Teitkö paljon velkaa kesälomallasi?

Ei ole euroja...

Kesälomat on kohta pidetty ...Kuinka paljon rahaa kulutit kesälomasi aikana? Matkustit,söit ravintolassa ja nautit elämästä? Riittivätkö palkkarahasi vai turvauduitko luottokortteihin/pikavippeihin/säästöihin? Kuinka aiot selvitä maksuistasi, jos jälkikäteen huomaatkin törsänneesi sekä omat että "toisten" rahat? Menikö överiksi ...? :)

24

5631

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • daisy..

Tuhlasin kyllä! Matkustin ja shoppailin useampaankin otteeseen, mutta jotenkin ihmeellisesti sain rahat riittämään ja pärjäsin ilman mitään vippejä. Jos tulisi tilanne, että pitäisi valita vippi tai muuten ei olisi rahaa shoppailuun, jättäisin suosiolla shoppailun pois... Pidän siitä, mutten ole mikään friikki kuitenkaan :) Nyt kirpparipöytää pystyttelemässä, niin saa vanhat vaatteet kaapista pois tieltä ja uusille tilaa! :D

• velaton

Otin säästöistä jonkin verran. No kohta pääsee taas töihin tienaamaan lisää rahaa

• jepujeeee

siis jooo toi oli kyll hyvä !! siis oikeesti..:) jaa pitäähäs sitä miettii mihini rahat törsää juuh

• mulla meni eilenkin

jotain viisikymppiä aivan turhaan!!! argh että vit*uttaa. Heräteostokset ei kannata. No mutta pitäkää huoli itestänne, tsau!

• rikas. Mulla

on omakotitalo, uusi auto ja pankissa 11 000 e eikä yhtään lainaa. Ihanaa!

• Mullah

Mulla omakotitalo, kaksi vanhaa autoa, asuntovaunu, peräkärry ja kaksi kottikärryä, joista toisesta on rengas puhki. Pankissa 0 euroa ja lainaa 180000. Huonomminkin voisi olla.

• velkarahalla

hankitussa omakotitalossa, ajan rahoitusyhtiön omistamalla autolla mutta miksi tuli tunne että olen kuitenkin rikkaampi kuin sinä?

• bemsu

mul meni ainaki n. 260e koska ostin vähä kaikkee puolet rahoist meni mun harrastuksee RC autoiluu eli radio ohjattavaa se ei oo mikää lelu vaa semmonen harraste auto...

• Konax

Kierrettiin kolmeviikkoa vuokra Mustangilla Californiassa. Suomeen palattua ostin uuden auton, tai siis pikkasen käytetyn. Lauantaina Jyväskylään kattelee rallia ja matkalla yövytään Tampereella kylpylässä. Lomaa olis vielä 10 päivää jäljellä, joten eiköhän sitä vielä jotain keksi. Lomaa vartenhan on painettu 10kk töitä, joten velkaa ei tarvinu ottaa.
      PS jonkun tutkimuksen mukaan Suomalaiset ei muka kuluta lomallaan?!

• Konax

tähän mennessä lomaa n. 21000e

• OlinpaKerran

..ettei elämästä nauttimiseen paljon euroja kulu.:)
      Täytyy jakaa kulutusta tasasesti ja repäistä sitten kunnolla kun siltä tuntuu, suuremmin miettimättä.

• Tukholmassa tein todella paljon ostoksia, lapsille ja lastenlapsille myös tuliaiset, muutama ylimääräinen itselleni jonka voin kutsua tuhlaamiseksi.
      Tallinnassa ei ole paljon muuta kuin viina ja tupakka ja kristalli, muut huomattavasti kalliimpia kuin Tukholmassa, joten jokunen kristalli tuli napattua.
      Molemmissa täytyy myös syödä paremmassa ravintolassa, joten Tukholma siitä kallis ja Tallinna todella halpa.
      Mutta kaikki maksettu käteisellä.
      Olen ostanut kaikenlaista hurahtanut antiikkiin, ja keräilykohteita on todella paljon ja niihinkin rahat riittäneet, joten rahahuolia ei ole eikä näy.
      Ainut oli että ostin nuo matkat jo keväällä, joten tuo raha ei lomarahoista huvennut.

• vaikkei olis kantsinu

ne oli näet tarkoitus säästää pahanpäivän varalle.. Tuli kierreltyä puolison kans ympäri suomea ja kyllähän siinä rahaa meni shoppailuun, syömiseen ja juomiseen.. ei sentään velkaannuttu.

