Eläinlääkärit kiskureita

palvelujen ostaja

Eläinlääkärit ovat kiskureita ja alalla ei kilpailla hinnoilla. Ovat varmaan sopineet kabineteissa hintakartellista.

Eläinlääkärit ovat myös hyvätuloisia ja ahneita kiskureita apteekarejen ohella. Juorukalenterissa aina kärkisijoilla.

71

21285

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissanX2 omistaja

      Eläinlääkärit ovat myös opiskelleet alaansa yli kuusi vuotta. Sisäänpääsy eläinlääkikseen vie myös useilta monia vuosia. Kaikki tuntemani eläinlääkärit ovat työssä "kutsumuksen", ei rahan takia (Toisin kuten monet ihmislääkärit, joista jopa oma avomieheni on myöntänyt alan kiinnostaneen vain rahan takia)

      Kenenkään ei ole pakko hankkia itselleen lemmikkiä. Eläin on eräänlainen "bonus" tai " rikaste" elämään, mutta ilman lemmikkiäkin ihminen pystyy elämään.

      En väitä, että itseäni naurattaa kun saan laskun kissan hammaskiven poistosta, mutta maksan sen, sillä olen itse valinnut laittaa rahani eläimeni hyvinvointiin kun olen lemmikkini ottanut.

      Viimeiset lauseesi menevät totaalisesti yli ymmärryksen. Et kai todellakaan luule, että apteekkarit päättävät itse kokonaan lääkkeiden hinnan? Kehottaisin osoittamaan syyttävän sormen kohti lääketeollisuutta ja patentteja.
      Vai syytätkö esimerkiksi R-kioskin pitäjää siitä, että hän ei myy sinulle alkoholia kello 21.00 jälkeen?

      • Anonyymi

        Vanha juttu, mutta pakko kommentoida. Kyllä eläinlääkäri voi olla työssään pelkkä rahankiilto silmissään. Tampereella on Pyynikillä ainakin yksi sellainen paikka.

        Eläin tutkitaan vajavaisesti niin, että oaa perustutkimuksesta jää tekemättä
        Käyntiä pitkitetään täysin turhilla löpinöillä ja päivystyslasku lyödään kouraan eläimen poistuessa kivuliaan vaivansa kanssa johon ei saanut hoitoa.


    • kokki59

      kahden koiran omistajana,olen pistänyt saman asiasn merkille.valittettavasti emme vanhemalle koiralle ottaneet aikanaan vakuutusta,olemme maksaneet tuhansia euroja koiran hoitokuluja,esim.viikissä kymmenen päivää tehohoidossa,kokeita otettu kasapäin,meille ei ole annettu mitään vastausta koiran tilasta.elämme päivän kerrallaan epätietoisuudessa löytyykö koiramme joku aamu kuolleena lattialta,kohtaus tulee niin nopeasti että koira voi menehtyä jopa puolessa tunnissa.olen yrittänyt soittaa viikkiin mutta ovat ilmeisesti niin kiireisiä että eivät ehdi vastata puhelimeen?kuinkahan paljon nämä yksityiset lääkäriasemat määräävät turhia kalliita lääkkeitä eläimille,vaikka hyvin tietävät että eläimen tehtäväksi ei ole enään muuta vaihtoehtoa kuin antaa,se viimeinen piikki.hyvä esimerkki esim. malmin apex,ei koskaan sinne enään varsinainen rahastuslaitos.

      • kissanX2 omistaja

        Kaikki on täysin sinun omaa valintaasi. Sinulla on oikeus kieltäytyä ottamasta lääkkeitä vastaan. Sinä olet se, joka päättää eläimen lopettamisesta - ei eläinlääkäri.

        Eläinlääkärit eivät ole jumalia, joilla on vastaus jokaiseen asiaan. Omaa edesmennyttä kissaani tutkittiin ja tutkittiin, mutta mitään järkevää vastausta eikä hoitovastiketta saatu. Se olin minä, joka päätin maksaa koko lystin joka maksoi tuhansia euroja. Minulta aina kysyttiin, haluanko minä ottaa ko. kokeet. Koskaan ei tultu laskun kanssa, jossa ei ollut minun hyväksymiä kokeita.
        Turha syyttää eläinlääkäreitä siitä, että et itse kykene tekemään päätöstä koiran lopettamisesta.

        JA ihan tiedoksi, eläinlääkärit eivät vedä mitään voittoja siitä, että määräävät kalliita lääkkeitä. Rahat menevät ihan kyllä lääkefirmoille.

        Jos koirasi tila on tuollainen, niin eiköhän pitäisi jo epäitsekkäästi ajatella hyvän ystävän saattamista taivaan porteille, eikä syytellä eläinlääkäreitä siitä etteivät he ole jumalia?


      • Bella -Donnan

        Meidän koiralla katkesi ristiside takajalan polvesta ja jalka vaatii kirurgisen korjauksen.Eläinlääkäri antoi nipun numeroita eläinläkäreille jotka suorittavat leikkauksen. Eka paikka jonne soitimme: toimenpiteen hinta 700-800e (vantaalla). Toinen paikka:koira pitäisi tuoda tarkastus käynille h. 120e joka sisältää röngten kuvan leikkaus toimenpide 1200-1300e (helsinki) ja hinta on siksi suuri koska koira on suuri. Kolmas paikka:ei tarvitse mitään tarkastus käyntejä koska vamma on todettu jo, toimenpiteen hinta 550-580e (vihti).vielä on muutama paikka jonne soitan, ei ole vaikea tehdä päätöstä minne koirani vien.


