Uskontunnustus

Uskontunnustuksessa on kaksi virhettä tai epämääräisyyttä. Isä-Jumala ei luonut maailmaa, ainakaan yksin, vaan pääasiassa sen teki Jeesus (Hepr 1:2).

Mariasta sanotaan "sikisi Pyhästä Hengestä", mutta oikeasti se, mitä Marialle tapahtui, oli Pyhästä Hengestä, mikä on hieman eri asia (Matt 1:20).

15

423

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matti E Simonaho

Kaikki mitä näemme taivaan sisäpuolella ja sen ulkopuolella on luomistyön tulos. Me voimme todistaa kaiken omin silmin. Se mitä taivaan sisällä on, on maapallo ja se mitä sen ulkopuolella on avaruus. Mitä omin silmin näemme ja todistamme, se kaikki on Elaian (Luojan) luomistyötä. Mitä avaruuden ulkopuolella on, se joka kuvassa on valkoinen tausta, sen voimme nähdä ja todistaa vain Sielun kautta jonka Elaia (Luoja) on meille sitä varten antanut. Se on oheisessa kuvassa maapallon keskellä oleva valkoinen alue.

Kuluneen IOOO vuoden aikana oppi mikä meille on pakotettu on perustunut vain mieleen. Yhteys sieluun on surkastunut ja nykyihmisellä on vaikeaa ymmärtää kokonaisuus josta kaikki koostuu. Tuhannet eri uskonlahkot joista jokainen perustuu uskonlahkon aloittajan mielen- ja sielunlaatuun (jos sellainen on), rikkoo yhteisen kansansielun joka kaikilla alunperin on sama. Että nykyihminen epäilee luomistyötä johtuu siitä, että ihmisen tietous on aikanaan pakotettu sellaisen ihmisen tasolle joka ei tunne sielua ja tietous siitä mitä todellisuudessa on, on ajan myötä suurimmilta osin kadonnut. Vääräoppisuus tulee kokonaisuudessaan katoamaan ja tietous siitä mitä todellisuudessa on, korvaa epätietoisuuden ja epätoivon.

Tämä on Minun Tunnustus - Lyhyt versio

A. Kaiken Luoja ei ole [usko]lainen. Kukaan Sielujen Valtakunnassa ei ole [usko]lainen. Kukaan minun sielullisessa sukupuussa ei ole [usko]lainen. Niin en myöskään Minä ole [usko]lainen. Kukaan ennen minua mainituista ei kanna ristiä sisällä eikä ulkona, niin en myöskään minä sitä kanna, koska se on puolestani jo kannettu. Minä en tee Luojan kuvaa enkä kuvaa pyhistä Äideistä tai pyhistä Isistä jotka ovat Sielujen Valtakunnassa. Minä en palvo kuvia, rakennusia tai mitään maan päällä tai vesissä maan alla. Minä en kumarra niitä enkä palvo niitä, kuten en myöskään palvo ja kumarra niitä jotka sellaisia esittää.

I. Minä tiedän kuka minä olen minun maallisen identiteettini ja sukupuuni, ja minun sielullisen sukupuuni kautta; Minä olen Suomalainen, minkään [muun]lainen minä en ole. Minä, minun mieleni, minun sieluni, minun sielullinen sukupuuni jossa on kaikkien esivanhempieni sielut, Sielujen Valtakunta jossa on kaikki pyhimmät Äidit ja kaikki pyhimmät Isät Luomisesta saakka, ja johon kaikkien veljieni ja siskojeni sielulliset sukupuut on sidottu maailmassa, joka on Ainut Luojan Pyhä Seurakuta ja Ainut Luojan Pyhä Sielullinen Yhteisö, ja Luoja on O I A. Ja me kaikki olemme 1. Sanat ja teot jotka yhdistää kaikki ihmiset Sielujen Valtakunnan kautta Luojaan on Sielujen Valtakunnasta ja Luojasta. Sanat ja teot jotka ei tee sitä, ei ole Sielujen Valtakunnasta eikä Luojasta.

O. Minun Tunnustus on laadittu Luojan ja Sielujen Valtakunnan Pyhän Kaavan ja Lain mukaan jonka nykyään tunnemme IO Käskynä. Se mikä ei lahkoile eikä ole rikkinäinen on aito. Jos sinä missään mielessä kiellät yhdenkään Minun Tunnustuksessa mainituista, kiellät kaikki jotka Minun Tunnustuksessa on mainittu, ja sen mukaan sinut myös tuomitaan; Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. IMI

http://kivi.suomalaiset.org/kivi.pl?nayta=sukupuut

• Mielenkiintoista, mutta et puhunut viestin asiasta ollenkaan.

• Matti E Simonaho
        Olli.S kirjoitti:

Mielenkiintoista, mutta et puhunut viestin asiasta ollenkaan.

Uskoa ei saa tunnustaa vaan se pitää kieltää. Sen sijaan pitää tunnustaa Luoja, Sielujen Valtakunta, Sielullinen Sukupuu, Maallinen Sukupuu ja Identiteetti koska kikki ovat siinä 1.

