Miksei kirppikset menesty Hyvinkäällä

Muualla myyvä

Sanokaapa, miksi Hyvinkäällä ei kirpputorit menesty. Niistä tulee ennemmin tai myöhemmin törkypesiä tai ne on sitä jo alunalkaenkin.

Esimerkiksi Riihimäellä, Järvenpäässä ja Keravalla tilanne on toinen Helsingistä puhumattakaan.

44

2985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirppistä

      Johtuu siitä, että ei ole kunnon toimitiloja keskustassa.

      • parantaa

        Kirpputoritilanteenkin.


      • mie......
        parantaa kirjoitti:

        Kirpputoritilanteenkin.

        Miksi kirppikset pitävät sellaista törkeän kallista hintaa nykyään pöydistä?
        Se kyllä karkoittaa ne myyjät, jotka vaan myisivät hyvää tavaraa sen takia että saa ne nurkistaan pois, alhaisella hinnalla. Nyt täytyy oikein tehdä laskelmia että jäisi jotain ITSELLEKIN sen pöytävuokran kattamisen jälkeen! Ja tämä sitten johtaa siihen että vanhojen tavaroiden hinnat täytyy laittaa hieman korkeammiksi että tulisi edes parikymppiä voittoa. Tosin se on tällöin aika sama jos lahjoittaisit suurimman osan tavaroistasi kirppikselle, jos itse saat loppupeleissä käteen vähemmän mitä pöytävuokra maksaa.. Mielestäni sopiva pöydän vuokra olisi korkeintaan 25e/viikko, ja 20 sellainen hyvä hinta. Itse olen myynyt euron tai parin tuotteita, (jopa 0,10 euron), jotka ovat hyväkuntoisia ja haluan vaan päästä tavarasta eroon. Niitä saa kyllä myydä aika paljon ennenkuin edes se riistohinta, 35 euroa, tulee täyteen, ennenkuin pääsee edes "nollille". Jotain muutosta tarvittaisiin kyllä tähän kirppisten pitäjien ahneuteen.


      • Anonyymi
        mie...... kirjoitti:

        Miksi kirppikset pitävät sellaista törkeän kallista hintaa nykyään pöydistä?
        Se kyllä karkoittaa ne myyjät, jotka vaan myisivät hyvää tavaraa sen takia että saa ne nurkistaan pois, alhaisella hinnalla. Nyt täytyy oikein tehdä laskelmia että jäisi jotain ITSELLEKIN sen pöytävuokran kattamisen jälkeen! Ja tämä sitten johtaa siihen että vanhojen tavaroiden hinnat täytyy laittaa hieman korkeammiksi että tulisi edes parikymppiä voittoa. Tosin se on tällöin aika sama jos lahjoittaisit suurimman osan tavaroistasi kirppikselle, jos itse saat loppupeleissä käteen vähemmän mitä pöytävuokra maksaa.. Mielestäni sopiva pöydän vuokra olisi korkeintaan 25e/viikko, ja 20 sellainen hyvä hinta. Itse olen myynyt euron tai parin tuotteita, (jopa 0,10 euron), jotka ovat hyväkuntoisia ja haluan vaan päästä tavarasta eroon. Niitä saa kyllä myydä aika paljon ennenkuin edes se riistohinta, 35 euroa, tulee täyteen, ennenkuin pääsee edes "nollille". Jotain muutosta tarvittaisiin kyllä tähän kirppisten pitäjien ahneuteen.

        a) ovat ahneita
        b) eivät tiedä mitään
        c) eivät ole vaivautuneet tekemään lts:ää ennen firman pystyynpanoa
        d) korona sulki ovet (silti olisi voinut diilata pöydän vuokranneiden kanssa asiat kuntoon. Toisilla oli halu, toiset viis veisas


    • Kokonaan......

