Olen ratkaissut porton arvoituksen!

Ilmestyskirjan porton (luopiovaimon) avain on Jeremian kirjassa:

Jeremia:
3:6 Ja Herra sanoi minulle kuningas Joosian päivinä: "Oletko nähnyt, mitä tuo luopiovaimo, Israel, on tehnyt? Hän kuljeskeli kaikilla korkeilla vuorilla ja kaikkien viheriäin puitten alla ja harjoitti siellä haureutta.
3:8 Ja minä näin, että, vaikka minä olin lähettänyt pois tuon luopiovaimon, Israelin, juuri sen tähden, että hän oli tehnyt aviorikoksen, ja olin antanut hänelle erokirjan, ei kuitenkaan uskoton Juuda, hänen sisarensa, peljännyt, vaan meni ja harjoitti haureutta hänkin.
3:11 Ja Herra sanoi minulle: "Luopiovaimo Israel on osoittautunut vanhurskaammaksi kuin Juuda, tuo uskoton.
3:12 Mene ja julista nämä sanat pohjoiseen päin ja sano: Palaja, sinä luopiovaimo Israel, sanoo Herra; minä en enää synkistä teille kasvojani, sillä minä olen armollinen, sanoo Herra, enkä pidä vihaa iankaikkisesti.

13

465

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melissa2001

NO, mikä se on.? Kaikki olemme syntiä tehneet. Mikä maa on syntisin ,vai?? Kerro.!

• Jeremias siinä juuri kertoo, että Israel on tuo luopiovaimo.

• melissa2001
        KTS kirjoitti:

Jeremias siinä juuri kertoo, että Israel on tuo luopiovaimo.

Tässä nyt on kysymys nähdäkseni vain Israelin ja Juudan välisistä asioista. Mutta entäs me pakanat, meittii on paljon...
        Kuinkahan syntisii me ollaankaan heihin nähden noilla mittapuilla luettuna?
        Mutta meillä on onneksi armoan evankeliumi, joka sovittaa kaikki syntimme pienintä piirtoa myöten..Kiitos Herralle.

• melissa2001
        melissa2001 kirjoitti:

Tässä nyt on kysymys nähdäkseni vain Israelin ja Juudan välisistä asioista. Mutta entäs me pakanat, meittii on paljon...
        Kuinkahan syntisii me ollaankaan heihin nähden noilla mittapuilla luettuna?
        Mutta meillä on onneksi armoan evankeliumi, joka sovittaa kaikki syntimme pienintä piirtoa myöten..Kiitos Herralle.

Mutta eiköhän se ilmestyskirjan ennustama porttokin joskus selvinne, jollei ole jo joillekkin selvinnyt tai selkiintymässä.

• melissa2001 kirjoitti:

Mutta eiköhän se ilmestyskirjan ennustama porttokin joskus selvinne, jollei ole jo joillekkin selvinnyt tai selkiintymässä.

Kaikki kansat ovat syntisiä. Tässä ei ollut kysymys mistään kilpailusta, vaan porton arvoituksen ratkaisusta. Porton ratsuna toimiva ilmestyskirjan peto saattaa puolestaan edustaa pakanakansoja, joten ei mitään syytä röyhistellä rintoja tässä...

• jaina
        KTS kirjoitti:

Kaikki kansat ovat syntisiä. Tässä ei ollut kysymys mistään kilpailusta, vaan porton arvoituksen ratkaisusta. Porton ratsuna toimiva ilmestyskirjan peto saattaa puolestaan edustaa pakanakansoja, joten ei mitään syytä röyhistellä rintoja tässä...

Porttoa käytetään tässä jumalisena metaforana ja luulisi tämän kautta viimeistään avautuvan sen, että jumalisuuteen sisältyvät sekä hyvä, että paha,

vaikkakin

portolla tarkoitetaan sitä jumalisuuden kaikenläpäisevää ja kaikkea koskettavaa siunaavaa syliä, joka on syntisenkin rakasteltavissa, kuten temppeliportot käsikirjoituksen väsäämisaikoihin. Kirjoittajalla on ollut immanenssi käsitys Pyhyydestä ja hän on ilmiselvästi saanut juutalaisperinteen mukaisen kabbalistisen koulutuksen.

