Köyhällä kävi säkä

Totta joka sana

Roskiksesta löytyi dyykkausreissulla kamerakännykkä sim-kortteineen päivineen. Vieläpä toimiva vehje. Nyt ei kun soittelemaan ja ottamaan kuvia. Katsoin netistä, että merkki on suosittu kytkykauppapuhelin... mut haitannoonkos tuo...

15

1808

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmoitettu

      varastetuksi?

      • ei väliä

        Jos sen käytössä tekee jonkin rikoksen, niin ei koyhälle mitään voi. Kun ei ole rahaa, kuin perustoimeentulosumma kuukaudessa eikä omaisuutta, niin ei ole mitä ulosmitata.
        Itse ainakin ajattelen niin, että voin hyvinkin istua linnassa muutamat sakot. Siksi kai se rikollisen ura on alkanutkin kiehtoa.


      • Ed.
        ei väliä kirjoitti:

        Jos sen käytössä tekee jonkin rikoksen, niin ei koyhälle mitään voi. Kun ei ole rahaa, kuin perustoimeentulosumma kuukaudessa eikä omaisuutta, niin ei ole mitä ulosmitata.
        Itse ainakin ajattelen niin, että voin hyvinkin istua linnassa muutamat sakot. Siksi kai se rikollisen ura on alkanutkin kiehtoa.

        tv- ja tekstiviestipeleihin. Ehkä ehdit voittaa jotain ennen kuin suljetaan.

        Rikollinen ura kuitenkin tekee eniten pahaa itselle. Joku menettää vain kännykän, materiaa tai saa laskun, mutta itseltä siinä menee arvot, henkisyys, jne. kaikki minkä eteen kannattaa nähdä vaivaa elämässä, kaikki mitä itsessä vois arvostaa.


      • jonkinlainen viesti
        Ed. kirjoitti:

        tv- ja tekstiviestipeleihin. Ehkä ehdit voittaa jotain ennen kuin suljetaan.

        Rikollinen ura kuitenkin tekee eniten pahaa itselle. Joku menettää vain kännykän, materiaa tai saa laskun, mutta itseltä siinä menee arvot, henkisyys, jne. kaikki minkä eteen kannattaa nähdä vaivaa elämässä, kaikki mitä itsessä vois arvostaa.

        Joop mitenkään sen kummemmin moralisoimatta tai tuomitsematta, muistuttaisin vaan sua siitä, että tuskin se siä roskiksessa oli sattumalta, saattaa olla näet joku johonkin rikokseen liittyvä känny, et älä sit ihmettele jos sinivuokot sut poimii jostan, ja kuulustelevat sua jostain asiasta johon sulla ei oikeesti oo osaa eikä arpaakaan, mutta johon sut voidaan yhdistää sen kännyn kautta.
        Nimim.
        Näinkin on käynyt.


      • löytötavaratoimisto
        Ed. kirjoitti:

        tv- ja tekstiviestipeleihin. Ehkä ehdit voittaa jotain ennen kuin suljetaan.

        Rikollinen ura kuitenkin tekee eniten pahaa itselle. Joku menettää vain kännykän, materiaa tai saa laskun, mutta itseltä siinä menee arvot, henkisyys, jne. kaikki minkä eteen kannattaa nähdä vaivaa elämässä, kaikki mitä itsessä vois arvostaa.

        Kerran vein löytämäni kellon löytötavaratoimistoon. Kysyivät, että haluanko löytöplakkion, jos omistaja löytyy.. en tiedä minkä suuruinen se olis ollut, ehkä saa itse valita, enkä ole varma onko omistajan pakko maksaa se. Mutta siinä yksi vaihtoehto kuitenkin.


      • ap.

        tuli kyllä mieleen. Se löytyi akku tyhjänä. Ladattiin. PIN-koodilla avautui, ja se oli helpoin mahdollinen. Kuoret olivat kuluneet.


      • ap.
        jonkinlainen viesti kirjoitti:

        Joop mitenkään sen kummemmin moralisoimatta tai tuomitsematta, muistuttaisin vaan sua siitä, että tuskin se siä roskiksessa oli sattumalta, saattaa olla näet joku johonkin rikokseen liittyvä känny, et älä sit ihmettele jos sinivuokot sut poimii jostan, ja kuulustelevat sua jostain asiasta johon sulla ei oikeesti oo osaa eikä arpaakaan, mutta johon sut voidaan yhdistää sen kännyn kautta.
        Nimim.
        Näinkin on käynyt.

        kiitos asiallisesta vastauksesta. Olen funtsinut samoja juttuja. Kirjoitinkin vähän provoilevaan sävyyn, et joku osais kertoa, mitä siitä saattaa seurata, että pitää löytöpuhelimen itsellään. Sim-korttia ei kyllä käytetä väärin. En edes unta näe sellaisesta.