      Tuon kirppiksen alkuperänen ideakin jo. Porukka raahaa tarjoustalokrääsää pöydän täyteen, nostalgia kortit kummittelee lähes joka torilla, kirjat myy divari jo melkeen halvemmalla. Monitorikin tuntuu hoitavan pöytävajausta myymällä perävalotakuulla vhs-kasetteja(voihan se tietysti olla että joku vuokraa läjän pöytiä ja seisottaa filmejään kalliilla pöydillä myyden leffoja 2e/kpl). no harvemmin löytyy ees mitään yksin notkuvista numeropöydistä. HYVÄKIN RATKAISU ON ---> "MYYJÄ PÖYDÄNTAKANA KIRPPIKSET" :)

    • SatamaJätkänPoika

      Viitsi maksaa siitä romusta kaameta hintaa, jota niistä pyydetään. Monella kirpputorilla on pelkkää p***aa, ei kukaan halua maksaa siitä p*****a.

    • astro girl

      kuullu et riksussa olis hyviä kirppiksiä mutta missä siellä?olis kiva mennä kiertelee ku täällä hyvinkäällä tosiaan nii huonot kirppikset...

      • Muualla myyvä

        Olen todellakin myynyt muualla ja paraikaa minulla on pöytä Tienhaaran kirppiksellä Riihimäellä - en nyt viitsi mainostaa mikä.

        Mutta pointtini on se, että olen siellä päässyt viikossa eroon isosta määrästä vanhoja vaatteita ja voittoa viikosta tulee noin 200 euroa. Mitään roinaa en sinne vie, vaan heitän roskiin.

        Kyllä tavara menee kaupaksi, kun sitä ei hinnoittele pilviin. Ideahan on saada tavara kiertämään eli jollakulla voi vielä olla käyttöä sille, mitä ei itse tarvitse. Ei niin, että joku toinen vie puolestasi roinan roskikseen ja vielä maksaa siitä.

        En usko, että ne kaikki rompekauppiaat maksaa niistä myyntipaikoista, joita pitävät vuodesta toiseen.


    • ..............................

      Voisikohan tilanne olla se, että kirppikset joutuvat itse maksamaan tiloistaan korkeata vuokraa Hyvinkäällä ja siirtävät kulut pöytävuokriin, jotka taas karkoittavat muut paitsi ammattimaiset roskienmyyjät. Toinen vaihtoehto voisi olla se, että hyvinkääläisillä ei ole mitään käyttökelpoista myytävää, kun uutta tavaraa ostetaan vasta kun vanhat on totaalisen loppuun käytettyjä, eli mitään myytävää ei jää.

      Valvillan pihalla on kuulemma lähiviikkona kirppis, jossa ihmiset voivat myydä tarpeettomat tavaransa itse pöydän takana seisoen. Käykää siellä tutustumassa, toimiiko homma paremmin ja onko tavara siellä laadukkaampaa.

      • Muualla myyvä

        Niin, muistaakseni tuo 1.9. on se päivä. Olin viime vuonna asiakkaana siellä enkä ostanut juuri mitään.

        Tavara hieman parempaa kuin rompekirppiksillä mutta esimerkiksi käyttökelpoisten vaatteiden hinnat pilvissä. Kun myyjä pyytää jotain 20 euroa melkolailla käytetystä vaatteesta, en viitsi edes lähteä tinkimään siitä.

        Suosittelen Hietsua - eilen viimeksi tein sieltä mahtavia löytöjä!


      • hyvä tietää

        Aikamoisesta määrästä tavaraa pitäisi päästä eroon, mutta mieluiten myisin itse pöydän takana seisten. Valvillalle siis!

        Mitä muuten olette mieltä Kodin Onni ja Aarteesta? Siellä ainakin viimeksi käydessäni oli vielä ihan tasokasta tavaraa myytävänä, joko siitäkin on tullut Jessin kaltainen kaatis siis?


      • elinannina

        Suosittelen TRENDIKIRPPIS SIltakatu 17, tosi UPEA paikka!!!


    • Huviksenne

      Näitä sivuja Riihimäen kohdalta. Sama valitus kirpputoreista kuin täälläkin.

      • Muualla myyvä

        Ilmeisesti et. Kyllä Riihimäellä on tilanne hieman toinen - ja monissa muissakin kunnissa.


      • luin
        Muualla myyvä kirjoitti:

        Ilmeisesti et. Kyllä Riihimäellä on tilanne hieman toinen - ja monissa muissakin kunnissa.

        Sinun viestisi oli ainoa täysin positiivinen.