Lisäksi metafora on osoitus Raamatun kabbalistisesta luonteesta, mutta tampiokrisseli semmoisesta kuullutkaan. Tarkoituksena lienee tahallisesti vähätellä sitä, että Raamattu ja sen myöden krisselismi ovat juutalaista perua. Sitä se rasismi teettää.

• kyllä
        jaina kirjoitti:

Porttoa käytetään tässä jumalisena metaforana ja luulisi tämän kautta viimeistään avautuvan sen, että jumalisuuteen sisältyvät sekä hyvä, että paha,

vaikkakin

portolla tarkoitetaan sitä jumalisuuden kaikenläpäisevää ja kaikkea koskettavaa siunaavaa syliä, joka on syntisenkin rakasteltavissa, kuten temppeliportot käsikirjoituksen väsäämisaikoihin. Kirjoittajalla on ollut immanenssi käsitys Pyhyydestä ja hän on ilmiselvästi saanut juutalaisperinteen mukaisen kabbalistisen koulutuksen.

Lisäksi metafora on osoitus Raamatun kabbalistisesta luonteesta, mutta tampiokrisseli semmoisesta kuullutkaan. Tarkoituksena lienee tahallisesti vähätellä sitä, että Raamattu ja sen myöden krisselismi ovat juutalaista perua. Sitä se rasismi teettää.

kauheen fiksu ole

• uskollinen !
      • ML213

Joo, edellisestä viestistä ilmentyy mikä on portto.Jonain aikana lie heillä melkoiset "sukujuhlat".

• ML213
        ML213 kirjoitti:

Joo, edellisestä viestistä ilmentyy mikä on portto.Jonain aikana lie heillä melkoiset "sukujuhlat".

Portto ja sen tyttäret koostuu aidosta Raamatun uskosta luopuneista ja Raamatun oppia jäljittelevistä ihmisistä.Siis uskonnolliuudesta."Heillä on jumalallisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman".Uskonnolliset menot ja tavat, mutta ilman sydämenuskoa.
        Siis ei mikään nimellinen valtio tai uskonnonedustaja, vaan uskonnollisista ihmisistä koostuva kokonaisuus.Tämä yhdistyminen on jo käynnissä, joka tapahtuu "ekumenian"kautta.Puolueet yhdistavät voimansa.

• ML213 kirjoitti:

Portto ja sen tyttäret koostuu aidosta Raamatun uskosta luopuneista ja Raamatun oppia jäljittelevistä ihmisistä.Siis uskonnolliuudesta."Heillä on jumalallisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman".Uskonnolliset menot ja tavat, mutta ilman sydämenuskoa.
        Siis ei mikään nimellinen valtio tai uskonnonedustaja, vaan uskonnollisista ihmisistä koostuva kokonaisuus.Tämä yhdistyminen on jo käynnissä, joka tapahtuu "ekumenian"kautta.Puolueet yhdistavät voimansa.

...kuin sinua.

• ML213
        KTS kirjoitti:

...kuin sinua.

Ihan hyvä kun uskot Raamattuun.Pidä siitä asenteesta kiinni loppuun asti ja anna ainoastaan Jumala muuttaa mielikuviasi,- ei ihmisen.

Niin, kerroppa miten näet Raamatun valossa tämän porton ja miten se syntyy ja ilmentyy.Kuten huomasit itselläni on Raamatusta muodostunut aiemmin tuoma mielikuva portosta.

• PROFEETTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!...

Portto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      48
      1271
    2. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      158
      1077
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      61
      942
    4. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      179
      747
    5. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      27
      746
    6. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      51
      741
    7. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      8
      732
    8. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      11
      719
    9. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      346
      708
    10. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      665
    Aihe