ja ostin viikon eväät 4 henkiselle perheelleni, maksoi vajaat 30 e.700g sika-nautaa, jauhelihakastike ja potut tänään, huomenna lämmitän soosin ja keitän makaronit. Lisukkeeksi porkkanaraastetta ja punakuuria. Pe ja la syödään itse tekemää hernerokkaa, jossa höystönä kinkkusukaleita ja sipulia.Su pöytään laitetaan pottumuusia ja uuniseitä keralla kaali-ananasraasteen. Ma nakkikeitto näkkärillä, ti riisipuuro ja musitkkasoppa(itsepoimittuja)
Ostin myös pullantekovärkit, tarjousleipää pakasteseen ja vessapaperia, ai niin ja juuston.
Kävin kaupassa
18
2566
Vastaukset
- cybo-ceronimo-cabriel-61
Meillä menee 700g jauhelihaa yhdellä istumalla, pojat kasvaa kohisten.
Tuhat euroa liki-pitäen menee pelkästään ruokaan kuukaudessa, tosin erikois-ruoka-valiota tarvitaan osalla porukasta, mutta kyllä, kallista on ruoka suomessa.- tiedoksi
varmaan meilläki, peheessä 19 ja 11v. pojat, mutta pakko rajottaa jotenki, jatkaa sienillä ja kasviksilla kastikkeita. Mies on sentään vähäruokainen. Jahka saadaan tässä takausvelat pankkikriisin jäliltä maksettua nii helpotaa, kuitenkin on molemmilla työpaikat, vaikkakin pienipalkkaiset. Mä olen tehnyt pihistämisestä taidetta ja otan sen jo huumorilla, ei muutakaan voi.
- cybo-ceronimo-cabriel-61
tiedoksi kirjoitti:
varmaan meilläki, peheessä 19 ja 11v. pojat, mutta pakko rajottaa jotenki, jatkaa sienillä ja kasviksilla kastikkeita. Mies on sentään vähäruokainen. Jahka saadaan tässä takausvelat pankkikriisin jäliltä maksettua nii helpotaa, kuitenkin on molemmilla työpaikat, vaikkakin pienipalkkaiset. Mä olen tehnyt pihistämisestä taidetta ja otan sen jo huumorilla, ei muutakaan voi.
Se on taito jos mikä, elää edullisesti mutta terveesti tässä kalliin ruoan ja halvan viinan maassa.
- annneli
cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:
Se on taito jos mikä, elää edullisesti mutta terveesti tässä kalliin ruoan ja halvan viinan maassa.
yhteyksiä entiseen neuvostoliittoon...
Elintarvikkeita ei ollut kaupoissa, tai niitä ei ollut varaa ostaa, mutta viinaa sai jokapaikasta halvalla. Päissäänhän se nälkä ei tunnu, ja kun ei päästä kankkusta tulemaan ei muista kurjuuttansa, eikä nälkää. - cybo-ceronimo-cabriel-61
annneli kirjoitti:
yhteyksiä entiseen neuvostoliittoon...
Elintarvikkeita ei ollut kaupoissa, tai niitä ei ollut varaa ostaa, mutta viinaa sai jokapaikasta halvalla. Päissäänhän se nälkä ei tunnu, ja kun ei päästä kankkusta tulemaan ei muista kurjuuttansa, eikä nälkää.Ei kai suunnitelmallista, sillä alkoholi-ongelmat tuottavat paljon harmia ja ennen muuta kuluja yhteiskunnalle.
Olen kyllä ihmetellyt, että niiden olennaisesti tärkeiden ja välttämättömien tarvikkeiden, kuten asuminen, ruoka ja lääkkeet, hinnat pidetään keinottelijoiden taholta korkealla, tai siis en sitä ihmettele että kenottelijat kiristävät ja hankkivat välttämättömyyksillä itselleen omaisuuksia, vaan sitä, että valtio-valta tukee tälläistä toimintaa avustamalla suoraan esimerkiksi vuokran-antajia asumis-tuilla ja nyt sitten aijotaan ruoan verotusta laskea ja kenenköhän taskuun se raha lopulta menee, luultavasti välittäjien eli kauppiaiden. - pihtari-ellu
cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:
Ei kai suunnitelmallista, sillä alkoholi-ongelmat tuottavat paljon harmia ja ennen muuta kuluja yhteiskunnalle.