    • lukija..

      Hyvinkäällä on niin varakasta väkeä, ettei vanha krääsä innosta, kun ei ole pakko.

      • Muualla myyvä

        Kirpputoreilla myymisellä ja niiltä ostamisella ei välttämättä ole mitään tekemistä ihmisen varallisuuden kanssa. kirppikset voivat myös olla harrastus.

        Itse olen keskipalkkainen ja harrastanut kirppiksiä parikymmentä vuotta, ostanut ja myynyt. Käyn kirppiksillä myös muualla Suomessa ja ulkomailla. Kirppiksillä on kiva kierrellä, ne ovat niin yllätykslelisiä paikkoja - siis parhaimmillaan, kun eivät ole täynnä rompetta. Enkä ymmärrä, miksi tavara ei voisi olla käytetty, miksi kaiken pitäisi olla uutta. Toisaalta taas ei kukaan varmaan rahanpuutteeseen myy, ei kirppikset mitään kultakaivoksia ole. Kun laskee päälle bensakulut, niin hyvä kun omilleen pääsee.


      • harvoin kirppiksillä
        Muualla myyvä kirjoitti:

        Kirpputoreilla myymisellä ja niiltä ostamisella ei välttämättä ole mitään tekemistä ihmisen varallisuuden kanssa. kirppikset voivat myös olla harrastus.

        Itse olen keskipalkkainen ja harrastanut kirppiksiä parikymmentä vuotta, ostanut ja myynyt. Käyn kirppiksillä myös muualla Suomessa ja ulkomailla. Kirppiksillä on kiva kierrellä, ne ovat niin yllätykslelisiä paikkoja - siis parhaimmillaan, kun eivät ole täynnä rompetta. Enkä ymmärrä, miksi tavara ei voisi olla käytetty, miksi kaiken pitäisi olla uutta. Toisaalta taas ei kukaan varmaan rahanpuutteeseen myy, ei kirppikset mitään kultakaivoksia ole. Kun laskee päälle bensakulut, niin hyvä kun omilleen pääsee.

        Kuinka ihmiset voivat myydä avattuja kosmetiikkatuotteita kirppiksillä? Ja ostaako niitä todelakin joku....voiteet, hajuvedet...mistä sitä tietää miten vanhoja ne on ja mitä bakteeripesiä esim. voiteet on...ei tajua?


    • hyvää kirpparitavaraa

      Hyvinkääläiset vie Riksuun ja muualle myyntiin. Jos sulla kerran on hyvää ja halpaa, niin miksi et myynyt Hyvinkällä? Ei se kirparin omistaja niitä tavaroita sinne sun pöytääs laita. Vai eikö roskasi mene Hyvinkäällä kaupaksi? Vieläkin etsin pitkää talvitakkia kirpparilta Hyvinkäällä.

      • Muualla myyvä

        Olen aiemmin myynyt useamman kerran Hyvinkäällä ja myyntitulos on ollut vaatimaton. Minulla on se käsitys, että Hyvinkään kirppareilla ei käy kukaan muualta kuin Hyvinkäältä, kun ne on niin huonoja ja ne huononee edelleen, kun ihmiset myyvät tavarat muualla, kun Hyvinkäällä kauppa käy nihkeästi.

        Minulla muuten ei ole roskatavaraa, koska vien sen roskikseen enkä myyntiin, minkä tein selväksi jo aiemmassa viestissäni.

        Esimerkiksi Tienhaarassa on aina porukkaa pilvin pimein, samoin esemerkiksi Keravan Femmatorilla Helsingin Hietsusta ja Valtterista puhumattakaan. Myyn niillä jatkossakin.


      • kirpparin täti
        Muualla myyvä kirjoitti:

        Olen aiemmin myynyt useamman kerran Hyvinkäällä ja myyntitulos on ollut vaatimaton. Minulla on se käsitys, että Hyvinkään kirppareilla ei käy kukaan muualta kuin Hyvinkäältä, kun ne on niin huonoja ja ne huononee edelleen, kun ihmiset myyvät tavarat muualla, kun Hyvinkäällä kauppa käy nihkeästi.

