Ei ole väärää

sapattipäivää

VAIN PYHÄSSÄ HENGESSÄ AVAUTUVA KIRJE

KOL.2:8-23

JÄRKEISOPIT HIITEEN

8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen JÄRKEISOPILLA ja TYHJÄLLÄ PETOKSELLA, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.

OLEN JO TÄYTETTY HÄNESSÄ

9 Sillä HÄNESSÄ asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
10 ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,

USKO TULEE YLHÄÄLTÄ

11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.

JO ARMAHDETTU JA HÄNESSÄ ELÄVÄ

13 Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

VÄÄRÄSTÄ SAPATTIPÄIVÄSTÄ EI VOI TUOMITA

15 Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.
16 Älköön siis kukaan teitä TUOMITKO syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai SAPATIN johdosta,
17 jotka vain ovat TULEVAISUUDEN VARJO, mutta ruumis on Kristuksen.

JUMALA ANTAA KASVUN KRISTUKSEN KAUTTA

18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
19 eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.

ÄLÄ SALLI SINUA MÄÄRÄILTÄVÄN

20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman ALKEISVOIMISTA, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, SALLITTE MÄÄRÄTÄ ITSELLENNE SÄÄDÖKSIÄ:
21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
22 -sehän on kaikki tarkoitettu KATOAMAAN käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
23 Tällä kaikella tosin on VIISAUDEN MAINE itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ILMAN MITÄÄN ARVOA, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi

8

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhut

      Ei ole väärää sapatin päivää. Sapatti on vaan yksi päivä viikosta. Se on viikon 7:s päivä.

      Järkeisopit joutaa tosiaan roskikseen. Korottakaamme Kristusta, eikä mitään perinnäissääntöjä, jotka lähtevät maailmasta.

      Harvinaisen hyvin on kirjoitettu.

    • Sapatinpäivää

      On vain yksi oikea sapatti, joka on Herran juutalaisille asettama.
      Siihen ei pakanakristittyjen pidä mennä sorkkimaan.

      • pielee meni

        ja pahasti. Jumala pyhitti seitsemännen päivän luomisviikon lopussa, kauan ennen yhtään juutalaista. Herra antoi 10 käskyä Siinailla kaikille 12 sukukunnalle, ei vain Juudan sukukunnalle. Sellaisia kuin pakanakristittyjä ei ole olemassakaan. On vain kristittyjä. Paavalin mukaan ei ole mitään eroa kreikkalaisen ja juutalaisen kristityn välillä.


    • hirvas

      tämäkin, sillä on erotettava mikä on ylhäältä ja mikä on maailmasta.

      Joh. 8:23
      Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.

      Eiköhän jokaisen viikon, vuosiluvun ja päivän ole ihminen nimittänyt jälkeenpäin. Ne ovat maailman tekemiä, ei niitä ole ylhäältä annettu.

      1. Joh. 4:5
      He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.

      Ihmisviisauksia kuulevat ne, jotka ovat tästä maailmasta.

      • mutta ei seitsemättä

        päivää. Te yritätte koko ajan tehdä tyhjäksi Jumalan käskyn. Sapatti ei ole ihmisen keksintö. Se on Jumalan asetus ja määräys.


      • on!
        mutta ei seitsemättä kirjoitti:

        päivää. Te yritätte koko ajan tehdä tyhjäksi Jumalan käskyn. Sapatti ei ole ihmisen keksintö. Se on Jumalan asetus ja määräys.

        Sapatti on jumalan asetus israelilaisille. Luulisi, että jokainen osaisi jo lukea sen verran itse raamattua, että ei uskoisi enää kuulopuheisiin. Et sinä paljoa jumalaa kunnioita, etkä hänen tahtoaan. Olet työntämässä itseäsi jumalan ja israelilaisten väliseen liittoon ja varastamassa liiton merkin, SAPATIN itsellesi.

        Onko sinulta jäänyt uusi testamentti lukematta, kun edelleen palvot vain israelilaisten jumalaa ja Moosesta.


    • on puhdas

      järkeisoppi. Sitä ei ole Raamatussa.

      • isottele

        Eipä mainita lauantaitakaan raamatussa, kuka sen on keksinyt?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      74
      3258
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      16
      1182
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1048
    4. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      103
      971
    5. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      933
    6. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      814
    7. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      811
    8. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      89
      698
    9. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      680
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      625
    Aihe