Minulla on ollut rottia sekä hiiri vähän yli vuoden. Tämän vuoden aikana olen alkanut saamaan päänsärkyä, joskus harvoin saatan herätä nuhaan, joka kestää vain aamun. Silmiäkin särkee joskus (mikä saattaa johtua valoherkkyydestä tai jostain, mutta huono näkö ei ole). Olen myös allerginen monelle kosmetiikkatuotteelle. Minulla tuulee vääränlaisesta huulirasvasta huuliin rakkuloita ja muita ikäviä oireita. Mutta nyt minulle on tullut pari päivää sitten näitä samaisia oireita huuliin vaikka en ole käyttänyt mitään allergisoivaa tuotetta. Voiko tämä johtua jonkinlaisesta yliherkkyydestä esimerkiksi rottieni virtsasta? Se nimittäin haisee hyvin voimakkaasti, koska rottien häkki on avoin toisin kuin hiireni (duna). Olisikohan syytä tarkastuttaa lääkärissä, olenko tullut allergiseksi? Sekä rotillani että hiirelläni kuitenkin on "allergisille sopivaa purua", Mörtti-Röpöä, joka ei pölyä, joten siitä se ei voi johtua.
Jyrsijöistä allergisia oireita
Nalle Puh
1
423
Vastaukset
- farkku
erittäin helposti. Virtsa on hyvin proteiinipitoista, ja se on yleisin allergian aiheuttaja. Kannattaa käydä allergiatesteissä, koska pahetessaan se voi muuttua astmaksi. Itse ehdin olla 3 kuukautta hiirien kanssa tekemisissä, kun tulin jo allergiseksi, ja samalla on ristiallergia rottien kanssa. Joudun työssäni käsittelemään otuksia todella paljon, ja nyt allergian takia olen ollut astmalääkkeillä pari kuukautta :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup675800Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1344274Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.971916- 631445
- 2611137
- 471132
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E126989Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim49826Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31753Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39725