        Minulla muuten ei ole roskatavaraa, koska vien sen roskikseen enkä myyntiin, minkä tein selväksi jo aiemmassa viestissäni.

        Esimerkiksi Tienhaarassa on aina porukkaa pilvin pimein, samoin esemerkiksi Keravan Femmatorilla Helsingin Hietsusta ja Valtterista puhumattakaan. Myyn niillä jatkossakin.

        siirtyä sanoista tekoihin...
        Miksi ihmeessä sitten käyt hyvinkään kirppareilla?jos et sieltä mitään löydä ja hinnatkin on pilvissä..Tosin itse voin sanoa etten riksun kirppareilla ole käynnyt sen jälkeen kun torikadun kirppis loppu.Niillä muilla sitä p****a vasta onkin.
        Tosin hinnoittelu taitaa olla jokaisen myyjän oma valinta laittaako siihen viis senttiä vai viis euroa..hullu ei ole joka pyytää,vaan se joka maksaa!
        Hintojen nousun pöytävuokrissa uskon selittyvän kallistuvalla yhteiskunnalla...eli kun muut kulut nousee niin kaipa senkin on noustava.Rahasta tuskin kukaan tota tekee. Ja kyllä muuten hyvinkään kirppareilla käy muualtakin porukkaa.

        Ihan sama juttu on se että kuka mistäkin tykkää, niin tänään just kaveri sai monitorilta viikon tilityksen 480 ja rapiat et sillä oli sitä p****a myynnissä... Et silleen...


      • Muualla myyvä
        kirpparin täti kirjoitti:

        siirtyä sanoista tekoihin...
        Miksi ihmeessä sitten käyt hyvinkään kirppareilla?jos et sieltä mitään löydä ja hinnatkin on pilvissä..Tosin itse voin sanoa etten riksun kirppareilla ole käynnyt sen jälkeen kun torikadun kirppis loppu.Niillä muilla sitä p****a vasta onkin.
        Tosin hinnoittelu taitaa olla jokaisen myyjän oma valinta laittaako siihen viis senttiä vai viis euroa..hullu ei ole joka pyytää,vaan se joka maksaa!
        Hintojen nousun pöytävuokrissa uskon selittyvän kallistuvalla yhteiskunnalla...eli kun muut kulut nousee niin kaipa senkin on noustava.Rahasta tuskin kukaan tota tekee. Ja kyllä muuten hyvinkään kirppareilla käy muualtakin porukkaa.

        Ihan sama juttu on se että kuka mistäkin tykkää, niin tänään just kaveri sai monitorilta viikon tilityksen 480 ja rapiat et sillä oli sitä p****a myynnissä... Et silleen...

        Tykkään kirppiksistä ja soisin kirppiskulttuurin elpyvän niin Hyvinkäällä kuin muuallakin ja ennen kaikkea toivoisin rompemyyjien häipyvän niistä huis helkuttiin. Siksi tein keskustelunaloituksen.

        Totta mooses käyn silloin tällöin Hyvinkään kirppiksillä ostomielessä, eilen viimeksi kävin Monitorilla ja löysin kaksi kirjaa sieltä. Monitorilla vain on puolet tyhjää eikä sekään mitään, mutta kuin täytetyissä pöydissä on hirveästi uutta vinkuintialaista rompetta. Muutama pöytä erottui edukseen.

        Minusta hyvät kirppikset tyyliin Hietsu ovat kivoja paikkoja viettää vapaa-aikaa ja soisin, että kirppikset pidettäisiin siinä kunnossa, että ne jaksaisivat kiinnostaa ostajia, mutta ennen kaikkea myyjiä, joilla on tuoda kunnollista tavaraa myyntiin.

        Kierrätys kunniaan!


      • sanonko mistä
        Muualla myyvä kirjoitti:

        Tykkään kirppiksistä ja soisin kirppiskulttuurin elpyvän niin Hyvinkäällä kuin muuallakin ja ennen kaikkea toivoisin rompemyyjien häipyvän niistä huis helkuttiin. Siksi tein keskustelunaloituksen.