Kaikki mikä ei ole 1: A I O, on harhaanjohtamista.

Aito ja Oikea ei lahkoile ja pirsto Suomen Kansaa kuten valheelliset, harhaanjohtavat uskonnot ja niiden kaikki sub-uskonnot. Se mikä on oikein yhdistää Suomen Kansan tiedon ja valaistumisen kautta.

• Pyhä Raamattu sanoo
        Matti E Simonaho kirjoitti:

Uskoa ei saa tunnustaa vaan se pitää kieltää. Sen sijaan pitää tunnustaa Luoja, Sielujen Valtakunta, Sielullinen Sukupuu, Maallinen Sukupuu ja Identiteetti koska kikki ovat siinä 1.

Kaikki mikä ei ole 1: A I O, on harhaanjohtamista.

Aito ja Oikea ei lahkoile ja pirsto Suomen Kansaa kuten valheelliset, harhaanjohtavat uskonnot ja niiden kaikki sub-uskonnot. Se mikä on oikein yhdistää Suomen Kansan tiedon ja valaistumisen kautta.

Jeesus sanoi-Matt. 10:33
        Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.
        kumpaa tulee uskoa-- ei ainakaan mattia.

• sörsselsson

1. Moos. 1:1: "Alussa Jumala loi taivaan ja maan". Uskontunnustuksessa ilmaistaan usko "Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan". Se, että Isä pisti luomisessa Pojan asialle, on sitten toinen juttu, eikä sen selvittäminen uskontunnustuksen kaltaisessa tiivistelmässä ole mielekästä.

Olli.S:

"Mariasta sanotaan 'sikisi Pyhästä Hengestä' ".

Olet nyt pahasti erehtynyt uskontunnustuksen osalta. Siinä todetaan, että Jeesus "sikisi Pyhästä Hengestä", ei Maria. Maria oli se, joka synnytti. Matt. 1:20 sisältö on Jeesuksen osalta selvä. Tekstin mukaan Pyhä Henki siitti (gennao) hänet ja Maria synnytti.

• Uskontunnustuksessa pitäisi Pojan kohdalla olla, että loi maailman. Se lienee sitten samantekevää, onko se Isän kohdalla.

Tietysti Jeesuksen syntymästä on kysymys, eikä Marian. Me emme tiedä millä tavoin Marian sikiäminen tapahtui, sen vaan että tapahtuma on Pyhästä Hengestä: "... se mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä" on täsmällinen sananmuoto 1938 Raamatussa. Ei siitä voida vetää johtopäätöstä, että sikisi Pyhästä Hengestä.

Luukas 1:35: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi."

Jollakin tavoin Maria tuli raskaaksi, muttei näistä voida päätellä, että "sikisi Pyhästä Hengestä". Yhtä hyvin voisi olla Isä-Jumalasta. Muutenkin tällaisen asian laittaminen uskontunnustukseen sikisemis-sanan kanssa on hieman hassua, hämmentävää, epäpyhää, hieman loukkaavaa.

• mormooni

vai et?

• tarkein peruselementti
        Olli.S kirjoitti:

Tieto tästä on täsmällisesti kotisivuillani muistelmissani, joihin linkki löytyy galleriastani myös.

http://www.angelfire.com/journal2/o_santavuori

naytti sinulta puuttuvan luettelostasi-
        Peruselementtejä tuntuisivat olevan energia kaikissa muodoissaan: heikkovoima, vahvavoima, painovoima jne, säteily, aaltoliike, kvantit; materia kaikissa muodoissaan---
        arvaa mika se oli--- Jeesus omana Vapahtajanasi-- sano olinko väärässä. anteeksi jos olin.l-h

• tarkein peruselementti kirjoitti:

naytti sinulta puuttuvan luettelostasi-
        Peruselementtejä tuntuisivat olevan energia kaikissa muodoissaan: heikkovoima, vahvavoima, painovoima jne, säteily, aaltoliike, kvantit; materia kaikissa muodoissaan---
        arvaa mika se oli--- Jeesus omana Vapahtajanasi-- sano olinko väärässä. anteeksi jos olin.l-h

Hienoa, että joku on lukenut ajatelmiani peruselementeistä.

Jumal'olennot, Jeesus ja Isä-Jumala varmasti ovat myös peruselementtejä siinä kuin ihminenkin, solut ja DNA.

Energiamuodot tietysti ovat elementtejä: aine ja energia ja kaikki niiden muodot.

Pelastuksen tie ei välttämättä ole samanlainen kaikissa näissä maapalloon verrattavissa koetuspaikoissa, joita modernin ilmoituksen mukaan on universumissa lukemattomia. Ihmisolennotkaan eivät välttämättä ole aivan samanlaisia niissä.

• ojentaisin
        Olli.S kirjoitti:

Hienoa, että joku on lukenut ajatelmiani peruselementeistä.

