Tietääkö kukaan, löytyykö eilen TV:stä tullutta T.J.Särkän tummasävyistä melodraamaa "Kuu on vaarallinen" mistään DVD:nä? (Elokuvan pääosissa Liana Kaarina, Esko Salminen ja Toivo Mäkelä.) Jäi eilen katsomatta ja harmittaa pirusti. Onko tätä vedetty missään DVD:lle? Olen käynyt läpi Netin suurimpia DVD-verkkokauppoja, mutta mistään en ole löytänyt.
Löytyisikö mistään sellaista ystävällistä sielua, joka olisi vetänyt k.o. leffan nauhalle tai DVD:lle ja joka voisi korvausta vastaan tehdä minulle kopion? Olen valmis korvaamaan vaivannäön kohtuuhintaan ja maksamaan tarvikkeet ja postikulut. Haluaisin todella nähdä tuon leffan. Kertokaa mielipiteitä, te jotka kenties eilen katsoitte?
Kuu on vaarallinen
11
1625
Vastaukset
- NeitiQuu
Kieltämättä aika poikkeava tuon ajanjakson leffa ja yllättävän rohkea. Naisnäkökulmasta sanottuna (olen hetero) Liana-Kaarina on niin kaunis että hänen surkeat näyttelijälahjansa voi antaa anteeksi hänen ulkoisten avujensa tähden. Enpä muista suomalaisen elokuvan historiassa ketään yhtä kv-luokan kaunotarta kuin tuo neitokainen. Muistaakseni olen nähnyt pari muutakin leffaa jossa samainen tyttö näyttelee mutten muista elokuvien nimiä. Vedin sen DVD:lle koska eräs ystäväni pyysi minulta siitä kopion koska ei sattunut olemaan itse telkkarin ääressä ja voinhan tuosta toisenkin kopion vetää jos saan yhteystietosi tai palailet palstalle...
- Nimetön
Hei! Kiitos sulle hirveästi, jos tosiaan onnistuisi tuo DVD:n tekeminen ja lähettäminen mulle, korvaan kohtuuhintaan vaivasi! Laita mulle sähköpostia osoitteeseen: [email protected] Sovitaan sitten yksityiskohdista!
Ihan samaa mieltä muuten olen kuin sinäkin olet, Liana Kaarinahan on surkea näyttelijä, mutta tottavie niin upea, että se korvaa puuttuvat näyttelijänlahjat! Ulkoisesti todella aivan kansainvälisen luokan kaunotar! Olen joskus lapsena nähnyt minäkin pari leffaa, joissa hän näyttelee, mutta en todellakaan muista enää nimiä ja hänellä oli niissä molemmissa aika pieni rooli. Tuo elokuvahan on kai aika tummasävyinen kolmiodraama ja tosiaan rohkea (aikakauden huomioon ottaen) ja siksi poikkeuksellinen. Yhdessä elokuvamelodraamaa käsittelevässä kotimaisessa teoksessa sille oli uhrattu peräti kolme sivua...
Mutta tosiaan, pistä mulle meiliä osoitteeseen [email protected] niin sovitaan yksityiskohdista... Kiitos oikein paljon vielä kerran! ;) - silikka
Mielestäni Liana Kaarinalla on magneettinen kyky vangita katsojansa ja hän vetää hempukkaroolin niin kuin laskelmoiva ja selviymistaitoinen, muttei mikään älykkö nainen. Nuorempana en voinut sietää Toivo Mäkelää, kun hän oli niin todentuntuisesti äklö tuossa roolissa, vanhemmiten on saanut huomata, että sehän vaan on vain todella hyvää näyttelijäntyötä. Villen (Esko Salmisen) isää näytellyt Roine tekee myös mainion roolin.
Viiden tähden filmi, ei ole aika rapistanut.
- Mr.Wolfen
Tuo filmi oli levityksessä ympäri Eurooppaa 60-luvulla ja löytyy kokoelma DVDllä johon on kerätty muutamia muita tuon ajan erikoisuuksia mutta ei ole saatavana Suomesta. Amazonissa näkyi olevan tuota kokoelmaa myynnissä ja hinta sen mukainen, taisi olla jotain 30 jörön paikkeilla.
- Nimetön
Kiitos sullekin - ihan vain sellainen kysymys, että millä nimellä löysit Amazonista tuon DVD-kokoelman? Varmaankin pitäisi hakea leffan englanninkielisellä nimellä? Onkohan sitä saatavana muuten kuin jenkkiamazonista R1-alueen formaattina, se kun ei mulla omassa soittimessani näy? Toivottavasti saan DVD:n tältä toiselta ystävälliseltä postittelijalta, mutta tuo kokoelma voisi ajan kanssa kiinnostaa muutenkin, vaikka hinta onkin aika kamala... ;)
- NeitiQuu
Tarkistinpas. Tuosta mainitusta leffasta löytyy saksankielisellä nimikkeellä Versuchung am see muutaman minuutin mittainen pätkä ei siis koko elokuvaa tuolta kokoelmalta.