        Totta mooses käyn silloin tällöin Hyvinkään kirppiksillä ostomielessä, eilen viimeksi kävin Monitorilla ja löysin kaksi kirjaa sieltä. Monitorilla vain on puolet tyhjää eikä sekään mitään, mutta kuin täytetyissä pöydissä on hirveästi uutta vinkuintialaista rompetta. Muutama pöytä erottui edukseen.

        Minusta hyvät kirppikset tyyliin Hietsu ovat kivoja paikkoja viettää vapaa-aikaa ja soisin, että kirppikset pidettäisiin siinä kunnossa, että ne jaksaisivat kiinnostaa ostajia, mutta ennen kaikkea myyjiä, joilla on tuoda kunnollista tavaraa myyntiin.

        Kierrätys kunniaan!

        Ainakin Kodin onni ja aarre on sanonko mistä.


      • se toiminta
        Muualla myyvä kirjoitti:

        Tykkään kirppiksistä ja soisin kirppiskulttuurin elpyvän niin Hyvinkäällä kuin muuallakin ja ennen kaikkea toivoisin rompemyyjien häipyvän niistä huis helkuttiin. Siksi tein keskustelunaloituksen.

        Totta mooses käyn silloin tällöin Hyvinkään kirppiksillä ostomielessä, eilen viimeksi kävin Monitorilla ja löysin kaksi kirjaa sieltä. Monitorilla vain on puolet tyhjää eikä sekään mitään, mutta kuin täytetyissä pöydissä on hirveästi uutta vinkuintialaista rompetta. Muutama pöytä erottui edukseen.

        Minusta hyvät kirppikset tyyliin Hietsu ovat kivoja paikkoja viettää vapaa-aikaa ja soisin, että kirppikset pidettäisiin siinä kunnossa, että ne jaksaisivat kiinnostaa ostajia, mutta ennen kaikkea myyjiä, joilla on tuoda kunnollista tavaraa myyntiin.

        Kierrätys kunniaan!

        Hyvinkäällä kun vaan sinäkin myyt Hyvinkäällä! Mitä sä enää rutiset mitään kun et kerran myy paikkakunnalla missä haluaisit kirppareilla olevan just niiku SUN pöydässä. Tänne vaan ja näytä esimerkkiä. Sanoista tekoihin. Kyllä ne muutkin huomaavat, että kamaa voi kierrättää siististikkin kun näkevät SUN pöytäs. Muista sitten ilmoittaa ja keskustella SUN pöydästäs täällä.
        Mutta välttämättä en osta SUN pöydästäs mitään jos en niistä tykkää tai ei ole sopivaa, vaikka ne olis kuin ihanasti ja siististi siinä SUN pöydälläs. yks Hyvinkäällä myyvä kirppariharrastaja


      • Myyn muualla
        se toiminta kirjoitti:

        Hyvinkäällä kun vaan sinäkin myyt Hyvinkäällä! Mitä sä enää rutiset mitään kun et kerran myy paikkakunnalla missä haluaisit kirppareilla olevan just niiku SUN pöydässä. Tänne vaan ja näytä esimerkkiä. Sanoista tekoihin. Kyllä ne muutkin huomaavat, että kamaa voi kierrättää siististikkin kun näkevät SUN pöytäs. Muista sitten ilmoittaa ja keskustella SUN pöydästäs täällä.
        Mutta välttämättä en osta SUN pöydästäs mitään jos en niistä tykkää tai ei ole sopivaa, vaikka ne olis kuin ihanasti ja siististi siinä SUN pöydälläs. yks Hyvinkäällä myyvä kirppariharrastaja

        En tiemmä ole mainostanut pöytäni numeroa missään tässä ketjussa, vaikka omia kokemuksiani käytinkin esimerkkinä. Kuten kerroin, niin kirppikset kiinnostavat minua yleisesti, sijaitsevatpa ne sitten missä tahansa.

        Surullista sinulle, että keskustelun sävysi on noin negatiivinen ja henkilöön menevä. Tyypillistä naisten pikkumaisuutta, mutta onneksi kaikki emme ole kaltaisiasi.

        Toivon parempia aikoja ja sinulle. Kyllä se aurinko vielä paistaa sinullekin!


