Valtaosa myyjistä ei tiedä mitään hinnoittelusta

Myyn ja ostan

Olen todennut, ettei itsepalvelukirppiksillä iso osa myyjistä tajua hölkkäsen pöläystä hinnoittelusta - edellyttäen tietenkin, että he haluavat oikeasti myydä.

Käytettyä tavaraa makuutetaan viikkotolkulla yhdellä ja samalla hinnalla, joka on pilvistä. Kuka ostaa esimerkiksi Eccon täysin loppuunkäytetyt sandaalit 10 eurolla tai risan Marimekon paidan niinikään 10 eurolla, kun kukaan ei ehkä halua ostaa niitä lainkaan?

Ja vielä käyttökelpoisesta vaatteesta pyydetään useita kymmeniä euroja. Miksi?

Ja miksette tarkista hintojanne, jos tuote ei mene kaupaksi? On paljon järkevämpää pitää pöytää pari viikkoa ja myydä kunnolla tavaraa pois kuin pari kuukautta pyytäen tavaroista ylihintaa odottaen, että joku harva ostaa. Tarkistakaa nyt herrajjjumala niitä hintojanne jatkuvasti!

6

1308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tretori

Kesäloman lopettajaisiksi perkasin muksujen vaatekaapit, kirjakasat ja roinalaatikot. Hintahaarukka 1,50-3 Euroa. Kolmen myyntipäivän jälkeen tuotto huikeat 180 Euroa.
      Tavaroita viedessä oli mukava tunne kun tavaroita vietiin lähes käsistä.
      Hyvällä hinnoittelulla itselle turhasta tavarasta pääsee mukavasti eroon ja samalla voi aidoista auttaa jonkun muun vaatemenoissa.

• Kirppisfan

Kirppikselle pitäisi viedä vain sellaista tavaraa, jolla on vielä käyttöarvoa jollekulle ja hinta kohtuullinen. Eikö tavara viedä nimenomaan siksi, että siitä pääsisi eroon?

Tosin olen valmis maksamaan esimerkiksi hyvästä vaatteesta enepikin kuin euron pari. Viime viikolla löysin juuri ihanan talvitakin, hinta 15 euroa, suunnilleen käyttämätön, joku minulle tuntematon ruotsalainen merkki.

Luulen, ettei iso osa pöydänpitäjistä maksa mitään pöydästään. Eikä käy koskaan edes katsomassa, meneekö tavara kaupaksi ja laskemassa hintoja. Oleellista on juuri ne hintamuutokset.

• olen maksanut

säännöllisesti aina viikkovuokrani. Se on vaan niin, että vuokrien hinnat ovat sen verran korkeat, ettei ihan ilmaiseksi voi myydä halpaakaan tavaraa, jotta saisi edes rahansa takaisin. Kyllä niitä "laihialaisia" löytyy myös lehtien myyntipalstoilta ja maaseudulla erityisesti osataan pyytää, kun toimeentulo muutenkin on niukempaa.

• samaa mieltä

Hinnoittelun pitää "elää".

• maksamaan juuri

5 euroa (30 mk), ellei se ole todella hyvä. Ennen satsaan vähän enemmän ja ostan kaupasta uuden. On myös tyrmistyttävää, että internetin ilmaispalstalla jaettavia tavaroita kaupataan korkeaankin hintaan.
      Esim. eräs kauppa jakoi ilmaiseksi kalan muotoisia saippuatelineitä. Joku oli sitten hinnoitellut niitä kirpparipöytäänsä 6,50 euroa!

• design-tuote.

Muotoilu maksaa ja mallintekijöillä on hyvä palkka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      29
      1859
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      157
      1812
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      358
      1600
    4. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      150
      1227
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      214
      1188
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1138
    7. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      1044
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1009
    9. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      1005
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      82
      971
    Aihe