Olen asunut jonkun aikaa ulkomailla ja olen jossain määrin pihalla näistä Suomen kuvioista. Tarkoituksena oli lähettää Keskieuroopasta viinit sukujuhlia varten, mutta nyt sain kuulla tästä suomalaisesta valmisteverojupakasta.
Jos lähetän viinit (vajaa 40 pulloa) vanhempieni osoitteeseen kuljetusfirman kautta, onko olemassa riski, että juomat jää tulliin tai että joudun maksamaan veroa? Paljonko vero olisi ylipäätään?
Alkoholin lähettäminen
9
6091
Vastaukset
- paljonkohan
se vero on ?
- rotissööri
vero on sen verran raju, että on halvempaa ostaa juomat alkosta. Kaikki alkoholi, joka tulee rahtina tai postitse joutuu verotusmenettelyyn. Mukanaan saa tuoda omaan käyttöön tai lahjaksi juomia.
katso tarkemmin
www.tulli.fi- toki, mutta
ei aivan hirveitä jos kyseessä on laatuviini.
Veroja tulee noin 155 snt/pullo. Alkoholi ja pakkausvero. Halpaa viiniä ei kannata lähettää, lähetyskustannukset ja verot nostavat hinnan korkeammaksi kuin hitna ALKOssa.
Laatuviinejä jos sattuu saamaan ja tuntemaan niin sitten, ei muuten.
Lahjaksi voi lähettää verotta, mutta ei 40 pulloa, määrää en tiedä, ehkä tulli vastaa kun kysyt. - merimies
toki, mutta kirjoitti:
ei aivan hirveitä jos kyseessä on laatuviini.
Veroja tulee noin 155 snt/pullo. Alkoholi ja pakkausvero. Halpaa viiniä ei kannata lähettää, lähetyskustannukset ja verot nostavat hinnan korkeammaksi kuin hitna ALKOssa.
Laatuviinejä jos sattuu saamaan ja tuntemaan niin sitten, ei muuten.
Lahjaksi voi lähettää verotta, mutta ei 40 pulloa, määrää en tiedä, ehkä tulli vastaa kun kysyt.Tuli vaan mieleen, että miten se tulli tietää, että paketissa on alkoholia? Jos tulli ei tarkasta, onko verojen maksu oman rehellisyyden varassa?
- onkin aivan
merimies kirjoitti:
Tuli vaan mieleen, että miten se tulli tietää, että paketissa on alkoholia? Jos tulli ei tarkasta, onko verojen maksu oman rehellisyyden varassa?
eri juttu. Ei se tulli sitä tiedä, ellei siinä erikseen lue - sisältää alkoholia.
Jos lähettessä lukee sisältää lasia - lahja, tai vastaavaa, ei tullilla ole syytä availla pakettia. Kannattaa ehkä lähettää esim 12 pullon erissä ja homma on sillä selvä.
Itse olen tilannut monta kertaa ulkomailta ja max erä on ollut 12 pulloa, kaikki on tullut perille aivan mainiosti. Ei ole tullista ollut haittaa, eikä pitäisikään olla. Vaikka verot maksaisi 40 pullosta kulut olisi vain noin 60 euroa. Ketä kiinnostaa moinen summa ? - vaikka itse
onkin aivan kirjoitti:
eri juttu. Ei se tulli sitä tiedä, ellei siinä erikseen lue - sisältää alkoholia.
Jos lähettessä lukee sisältää lasia - lahja, tai vastaavaa, ei tullilla ole syytä availla pakettia. Kannattaa ehkä lähettää esim 12 pullon erissä ja homma on sillä selvä.
Itse olen tilannut monta kertaa ulkomailta ja max erä on ollut 12 pulloa, kaikki on tullut perille aivan mainiosti. Ei ole tullista ollut haittaa, eikä pitäisikään olla. Vaikka verot maksaisi 40 pullosta kulut olisi vain noin 60 euroa. Ketä kiinnostaa moinen summa ?olenkin väkeviä tilannut ja tapauksessani veron osuus on ollut aika suuri osa kokonaishinnasta.