      • sanonko mistä
        se toiminta kirjoitti:

        Hyvinkäällä kun vaan sinäkin myyt Hyvinkäällä! Mitä sä enää rutiset mitään kun et kerran myy paikkakunnalla missä haluaisit kirppareilla olevan just niiku SUN pöydässä. Tänne vaan ja näytä esimerkkiä. Sanoista tekoihin. Kyllä ne muutkin huomaavat, että kamaa voi kierrättää siististikkin kun näkevät SUN pöytäs. Muista sitten ilmoittaa ja keskustella SUN pöydästäs täällä.
        Mutta välttämättä en osta SUN pöydästäs mitään jos en niistä tykkää tai ei ole sopivaa, vaikka ne olis kuin ihanasti ja siististi siinä SUN pöydälläs. yks Hyvinkäällä myyvä kirppariharrastaja

        Kysyn vain uteliaisuudesta: mikä sinulla on keskimääräinen viikon tuotto Hyvinkäällä?

        Hyvä jos siellä 100 euroon pääsee netto.
        Muualla on parempi.

        Mistä muuten SUN aggressio?


      • sanonko mistä
        sanonko mistä kirjoitti:

        Kysyn vain uteliaisuudesta: mikä sinulla on keskimääräinen viikon tuotto Hyvinkäällä?

        Hyvä jos siellä 100 euroon pääsee netto.
        Muualla on parempi.

        Mistä muuten SUN aggressio?

        Olisin ollut utelias tietämään, mitä tuo Hyvinkäätä hyvänä myyntipaikkana pitänyt sai viikolta tuottoa. Ei kaiketi mitään merkittävää, kun ei iljennyt julkistaa.

        Entä te muut? Kuten kerroin, en ole päässyt siellä aina edes 100 euroon, jotain on vialla, kun muualla viikko tuottaa kaksinkertaisesti samantyyppisellä tavaralla.


      • Alan Mies
        sanonko mistä kirjoitti:

        Olisin ollut utelias tietämään, mitä tuo Hyvinkäätä hyvänä myyntipaikkana pitänyt sai viikolta tuottoa. Ei kaiketi mitään merkittävää, kun ei iljennyt julkistaa.

        Entä te muut? Kuten kerroin, en ole päässyt siellä aina edes 100 euroon, jotain on vialla, kun muualla viikko tuottaa kaksinkertaisesti samantyyppisellä tavaralla.

        Voiton tavoittelu on ihan väärä lähtökohta kirppispöydän pitämiseen, alkuperäinen ideahan on ensisijaisesti pistää tarpeettomat roinat kiertoon.

        Toki saat minun puolestani pitää pöytäsi muualla, jos paremman tuoton saat. En käy kirppiksillä enää juuri muutenkaan, kun eurojen myötä ovat useimmat hinnat karanneet käsistä.


      • sanonko mistä
        Alan Mies kirjoitti:

        Voiton tavoittelu on ihan väärä lähtökohta kirppispöydän pitämiseen, alkuperäinen ideahan on ensisijaisesti pistää tarpeettomat roinat kiertoon.

        Toki saat minun puolestani pitää pöytäsi muualla, jos paremman tuoton saat. En käy kirppiksillä enää juuri muutenkaan, kun eurojen myötä ovat useimmat hinnat karanneet käsistä.

        Jos näen sen vaivan, että pesen ja silitän vanhat vaatteeni ja roudaan ne kirppikselle, niin tottakai vien ne paikkaan, jossa niistä on suurin todennäköisyys päästä eroon!

        Minulla on nimenomaan tavoite saada tavarat kiertoon ja hinnoitella ne niin, että ne myös menevät. Ja mitä enempi asiakkaita, sitä paremmin käy kauppa. Sitä suurempi summa käytetystä tavarasta myös jää käteen.

        Voittoahan kirppis ei koskaan tuota kun laskee mitä tavara on alunperin maksanut.


      • Myyn muualla
        sanonko mistä kirjoitti:

        Jos näen sen vaivan, että pesen ja silitän vanhat vaatteeni ja roudaan ne kirppikselle, niin tottakai vien ne paikkaan, jossa niistä on suurin todennäköisyys päästä eroon!