Jumal'olennot, Jeesus ja Isä-Jumala varmasti ovat myös peruselementtejä siinä kuin ihminenkin, solut ja DNA.

Energiamuodot tietysti ovat elementtejä: aine ja energia ja kaikki niiden muodot.

Pelastuksen tie ei välttämättä ole samanlainen kaikissa näissä maapalloon verrattavissa koetuspaikoissa, joita modernin ilmoituksen mukaan on universumissa lukemattomia. Ihmisolennotkaan eivät välttämättä ole aivan samanlaisia niissä.

kun sanot--Pelastuksen tie ei välttämättä ole samanlainen-- se itseasiassa on samanlainen[vivahteita on]--Peruselementti on -- Kristuskallio[kulmakivi]--- mita taytyy tapahtua?

Tit. 3:5 hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät.
        tuosta lahtee uskon tie.tunnustuksesta-- mina olen syntinen-tarvitsen Armon.terveisin lannenhunttari

• ojentaisin kirjoitti:

kun sanot--Pelastuksen tie ei välttämättä ole samanlainen-- se itseasiassa on samanlainen[vivahteita on]--Peruselementti on -- Kristuskallio[kulmakivi]--- mita taytyy tapahtua?

Tit. 3:5 hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät.
        tuosta lahtee uskon tie.tunnustuksesta-- mina olen syntinen-tarvitsen Armon.terveisin lannenhunttari

Raamattu on kirjoitettu maapallon ihmiskunnalle. Muissa maailmoissa on omat raamattunsa, ja koska ihmiset siellä eivät luonteeltaan ole aivan samanlaisia, heillä saattaa olla hieman erilainen pelastuksen tie.

Meillä maapallolla on kaikilla sama pelastuksen tie: Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, ja mitä kaikkea muuta tästä Raamatussa ja modernissa ilmoituksessa sanotaan, ei enempää, eikä vähempää, muuten ei ole Jeesuksen puolella vaan Jeesusta vastaan.

• muut maailmat
        Olli.S kirjoitti:

Raamattu on kirjoitettu maapallon ihmiskunnalle. Muissa maailmoissa on omat raamattunsa, ja koska ihmiset siellä eivät luonteeltaan ole aivan samanlaisia, heillä saattaa olla hieman erilainen pelastuksen tie.

Meillä maapallolla on kaikilla sama pelastuksen tie: Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, ja mitä kaikkea muuta tästä Raamatussa ja modernissa ilmoituksessa sanotaan, ei enempää, eikä vähempää, muuten ei ole Jeesuksen puolella vaan Jeesusta vastaan.

ole sinulle ja minulle 'hebreaa' ja enemman ja vahemman vilkkaan mielikuvituksen tuotetta?
        varmaan olisi tarkeampaa pysya oman sielun pelastuksessa. sano viela miten ymmarrat uudestisyntymisen Raamatun valossa? kiitos.l-h

• jjj/
        Olli.S kirjoitti:

testi

• muut maailmat kirjoitti:

ole sinulle ja minulle 'hebreaa' ja enemman ja vahemman vilkkaan mielikuvituksen tuotetta?
        varmaan olisi tarkeampaa pysya oman sielun pelastuksessa. sano viela miten ymmarrat uudestisyntymisen Raamatun valossa? kiitos.l-h

Muut maailmat ovat mielestäni selviö. Galakseja ja tähtiä on niin valtavasti, että pakko niissä jotakin on olla. Luulisin että on kolmenlaisia paikkoja: Jumalan taivaita eli paratiisejä, tällaisia koetuspaikkoja kuin maapallo, ja sitten kadotuksen paikkoja.

Uudestisyntyminen tarkoittaa sitä, että syntyy hengestä, tulee Jumalan lapseksi, saa kasteen tulella ja Pyhällä Hengellä.

Jälleensyntyminen on itämainen harhaoppi, jota kannattavat antroposofit, kristosofit ja teosofit ja se tarkoittaa sitä että ihmisellä olisi monta elämää ja syntyisi aina uudestaan monta kertaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oivallus

Mitä olet oivaltanut viimeksi?
      Ikävä
      143
      995
    2. Pyhäjärvi syvällä kusessa

Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha
      Pyhäjärvi
      112
      940
    3. Miten voi sinun

tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät
      Ikävä
      63
      748
    4. PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE

...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.
      Pyhäjärvi
      49
      537
    5. 42
      519
    6. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      33
      481
    7. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      463
    8. Rakastan sinua mies

Siksi haluankin vain sinun kanssa sitä.
      Ikävä
      22
      417
    9. Kyllä mulla on kovasti tunteita sinuun

Rakkautta, intohimoa, välittämistä, hellyyttä jne.
      Ikävä
      13
      391
    10. Ulla Appelsin: Sari Essayahin kohtelu vs Nasima

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012205897.html Mutta vaikuttaa siltä, että kun kyse on kristinuskosta, samat säännöt
      Maailman menoa
      156
      368
    Aihe