7 års systematiskt förföljelse av det Finska Staten

Nimetön

Suojepoliisin siunauksella, turvin ja jatkuvalla usean vuoden ajan harjoitetulla kidutuksella on suoritettu seuraavanlainen vapauden riisto ja omaisuuden laiton takavarikko ;

Till: justitiedepartementet
2004-09-22 Stockholm

Hejsan, saken är följande :

Min far dog år juni år 2000 i Spanien, Costa del Sol, Hospital Marbella. Jag fick ett suddigt meddelande om detta September 2000.
I documenter från Finland, i dödsförklaring och dödsboets redogörelse från den allmänna rättshjälpsbyrå , man skrev att han dog i Finland, Helsingfors.

Man hävdade skriftligen åt mig, från den allmänna rättshjälpsbyrå (Helsingfors, Finland), att dödsboet bestodde av 20 000 finska mark, och ingenting annat.
Detta hade förklarat vara sant min bror Ari Haleyi och 2 av de jurister vilka jobbade i.f.v allmänna rättshjälpsbyrå. jag trodde inte detta och de gjorde om hela dödsbo-förklaringen och fortfarande hävdade samma sak och förklarade detta vara sant genom sitt heder och samvete. Boda dödsboförklaringar var underskrivna av de 2 tjänstemän ( den ena är jurist och den andra tjänstehavande byråtjänsteman) och av min imbesil bror.

Jag åkte till Spanien och hämtade ur "registro de propiedad de Manilva " ett intyg, i vilket det stod att min far var ägare till ett tomt och ett hus, båda friköpta och utan skulder i Hacienda Guadaluppe , Cuesta las Palmeras 10 A , Manilva , Malaga.
Samtidigt jag kom på, att Ari Kyyrö ( en advokat vilken den Finska tingsrätten hade nämnt att sköta dödsboets fördelning) eller hans företrädare (Marianne Mattila, verksam i spanien i Financiero Fiscal )hade stulit allt mitt personligt egendom från huset. Jag har frågat flera gånger efter mina egodelar,men han och den finska polisen vägrar att svara på förefrågningar och på det om brottet de hade gjort var under finskt eller spanskt lag.

Min far var också utan skulder när han dog.

Sedan fick jag ett meddelande att Helsingfors tingsrätt hade nämnt Advokaten Ari Kyyrö att ta hand om dödsboets fördelningen. På tingsrättensbeslut var mitt fars namn fellskriven.

Jag väntade till år 2003 att advokaten Ari Kyyrö skulle sälja huset eller skriva det på arvingarnas namn.
Han gjorde inte det. När jag skickade honom brev och e-mail , han skrev att jag " frågade för mycket" , och han skrev att "du har inte längre rätt att få inget information angående dödsboet".
Jag försökte vända mig till advokatsammanfundet i Finland, för att få hjälp, men de skrev att Advokaten Ari Kyyrö hade slutat som medlem i advokatsamfundet och var inte längre medlem i det finska advokat samfundet.
Jag försökte göra polisanmälan via internet och via flera brev till det finska polisen.
Först vägrade de ta emot anmällningar och sedan de hävdade att de hade studerat saken, och att brottet kunde inte bestyrkas. De uppmuntrade mig samtidigt att åka till Finland för att göra anmälan.
Jag åkte till Finland efter 1 ett års väntande. Direkt, när jag kom till polisstationen i Finland , Helsingfors (Pieni Roobertinkatu) de stängde mig in i en sell och efter att ha suttit där 8 timmar , de skickade mig till mentalsjukhus och höll mig där i sluten avdelning 3 och halv veckor och injekterade mig 3 gånger varje dag med så starka läkemedel eller droger att jag kan komma ihåg ingenting efter den första sprutan ( min överklagan om saken behandlas nu på det Högsta Förvaltningsdomstolen, Helsingfors, Finland).
Polisen på stationen i Helsingfors tog aldrig emot anmälan, inte ens frågade vad saken gällde, det var klart och tydligt att de viste vem jag var och viste vad saken gällde. De är kanske de vilka förföljer mig på stan och har ordnat tortyren runt min lägenhet i Asppudden, Stockholm, Sverige.

Nu den här fd. medlem i det finska advokatsammanfundet Ari Kyyrö har börjat hävda att jag bor i huset i spanien och borde vräkas därifrån. Jag skrev honom att först han borde skriva arvingarna som ägare , och att dessutom jag bor inte i huset .
Han har anställt någon spansk fastighetsförmedlare vilken får 10 % av fastighetens värde och agerar som advokat . År 2001 hade Ari Kyyrös fastighetsmeklare värderat fastigheten till 30 % av fastighetens värde , nu hade han och denna man värderat fastigheten till 60 -70 % av fastighetens gällande marknadsvärde.
I de normala fall i Spanien, det är så att köparen inte säljaren, i detta fall är säljaren dödsboet, betalar alla kostnader utöver försäljningspriset.
Runt min lägenhet i aspudden, från grannlägenheter och från omgivningen, någon spelar prat på finska dygnet runt. Pratet är fonetiskt mycket professionellt gjort och man kan nästan inte höra det och det är kraftigare i huset än utanför (väggar filterar bort exsempelvis motorbulrett i vilket det är mixade i ).
Exsempelvis igår natt (28/9-04) det var vägverkets fordon parkerade på bron mellan lilla Essinge och Aspudden. Bland deras motorbullret var finska prat med, i vilket man uppmuntrade att döda mig och
man uppmuntrade mig att ge upp mina studeringar angående mitt fars arv. Jag skickade ett e-mail till tidningen FIB, och motorbullred fortsatte, men pratet försvann inom 20 sekunder efter det att jag hade klickat på "skicka".
Det är klart och tydligt, att de har koll på mina korrespondes (jag vet inte med vilken teknik eller hur) och det är också mycket klart att de vilka gör sig skyldiga till detta fonetiskt tortyr gillar inte att bli upptäckta.

