Minulla on ollut rottia sekä hiiri vähän yli vuoden. Tämän vuoden aikana olen alkanut saamaan päänsärkyä, joskus harvoin saatan herätä nuhaan, joka kestää vain aamun. Silmiäkin särkee joskus (mikä saattaa johtua valoherkkyydestä tai jostain, mutta huono näkö ei ole). Olen myös allerginen monelle kosmetiikkatuotteelle. Minulla tuulee vääränlaisesta huulirasvasta huuliin rakkuloita ja muita ikäviä oireita. Mutta nyt minulle on tullut pari päivää sitten näitä samaisia oireita huuliin vaikka en ole käyttänyt mitään allergisoivaa tuotetta. Voiko tämä johtua jonkinlaisesta yliherkkyydestä esimerkiksi rottieni virtsasta? Se nimittäin haisee hyvin voimakkaasti, koska rottien häkki on avoin toisin kuin hiireni (duna). Olisikohan syytä tarkastuttaa lääkärissä, olenko tullut allergiseksi? Sekä rotillani että hiirelläni kuitenkin on "allergisille sopivaa purua", Mörtti-Röpöä, joka ei pölyä, joten siitä se ei voi johtua.
Vastaukset 1
- farkku
erittäin helposti. Virtsa on hyvin proteiinipitoista, ja se on yleisin allergian aiheuttaja. Kannattaa käydä allergiatesteissä, koska pahetessaan se voi muuttua astmaksi. Itse ehdin olla 3 kuukautta hiirien kanssa tekemisissä, kun tulin jo allergiseksi, ja samalla on ristiallergia rottien kanssa. Joudun työssäni käsittelemään otuksia todella paljon, ja nyt allergian takia olen ollut astmalääkkeillä pari kuukautta :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tuot pöytään parisuhteessa?
Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä35314222 km on nykyään liian pitkä koulumatka
Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk67818Martinan bisneksillä ei mene hyvin
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä206816- 54783
- 40759
Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja
Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma28755- 56691
Miia Heikkinen avautui !
Olipa hyvä kirjoitus, kiitos. Ongelmat mitkä nostat esille on todellisia ja tämä ylimielisyys totta ja se näkyy kaikessa66679- 59675
- 60659