• kuluttaa,

joten lomakin on mennyt kotona. Tosin olen harrastanut, tehnyt kirpparilöytöjä, korttia vialuttanut tarvittaessa yms. Siis, elänyt normaalia, hyvää elämääni. :o)

• takaisin töihin

Jepjep, menihän sitä. Ei niin paljoa kuin viime kesänä, mutta silti sain kulutettua pari tuhatta euroa.
      Viime kesänä festarilta festarille Wackenia myöten, tänä kesänä Japani ympäri.
      (enemmänkin olisi saanut menemään, onneksi loma ja matkakassa loppuivat samaan aikaan)

• visalla

vingutin Ruotsissa ei tarvitse kruunuja kantaa ja kesälomalla pitääkin naatiskella,mikä se semmonen loma on jos kituuttamalla elää?? "jos mahdollista..

• rahaa aika lailla

tais mennä noin 4000-5000e. On se vaan kallista olla lomalla.

• SatuSisko

Tuhlaan aina kun mahdollista vaikkei olisi edes sitä rahaakaan. Ja lopulta kaikki pennoset on kulutettu... Mutta joskushan sitä on elämästä nautittava, HAHAHAHAHAHAHAA!!!

• 0nnellinen

Säästöt ovat tallella, koska nautin onnekseni eniten asioista, joihin ei juuri rahaa pala. Ja se mitä menee on sen arvoista, eli jää upeat muistot jäljelle. :)

Olen päästänyt irti "kulutusvelvollisuudesta". Shoppailu on nykyään mielestäni ajan tuhlausta: en ikimaailmassa käyttäisi kallisarvoista lomaani kaupoissa kahmimassa asuntoani ahtauttamaan nopeasti vanhenevia tavaroita, kun on maailmassa niin paljon muutakin tarjolla? En enää.

Suosittelen ottamaan lomaa kulutuksesta. (:

• Ironlady

Olen kanssasi ihan samaa mieltä,kantsis ottaa lomaa kulutuksesta,se elämän onni piilee ihan jossain muualla kuin tavaran haalimisessa ympärilleen:) Ei siitä roinasta ole kuin haittaa,asunto täynnä turhaa kamaa,johon kompastuu ja vaatekaappi pursuaa vaatteita,joita ei koskaan käytä.Matkailussakin kannattais pitäytyä kotimaassa,Suomessa on niin paljon hienoja maisemia ja luonto muuttuu useaan kertaan pohjoiseen matkatessa,onhan Suomi pitkä maa.On etelän vehreät pellot,Keski-Suomen suuret järvet ja pohjoisen karut maisemat soineen,vaaroineen ja saloineen.Nähtävää kyllä riittää yllin kyllin. Parempi ne eurot,jotka on varaa lomaansa laittaa,on jättää Suomeen kuin viedä etelän turistikeskuksiin.

• Pohjan-Akka

"Rahaa pitää aina olla ainakin yhtä paljon kuin velkaa", "Silloin ei ole mitään hätää, jos menot ovat pienemmät kuin tulot."

Näillä eväillä ei laskut ahdista.

Pidän älyvapaina ihmisiä, jotka lähtevät jopa ulkomaanreissuillekin luotolla: "maksamme jälkeenpäin". Ei voi kuin nauraa. Näin telkusta kerran sellaisen keski-ikäisen perheen. Miten sellaisen asian kehtaa edes tunnustaa. jotenkin 2-kymmenkesäisille sellaisen maailmankatsomuksen mieltää vielä ihan normaaliksi, ei oikein muille.

Tärkeintä lienee se, miltä näyttää, ei se miten on.

Jos ei ole rahaa, niin voihan sitä mennä vaikka lasten kansa kalaan tai mustikkametsään.

Sorry, kun tuli sanottua mielipide.

• kun ei

ole millä ostella.

• tälle vuodelle

osunut mutta normaalisti lomaretki on budjetoitu niin että ei tarvitse miettiä rahankäyttöä. Isompi ongelma on se kuinka saa pieneen autoon mahdutettua pakollisen tuliaiskrääsän omien tavaroiden lisäksi. Tosin paluumatkalla on "eväät syöty" eli takaluukku on vajentunut. Velaksi en matkusta koskaan. Velkarahat on varattu aivan muuhun käyttöön.

• että taas

mikä kysymys! Tottakai lomalla palaa rahaa niinkuin muinakin ajankohtina. Lomaa ei kannata siis pitää jos menee överiksi. Sitten taas kysellään, että jäikö putki päälle jne. Toisaalta ei lomalla edes kannata lähteä minnekään jos velaksi pitää elää. Eihän siitä edes nauti! Ja mikä se on, että koko ajan pitäisi reissata vaikka rahaakaan ei olisi. Ennenvanhaan elettiin ja oltiin ihan kivasti, vaikka ei käyty kuin pari kertaa vuodessa lähimmässä kauppalassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      153
      1933
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1866
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      39
      1714
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      118
      1297
    5. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      90
      1256
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1228
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      425
      1155
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      899
    9. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      846
    10. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49