      • ap.
        löytötavaratoimisto kirjoitti:

        Kerran vein löytämäni kellon löytötavaratoimistoon. Kysyivät, että haluanko löytöplakkion, jos omistaja löytyy.. en tiedä minkä suuruinen se olis ollut, ehkä saa itse valita, enkä ole varma onko omistajan pakko maksaa se. Mutta siinä yksi vaihtoehto kuitenkin.

        Tähän asti on toimitettu/ilmoitettu löydetyt avaimet/pyörät/korut yms. poliisin löytötavaratoimistoon. Mut tää tapaus ei ole ihan yhtä selkeä. Kuluneet kuoret...akku tyhjä...sim-kortti unohtunut vain sisään?...ei latausjohtoa... Jätesäkistä bongattu kaiken muun roinan keskeltä.


      • fsdafsda
        löytötavaratoimisto kirjoitti:

        Kerran vein löytämäni kellon löytötavaratoimistoon. Kysyivät, että haluanko löytöplakkion, jos omistaja löytyy.. en tiedä minkä suuruinen se olis ollut, ehkä saa itse valita, enkä ole varma onko omistajan pakko maksaa se. Mutta siinä yksi vaihtoehto kuitenkin.

        Löysin kerran vaatekaupan sovituskopista kännykän. Otin sen mukaani ja soitin sillä kännykällä omaan puhelimeeni. Ajattelin että jos ei ole salainen numero, niin näin saisin tietää sen liittymän omistajan puhelinnumeron. Kotona katsoin koneella Fonecta Finder -palvelusta tuon ihmisen tiedot. Löytyi samasta osoitteesta pari ihmistä ja puhelinnumero myös. Soitin ja rouva tuli samana päivänä hakemaan. Puhelin itsessään ei ollut arvokas, mutta sanoi että liittymä on tärkein koska sen sulkemiseen ja uuden hankkimiseen menee aikaa ja vaivaa ( rahaa).

        Minä ja poikani olemme myös monasti vieneet (aina) löytämiäni tavaroita löytötavaratoimistoon.
        Avaimia, polkupyörän ja rannekellon.

        Polkupyörä oli uuden näköinen jousitettu 21 vaihteinen. parin päivän päästä samaisesta polkupyörästä oli kadonneet -ilmoitus lehdessä.
        Löytötavaratoimistosta kysyttiin halutaanko löytöpalkkio. Päivän myöhemmin omistaja oli tullut hakemaan sieltä pyöräänsä, saatiin 20 mk. Polkupyörän todellinen arvo pyöri yli 2000 mk:n.
        Poliisi kuitenkin sanoi että oli kysymys 12 -vuotiaasta pojasta joka maksoi löytöpalkkion viikkorahoistaan. Tuli vaan mieleen että oliko tuo samainen poika maksanut pyöränkin viikkorahoistaan. Seuraavan kerran pidetään kyllä vastaavanlainen pyörä itsellämme. Kyse oli omasta pojastani joka sen pyörän löysi, sanoi että oli sellaisessa ryteikössä ojassa, että arvas että ei ollut omistaja siihen tarkoituksella jättänyt, ja toi sen kotiin. Pojalleni annoin tietty tuon löytöpalkkion ja sanoin poliisille että se motivoisi lapsiakin viemään arvokkaita löytämiään esineitä löytötavaratoimistoon, kun heidät palkittaisiin siitä.

        Rannekellon löysin kerran mennessäni bussipysäkille. vein löytötavaratoimistoon. Siellä kysyttiin että haluaisinko sen kellon itselleni jos omistajaa ei löytyisi. kolmen kuukauden päästä sain sen kellon hakea itselleni. Hopearanneke ja täysin toimiva "peli".


      • werewr
        fsdafsda kirjoitti:

        Löysin kerran vaatekaupan sovituskopista kännykän. Otin sen mukaani ja soitin sillä kännykällä omaan puhelimeeni. Ajattelin että jos ei ole salainen numero, niin näin saisin tietää sen liittymän omistajan puhelinnumeron. Kotona katsoin koneella Fonecta Finder -palvelusta tuon ihmisen tiedot. Löytyi samasta osoitteesta pari ihmistä ja puhelinnumero myös. Soitin ja rouva tuli samana päivänä hakemaan. Puhelin itsessään ei ollut arvokas, mutta sanoi että liittymä on tärkein koska sen sulkemiseen ja uuden hankkimiseen menee aikaa ja vaivaa ( rahaa).