Suosittelen tosiaan tullin kanssa asioimista ja verojen hoitamista, se on helpompaa kuin luulisi ja neuvovat kyllä. Luulen nimittäin, että mitä useampi näin toimisi, sitä selkeämmin tällaiseen kauppaan muodostuisi käytäntöjä, jotka helpottavat kaikkia jatkossa. Ja hienoa olisi, jollei mitään "puolilakisääteisiä" välikäsiä (veroedustaja tai vastaava) tarvittaisi, ikäänkuin osoitettaisiin että ilmankin voidaan toimia.
Kokonaan eri kysymys on sitten se, tarvitseeko maksaa vai ei eli onko Suomella oikeutta kantaa mainittuja veroja/maksuja. Nykyisellään se on näin, ei vain meillä vaan muissakin EU-maissa sos.poliittisista syistä. Mutta siinä asiassa voinee vaikuttaa lobbaamalla tai vaaliuurnilla tai lakialoitteella tms. - että toinen vaihtoehto
vaikka itse kirjoitti:
olenkin väkeviä tilannut ja tapauksessani veron osuus on ollut aika suuri osa kokonaishinnasta.
Suosittelen tosiaan tullin kanssa asioimista ja verojen hoitamista, se on helpompaa kuin luulisi ja neuvovat kyllä. Luulen nimittäin, että mitä useampi näin toimisi, sitä selkeämmin tällaiseen kauppaan muodostuisi käytäntöjä, jotka helpottavat kaikkia jatkossa. Ja hienoa olisi, jollei mitään "puolilakisääteisiä" välikäsiä (veroedustaja tai vastaava) tarvittaisi, ikäänkuin osoitettaisiin että ilmankin voidaan toimia.
Kokonaan eri kysymys on sitten se, tarvitseeko maksaa vai ei eli onko Suomella oikeutta kantaa mainittuja veroja/maksuja. Nykyisellään se on näin, ei vain meillä vaan muissakin EU-maissa sos.poliittisista syistä. Mutta siinä asiassa voinee vaikuttaa lobbaamalla tai vaaliuurnilla tai lakialoitteella tms.on muuttaa minun laillani tänne Iberian niemimaan aurinkoon, jossa alkoholi on hyvää ja edullista :-)
...mutta internetin käyttö ei aina. - olen kanssasi
että toinen vaihtoehto kirjoitti:
on muuttaa minun laillani tänne Iberian niemimaan aurinkoon, jossa alkoholi on hyvää ja edullista :-)
...mutta internetin käyttö ei aina.eri mieltä. Hyvästä juomasta juotuu maksamaa kaikkialla aivan riittävästi, en puhu nyt mistään punaviinistä tai bacardista...
Ei veroja kannata maksaa, jos niitä ei kukaan erikseen ala karhuta.
Aivan toinen asia on sitten se, kuika paljon on riitävän paljon - alkoholia juotuna - meinaan.
Itse juon noin 12 pulloa punaviiniä, 25 pulloa olutta, pullon konjakkia ja 5 pulloa mallasviskiä vuodessa - ja se on aivan riittävästi. Rahaa kuluu tähän noin 600-700 euroa vuodessa, ei kannata muuttaa halvan alkoholin takia, niin halpaa se ei ole missään.
Kaapissa on nytkin noin 50 litraa alkoholijuomia, eli aika kauan pärjäisin nykyisilläkin juomilla. - anteeksi - toki olet oikeassa
olen kanssasi kirjoitti:
eri mieltä. Hyvästä juomasta juotuu maksamaa kaikkialla aivan riittävästi, en puhu nyt mistään punaviinistä tai bacardista...
Ei veroja kannata maksaa, jos niitä ei kukaan erikseen ala karhuta.
Aivan toinen asia on sitten se, kuika paljon on riitävän paljon - alkoholia juotuna - meinaan.
Itse juon noin 12 pulloa punaviiniä, 25 pulloa olutta, pullon konjakkia ja 5 pulloa mallasviskiä vuodessa - ja se on aivan riittävästi. Rahaa kuluu tähän noin 600-700 euroa vuodessa, ei kannata muuttaa halvan alkoholin takia, niin halpaa se ei ole missään.
Kaapissa on nytkin noin 50 litraa alkoholijuomia, eli aika kauan pärjäisin nykyisilläkin juomilla.kunnolliset juomat ovat miltei kaikkialla hintavia (eivät "kalliita" vaan hintansa väärttejä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086937- 954441
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista493885- 513538
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 1903479
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242979- 672684
- 482532
- 131924