Olen kyllä ihmetellyt, että niiden olennaisesti tärkeiden ja välttämättömien tarvikkeiden, kuten asuminen, ruoka ja lääkkeet, hinnat pidetään keinottelijoiden taholta korkealla, tai siis en sitä ihmettele että kenottelijat kiristävät ja hankkivat välttämättömyyksillä itselleen omaisuuksia, vaan sitä, että valtio-valta tukee tälläistä toimintaa avustamalla suoraan esimerkiksi vuokran-antajia asumis-tuilla ja nyt sitten aijotaan ruoan verotusta laskea ja kenenköhän taskuun se raha lopulta menee, luultavasti välittäjien eli kauppiaiden.asiaa en ymmärrä, työvoima pulaa esim. jos korkean työttömyyden kunnista lähtisi työnperään toiselle paikkakunnalle, ei ole kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja, missäs ne maahanmuuttajat asuvat ja mistä rahat ja kielitaidottomina yleensä asuntoja löytävät. Miksei suomalaiselle ole mitään instanssia missä oikeasti autettaisi ja annettaisi tietoa, työkkärihän ei tätä tee.
Semmonenkin asia ihmetyttää jos työkkäristä tarjotaan työtä esim 30 km. päästä, eikä sinne kulje julkisia kulkuneuvoja niin miten sinne työhön käytännössä pääsee..Onneksi ei ole tarvinnut koskaan käytännössä kokea mitään vastaavaa, mutta eihän sitä nykypäivänä koskaan tiedä milloin omalle kohdalle nalli napsahtaa. - idea tämäkin
pihtari-ellu kirjoitti:
asiaa en ymmärrä, työvoima pulaa esim. jos korkean työttömyyden kunnista lähtisi työnperään toiselle paikkakunnalle, ei ole kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja, missäs ne maahanmuuttajat asuvat ja mistä rahat ja kielitaidottomina yleensä asuntoja löytävät. Miksei suomalaiselle ole mitään instanssia missä oikeasti autettaisi ja annettaisi tietoa, työkkärihän ei tätä tee.
Semmonenkin asia ihmetyttää jos työkkäristä tarjotaan työtä esim 30 km. päästä, eikä sinne kulje julkisia kulkuneuvoja niin miten sinne työhön käytännössä pääsee..Onneksi ei ole tarvinnut koskaan käytännössä kokea mitään vastaavaa, mutta eihän sitä nykypäivänä koskaan tiedä milloin omalle kohdalle nalli napsahtaa.jollekkin yrittäjälle jolla on pääkaupunkisudulla tilava asunto tai vaikkapa tyhjä tehdashalli. Tuodaan muualta suomesta nuoria työmoraaliltaan kunnollisia juuri koulunsa, lopettaneita tai muuten työhaluisia yhteiskuljetuksena työmarkkinoiden äärelle.
Majoitus edullinen, yhteisruokailu,ja neuvonta ja opastus apua, alkuun pääsee ilman pää-omaa. Takaisin maksu 3.n ekan palkan yhteydessä. Kustannukset kohtuulliset.n.300 ekua per lärvi. - Kiinassa vai?
idea tämäkin kirjoitti:
jollekkin yrittäjälle jolla on pääkaupunkisudulla tilava asunto tai vaikkapa tyhjä tehdashalli. Tuodaan muualta suomesta nuoria työmoraaliltaan kunnollisia juuri koulunsa, lopettaneita tai muuten työhaluisia yhteiskuljetuksena työmarkkinoiden äärelle.
Majoitus edullinen, yhteisruokailu,ja neuvonta ja opastus apua, alkuun pääsee ilman pää-omaa. Takaisin maksu 3.n ekan palkan yhteydessä. Kustannukset kohtuulliset.n.300 ekua per lärvi.Valtavat tehdashallit täyteen sänkyjä,ja 18 t.työpäiviä 7/pvä viikko.8 euron päiväpalkalla.
- antavaaatu.
pihtari-ellu kirjoitti:
asiaa en ymmärrä, työvoima pulaa esim. jos korkean työttömyyden kunnista lähtisi työnperään toiselle paikkakunnalle, ei ole kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja, missäs ne maahanmuuttajat asuvat ja mistä rahat ja kielitaidottomina yleensä asuntoja löytävät. Miksei suomalaiselle ole mitään instanssia missä oikeasti autettaisi ja annettaisi tietoa, työkkärihän ei tätä tee.