Deras finska, svenska och spanska anhängare följer mig på stan och tunnelbanan och fortsätter samma tortyr och försöker irritera mig så mycket som möjligt.
Det här kommer att fortsätta åtminstone så länge som huset är osåld. För att det verkar vara så , att detta fd. medlem i det finska advokatsamfundet Ari Kyyrö ingår i något finskt nazistiskt eller religiöst sekt och planerar att ta huset gratis till sitt organisation eller till sig själv.
Jag anser, att man försöker här
a) torturera ett svenskt medborgare i sverige med hjälp av de finska myndigheter och lagar

b) stjäla och utpressa med hjälp av lagen och psykiskt tortyr , utan att betala ingenting för egendom av ett svenskt medborgare i Spanien och i Finland och i Sverige.

c) mina kostnader har hittills varit 25 000 euros i rena pengar och det psykiska lidandet värderar jag till 300 000 euros med 10 % årligt ränta från juni 2000.

För att jag har inga ekonomiska medel att motstå de, jag anser att det svenska staten borde agera till min fördel med rättshjälp och med diplomatiska medel för att jag kan återeröva mina humanistiska-,juridiska- och mänskliga rättigheter.

Jag har skrivit 210 KB om saken och lagrat texten i datorn och jag har alla document för att visa att mina påståendena är sanna (utom spekulationer om Kyyrös möjliga medlemskap i de invandrarfientliga organisationer ).
Jag beskriver i de skrivna document hur allt har gått till och stöder mina påståendena med de officiella document från, spanska och finska myndigheter.
Det är klart och tydligt, att hela min fars död är uppgjort som psykiskt tortyr mot min person och mot min psyke och under årens lopp, och från documenter sedan år 2000, framgår det tydligt att bakom ligger det finska stats apparaten med sina alla grenar (jag nu undrar om hans död var helt naturligt eller inte och har de skrivit om honom som husets ägare, för att vi hade pratat flera år tidigare att jag ägde huset).
Men det är tydligen endast det här med huset varför "de" är efter mig och jagar min person. De vilka är efter mig, är av alla raser, det verkar vara så att t.o.m de svartaste invandrare anser sig ha någonting personligt mot mig.
De vilka har dessa typer fått att tro sig ha rättigheter att besvära mig, irritera mig med avsikt har troligen blivit manipulerade genom media och olika organisationer till det. Bakom ligger det finska staten, Wallenbergarna, judar, drogförsäljare, kanske bara det homosexualkistiska makt eliten eller något lignande. Kanske tillochmed eller ensam nogån rik arab med sitt makt och sina pengar...
Men huset har hittills varit det enda konkreta med vilket man kan bevisa vad de syftar till. Med de vilka troligen vet vem ligger bakom är med allt säkerhet Ari Haleyi och hans son från Finland, Avi Haleyi och restaurang ägare kallat Markku Löppönen från Finland.
Kanske de endast försöker tvångshjärntvätta mig till deras politiska kretsar , religion, sexualistiska perversiteter eller kanske de endast försöker att få mig att köpa deras droger ? Jag har ingen aning.
Men jag hoppas att ni skulle stödja mitt krav på högre förtidspension, så att jag är inte ekonomiskt tvungen att utsatta mig för detta tortyr i allmänna färdmedel eller i mitt bostad.

Jag hoppas att om någon med positivt inställning samman tycker eller vill ytra sig på något sätt angående saken som jag har skrivit om i detta e-mail, kommer å säger vad han tänker, istället för att skrika med sina kompisar runt min lägenhet "otra vez parasito" eller snylta bredvid mig i tunnelbanan . Jag önskar att det kommer inga "hemliga tecken om gillande. Om det måste ytra sig utan ord, kan de inte för fan skaffa till sig sådana där gammall still bröstknappar för att visa sin gillande.
mvh,

Amirouche Roos

[b]PS[/b].

Vaikka asian alusta, siis perittävän kuolemasta on kulunut jo ylitse seitmän vuotta, niin pesä on edelleen realisoimatta ja kustannukset pesän suhteen, minulle , Amirouche Roosille ovat olleet suuremmat alusta lähtien kuin pesän tuotto sikäli mikäli se joskus realisoidaan ja lakiosaan oikeutetuille jaetaan.

1

461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Senaste se on ja pahemmaks menee...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      256
      18104
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      71
      10316
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      326
      6784
    4. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      29
      4545
    5. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      49
      3988
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      76
      3279
    7. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      115
      2931
    8. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      91
      2433
    9. MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen

Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä
      Painonhallinta
      21
      1663
    10. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      19
      1559
    Aihe