      • kissanX2 omistaja
        Bella -Donnan kirjoitti:

        Meidän koiralla katkesi ristiside takajalan polvesta ja jalka vaatii kirurgisen korjauksen.Eläinlääkäri antoi nipun numeroita eläinläkäreille jotka suorittavat leikkauksen. Eka paikka jonne soitimme: toimenpiteen hinta 700-800e (vantaalla). Toinen paikka:koira pitäisi tuoda tarkastus käynille h. 120e joka sisältää röngten kuvan leikkaus toimenpide 1200-1300e (helsinki) ja hinta on siksi suuri koska koira on suuri. Kolmas paikka:ei tarvitse mitään tarkastus käyntejä koska vamma on todettu jo, toimenpiteen hinta 550-580e (vihti).vielä on muutama paikka jonne soitan, ei ole vaikea tehdä päätöstä minne koirani vien.

        Totta, pääkaupunkiseudulla on kalliimpaa. Onhan täällä jo vuokrakiinteistöjen vuokrat huomattavasti suuremmat ja eläinlääkäreillä enemmän asiakkaita ja sitä myötä myös enemmän pieneläinhoitajia töissä.
        Sama juttuhan on yksityisten ihmislääkäreiden kanssa; mitä kauemmaksi pk-seudulta, sitä halvemmaksi tulee.

        Itse vein ison koirani lopetettavaksi Mäntsälään, sillä siellä pääsin melkein puolet halvemmalla kuin mitä se olisi maksanut lähimmällä ell.asemalla.

        En siis mitenkään kiellä, etteikö ell.asemien hinnoilla olisi eroa, mutta tosiasia on, että pk-seudulla kaikki on kalliimpaa,


      • mihin veit
        Bella -Donnan kirjoitti:

        Meidän koiralla katkesi ristiside takajalan polvesta ja jalka vaatii kirurgisen korjauksen.Eläinlääkäri antoi nipun numeroita eläinläkäreille jotka suorittavat leikkauksen. Eka paikka jonne soitimme: toimenpiteen hinta 700-800e (vantaalla). Toinen paikka:koira pitäisi tuoda tarkastus käynille h. 120e joka sisältää röngten kuvan leikkaus toimenpide 1200-1300e (helsinki) ja hinta on siksi suuri koska koira on suuri. Kolmas paikka:ei tarvitse mitään tarkastus käyntejä koska vamma on todettu jo, toimenpiteen hinta 550-580e (vihti).vielä on muutama paikka jonne soitan, ei ole vaikea tehdä päätöstä minne koirani vien.

        ...mutta minä olisin ainaki sinuna vienyt sinne kalleimpaan. Varmasti paras paikka on aina kallein. Eihän huonot paikat hirveillä hinnoilla pysy kauan pystyssä. Rokotukset tai perustarkastukset voi käydä halvassa paikassa mutta jos kunnon leikkauksesta on kyse niin ettehän te hyvät ihmiset ota sitä halvinta paikkaa.(en siis tarkointa, että kallein kannattaisi nimenomaan etsiä, mutta laadusta voi vaikka muilta kysellä, tai etsiä netistä keskuteluja tms tms, varmaan jokaisesta lääkäristä löytyy jotain tietoa muiden kokemuksien perusteella. Jos lemmikin on hankkinut, on varmaan ollut se "lemmikkitili" erikseen lääkärikäyntejä varten.

        Yhtenä omana kokemuksena tiedän sen, että vein lähimpään ja halvimpaan lääkäriin kissani, kun se käveli peppu matalana, käynti maksoi 15e polikliniikkakäynti n.5-10e en muista tarkkaa. Tutki kissan, ja sanoi, että sillä oli selkäkipuja. No, oireet jatkuivat ja menin kauemmas sellaiselle kalliille lääkärille, mutta tiesin muiden kokemuksista sen olevan erittäin pätevä. Tarkastus maksoi ehkä noin saman verran, mutta lääkäri sanoi, että kissan jalka oli poikki, otettiin röntgen ja leikattiin. Nyt kissa elämän kunnossa, joten ei aina kannata valita sitä halvinta.


      • ViikinYOEläinSairaala

        Sanotaan näin, että Viikin Yliopistollinen Eläinsairaala on viimesin paikka johon haluat eläimesi viedä.

        He ovat herkkiä kutsumaan eläinsuojelun, ellette ota koiraa tehohoitoon.

        Manipuloivat sanomalla että se on joko "tämä" tai "eläinsuojelu". Pistävät koiran huonon olon omistajan piikkiin. Vievät koiran "ottamaan happea viereiseen huoneeseen", vaikka siellä arvioidaan vaan että onko kiirreellistä.

        ERITTÄIN inhottavia lääkäreitä. Pokerinaamat ja joskus jopa virnistely ja nauruskelu kun ei ole mitään hauskaa.

        Opiskelijoita tekemässä lääkärin työtä. Eivät osaa sanoa juuta eikä jaata, vievät vain tunnin ajastanne kyselemällä kysymyksiä, ja sitten lääkäri vilkasee yhteenvetoa ja tekee 5 minuutin diagnoosin.

        Vie koirasi kunnon lääkäriin. Yliopistollinen on viimenen paikka johon haluat koirasi viedä.


      • Käääääääk
        mihin veit kirjoitti:

        ...mutta minä olisin ainaki sinuna vienyt sinne kalleimpaan. Varmasti paras paikka on aina kallein. Eihän huonot paikat hirveillä hinnoilla pysy kauan pystyssä. Rokotukset tai perustarkastukset voi käydä halvassa paikassa mutta jos kunnon leikkauksesta on kyse niin ettehän te hyvät ihmiset ota sitä halvinta paikkaa.(en siis tarkointa, että kallein kannattaisi nimenomaan etsiä, mutta laadusta voi vaikka muilta kysellä, tai etsiä netistä keskuteluja tms tms, varmaan jokaisesta lääkäristä löytyy jotain tietoa muiden kokemuksien perusteella. Jos lemmikin on hankkinut, on varmaan ollut se "lemmikkitili" erikseen lääkärikäyntejä varten.

