tämä tilanne,missä nyt just olen.Sain kenkää melkein kahdentoista vuoden jälkeen duunista,missä luulin olevani siihen asti,kun varhaiseläke tulee vastaan.Olen tehnyt töitä koko pikku ikäni.Kansalaiskoulun jälkeen lapsenpiiaksi ja siitä edelleen muihin töihin.Perheen perustin v70 ja sain kaksi tenavaa.Toisesta kolme kuukautta äitiyslomaa ja toisesta puoli vuotta.Kaiken muun ajan olen ollut töissä,kun tuli avioero ja piti turvata lasten elanto.Koulutusta on tämä elämänkoulutus ja kotoa eväät olla ahkera.Kaikki asiat tähän mennessä mielestäni ihan ok.Olen täyttänyt velvollisuuteni yhteiskunnassa,enkä jäänyt almuja anelemaan,MUTTA miksi minun täytyy edelleenkin kremppoineni ja muine vaivoineni,joita ei katsota niin suuriksi,että pääsisin eläkkeelle.Miksi olen edelleen työnhakijana työmarkkinoilla.Minusta se on helvetin nöyryyttävää.Kuka saatana näin fiksuja lakeja säätää.Eduskunta,tiedän mutta en ole kertaakaan äänestänyt sellaisen tyypin puolesta,joka ajaa tällaisia asioita.Nyt on toitotettu,että työntekijöistä tulee olemaan kauhea pula ja siksi kaikki kynnelle kykenevät joutuvat töihin.Sou vat.Olen osaltani osallistunut tämän yhteiskunnan ylläpitoon ja nyt on voimat loppu.
mua niin tanasti ottaa päähän
7
682
Vastaukset
hetikohtajustsillään alkavasta työvoimapulasta on vaahdottu jo 1960 -luvulta lähtien samalla, kun työttömyysluvut sen kun paisuu.
Puute onkin vain ilmaisista työntekijöistä, siis ORJISTA. Niitä halutaan niin täällä kuin vanhassa orjavaltio USA:ssa. Tuosta USA:n touhusta lue kirja "Nälkäpalkalla", kirjoittajaa en muista. Kirja kertoo USA:n nykytilasta ja samalla siitä, mihin Suomessakin meitä ollaan suistamassa.
Onneksi olen jo vanha ja eläkkeellä (vaikka eläkkeen ostoarvo laskeekin noin 5 % vuosittain).tarkoitat?
Eläkeikähän on se mikä nyt sattuu milläkin alalla olemaan.
Työkyvyttömyyseläkkeelle pääsee, jos on olemassa siihen perusteet.uutta työpaikkaa?
Jos voimasi tuntuvat olevan lopussa, etsi itsellesi apua. Kun toivut potkuista, voisitko alkaa ajatella jotain sopivaa tekemistä ja uutta uraa? Moni tämän ikäluokan ihminen on vaihtanut ammattia, jotkut pakosta ja jotkut siksi, ettei enää tarvitse juosta rahan perässä ja voi vihdoin tehdä sellaista pienipalkkaisempaakin työtä, johon tuntee kutsumusta.
Kurjaa, ettei elämä useinkaan ole oikeudenmukaista. Toivotan sinulle parempaa huomista!- susa51
Minusta se on ihan selvää että ei nykyisillä työmarkkinoilla noin vain mennä töihin... Olen itse joutunut jossain vaiheessa etsimään töitä ja ensinnäkin ikäähän siinä katsotaan ekana. Jos sattuu olemaan tosi hyvin koulutettu niin se on ehkä eri asia.
Voimia sinulle hankalaan tilanteeseesi. Ei ole todellakaan helppoa tässä iässä ja fyysisesti vajaakuntoisena pyöriä työmarkkinoilla ja yrittää elättää itse itseään. Paljon on vielä niitäkin joilla on vielä alaikäisiäkin huollettavana. Tsemppiä vaan.
- eläkkeelle yrittäjä
Itselläni on lähes sama tilanne. Olen pitkän työuran ja burnoutin jälkeen osatyökyvyttömyyseläkkeellä ja vaikka lääkärintodistuksen mukaan olen täysin työkyvytön, en saa kokonaista eläkettä. Tänään kävin työkkärissä ammattiinohjauksessa, siellä päätettiin auttaa eläkkeelle yrittämisessä ja lähdettiin tilaamaan minulle lääkärinaikaa uutta lääkärintodistusta ja eläkehakemusta varten. Työttömyyseläkettäkään ei enää anneta v. 1950 ja sen jälkeen syntyneille.
Jos tunnet itsesi loppuunkulutetuksi ja työkyvyttömäksi, mene lääkäriin hakemaan lääkärintodistusta työkyvyttömyydestäsi, se on ainoa tie sairaseläkkeelle. Voimia pitkään yritykseen!- mulla myös burn out
Nyt en ihan ymmärrä, olet siis osaaikaistyökyvyttömyyseläkkeellä ?(huh mikä sana). Määräaikaisesta työkyvyttömyyseläkkeestä minulle on puhuttu. Mitä terapeuttisi sanoo, tuohon asiaan, onko hän sitä mieltä että pystyisit osa-aikatyöhön ? hänen kausuntonsa on erittäin tärkeä, yhdessä lääkärin, psykiatrin todistuksen kanssa.
Minulla terapeutti ja psykiatri hoitavat kaiken paperisotkun, minulla kun ei ole minkäänlaista stressin sietokykyä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2401938- 1881607
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä461240Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad50952- 40779
- 14760
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30751Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21740Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .23722Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46637