Haluatsä toimia oikein?No kerron tässä että se maksaa hiukan enemmän kuin väärin tekeminen tai että tekee niin että tuntuu mukavalta tai näyttää hyvältä.
Kun esim.joku kadulla pyytää euroa tai paria.
Älä anna voi mennä viinaan.
Sen sijaan kysy mihin?
Jos pyytää ruokaan käy vaikka kaupassa ostamassa jotain tai grillillä.
Toisinaan henkilö voi jo pyytäessään lanttia kysyä olisiko heittää ruokaan.Siinäkin tapauksessa käy mieluummin ostamassa.
Jos joku pyytää bussilippuun voi joko antaa,maksaa bussilipun miten parhaaksi näkee.
No nyt joku varmaan haluaa kysyä miten olen itse toiminut.En aina oikein myönnettäköön.Joskus olen auttanut, joskus en.
Eilen tuli toimittua niin kuin nyt ehdotan.
Neuvo hyvän tekemiseen
5
182
Vastaukset
- -----------
Eräs alkoholisti pyysi kerran rahaa että saa ostaa ruokaa. Pyysin häntä odottamaan kunnes käyn kaupassa. Kun palasin ostoksilta niin annoin hänelle ongen. Tiesin, että jos antaisin rahaa niin hän ostaisi viinaa. Tiesin että jos antaisin ruokaa hän myisi sen että saisi rahaaviinan ostamiseen mutta ongella käydessään hän mahdollisesti selviää ja kukaan ei maksa 25 sentin ongesta niin paljoo että sillä viinaa sais =)
- Matti E Simonaho
"Kristinusko ja sivistys" on IOOO vuotta opettanut lapsille että hyvä tapa on oikein ja paha tapa on väärin. Ja tänään se osoittaa lapsia "pirun riivaamiksi" koska ovat väkivaltaisia. Vain piru opettaa että hyvä tapa on oikein ja paha tapa on väärin.
- Matti E Simonaho
L.J.H kirjoitti:
itsekään omia ajatuksiasi.Ei ole pirun oppia että paha tapa väärin.
Menikö ajatukset ristiin?
" Hyvä tapa on oikein.
Paha tapa on väärin. "
Pirun oppeja on että [pahan tappaminen on väärin], ja [hyvän tappaminen oikein]. - Matti E Simonaho
Matti E Simonaho kirjoitti:
Menikö ajatukset ristiin?
" Hyvä tapa on oikein.
Paha tapa on väärin. "
Pirun oppeja on että [pahan tappaminen on väärin], ja [hyvän tappaminen oikein].IO Käskyssä: Älä Tapa : "Älä opeta tapppamista missään muodossa" : koskee sielullista [ja]ruumiillista tappamista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 666321
- 645707
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1334848- 613977
- 143865
- 363277
- 693051
- 622901
- 772689
- 482005