        Minulla on nimenomaan tavoite saada tavarat kiertoon ja hinnoitella ne niin, että ne myös menevät. Ja mitä enempi asiakkaita, sitä paremmin käy kauppa. Sitä suurempi summa käytetystä tavarasta myös jää käteen.

        Voittoahan kirppis ei koskaan tuota kun laskee mitä tavara on alunperin maksanut.

        Nimenomaan kiertämään tavara on tarkoitettu kirppiksillä, ei seisomaan paikallaan. Kun myyntitapahtumia on paljon, niin yksittäisen tavaran hintaa ei tarvi laittaa pilviin. Kirppikseltä saa hyvän tuoton, kun on viikossa sanotaan vaikka 300 myyntitapahtumaa, vaikka yksittäisen ostoksen hinta olisi keskimäärin euron.

        Minusta on kiva, että tavara kiertää, kun olen nähnyt vaivan tuoda sen myyntiin. En viitsisi roudata isoa osaa takaisin.


    • Huh. Huh. Huh.

      Eikö riitä vastaukseksi?

      Luulen, että Hyvinkään kirppiksillä on mitä on, kun sinne käy kaikki riihimäkeläiset raahaamassa vanhat lumppunsa myyntiin, lumput joita ne ei kehtaa myydä omassa kotikaupungissaan.

      • Lumputar

        Jos voi myydä muuallakin lumppujaan.

        Minulla on ollut pöytä Kodin Onni -kirppiksellä Hyvinkäällä ja hyvin käy kauppa, kun kaikki muukin on huonoa tavaraa. Ai niin mut olenkin Lopelta eikä se vielä ole osa Riihimäkeä.


    • Jessiä karttava

      JESSIn kirpputori on ainakin tosi syvältä. Siellä ei asiakasta arvosteta, koska lukuisista pyynnöistä huolimatta sinne ei sovituskoppia saada. Siksi kartan koko kirppistä, miten ostat vaatteen sovittamatta?? Kodin Onnia ja Aarre on ihan hyvä kirpputori. Senttitori on lumpputori, tosin löysin sieltä tosi hyvän talvitakin 2 €.lla eli myyjistähän kaikki on kiinni, Senttitorillakin.

      • Toivottavssti kuolee

        Siellähän ei ole kuin uutta muovilelua ja sensemmoista. Kirppistavara, se perinteinen on vähemmistönä.


    • arska

      oli "kirppis" hyvinkäällä sahanmäessä. kieltämättä oli niin vauhdikkaita asiakkaita että
      oli laitettava lappu luukuulle. kiitos kaikille.
      hyvä homma , suosittelen kaikille purnaajille

    • Piippuleima

      Tilanne sama kuin 10 vuotta sitten. Hyvinkäällä ei ole antiikin ja keräilytavaroiden kulttuuria kuten esim. Riihimäessä, jossa jo aikoinaan Torikadun kirppis houkutti laajaltakin alueelta keräilijöitä. Nyt siellä Kimarakirppis ja Juppalassa oleva kirppis jatkavat perinteitä. Hyvinkäälle tälläista perinnettä ei ole muodostunut, pelkkää "rättien" kierrätystä joka ei ulkopaikkakuntalaisia houkuttele. Näin se vaan on.

      • KierränKirppareilla

        Olen täysin samaa mieltä keräilyn harrastajana. Rättikasapöydät kierrän kaukaa.
        Willan kirppiksellä näyttää olevan ikuisia pöytiä, joissa samat, usein rikkinäiset tavarat majailevat kuukaudesta ja vuodesta toiseen.
        Romukasat lojuvat pitkin poikin lattioitakin.
        Kirjojen myyjille olisi toivomus: älkää liimatko niitä hintatarroja kirjojen kansiin. Ne eivät lähde irti millään, enkä todellakaan halua kokoelmaani tarrallisia opuksia.


      • tiedäthän
        KierränKirppareilla kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä keräilyn harrastajana. Rättikasapöydät kierrän kaukaa.
        Willan kirppiksellä näyttää olevan ikuisia pöytiä, joissa samat, usein rikkinäiset tavarat majailevat kuukaudesta ja vuodesta toiseen.
        Romukasat lojuvat pitkin poikin lattioitakin.
        Kirjojen myyjille olisi toivomus: älkää liimatko niitä hintatarroja kirjojen kansiin. Ne eivät lähde irti millään, enkä todellakaan halua kokoelmaani tarrallisia opuksia.