        Yhtenä omana kokemuksena tiedän sen, että vein lähimpään ja halvimpaan lääkäriin kissani, kun se käveli peppu matalana, käynti maksoi 15e polikliniikkakäynti n.5-10e en muista tarkkaa. Tutki kissan, ja sanoi, että sillä oli selkäkipuja. No, oireet jatkuivat ja menin kauemmas sellaiselle kalliille lääkärille, mutta tiesin muiden kokemuksista sen olevan erittäin pätevä. Tarkastus maksoi ehkä noin saman verran, mutta lääkäri sanoi, että kissan jalka oli poikki, otettiin röntgen ja leikattiin. Nyt kissa elämän kunnossa, joten ei aina kannata valita sitä halvinta.

        Tiedoksesi näin useampi vuosi tosin jälkikäteen, noista ristisideleikkauspaikoista tuo Vihdin edullisin (Skuttnabb todennäköisesi) on ylivoimaisesti kokenein ja paras. Oma koirani leikattiin siellä samoihin aikoihin ja päivääkään se ei operaation jälkeen ontunut tai kipuillut. Ennen leikkausta täysin kolmijalkainen.

        Kallein ei todellakaan ole aina paras.


      • Samaa mieltä
        ViikinYOEläinSairaala kirjoitti:

        Sanotaan näin, että Viikin Yliopistollinen Eläinsairaala on viimesin paikka johon haluat eläimesi viedä.

        He ovat herkkiä kutsumaan eläinsuojelun, ellette ota koiraa tehohoitoon.

        Manipuloivat sanomalla että se on joko "tämä" tai "eläinsuojelu". Pistävät koiran huonon olon omistajan piikkiin. Vievät koiran "ottamaan happea viereiseen huoneeseen", vaikka siellä arvioidaan vaan että onko kiirreellistä.

        ERITTÄIN inhottavia lääkäreitä. Pokerinaamat ja joskus jopa virnistely ja nauruskelu kun ei ole mitään hauskaa.

        Opiskelijoita tekemässä lääkärin työtä. Eivät osaa sanoa juuta eikä jaata, vievät vain tunnin ajastanne kyselemällä kysymyksiä, ja sitten lääkäri vilkasee yhteenvetoa ja tekee 5 minuutin diagnoosin.

        Vie koirasi kunnon lääkäriin. Yliopistollinen on viimenen paikka johon haluat koirasi viedä.

        Täytyy sanoa, että olen kanssasi samaa mieltä. Missään eläinlääkärissä en ole saanut yhtä töykeää palvelua. Minun koirani on hyvinhoidettu sisäkoira ja kun sinne menin äkillisen silmäongelman tähden (jonka itse totesin jo kotona) siellä vähäteltiin kaikki alas vaikka selkeästi jokin oli vialla. Odotin neljä tuntia ja katselin kun vietiin edestämme toisia koiria hoitoon, jotka ei todellakaan olleet kaikki kiireellisempiä. Kolme eri ihmistä "palveli", yhden kanssa täytettiin esitiedot (ei mitään kannanottoa mihinkään), toinen "katsoi" silmän (omistaja ei saanut mennä mukaan rauhoittamaan koiraansa saati sitten todistamaan toimenpiteen tekoa että näkisi omin silmin) ja kun viimein sai oikein eläinlääkärin kanssa jutella se oli yhtä tyhjän. En yleensä käytä koiraani Yliopistollisessa eläinsairaalassa koska siellä on tuplahinnat ja palvelu huonoa, joskus vain on pakko kun tulee äkillinen tilanne ja päivystystä ei välttämättä muualla ole saatavilla. Nyt tässä sitten seurailen, se täysin "terve" silmä on alkanut haalentua väriltään kuten on tehnyt aikaisemmin vastaavassa tilanteessa ja annan vielä päivän noita tippoja joita mukaan vastahakoisesti antoivat (oman diagnoosinsa mukaan mikä tuskin oli oikea) ja sen jälkeen vien koirani omalle eläinlääkärilleen tutkittavaksi. Edes kipulääkettä en koiralle saanut vaikka ei eilen kyennyt pitämään silmää kivulta auki! Se nyt vain on niin että oli eläinlääkäreillä minkälaista tietämystä tahansa, omistaja tuntee koiransa parhaiten ja huomaa jos jokin on vialla. Silloin ei ole viisasta sulkea omistajaa kaiken ulkopuolelle. Viikin yliopistollinen eläinsairaala -surkea paikka. Tämä oli toinen kerta kun jouduin tuolla käymään, ensimmäinen kerta oli yhtä hyödytön kuin tämä toinenkin ja sieltä olisi mielellään lähetetty kaikkiin mahdollisiin testeihin ja kuvauksiin, vaikka jälleen kerran diagnoosin olin jo itse tehnyt. Ja oikean sellaisen, sillä vierailtuani jälleen koirani omalla eläinlääkärillä asia laitettiin kuntoon ja oireet katosivat samantien, eikä niitä ole vuosiin ollut. Koiranomistajat eivät ole tyhmiä. Lääkärit sen sijaan ainakin Viikissä usein ovat. Ja minulla ei ole ongelma maksaa hoidosta jota koirani saa, haluan vain kunnollista hoitoa en mitään puoskareita.


      • Anonyymi
        kissanX2 omistaja kirjoitti:

        Kaikki on täysin sinun omaa valintaasi. Sinulla on oikeus kieltäytyä ottamasta lääkkeitä vastaan. Sinä olet se, joka päättää eläimen lopettamisesta - ei eläinlääkäri.

        Eläinlääkärit eivät ole jumalia, joilla on vastaus jokaiseen asiaan. Omaa edesmennyttä kissaani tutkittiin ja tutkittiin, mutta mitään järkevää vastausta eikä hoitovastiketta saatu. Se olin minä, joka päätin maksaa koko lystin joka maksoi tuhansia euroja. Minulta aina kysyttiin, haluanko minä ottaa ko. kokeet. Koskaan ei tultu laskun kanssa, jossa ei ollut minun hyväksymiä kokeita.
        Turha syyttää eläinlääkäreitä siitä, että et itse kykene tekemään päätöstä koiran lopettamisesta.

        JA ihan tiedoksi, eläinlääkärit eivät vedä mitään voittoja siitä, että määräävät kalliita lääkkeitä. Rahat menevät ihan kyllä lääkefirmoille.

        Jos koirasi tila on tuollainen, niin eiköhän pitäisi jo epäitsekkäästi ajatella hyvän ystävän saattamista taivaan porteille, eikä syytellä eläinlääkäreitä siitä etteivät he ole jumalia?

        No kyllähän evidensia tekee HUOMATTAVAT voitot lääkkeillä.


      • Anonyymi
        ViikinYOEläinSairaala kirjoitti:

        Sanotaan näin, että Viikin Yliopistollinen Eläinsairaala on viimesin paikka johon haluat eläimesi viedä.

        He ovat herkkiä kutsumaan eläinsuojelun, ellette ota koiraa tehohoitoon.

        Manipuloivat sanomalla että se on joko "tämä" tai "eläinsuojelu". Pistävät koiran huonon olon omistajan piikkiin. Vievät koiran "ottamaan happea viereiseen huoneeseen", vaikka siellä arvioidaan vaan että onko kiirreellistä.

        ERITTÄIN inhottavia lääkäreitä. Pokerinaamat ja joskus jopa virnistely ja nauruskelu kun ei ole mitään hauskaa.

        Opiskelijoita tekemässä lääkärin työtä. Eivät osaa sanoa juuta eikä jaata, vievät vain tunnin ajastanne kyselemällä kysymyksiä, ja sitten lääkäri vilkasee yhteenvetoa ja tekee 5 minuutin diagnoosin.

        Vie koirasi kunnon lääkäriin. Yliopistollinen on viimenen paikka johon haluat koirasi viedä.

        Aivan samanlainen pskapaikka kuin Yliopiston eläinsairaala on ruotsalaisten pörssisijoittajien Espoon Eläinsairaala.
        Tuhansia euroja kulunut koirani arvausdiagnooseihin - luultavasti vikaa munuaisissa. kaksi viikkoa kävin joka päivä antibiottipiikillä TURHAAN.
        Koiralle määrättiin renal nappuloita. Ei syö. Ne haisevatkin aivan paskalle. Vaivana kuitenkin se ettei koira saa nälkäänsä ruokaa suuhunsa, vaan takoo päätänsä kippoon tai lautaseen tai paperille, riippuen siitä millä alustalla olen yrittänyt sitä ruokkia. Tätä jatkunut yli kolme kuukautta.
        EL arveli koiran olevan sokea. Ei OLE! Tunnen koirani, se näkee ja kuulee.
        Lääkäri ei suostunut tutkimaan koiran suuta koska sillä oli kauluri. Onko hullumpaa väitettä kuultu. Minäpä ohjeistan eläinlääkäriä, vaikka olenkin vain varatuomari, ota kauluri pois , sedatoi kevyesti ja tutki.
        Pitääkö koiran kuolla nälkään siksi ettei onnistu jonkin suu-, nielu- tai hammaskivuntakia syömään. Ohjeeksi sain "tee mitä haluat, en tiedä"!!!!!!
        Varoen syötän pehmeällä lastalla löysää märkäravintoa, jonka vaikuttavuus vähäistä.
        Sama juttu kuin kirjoittajilla annettu ohje - eutanasia . Taitamattoman ja ammattitaidottoman EL tapa tuhkauttaa mokansa.
        Ilmoittakaa kokemuksia onko Espoossa vastuullista ja ammattitaitoista eläinlääkäriä.


    • Torpparin poika

      Asumme maaseudulla. Täällä sama eläinlääkäri hoitaa niin koirat, kissat kuin myös lehmät, hevoset ja muutkin kotieläimet. Kuntamme eläinlääkäri on arvostettu ja pidetty henkilö juuri maltillisen hinnoittelun takia.
      esim. sama taudin hoitamisesta oman kunnan eläinlääkäri ottaa 50-100 eur. Kun taas naapurikuntien eläinlääkärit ottavat samasta työstä 100-250 eur. Tästä on poistettu matkakorvaus jonka naapurikunnan eläinlääkäri ottaa kun tulee kotikäynnille.

    • VetMed

      valmistun kuukauden päästä eläinlääkäriksi, ja voin kertoa että viimeiseet kuusi vuotta olen raatanut niin paljon, että aivoihin on varmaankin pulpahtanut sata kuplaa ja otsaan saman verran ryppyjä.
      ylioppilaskirjoitukset ovat maailman suurin vitsi tähän verrattuna.
      eläinlääkärin tiedon määrä on erittäin laaja ja rakentuu kronologisesti (ensin kemia, sitten biokemia, sitten farmakologia...).
      sen lisäksi on velkaa kertynyt koska stetoskoopit ym välineet ja kirjat ovat kovin kalliita.
      ja kun valmistun, ei palkalla kyllä kovin paljoa juhlita!
      sen lisäksi ovat työajat rankat ja varsinkin jos tekee työtä maalla vaikka kunnan eläinlääkärinä, on työ fyysisesti raskasta. kesäsin maalaiseläinlääkäri tekee hyvinkin 80h työviikkoja. totta kai mylös koska siitähän sitä rahaa tulee, mutta myös koska ei voi sanoa lehmän omistajalle "tee itte keisarinleikkaukses" ja "soita seuraavalle, se on kyllä 400km päässä, mä en jaksa ajaa sitä 150 km kahdelta yöllä, sori".
      eli jos hankkii eläimen, pitää siitä maksaa. juu kalliiltahan se usein tuntuu, mutta minä en esimerkiksi aio mennä praktiikkaan, joten vaikka olen itse eläinlääkäri, joudun viemään koirani jollekkin muule rokotettavaksi ja röntgeniin koska minulla ei ole työssä "kotiapteekkia" (vain tällöin saisin ostaa rokotteita) saatika röntgenliatetta.
      eli ei tässä itselläkään koiran pito niin halvaksi tule. viikissäkään ei ole opiskelijaalennusta...
      no, minäpä olen vienyt koiryn hoitoon ja sitten syönyt mysliä ja perunaa viikon. jos ei ole rahaa koiraan, ei voi sitä hankkia. tai sitten pitää luopua muista asioista.
      joka tapauksessa: eläinlääkärit kunniaan! he tekevät hyvää ja rankkaa työtä. näillä opiskeluvuosilla ja tulevilla palkoilla on ehdottomasti kyse kutsumusammatista!

      • hjlkhj

        mutta miksi hinta haarukka voi olla niinkin kova kuin 500€ joistain toimen piteistä .
        Tuntuu että hinnoittelu politiikka on kuin villissä lännessä,eikä ketään määrää sitä. Eikä hoitotakuuta (pääkaupunkiseudun kallein lääkäri määräsi väärät lääkkeet ja koira kuoli,sanottiin vaan että kuuri loppuun kyllä se siitä !)ETTÄ SE SIITÄ tuolla se nyt on puu purkissa


      • ei...
        hjlkhj kirjoitti:

        mutta miksi hinta haarukka voi olla niinkin kova kuin 500€ joistain toimen piteistä .
        Tuntuu että hinnoittelu politiikka on kuin villissä lännessä,eikä ketään määrää sitä. Eikä hoitotakuuta (pääkaupunkiseudun kallein lääkäri määräsi väärät lääkkeet ja koira kuoli,sanottiin vaan että kuuri loppuun kyllä se siitä !)ETTÄ SE SIITÄ tuolla se nyt on puu purkissa

        Aloittajan mukaan on kartelli:

        "Eläinlääkärit ovat kiskureita ja alalla ei kilpailla hinnoilla. Ovat varmaan sopineet kabineteissa hintakartellista."

        Jonkun toisen mukaan hintaerot ovat liian kovat:

        "mutta miksi hinta haarukka voi olla niinkin kova kuin 500€ joistain toimen piteistä ."

        .
        .
        .

        Samaa mieltä siitä, että eläimen ottaminen on harkittu ja vapaaehtoinen teko, josta aiheutuvat kulut pitää olla valmis maksamaan. Jopa se lopettaminen, jos sitä ei itse osaa/halua tehdä.


      • IhmeValitusta
        ei... kirjoitti:

        Aloittajan mukaan on kartelli:

        "Eläinlääkärit ovat kiskureita ja alalla ei kilpailla hinnoilla. Ovat varmaan sopineet kabineteissa hintakartellista."

        Jonkun toisen mukaan hintaerot ovat liian kovat:

        "mutta miksi hinta haarukka voi olla niinkin kova kuin 500€ joistain toimen piteistä ."

        .
        .
        .

        Samaa mieltä siitä, että eläimen ottaminen on harkittu ja vapaaehtoinen teko, josta aiheutuvat kulut pitää olla valmis maksamaan. Jopa se lopettaminen, jos sitä ei itse osaa/halua tehdä.

        Miten voidaan puhua kartellista jos hinnoissa on eroa? Eikö kartelli tarkoita että hinnat ovat prikulleen samat koska ne on sovittu.

        Eläimen pito ja hoito on kallista koska sitä ei tueta verorahoilla millään muotoa niin kuin ihmisten hoidosta kunnat maksavat lähes kaikki kulut ja Kela maksaa lääkkeet.

        Kannattaisi jo ennen eläimen ottoa miettiä onko siihen varaa vai ei.


      • Jos otat eläimen,maksat. Jos otat lemmikin,maksat tai lopetat. Älä valita, jos joku tekee töitään. Tuotantoeläinten omistajan murheet ymmärrän, muiden en. Älä ota sitä eläintä, jos et pysty pyytämään sen lopetusta kun aika on. Ihan tyhmää maksaa satasia jostain leikkauksesta tai lääkkeistä, kun on ei-tuotantoeläimestä kyse. Eläin on eläin, vain eläin, vaikka sitä kuinka ihmiseksi moni kuvittelee. Ota eläin, kun pärjäät sen sairauksien kanssa joko maksamalla rutosti tai lopettamalla.


      • Anonyymi

        On turhaa valittaa siittä , että on ei kannata ottaa eläintä, jos ei voi siittä huolehtia!!!!! Mitä ihminen oikeestaan tietää mitä esim 3 vuoden päästä tapahtuu, minä en tiennyt. En pystynyt enään maksamaan vakuutuksia, koska jostsin oli pakko tinkiä, ei ainoastaan tuosta. Perheessä oli sairasteluita pitkän aikaa, sitä ennen lomautusta ym. Maksoin kissani ns hoidosta 500€. Mikä päättyi eutanasiaan, missään vaiheessa ei sanottu , että voi saada laskulle . 2vk maksuaikaa. Eutanasiaa lääkäri sanoi heti toiseksi vaihtoehdoksi, jos ei ole rahaa riittävästi. En edes tiedä , mikä kissalla oli?????? Nyt on loppujen lopuksi pettynyt ja syyllinen olo. Noin kahden kolmen tunnin ajasta tuo 500€. Mikä järki tässä on . Tuo on n viikon palkka. Kysyin monta kertaa , että joito tulisi maksamaan tuhansia, vaikka eivät tienneet syytä. Ihmiset herätkää nyt jo ajoissa, Kiskurihinnat pois. Ei eläinlääkärin ammatti ole ainoa, mihin pitää opiskella .


    • Chico

      Jos koira tarvitsee ulkomaille lähdön takia ekinokokki madotuksen kannattaa se Espoossa ainakin hakea yksityiseltä on paljon halvempi kun kunnan eläinlääkäri.
      Eläinsairaala Espoossa veloittaa siitä 10 euroa mutta kunnan eläinlääkärin taksa
      on 47,50, aikamoista rahastusta varsinkin kun ko. lääkäri ei tehnyt asian eteen muuta kun laittoi leiman koiran passiin ei tarkastanut edes koiran kuntoa (edes mikrosirun lukija ei toiminut tällä eläinlääkärillä)omistaja joutui itse tapletin koiralle syöttämään, kaiken huippu oli ettei edes voinut maksaa pankkikortilla vaan piti lähteä nostamaan automaatilta käteistä ja palata sitten maksamaan lasku.
      En todellakaan suosittele Espoon kunnan eläinlääkärillä käyntiä.

      • junthi

        sossu pitäs maksaa elukoiden lääkärit
        kun tässä maassa kerta maksetaan niin kovaa veroa
        suoemssa ei kannata tehdä töitä, ei bisnestä, ei vuokrata kämppää, ei ostaa elukoita, ei syädä ei juoda ei kuluttaa mitään
        ainoo mitä kanntaa on lähteä tästä maasta jonnekin missä on lämpimämpi ja sataa vähemmän ja ihmisoikeuksia, eikä elää tämmösessä natsi keskitysleiri valtiossa
        kanattaa vaan tietysti otta suomeltaa kaikki edut mitää vaan irtoo
        eikä maksaa veroa tänne, kaikki laillisesti, minimoida kaikki menot, ottaa vaan ilmaiset tulot
        jääköön se somalit tänne palelemaan ja tekemään töitä ja maksamaan veroa
        kun suomen valtio niin hirveesti halus niitä tänne

        valtion nimeksi pitää muutta
        suomalia jossa asuu
        somalainen


      • sipuli7373
        junthi kirjoitti:

        sossu pitäs maksaa elukoiden lääkärit
        kun tässä maassa kerta maksetaan niin kovaa veroa
        suoemssa ei kannata tehdä töitä, ei bisnestä, ei vuokrata kämppää, ei ostaa elukoita, ei syädä ei juoda ei kuluttaa mitään
        ainoo mitä kanntaa on lähteä tästä maasta jonnekin missä on lämpimämpi ja sataa vähemmän ja ihmisoikeuksia, eikä elää tämmösessä natsi keskitysleiri valtiossa
        kanattaa vaan tietysti otta suomeltaa kaikki edut mitää vaan irtoo
        eikä maksaa veroa tänne, kaikki laillisesti, minimoida kaikki menot, ottaa vaan ilmaiset tulot
        jääköön se somalit tänne palelemaan ja tekemään töitä ja maksamaan veroa
        kun suomen valtio niin hirveesti halus niitä tänne

        valtion nimeksi pitää muutta
        suomalia jossa asuu
        somalainen

        suomalia24.fi


      • Tallinnnn
        sipuli7373 kirjoitti:

        suomalia24.fi

        mitä te nitisette kaliista elänlääkäristä
        viekää eestiin ja säästätte monta 100e


      • 16+10
        Tallinnnn kirjoitti:

        mitä te nitisette kaliista elänlääkäristä
        viekää eestiin ja säästätte monta 100e

        Ehkä koiran vielä voi viedä Viroon eläinlääkärille, mutta hevosta ei oikein. Maksaa matkatkin vähän liikaa.


      • Rahastusta!

        Nykyään on ekinokokkilääkitysten ohjeistukset muuttuneet. Jos koira on yli 24h ulkomailla, niin voi antaa lääkityksen ko. maassa vuorokausi ennen takaisin saapumista kotimaahan tai suomessa KOLME kertaa. Ja hinta tälle on arviolta 150- 200e! Aika monessa kohde maassa 1 tabletti on luultavasti halvempi vaihtoehto, vai mitä mieltä olette? Itsellä on tulossa matka Viroon ja ollaan poissa suomesta ehkä 28h, kiva maksaa 4 tunnin takia pari satkuu.


    • sanonpa vain

      eiköhän niillä ole oikeus kunnon palkkaan, ei sitä joka iikka eläinlääkäriksi pääse..........

    • Karmea paikka

      Olen samaa mieltä Yliopistollisesta eläinsairaalasta. En saanut asianmukaista hoitoa tai kohtelua.

      Vastaanottohenkilö on aivan hermoraunio: ilmeilee ja haukkuu asiakkaita talousjohtajalle.

      Osa lääkäreistä on kivoja, mutta eivät kerro faktoja. Tämän vuoksi eläimeni kuoli. Olisi pitänyt olla ympärivuorokautisessa tehohoidossa. Hintoja ei kerrottu. Kun toin toisena päivän tehohoitoon, sanottiin, että nyt alkaa uudelleen maksut: yli 500€/pv. Olin jo 500 maksanut ekasta päivästä. Yksi yö kotona, ja maksatus alkaa alusta! Beware! Todella epäinhimillistä.

      Yksikin lääkäri on todella kaksinaamainen ja kiero p*npuhuja, työntantajaa varmaan miellyttää, kun on rahatukot silmillä.

      Vihoviimeinen paikka tosiaan. En enää ikinä mene.

      Suomeen tarvittaisiin toinen paikka, jossa on ympärivuorokautista tehohoitoa. Yliopistollisella menee taloudellisesti huonosti, mikä vaikuttaa siihen, että ei ensisijaisesti hoideta, vaan ensisijaisesti rahastetaan. Riippuu ihan lääkärin moraalista, kuka sattuu hoitamaan. Yksi jäi mieleen, jolle antaisin potkut samantien. Valitettavasti hän on todennäköisesti tulosta tekevä rahastaja, joten hän on viimeinen, joka kenkäistään ulos, vaikka kuuluisi työttömyyskortistoon heti.

      • tyhmää

        minulla on kokemus aivan täydestä kusetuksesta koirani hoidossa. koiralle keksittiin vakava sairaus, sanottiin, jos ei anneta hoitoa, koira kuolee. ei tullut mieleenikään epäillä. turha hoito ja pelleily tuli maksamaan lopulta useita tuhansia euroja. lopulta koira päästettiin kotiin, ostatettiin hirvittävä määrä lääkkeitä. kun lopetin lääkkeiden annon, koira palautui ennalleen, omaksi terveeksi itsekseen.

        ilm. ell huomaa erityisesti erittäin huolissaan olevissa ja lemmikkiä kuin lapsena pitävissä koiranomistajiissa rahastuksen uhrin. itsekin siis olin sellainen, mutta ehkä jo viisastunut.


      • Pettynyt Viikkiin

        Minäkin olen samaa mieltä ja kaduttaa että vein koirani Viikkiin.Koiraa tutkittiin ja tutkittiin;lopputulos oli se ettei diagnoosia ehditty samaan ja koira meni niin huonoon kuntoon että jouduttiin lopettamaan "omistajan pyynnöstä",vaikka tämä oli eläinlääkärin oma kanta koiran huonosta kunnosta.Hoitoa koira ei saanut silloin kun jotain oli ehkä vielä olisi ollut tehtävissä,keskityttiin vain tutkimuksiin.Eläinlääkäri ei ole vastannut soittopyynnöstä huolimatta.


      • pienikoiraenkeli
        Pettynyt Viikkiin kirjoitti:

        Minäkin olen samaa mieltä ja kaduttaa että vein koirani Viikkiin.Koiraa tutkittiin ja tutkittiin;lopputulos oli se ettei diagnoosia ehditty samaan ja koira meni niin huonoon kuntoon että jouduttiin lopettamaan "omistajan pyynnöstä",vaikka tämä oli eläinlääkärin oma kanta koiran huonosta kunnosta.Hoitoa koira ei saanut silloin kun jotain oli ehkä vielä olisi ollut tehtävissä,keskityttiin vain tutkimuksiin.Eläinlääkäri ei ole vastannut soittopyynnöstä huolimatta.

        Myös minulla on erittäin huono kokemus Viikin Yliopistollisen eläinsairaalan toiminnasta tältä viikolta. Eläinlääkäri oli nuori nainen, epävarma ja töykeä. Uhkaili viranomaisilla jos eläintä yritetään viedä takaisin kotiin. Olisi pitänyt tehdä koiran lopetuspäätös heti ilman että edes mitään kunnon diagnoosia tai syytä heikolle kunnolle saatiin. Tutkimuksia ei tehty, sai happea ja kipulääkkeitä. Lääkäri uhkaili tekevänsä lopetuspäätöksen itse jos minä en sitä pian tee. Siihen kait eläinlääkärillä ei ole oikeuksia. Eläinlääkäri oli tosi epävarma ja ei kait halunnut tai osannut tehdä mitään toimenpiteitä, siksi ehdotti heti lopettamista. Hän ei yhtään osannut ajatella asiaa omistajan kannalta vaan oli hyvin vihaisen oloinen kokoajan. Kun koirani kunto heikkeni sanoi eläinlääkäri vihasta puuhkuen että nyt se päätösvalta siirtyi minulle ja lähti ovet paukkuen hakemaan piikkiä. Taisi suuttua kun ei ehtinyt lopettamaan koiraani vaan se nukkui itsestään pois, koska eläinlääkäriä en enään nähnyt. Hoitaja pahoitteli tapahtunutta, hän oli erittäin mukava ja osasi ajatella asiaa omistajan näkökulmasta. Tapahtunut oli järkyttävää koska kaikki tuli niin yllättäen. Koirani oli vielä illalla juoksennellut pihalla ja yöllä kaikki oli toisin. Luultavasti sydän petti. Toivottavasti Espoossa olisi tulevaisuudessa oma 24 h eläinlääkäripäivystys. Ja toivon että en ikinä joudu viemään viikkiin koiriani...