Semmonenkin asia ihmetyttää jos työkkäristä tarjotaan työtä esim 30 km. päästä, eikä sinne kulje julkisia kulkuneuvoja niin miten sinne työhön käytännössä pääsee..Onneksi ei ole tarvinnut koskaan käytännössä kokea mitään vastaavaa, mutta eihän sitä nykypäivänä koskaan tiedä milloin omalle kohdalle nalli napsahtaa.Kuitenkin pitäisi maksaa kotipaikkakunnan asuntomenot, joten palkasta ei paljon jäisi. Jos kotipaikkakunnalta asunnon antaisin pois, mihin laittaisin kaiiki tavarani. ei yhteismajoitukseen voi viedä pianoa, kotiteatterijärjestelmiä, veneitä (2kpl.), moottoripyöriä (3kpl.), yms tavaroita. Ennemmin elelen kotipaikkakunnallani ja olen työtön ja hankin pientä lisätuloa "rajakaupalla".
- idea tämäkin
Kiinassa vai? kirjoitti:
Valtavat tehdashallit täyteen sänkyjä,ja 18 t.työpäiviä 7/pvä viikko.8 euron päiväpalkalla.
joku taho auttais alkuun, ja sit omaan asuntoon ja ja omaan elämään, monelle nää käytännön asiat on iso kynnys lähteä työnperään muualle. Eikähän lähtökuntaan jäisi tietenkään mitään asuntoa jota ylläpitää. Se elämä ois sit siellä missä työkin, niin se muillakin ollut ja on.
- tässä hetken
meidän perheen ruokailuksutannukset.Ei ollut edes aikaisemmin tullut ajatelleeksi mitä maksaa.
Meillä molemmat töissä ja yksi lapsi.Pojan 200´euron päiväkotimaksu sisältää ruuan joten jätetään se pois. Vaimon lounasravintola laskut 150 eur/kk ja minun 200 eur/kk(ei työantajan tukema) viikkoostoksen noin 100 eur/kk, joskus enemmän elin noin 500eur/kk.eli ruokailu noin 850 eur kuukaudessa. Nyt kun minulle selvisi kutakuinkin totuus melkein tonnin kk kuluista niin taidan jatkossa otta ruuat mukaan töihin ja lämmittää mikrossa.- äimänä
850 e /kk !!! 3 henkeä...
Vaikka olisi varaakin, en kyllä laittaisi ruokaan moisia summia, minä lämmitän töissä edellisen päivän jämät ja ukolla ruokatermarissa puuroa ja leivät lisänä.Kun kotona kuiten lämminruoka jokapäivä syödään, ihan senkin takia että on kiva kokoata ja syödä yhdessä. - noin
äimänä kirjoitti:
850 e /kk !!! 3 henkeä...
Vaikka olisi varaakin, en kyllä laittaisi ruokaan moisia summia, minä lämmitän töissä edellisen päivän jämät ja ukolla ruokatermarissa puuroa ja leivät lisänä.Kun kotona kuiten lämminruoka jokapäivä syödään, ihan senkin takia että on kiva kokoata ja syödä yhdessä.Kyllä me kokataankin kotona. Mutta niin kuin sanoin niin molemmat töissä kohtuupalkalla niin kaupassa ei ostoksen hintaa ole tullut vuosiin katsottua. Hämmästyin kyllä itsekin kuin rupesin miettimään kaupan laskuja,ei tunnu alle 30 euron käyntejä kaupassa onnistuvan.Silloinikin kassi puolityhjä, tai ainakin tuntuu siltä. Kiitos palstan niin päätin ottaa jatkossa omat eväät töihin. nåin ei ole tapahtunut 8 vuoteen.Ihan hirvittää mitä työpaikka ruokaillusta olen oiikeasti maksannut.
- kerran päivässä(kö)?
Koko maanantai yhdellä nakkikeitolla(ko)?
Kyllä mielestäni tulisi syödä kaksi lämmintä ruokaa, aamu- ja iltapalat sekä välipala =\- päivässä
meilläkin syödäänAamulla,ja illalla leipää,ja hedelmä.
- syödään
useinmiten vain yksi lämmin ateria päivässä. Varsinkin minä itse ja mieheni. Lapset tarviivat useinkin pari ateriaa...
- tiedoksi
aamulla, töissä eväät, yleensä eilisen tähteitä ja ilmasta kaffea ja pullaa, lapset syö koulussa. Kotona päivällinen. Jos jollain vielä on nälkä niin teetä ja juustoleipää iltaseksi. Herkuttelupäivinä paistetaan lättyjä tai kroisostellaan vaniljakermajätskillä( prismassa 0,89 pkt)
- kävin..
Kaikki käyvät????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h562950Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062731Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382441- 332359
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501928Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151559- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051235- 1771203
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060