        Tarrat saa aika helposti irti ruokaöljyn avulla.


    • Kuparikippo

      Haluttuja kirpputoritavaroita ei enää ole riittävästi. 70-luvulla alkanut, järkevä tavaroiden kierrätys on saavuttanut joillakin paikkakunnilla kylläisyyspisteen: Pääosa halutuista tavaroista on löytänyt oikean, lopullisen omistajansa jolloin kierrätys vähenee. Tulos on nykyinen tilanne: Roina ja lumput täyttävät kirppiksen loosit, ja kiinnostu noihin tunkkaisiin paikkoihin vähenee.

    • Jopappo

      Pöytähinnat on kyllä korkeat joka johtaa myös tavaroiden ylihinnoitteluun ja toinen on tämä käytetyn tavaran trendi nykypäivänä, jolloin luullaan ihan liikoja vanhoista romuista. Järkeä siihen hinnoitteluun. Ja ihan vinkkinä, tavalliset dvd elokuvat ei enää mene kaupaksi kuin 0-2euron hinnalla.Hyvänhintainen tavara tuppaa olemaan poikkeuksetta rikki.Hyvinkäällä on 1,2 ihan hyvää kirppistä, riihimäellä 2

    • Anonyymi

      Kyselijälle vielä yksi perusteellisempi kirppisketju.

      • Anonyymi

        Kirppisaika on ohi, se loppui vuosituhannen vaihteen paikkeilla. Perimmäinen ajatus on unohtunut ja ammattilaiset ovat pilanneet koko touhun. Kirppiksillä käytiin tekemäsä löytöjä, eli roinan seasta saattoi löytää jotain hyvää.
        Nyt kirppikset on tyhjennetty ammattilaisten toimesta kaikesta ostamisen arvoisesta. Se tavara myydään eri kanavia pitkin. Eli jäljellä kirppiksillä on vain roinaa ja lastenvaatteita. Tyypillinen asiakas on työtön yksinhuoltaja tai sosiaalituilla elävä maahanmuuttaja. Jos pöytämäksut ovat liian korkeita niin homma ei tule toimimaan. Ja jos joku luulee tulevansa miljonääriksi vuokraamalla myyntilooseja keskustan liiketiloista niin saattaa erehtyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirppisaika on ohi, se loppui vuosituhannen vaihteen paikkeilla. Perimmäinen ajatus on unohtunut ja ammattilaiset ovat pilanneet koko touhun. Kirppiksillä käytiin tekemäsä löytöjä, eli roinan seasta saattoi löytää jotain hyvää.
        Nyt kirppikset on tyhjennetty ammattilaisten toimesta kaikesta ostamisen arvoisesta. Se tavara myydään eri kanavia pitkin. Eli jäljellä kirppiksillä on vain roinaa ja lastenvaatteita. Tyypillinen asiakas on työtön yksinhuoltaja tai sosiaalituilla elävä maahanmuuttaja. Jos pöytämäksut ovat liian korkeita niin homma ei tule toimimaan. Ja jos joku luulee tulevansa miljonääriksi vuokraamalla myyntilooseja keskustan liiketiloista niin saattaa erehtyä.

        Koronan takia kirppisten suosio on kasvanut ja kierrätys nyt muotia. Näin on kerrottu useassakin lehdessä loppuvuoden aikana. Siksi kirppiksiä tuleekin lisää ainakin lähialueele. Uusien mainoksia näkynyt lehdissä.


    • Anonyymi

      No esim. siksi että itse yrittäjä on niin vitun tyhmä että selittää sivuillaan kuinka "odotamme hallituksen lupaamaa koronatukea". Millainen yrittäjä kuvittelee koronatuon olevan itsestäänselvyys? Pitääkö muita tyhminä vai onko itse niin yksinkertainen? Veikkaan jälkimmäistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4080
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3942
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      608
      3835
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      18
      2588
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2425
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      338
      2048
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2032
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1879
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1559
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1402
    Aihe