minä olen ajatellut että eläimillä saattaa olla aika tylsää kun aina ei leiki ja ne joutuu olee yksin. ja koiriakin revitään perässä hihna kaulassa eikö se satu niitä.?mitä eläimet tuntee? ymmärtääkö ne jos niille puhuu?
eläinten tunteet?
5
445
Vastaukset
- dsfdffd
Kyllä ne tuntee kivun. Ja miten niin ne aina joutuu oleen yksin? Kyllä jotkut joutuu mutta ei kaikki. Ja sitäpaitsi eivät kaikki eläimet viihdy toistensa kanssa.
- mikuli-
ne vaan jotenkin säälittää. eilen käytin koiraani. se ei joudu olla paljon yksin , mutta en leiki sen kanssa usein kun en tiedä mitä leikkisin. jotenkin tuntuu että sillä on sen takia tylsää :(
- tania
mikuli- kirjoitti:
ne vaan jotenkin säälittää. eilen käytin koiraani. se ei joudu olla paljon yksin , mutta en leiki sen kanssa usein kun en tiedä mitä leikkisin. jotenkin tuntuu että sillä on sen takia tylsää :(
Todettakoon aluksi että me "tuntevat" ihmiset inhimillistämme eläimiä usein liikaa..se mitä ne tuntevat, riippuu myös eläimestä..
Eläimet tuntevat varmasti kivun,nälän,väsymyksn,puolustuksen,ahdistuksen ja lisääntymis-vietin..
ottamasi esimerkin (koiran), se tuntee myös varmasti "yksin olon"(ahdistus) viitaten siihen, että koira on laumaeläin joka vaatii johtajan ja suunnannäyttäjän elämäänsä.
Koiralla ei ole "tylsää" jos se on laumansa kanssa.- vaikka vain olisitte- ..Ei tuo primitiivinen susilaumakaan aina "tee jotain"
Muista että eläimen tunteisiin ei kuulu sääli. Eläin elää juuri siinä hetkessä eikä osaa murehtia tulevaa..tee kuin koirasi.
Nauti juuri siitä hetkestä jonka te vietätte yhdessä..- löhöillen , leikkien , urheillen... Se riittää varmasti koirallesi !! - mev
tania kirjoitti:
Todettakoon aluksi että me "tuntevat" ihmiset inhimillistämme eläimiä usein liikaa..se mitä ne tuntevat, riippuu myös eläimestä..
Eläimet tuntevat varmasti kivun,nälän,väsymyksn,puolustuksen,ahdistuksen ja lisääntymis-vietin..
ottamasi esimerkin (koiran), se tuntee myös varmasti "yksin olon"(ahdistus) viitaten siihen, että koira on laumaeläin joka vaatii johtajan ja suunnannäyttäjän elämäänsä.
Koiralla ei ole "tylsää" jos se on laumansa kanssa.- vaikka vain olisitte- ..Ei tuo primitiivinen susilaumakaan aina "tee jotain"
Muista että eläimen tunteisiin ei kuulu sääli. Eläin elää juuri siinä hetkessä eikä osaa murehtia tulevaa..tee kuin koirasi.
Nauti juuri siitä hetkestä jonka te vietätte yhdessä..- löhöillen , leikkien , urheillen... Se riittää varmasti koirallesi !!no kai se sitten viihtyy :) niiden kanssa pitäisi olla nyt paljon kun vielä voi.. ennen kuin ne kuolee. yhdellä kaverillani on hamsteri. hän ei paljon välitä siitä, tai uskon että hän tykkää siitä, mutta hän ei ole siivonnut sen häkkiä pitkään aikaan ja hän sanoi että pitää sitä hamsteria kyllä kädessä iltasin mutta hänen kaverinsa eivät saa pitää sitä. saisin sen kyllä mutta äiti on allerginen. se on aina yksin kun nään sen. ihan säälittää en kyllä viittii sanoo sitä hänelle. pitäisikö?
- kyllä sanoa
mev kirjoitti:
no kai se sitten viihtyy :) niiden kanssa pitäisi olla nyt paljon kun vielä voi.. ennen kuin ne kuolee. yhdellä kaverillani on hamsteri. hän ei paljon välitä siitä, tai uskon että hän tykkää siitä, mutta hän ei ole siivonnut sen häkkiä pitkään aikaan ja hän sanoi että pitää sitä hamsteria kyllä kädessä iltasin mutta hänen kaverinsa eivät saa pitää sitä. saisin sen kyllä mutta äiti on allerginen. se on aina yksin kun nään sen. ihan säälittää en kyllä viittii sanoo sitä hänelle. pitäisikö?
jotain tuolle kaverillesi, mitä jos vaikka kehuisit hänen hamsteriaan maasta taivaisiin niin hänen oma mielenkiintonsakin saattaisi herätä uudelleen ja säästyisit ystävän suuttumukselta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351402
- 1041103
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26983Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat310845- 99813
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144624