Kiva kananmunan keitto-vehje, joka hurjasti vinkuu, kun munat ovat kypsiä.
Kulhoon aimo viipale voita ja silputaan persiljaa. Siellä nuo kananalkiot naputelaan munavoiksi, samalla kun toisella silmällä katsotaan aamulehteä ja toisella havannoidaan TV-stä maailman tapahtumia
Pari lusikallista aitoa turkkilaista jukurttia ja balsamiviinietikkaa liraus dippikulhoon. Ehkä vielä ruohosipulia riputellaan
Jopa rupes kurkkutikut, tomaattilohkot , paprikasiivut ja salaatin lehdet häipymään lautaselta
Väliin lusikallinem herkullista munavoita ja kahvia hörppäys.
Tässä yksi tapa aloittaa päivä
Usein kuitenkin pekonia ja munia, siinäkin sivussa paremmin maistuu nuo välttämättömat”rehut” dipaten
Aamun aloitus . Dipataan ”rehut”
6
782
Vastaukset
- kuinkahan van
Ompa erilaista, meillä aloitetaan kylmällä kahvilla, 5-6 aikoihin,
kuten vanhempammekin.
Vanhempamme aloittaa ruokailun puurolla 10 maissa,
minä pyrin aloittamaan vasta 12 jälkeen.
Syy on yksinkertaisesti se että muuten tule syötyä likaa ja paino nousee.
Havaintoni on että teillä on jääkaappi täynnä,
meillä usein ei ole siellä kuin valo. - Pirre*
Hyvältä kuulostaa - dippikaste, kunhan ei syö sitä lusikalla ja kurkkuviipaletta vain palanpainikkeeksi :)
Sappeni kiehuu yli munapekoniaamiaisista; vain jogurttia myslillä, ja kahvia leipäviipaleen kera.
Nyt laitoin eilen illalla tekemääni raparperivispipuuroa aamiaispöytäämme, kaurispuuro ei oikein kelepaa aamulla. - Anskuliini
aamiainen, tämä on siis joka aamu.
Puoli desilitraa femisoijaa sekoitetaan rasvattomaan viiliin ja syödään sanomalehteä lukemalla.
Kun viili on syöty ollaan jo sudoku sivulla ja on vuorossa kuuma kahvi, sudoku ratkeaa kahvia juomalla ja kahvia riittää vielä lehden loppusivuille.
Rehut jää puoleen päivään. Minä välttelen kolesterolia, siksi en tuollaista annosta uskalla syödä ainakaan usein. Siis pekonia en ole laittanut enkä syönyt koskaan, en edes tiedä kunnolla mitä se on ja miten se tehdään. Munia syön vain harvoin. Joskus sentään minulla on karjalanpiirakka ja kananmunaa aamupalaksi.
Mukillinen vahvaa kahvia ja säännöllisesti ruisleipä sulatevoita kinkkuviipale ja salaattia, tomaattia, kurkkua, kesäkurpitsaa tai mitä vaan rehua sattuu olemaan päälle. Joskus sentään syön leivän sijasta puuron tai viilin.
Dippauksia en uskalla harrastaa kuin hyvin harvoin, se nimittäin menisi semmoisenaan koko purkki ja samoin kävisi munavoillekin siksi välttelen sellaisia. Ei se ole mitään kivaa tällainen sinnittelykään. Voi, voi, miksi ne maistuvatkin liian hyvälle!- Ak:n lapio
Vettä ja heiniä.
Eli mustaa kahvia ja aamu-uutiset. - celine3
Jos kuitenkin kokeiltu, hyväksi koettu ja antaa potkua päivään, niin heti aamulla kokeilen.
Sen ainakin tiedän, että niin terveellistä kuin kokojyväleipä onkin, niin minua närästää.
Kiitos, Soilike uudesta, pikkuisen erilaisesta
aamiaisehdotuksestasi!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2422081- 1881627
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä461272Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad50982- 41806
- 14790
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30771Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21750Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .24735Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46637