- Nimetön
NeitiQuu kirjoitti:
Tarkistinpas. Tuosta mainitusta leffasta löytyy saksankielisellä nimikkeellä Versuchung am see muutaman minuutin mittainen pätkä ei siis koko elokuvaa tuolta kokoelmalta.
Hei taas, ja kiitos tiedosta! Eipä tule turhan takia tuota kokoelmaa sitten tilattua... Laitoin sulle muuten sähköpostia eilen illalla, joten tarkistele jossain vaiheessa! ;) Toivottavasti tuli perille! ;)
- asdadadadd
tylsä ja mielenkiinnoton lukuunottamatta Liana Kaarinan tissejä...
- Mijes
Kattelin leffaa jo muistaakseni toistamiseen, kun tuli näköjään tänäkin vuonna ja tänään töllöstä.
Olen joutunut kolmiodraamaan persoonallisuushäiriöisen naisen huijaamana. Ja kun itse selvisin pois kuviosta, näin miten homma jatkuu taas uudella kentällisellä. Nainen oli kuin nuori Liana Kaarina roolissaan, erittäin houkutteleva ja näennäisesti muka viaton ja ehkä arkakin. Todellisuudessa kuitenkin sairas ja kylmä vamppi, joka vähät välittää "uhreistaan". Ja jokaiselle kuviossa pyörivälle miehelle hän osasi muokata eri totuuden. Ja kuten tosielämässäkin, niin myös tässä elokuvassa tällaiseen sekaantuneet joutuvat vain suuriin ongelmiin. Elokuvassa yksi jopa lopulta kuolee, toinen joutuu vankilaan.
Elokuvassa on ihmeen paljon kohtia, mitkä ovat kuin yksi yhteen näkemäni ja kokemani naisen, hänen vaikutuksensa ja ympäristönsä suhteen. Herää kysymys, onko ko. elokuvan tekijävoimat olleet noin hyvin tietoisia jo tuohon aikaan psykopaattisen ja persoonallisuushäiriöisen naistyypin miehiä nielevästä käytöksestä ja vaikutuksesta..? Luulisin nimittäin, että tuollaiset häiriödiagnoosit on tulleet vasta myöhemmin. Tarinan käyminen todelliseen elämään on hyvin loogista. Sairaaseen ihmiseen sekaantuneet joutuvat tapauskohtaisesti kärsimään seuraukset, ja ongelman aiheuttaja vain siirtyy seuraaviin juttuihin.
Kaiken kaikkiaan ilmestyessään ajastaan poikkeava filmi rohkean aiheen esille tuomisensa kanssa. Ihan vaikuttava ikäisekseen. - Liana Kaarina
Mijes kirjoitti:
Kattelin leffaa jo muistaakseni toistamiseen, kun tuli näköjään tänäkin vuonna ja tänään töllöstä.
Olen joutunut kolmiodraamaan persoonallisuushäiriöisen naisen huijaamana. Ja kun itse selvisin pois kuviosta, näin miten homma jatkuu taas uudella kentällisellä. Nainen oli kuin nuori Liana Kaarina roolissaan, erittäin houkutteleva ja näennäisesti muka viaton ja ehkä arkakin. Todellisuudessa kuitenkin sairas ja kylmä vamppi, joka vähät välittää "uhreistaan". Ja jokaiselle kuviossa pyörivälle miehelle hän osasi muokata eri totuuden. Ja kuten tosielämässäkin, niin myös tässä elokuvassa tällaiseen sekaantuneet joutuvat vain suuriin ongelmiin. Elokuvassa yksi jopa lopulta kuolee, toinen joutuu vankilaan.
Elokuvassa on ihmeen paljon kohtia, mitkä ovat kuin yksi yhteen näkemäni ja kokemani naisen, hänen vaikutuksensa ja ympäristönsä suhteen. Herää kysymys, onko ko. elokuvan tekijävoimat olleet noin hyvin tietoisia jo tuohon aikaan psykopaattisen ja persoonallisuushäiriöisen naistyypin miehiä nielevästä käytöksestä ja vaikutuksesta..? Luulisin nimittäin, että tuollaiset häiriödiagnoosit on tulleet vasta myöhemmin. Tarinan käyminen todelliseen elämään on hyvin loogista. Sairaaseen ihmiseen sekaantuneet joutuvat tapauskohtaisesti kärsimään seuraukset, ja ongelman aiheuttaja vain siirtyy seuraaviin juttuihin.
Kaiken kaikkiaan ilmestyessään ajastaan poikkeava filmi rohkean aiheen esille tuomisensa kanssa. Ihan vaikuttava ikäisekseen.Toivottavasti tämäkin näytettäisiin uusintana tv:ssä.
Liana Kaarina on roolissaan henkeäsalpaavan kaunis. - laatu tv:tä?juu
Liana Kaarina kirjoitti:
Toivottavasti tämäkin näytettäisiin uusintana tv:ssä.
Liana Kaarina on roolissaan henkeäsalpaavan kaunis.Mieluummin tään leffan katsoisi kuin jonku "Rockyn" uusintoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006434
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303843törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283230Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701746- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46999Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11900- 42879