Minulla on ollut rottia sekä hiiri vähän yli vuoden. Tämän vuoden aikana olen alkanut saamaan päänsärkyä, joskus harvoin saatan herätä nuhaan, joka kestää vain aamun. Silmiäkin särkee joskus (mikä saattaa johtua valoherkkyydestä tai jostain, mutta huono näkö ei ole). Olen myös allerginen monelle kosmetiikkatuotteelle. Minulla tuulee vääränlaisesta huulirasvasta huuliin rakkuloita ja muita ikäviä oireita. Mutta nyt minulle on tullut pari päivää sitten näitä samaisia oireita huuliin vaikka en ole käyttänyt mitään allergisoivaa tuotetta. Voiko tämä johtua jonkinlaisesta yliherkkyydestä esimerkiksi rottieni virtsasta? Se nimittäin haisee hyvin voimakkaasti, koska rottien häkki on avoin toisin kuin hiireni (duna). Olisikohan syytä tarkastuttaa lääkärissä, olenko tullut allergiseksi? Sekä rotillani että hiirelläni kuitenkin on "allergisille sopivaa purua", Mörtti-Röpöä, joka ei pölyä, joten siitä se ei voi johtua.
Jyrsijöistä allergisia oireita
Nalle Puh
1
464
Vastaukset
- farkku
erittäin helposti. Virtsa on hyvin proteiinipitoista, ja se on yleisin allergian aiheuttaja. Kannattaa käydä allergiatesteissä, koska pahetessaan se voi muuttua astmaksi. Itse ehdin olla 3 kuukautta hiirien kanssa tekemisissä, kun tulin jo allergiseksi, ja samalla on ristiallergia rottien kanssa. Joudun työssäni käsittelemään otuksia todella paljon, ja nyt allergian takia olen ollut astmalääkkeillä pari kuukautta :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 22214826
Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.
Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m202196Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa
Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?381873- 1371242
Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes951230- 251118
Huomioon ottaminen
Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin30892- 77802
Sinkkusiskoni pliis kertokaa
Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex80713Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit
Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t80698