eläinten tunteet?

mikuli-

minä olen ajatellut että eläimillä saattaa olla aika tylsää kun aina ei leiki ja ne joutuu olee yksin. ja koiriakin revitään perässä hihna kaulassa eikö se satu niitä.?mitä eläimet tuntee? ymmärtääkö ne jos niille puhuu?

5

445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsfdffd

      Kyllä ne tuntee kivun. Ja miten niin ne aina joutuu oleen yksin? Kyllä jotkut joutuu mutta ei kaikki. Ja sitäpaitsi eivät kaikki eläimet viihdy toistensa kanssa.

      • mikuli-

        ne vaan jotenkin säälittää. eilen käytin koiraani. se ei joudu olla paljon yksin , mutta en leiki sen kanssa usein kun en tiedä mitä leikkisin. jotenkin tuntuu että sillä on sen takia tylsää :(


      • tania
        mikuli- kirjoitti:

        ne vaan jotenkin säälittää. eilen käytin koiraani. se ei joudu olla paljon yksin , mutta en leiki sen kanssa usein kun en tiedä mitä leikkisin. jotenkin tuntuu että sillä on sen takia tylsää :(

        Todettakoon aluksi että me "tuntevat" ihmiset inhimillistämme eläimiä usein liikaa..se mitä ne tuntevat, riippuu myös eläimestä..

        Eläimet tuntevat varmasti kivun,nälän,väsymyksn,puolustuksen,ahdistuksen ja lisääntymis-vietin..

        ottamasi esimerkin (koiran), se tuntee myös varmasti "yksin olon"(ahdistus) viitaten siihen, että koira on laumaeläin joka vaatii johtajan ja suunnannäyttäjän elämäänsä.
        Koiralla ei ole "tylsää" jos se on laumansa kanssa.- vaikka vain olisitte- ..Ei tuo primitiivinen susilaumakaan aina "tee jotain"

        Muista että eläimen tunteisiin ei kuulu sääli. Eläin elää juuri siinä hetkessä eikä osaa murehtia tulevaa..tee kuin koirasi.
        Nauti juuri siitä hetkestä jonka te vietätte yhdessä..- löhöillen , leikkien , urheillen... Se riittää varmasti koirallesi !!


      • mev
        tania kirjoitti:

        Todettakoon aluksi että me "tuntevat" ihmiset inhimillistämme eläimiä usein liikaa..se mitä ne tuntevat, riippuu myös eläimestä..

        Eläimet tuntevat varmasti kivun,nälän,väsymyksn,puolustuksen,ahdistuksen ja lisääntymis-vietin..

        ottamasi esimerkin (koiran), se tuntee myös varmasti "yksin olon"(ahdistus) viitaten siihen, että koira on laumaeläin joka vaatii johtajan ja suunnannäyttäjän elämäänsä.
        Koiralla ei ole "tylsää" jos se on laumansa kanssa.- vaikka vain olisitte- ..Ei tuo primitiivinen susilaumakaan aina "tee jotain"

        Muista että eläimen tunteisiin ei kuulu sääli. Eläin elää juuri siinä hetkessä eikä osaa murehtia tulevaa..tee kuin koirasi.
        Nauti juuri siitä hetkestä jonka te vietätte yhdessä..- löhöillen , leikkien , urheillen... Se riittää varmasti koirallesi !!

        no kai se sitten viihtyy :) niiden kanssa pitäisi olla nyt paljon kun vielä voi.. ennen kuin ne kuolee. yhdellä kaverillani on hamsteri. hän ei paljon välitä siitä, tai uskon että hän tykkää siitä, mutta hän ei ole siivonnut sen häkkiä pitkään aikaan ja hän sanoi että pitää sitä hamsteria kyllä kädessä iltasin mutta hänen kaverinsa eivät saa pitää sitä. saisin sen kyllä mutta äiti on allerginen. se on aina yksin kun nään sen. ihan säälittää en kyllä viittii sanoo sitä hänelle. pitäisikö?


      • kyllä sanoa
        mev kirjoitti:

        no kai se sitten viihtyy :) niiden kanssa pitäisi olla nyt paljon kun vielä voi.. ennen kuin ne kuolee. yhdellä kaverillani on hamsteri. hän ei paljon välitä siitä, tai uskon että hän tykkää siitä, mutta hän ei ole siivonnut sen häkkiä pitkään aikaan ja hän sanoi että pitää sitä hamsteria kyllä kädessä iltasin mutta hänen kaverinsa eivät saa pitää sitä. saisin sen kyllä mutta äiti on allerginen. se on aina yksin kun nään sen. ihan säälittää en kyllä viittii sanoo sitä hänelle. pitäisikö?

        jotain tuolle kaverillesi, mitä jos vaikka kehuisit hänen hamsteriaan maasta taivaisiin niin hänen oma mielenkiintonsakin saattaisi herätä uudelleen ja säästyisit ystävän suuttumukselta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe