Suomi on "tuhansien järvien maa"

A.Iivari-W.Purontakanen

ja meillekin niitä on siunautunut melko monta. Tälle vuodelle hukkumistilastot ovat karua luettavaa.
Millainen uimataito sinulla on?
Millä tavalla etenet vedessä, vai vältätkö veden varaan joutumista ja miten?

Voiko oikeaa kesää olla, jos ei pääse pulikoimaan?

20

1978

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vattusista

joka iikka ossa uijja!!!

Jussin vetämillä kroollaus-kursseilla

käyty tenavana hieta-montussa!!

• A.Iivari-W.Purontakanen

kerroit, koska en ole huomannut ilmoitusta paikallisessa lehdessä.

• MikätinQ

ja ihan riittävältä tuntuu uintitaito. Koira, perhonen ja käsipohja;riippuen pinnan ja pohjan suhteesta menee.
      Joka kesä pulikoin hellepäivinä.

tässä tapuksessa pohjasta se pienikin ponnistaa ;D. Jatka vain harjoittelua niin taito kasvaa.

• Tuo viina ja vesi huono yhistelmä, niistä hukkuneista isoin osa humalassa ja vahvassa sellaisessa. Oma uimataito kohtalainen, mutta viimeaikaisten puukkohippasten jäliltä nahka niin reikäinen, että vuotaa on täytynyt välttää veden varaan joutumista, taitais mennä vesi sisuksiin ja upota.

• siskokset...

taas vauhdissa yksinpuhelusa.
      Eikö jo kyllästytä?

jotka täällä itselleen vastaa. Veditpä tässä melkoisen vesiperän ja omaat vähän huonomman ihmistuntemuksen. Muista nyrkkisääntö : kokemus tuo varmuutta.

• jukka

ja ne on inari ja saimmaa,pikku rapakoita on melekkein joka mökin takana.

Jukan uimataito? Kalamiehenä varmaan osaat hyvinkin sukkelaa eteenpäin kauhoa.

• w-mussukka
        A.Iivari-W.Purontakanen kirjoitti:

Jukan uimataito? Kalamiehenä varmaan osaat hyvinkin sukkelaa eteenpäin kauhoa.

olisi kyllä , vaan viime kesinä suomen vedet olleet niin kylmiä , ettei tälläinen arkajalka ole monestikkaan uskaltautunut veteen,Viime kesänä vissiinkin kerran ja tänä sateisena kesänä ei ole kertaakaan.Kyllähän ne rohkeimmat uskaltautuvat vaan minä en.Mitenhän se olisi , jos vanhoilla päivillä alkaisin avantouimariksi*pohtii*
        Olisikos halukkaita kaveriksi? Onko täällä haapavedellä edes sitä mahdollisuutta?

• MikätinQ
        w-mussukka kirjoitti:

olisi kyllä , vaan viime kesinä suomen vedet olleet niin kylmiä , ettei tälläinen arkajalka ole monestikkaan uskaltautunut veteen,Viime kesänä vissiinkin kerran ja tänä sateisena kesänä ei ole kertaakaan.Kyllähän ne rohkeimmat uskaltautuvat vaan minä en.Mitenhän se olisi , jos vanhoilla päivillä alkaisin avantouimariksi*pohtii*
        Olisikos halukkaita kaveriksi? Onko täällä haapavedellä edes sitä mahdollisuutta?

mahdollisuudet siihen varsinkin, jos asut keskustan tuntumassa. Kylpysaaressa pitävät porukalla avantoa auki. Aamutuimaan töihin mennessä sieltä on jo osa tulossa pois päin, joten aamuvirkkuus tieten katsotaan eduksi.

• pittää avennon
        w-mussukka kirjoitti:

auki tuossa omassa rannassa jos oot mukava mussukka ja käyt täällä uimassa.

• juke
        w-mussukka kirjoitti:

lennin vahingossa uistiminneen päivinneen

pääsee pitkälle hyvällä kunnolla. Helteisillä kesäpäivillä tahtoisi polskutella. Uppotukki-tyyli ei vain pitkälle kanna :D

• w-mussukka

että tässävaiheessa pitäisi jo kovinkin olla siihen veteen ja sen kylmyyteen totuttautumassa? Luulen kuulleeni, että totuttautuminen pitää aloittaa näin syksyn tullessa ja vesien kymetessä.Mahtaisinkohan uskaltautua*miettii* Joskos löisi kunnon vedon niin eiköhän se motivoisi uskaltamaan,Onkohan uskaliaita kokeileemaan omaa kylmyydensietokykyä?

w-mussukka kirjoitti:

että tässävaiheessa pitäisi jo kovinkin olla siihen veteen ja sen kylmyyteen totuttautumassa? Luulen kuulleeni, että totuttautuminen pitää aloittaa näin syksyn tullessa ja vesien kymetessä.Mahtaisinkohan uskaltautua*miettii* Joskos löisi kunnon vedon niin eiköhän se motivoisi uskaltamaan,Onkohan uskaliaita kokeileemaan omaa kylmyydensietokykyä?

Itse olen sitä sietokykyä karaissut kylmällä suihkulla. Et usko, miten virkistää ja taas jaksaa lähteä kuppilaan.

• aikoinaan
        w-mussukka kirjoitti:

avantouinnin kevättalvella. Mutta parempi varmaankin jatkaa uimista niin kauan kuin veet ovat sulia ja siirtyä sitten avantoon. Parhaillaan ollut pakkasta -36, kun olen avannossa käynyt. Silloin vesi tuntuu vaan lämpimämmältä. Tietyt sairaudet estävät kuitenkin avantouinnin esim. verenpainetauti.

Uimataitoakin löytyy sen verran, että täytän ne kriteerit mitä uimataidolle asetetaan.

• w-mussukka
        aikoinaan kirjoitti:

avantouinnin kevättalvella. Mutta parempi varmaankin jatkaa uimista niin kauan kuin veet ovat sulia ja siirtyä sitten avantoon. Parhaillaan ollut pakkasta -36, kun olen avannossa käynyt. Silloin vesi tuntuu vaan lämpimämmältä. Tietyt sairaudet estävät kuitenkin avantouinnin esim. verenpainetauti.

Uimataitoakin löytyy sen verran, että täytän ne kriteerit mitä uimataidolle asetetaan.

ajatelleksi .Sairaudethan luonnollisesti vaikuttaa ja etenkin verenpaine ja sydän sairaudet ylipäänsä.
        Kylmällä suihkulla olen minäkin tottunut itseni käynnistämään:DDDD

• uisin

jos ei olisi sinilevää puuroksi asti, nyt ei tartte sitäkään taitoa.

tilanteessa onkin parempi pysyä kuivalla maalla. Älä mene vesille etes veneellä ettet "hojellu" laidan yli.

Toisaalta tulipa mieleen, että onnistuskohan se vesihiihto paremmin tuollaisessa puuroutuneessa sinilevässä. Olisi ainakin kaatuessa pehmeämpi alusta.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      87
      6042
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      328
      5240
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2668
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1865
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      104
      1682
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      112
      1546
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      121
      1430
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1393
    Aihe