hobby hallissa kanta-asiakkaana kymmeniä vuosia ja olen aina ollut tyytyväinen tuotteisiin. Jos tuote loppuu, niin se loppuu.

      Kuinka montakertaa menee johonkin kaupaan tarjoustuotteen perässä ja myyjä on sanonut, että tuote on jo loppu.
      Ei ole koskaan ollut mitään moittimista hobby hallista. Homma pelaa.

    • tyytyväinen asiakas

      Hobby hall rules! kenen mielsstä ei toimi, ole hyvä ja MENE SINNE TARJOUSTALOON PLEASE! ja opettele itse toimimaan. Pieni vihje osta vaikka peili ensialkajaisiksi!.........TERVE! Kyllästyttäää niin V.....ti nää tään ajan uusavuttomat!. Oletko huomannut.että mutsis ei enää hoida kaikkee, siis aikuisena Sulla on vastuu omasta elämästäs. TOIMI SENKIN TOLLO!!!!!!!!

    • Boy_Cott

      Tästä tulee kyllä suosikkikeskusteluketjuni! Poikottiin Boycott!

    • dfgdfgdfgdfg

      Paskat....

    • Get a life

      Olisit vittu ajoissa tilannut sen television, etkä odotellut tarjouksen viimeiseen päivään, ja aloittanut itkupotku raivareita taas täysin turhasta.
      Monet liikkeetkin myyvät tarjoustuotteitaan seuraavanlaisesti: Tuotetta tarjolla niin kauan, kuin sitä riittää. Ilmeisesti kuulut juuri näihin riidan haastajiin, jotka kyttäävät tilaisuutta saada riidellä liikkeen kanssa, ja lopputulos on se, että teet itsestäsi naurunalaisen, etkä ikinä jatkossa kehtaa asioida uudelleen kyseisessä liikkeessä.

    • Jarski-74

      Vastahan mä marssin Vantaan liikkeeseen otin kameran hyllystä maksoin kassalle ja olin uuden kameran omistaja. Mielestäni kaikki toimi niinkuin pitikin, aikaa tais ostotapahtumaan kulua 10 min. Ruohonleikkurin ja painepesurin ostot sujui samalla tavalla, mikä teillä siinä oikein mättää??? Jos toimitus-aikojen pituus ei miellytä HAE ITSE niin saat just niin nopeesti kun kerkeet. Kukaan ei jähde kuljettamaan erikseen yhden asiakkaan tavaraa perille, tai kuljettaa mutta siitähän poru nousee kun hinta kuljetukselle nousee pilviin.

    • mansesta nääs

      Olen nyt elämäni ensimmäisen ja viimeisen kerran tilannut tavaraa kyseisen sontaluukkufirman webbikaupasta. Jäi todella paha maku suuhun.

    • tuohtunut

      Tilattiin hobbyhallista divaani sohva. ensin lähti toisesta sohva osasta jouset, saatiin uusi tilalle. Sanoivat hobbyhallista että oli joku tehtaan kokeilu laittaa muovipidikkeet (vai mitkä pidikkeet olikaan...) Anyway, seuraavaks alkoi lähteä sitten divaani osasta jouset. Taas soittoa hobbyhalliin, lupasivat toimittaa uuden. Noh, uusi sohva osa tuli, ja se oli väärä. Viikonlopun ajan pyöri meillä nurkissa ennenkun haettiin pois. Sitten ooteltiinkin pari viikkoa että saadaan se oikea sohva osa... Siis voiko enää vaikeemmaks mennä?!!?

    • Anonyymi

      Pettynyt Hobby Halliin! Ei ikinä enää mitään tilauksia sieltä ,huijari firma! Eivät edes osaa Suomen kieltä! Tuotetta ei edes tullut mutta lasku tuli!!!

    • Anonyymi

      Itsekin ollut joskus vuosia kyseisen "Hupi Hallin" asiakas, mutta myös saamani huonon palvelun takia lopetin koko puljun käytön ja huomannut että KAIKKI "edustamansa" tuotteet löytyy edullisemmin muualta ja parempilaatuisena. Pitäkööt pask..sa!

    • Anonyymi

      Luotto mennyt hobby Halliin. Ennen tilasin koneita, mattoja vuodevaatteita. Nyt ei voi enää luottaa. Saa välillä täyttä roskatavaraa.. Kun palauttaa, saa huonoa kohtelua. Nenäkästä, ylimielistä. Eipä tulee enää tilattua mitää, sen jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      295
      6757
    2. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2059
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1797
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1277
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1180
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1146
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      53
      1057
    9. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1031
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

      Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      972
    Aihe