        Minä ja poikani olemme myös monasti vieneet (aina) löytämiäni tavaroita löytötavaratoimistoon.
        Avaimia, polkupyörän ja rannekellon.

        Polkupyörä oli uuden näköinen jousitettu 21 vaihteinen. parin päivän päästä samaisesta polkupyörästä oli kadonneet -ilmoitus lehdessä.
        Löytötavaratoimistosta kysyttiin halutaanko löytöpalkkio. Päivän myöhemmin omistaja oli tullut hakemaan sieltä pyöräänsä, saatiin 20 mk. Polkupyörän todellinen arvo pyöri yli 2000 mk:n.
        Poliisi kuitenkin sanoi että oli kysymys 12 -vuotiaasta pojasta joka maksoi löytöpalkkion viikkorahoistaan. Tuli vaan mieleen että oliko tuo samainen poika maksanut pyöränkin viikkorahoistaan. Seuraavan kerran pidetään kyllä vastaavanlainen pyörä itsellämme. Kyse oli omasta pojastani joka sen pyörän löysi, sanoi että oli sellaisessa ryteikössä ojassa, että arvas että ei ollut omistaja siihen tarkoituksella jättänyt, ja toi sen kotiin. Pojalleni annoin tietty tuon löytöpalkkion ja sanoin poliisille että se motivoisi lapsiakin viemään arvokkaita löytämiään esineitä löytötavaratoimistoon, kun heidät palkittaisiin siitä.

        Rannekellon löysin kerran mennessäni bussipysäkille. vein löytötavaratoimistoon. Siellä kysyttiin että haluaisinko sen kellon itselleni jos omistajaa ei löytyisi. kolmen kuukauden päästä sain sen kellon hakea itselleni. Hopearanneke ja täysin toimiva "peli".

        Kyllä olette köyhiä jos pitää vaatia palkkio jostakin löytämästään. Itselle riittää hyvä mieli että joku tulee onneliseksi saadessaan omaisuutta takaisin.
        Itsellä onneksi uusi talo järven rannalla, eli ei tarvitse joka ikisen palkkion perässä juostakkaan kun ei ihan niin tiukkaa ole.


      • fsdfsa
        werewr kirjoitti:

        Kyllä olette köyhiä jos pitää vaatia palkkio jostakin löytämästään. Itselle riittää hyvä mieli että joku tulee onneliseksi saadessaan omaisuutta takaisin.
        Itsellä onneksi uusi talo järven rannalla, eli ei tarvitse joka ikisen palkkion perässä juostakkaan kun ei ihan niin tiukkaa ole.

        Huom. En "vaatinut" mitään.
        Mutta en kieltänytkään poikani puolesta, että tämä sai sen löytöpalkkion. Ajattelin että se kannustaa vastaisuudessakin viemään arvoesineitä löytötavaratoimistoon.
        Itselläni ei tuohon ollut muuta osaa eikä arpaa, kuin välittäjän rooli.

        Ja - kyllä - olemme köyhiä.


      • fsdfds
        werewr kirjoitti:

        Kyllä olette köyhiä jos pitää vaatia palkkio jostakin löytämästään. Itselle riittää hyvä mieli että joku tulee onneliseksi saadessaan omaisuutta takaisin.
        Itsellä onneksi uusi talo järven rannalla, eli ei tarvitse joka ikisen palkkion perässä juostakkaan kun ei ihan niin tiukkaa ole.

        kyllä siis - olemme köyhiä. tämä on Köyhät -palsta, mikäli et ole sitä huomannut.
        Olet eksynyt väärälle palstalle.


    • fsdafasd

      Jos järkevä - niin on lukinnut sim-kortin.

      • Ovat aika lähellä

        Varastmista,Varsinkin tuo polkupyörä.Tahtoo tavarasta löytöpalkkion,tai ottaa sitten löydetyn itselleen Moraalia kehiin.


      • fsdfsa
        Ovat aika lähellä kirjoitti:

        Varastmista,Varsinkin tuo polkupyörä.Tahtoo tavarasta löytöpalkkion,tai ottaa sitten löydetyn itselleen Moraalia kehiin.

        Eipä löytötavaratoimistossa meitä osanneet varkaaksi haukkua kun vietiin sinne pyörä. kiitteli vaan - niinkun poikakin, joka näin sai pyöränsä takaisin. Hei Haloo!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1081
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe