JUMALAAN VAI ONX NE ATEISTEI
USKOOKO
11
528
Vastaukset
- Reiska.
Ovatko uskikset eläimiä?
- puusilima_
ovat oman itsensä "herroja" ja eivät kumarra ketään eivätkä ole kenenkään orjia.
no ehkä tää jeshua"The massapostaaja"tyyppi yrittää niillekin postittaa mut onneks ne ei osaa lukea. :D- kristitty minäkin olen
tuo "massapostaaja". Lopetetaan maininta, kokeillaan olla hetki itse sanomatta mitään, jospa sitten alkaa tapahtua - hiljaisuutta.
- Blöörpwqa
Ihminen on ainoa eläin (ainakaan toisin ei ole todistettu) jolla on uskomiseen tarvittava mielikuvitus.
Ihminen pyrki muinoin selittämään luonnonilmiöitä korkeampien voimien toiminnalla ja niin sai uskonnollisuus alkunsa.
Voimakkaita uskonnollisia kokemuksia taas aiheuttaa aivojen epänormaali sähkötoiminta. Jean d'Arc mitä ilmeisimmin kärsi tästä ongelmasta ja luultavasti myös faaroa Ekhnaton, vain muutaman esimerkin mainitakseni..- Blöörpwqa
Oho, tuli painovirhe .."faaroa.." on tietenkin faarao.
- -ei uskossa-
ettei eläimet ole kumpaakaan. Luulen ettei eläimillä ole sellaista älyllistä kapasiteettia pohtia näitä asioita eikä näin ollen tarvetta uskoa muuta kuin isäntää tai emäntää :)
Toisaalta taas riittääkin,että ihminen tuhoaa tellusta,jos eläimetkin kykenisivät samaan kuin ihminen olisi maapallomme jo riks räks ja poks!Tämä siis viitaten siihen ettei älystä ole aina iloakaan.... ;)Joten eläimet varmaan osaavat myös nauttia elämästään enemmän kuin me ihmiset jossain määrin ainaskin.Ne tuskin osaavat murehtia esim. kasvihuoneilmiöitä tai näitä uskon asioitakaan.. - kristitty minäkin olen
uskoo minun käskyjäni, se rakastaa niitä ja haluaa totella äippää.
Totta puhuen: Mielestäni ainakin koiralla on jonkinmoinen sielu, aisti, jolla se vainuaa hyvän ja pahan tekemisen. Kun se on syönyt puolet vieraamme talvikengästä, se menee häpeillen piiloon, tulee pyynnöstä pois sängyn alta ja sen silmät ovat "nurinpäin" häpeästä. Se pyytää anteeksi hetkellistä ilonpitoaan ja kun sille sanoo "HYI, OLIT TUHMA", sen olemus vapisee ja itkee. Kun se saa anteeksi tekosensa, sen riemulla ei näytä olevan rajoja! Alkaa hyppiminen, häntä heiluttaa tavaraa pöydältä alas, nuoleminen kiihtyy... Se on siis yhtäaikaa ateisti ja uskova. Eikös nämä keskustelumme ole aika koiramaisia, kun tarkemmin niitä ajattelemme. Jos meissä on vähääkään koiran luonnetta, ei ole yhtään ihme, että Taivaan Isä meitäkin rakastaa.- -ei uskossa-
Nii-i en usko kyllä koirien olevan sen enempää uskovaisia kuin ateistejakaan,mutta ihania ne on :) Ja totta osaavat hävetä kolttosiaan eli kyllä niilläkin jokin käsitys on oltava oikeasta ja väärästä tai aianakin käsitys siitä mistä tulee sanomista.
Olit kyllä hauskasti kirjottanut ton kuvauksen koirastasi :) voin hyvin kuvitella tilanteen ja nähdä silmissäni..
- kristitty minäkin olen
minun sanojani uskova. Se nauttii tottelemisesta, samoin hevonen. Aasi sitä vastoin on vikuripää, joka luulee olevansa vain oikeassa. Enpäs sano, kumpaista se muistuttaa. ;)
Mutta, jos Moppe on varastanut kokonaisen kanan pöydältämme, sen vatsa tulee kipeäksi ja se menee piiloon häpeämään. Se odottaa torumista ja kun se on nuhdeltu ja se saa kaiken anteeksi, sen ilo on ylitsevuotava. Minusta sillä on tietoa hyvästä teosta ja pahasta teosta. Se osaa myös suunnitella pahanteon, esim. karkumatkan. Sikakin on viisas yksilö. Se osaa näytellä hyvin. Sillä on oltava enemmän tajuntaa, kuin arvaammekaan. Kanoista (onkohan ne kristityn esikuvia?) ei voi sanoa samaa. Lentävät vielä päättöminäkin! Kun saavat liikaa jyviä, lopettavat munimisen.
Eiköhän me olla kaikki Jumalan luomina jollakin tavalla samankaltaisia. - Kas näin
asioita joita eivät ymmärrä. Kultainen noutaja pelkäsi ukkosta niin kovasti, että mikään määrä rapsuttamista ja rauhoittelua ei lopettanut tärinää. Kainaloon se silti änki, eli lohtu kelpasi kyllä :)
Samoin pelkäsi pyssyn piippua, tosin saattaa olla että koiralla on niin tarkka heittosilmä että se tajuaa mitä pyssyn pamahtaessa tapahtuu. Ei se juokse jousipyssyn nuolenkaan eteen. - yksi vain
Tanssivathan esimerkiksi simpanssit sadetansseja. On vain vaikea kysyä simpanssilta pitääkö tämä sadetta jotenkin jumalallisena.
Delfiinien aivot taas ovat poimuttuneempia kuin ihmisten, ja aivojen poimuttuneisuus korreloi älykkyyden kanssa, joten ne todennäköisesti ovat päässeet jo jumaluskovaiheen yli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h603639- 433546
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062811Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv462546Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151629- 321493
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211469Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801251