      • Koira Rakas
        pienikoiraenkeli kirjoitti:

        Myös minulla on erittäin huono kokemus Viikin Yliopistollisen eläinsairaalan toiminnasta tältä viikolta. Eläinlääkäri oli nuori nainen, epävarma ja töykeä. Uhkaili viranomaisilla jos eläintä yritetään viedä takaisin kotiin. Olisi pitänyt tehdä koiran lopetuspäätös heti ilman että edes mitään kunnon diagnoosia tai syytä heikolle kunnolle saatiin. Tutkimuksia ei tehty, sai happea ja kipulääkkeitä. Lääkäri uhkaili tekevänsä lopetuspäätöksen itse jos minä en sitä pian tee. Siihen kait eläinlääkärillä ei ole oikeuksia. Eläinlääkäri oli tosi epävarma ja ei kait halunnut tai osannut tehdä mitään toimenpiteitä, siksi ehdotti heti lopettamista. Hän ei yhtään osannut ajatella asiaa omistajan kannalta vaan oli hyvin vihaisen oloinen kokoajan. Kun koirani kunto heikkeni sanoi eläinlääkäri vihasta puuhkuen että nyt se päätösvalta siirtyi minulle ja lähti ovet paukkuen hakemaan piikkiä. Taisi suuttua kun ei ehtinyt lopettamaan koiraani vaan se nukkui itsestään pois, koska eläinlääkäriä en enään nähnyt. Hoitaja pahoitteli tapahtunutta, hän oli erittäin mukava ja osasi ajatella asiaa omistajan näkökulmasta. Tapahtunut oli järkyttävää koska kaikki tuli niin yllättäen. Koirani oli vielä illalla juoksennellut pihalla ja yöllä kaikki oli toisin. Luultavasti sydän petti. Toivottavasti Espoossa olisi tulevaisuudessa oma 24 h eläinlääkäripäivystys. Ja toivon että en ikinä joudu viemään viikkiin koiriani...

        Miksei koiraa elvytetty ja otettu tehohoitoon? Nykyään pystytään tekemään ihmetemppuja kuten sydäleikkauksia jne. Tehtiin kai sentään ruumiinavaus syyn selvittämiseksi? Valviralle vaan valitusta kehiin hoitovirheestä...


      • raksuhh
        Koira Rakas kirjoitti:

        Miksei koiraa elvytetty ja otettu tehohoitoon? Nykyään pystytään tekemään ihmetemppuja kuten sydäleikkauksia jne. Tehtiin kai sentään ruumiinavaus syyn selvittämiseksi? Valviralle vaan valitusta kehiin hoitovirheestä...

        tuntuu että pitää olla kuolemassa koiran että saa hoitoa oulun alueella. ei auta kuin jatkaa soittamista!


      • sekama
        pienikoiraenkeli kirjoitti:

        Myös minulla on erittäin huono kokemus Viikin Yliopistollisen eläinsairaalan toiminnasta tältä viikolta. Eläinlääkäri oli nuori nainen, epävarma ja töykeä. Uhkaili viranomaisilla jos eläintä yritetään viedä takaisin kotiin. Olisi pitänyt tehdä koiran lopetuspäätös heti ilman että edes mitään kunnon diagnoosia tai syytä heikolle kunnolle saatiin. Tutkimuksia ei tehty, sai happea ja kipulääkkeitä. Lääkäri uhkaili tekevänsä lopetuspäätöksen itse jos minä en sitä pian tee. Siihen kait eläinlääkärillä ei ole oikeuksia. Eläinlääkäri oli tosi epävarma ja ei kait halunnut tai osannut tehdä mitään toimenpiteitä, siksi ehdotti heti lopettamista. Hän ei yhtään osannut ajatella asiaa omistajan kannalta vaan oli hyvin vihaisen oloinen kokoajan. Kun koirani kunto heikkeni sanoi eläinlääkäri vihasta puuhkuen että nyt se päätösvalta siirtyi minulle ja lähti ovet paukkuen hakemaan piikkiä. Taisi suuttua kun ei ehtinyt lopettamaan koiraani vaan se nukkui itsestään pois, koska eläinlääkäriä en enään nähnyt. Hoitaja pahoitteli tapahtunutta, hän oli erittäin mukava ja osasi ajatella asiaa omistajan näkökulmasta. Tapahtunut oli järkyttävää koska kaikki tuli niin yllättäen. Koirani oli vielä illalla juoksennellut pihalla ja yöllä kaikki oli toisin. Luultavasti sydän petti. Toivottavasti Espoossa olisi tulevaisuudessa oma 24 h eläinlääkäripäivystys. Ja toivon että en ikinä joudu viemään viikkiin koiriani...

        Viikin pieneläinsaala.Tosi huono paikka.Olimme koirani kanssa autoonnettomuudessa(auto ajoi suojatiellä päällemme)Kolaripaikalla poliisit totesivat,että koira ontuu toista jalkaansa ja se on hyvä viedä lääkäriin tutkittavaksi.
        No mieheni ja poikani veivät koiran tänne kyseiseen"viikkiin" ilmoittautuivat vastaanotossa ja selittivät asian jonka takia olivat tulleet.Vastaanottohenki pyysi istumaan ja odottamaan.Siellä sitten odotettiin koko lauantai-ilta 8-9 h.mutta emme vaan päässeet lääkärin vastaanotolle.Oli kuulemma niin paljon akuutteja tapauksia,että tätä auton alle jäänyttä koiraa ei nähtävästi noteerattu mitenkään.
        Näin miehelleni sanottiin,että akuutit ensin kun hän kävi tänä aikana 2-kertaa kysymässä ja kiirehtimässä asiaa.Kello 21.30 mieheni ja poikani katsoivat ja koska koirassakaan ei näkynyt mitään ulkoisia merkkejä onnettomuudesta,että heille odotus riitti.Elikkä he lähtivät pois pääsemättä lääkärin vastaanotolle.
        Tästä jäi niin paha ja huono kuva kyseistä paikkaa kohtaan ,että en voi suositella kokemuksemme perusteella kyseistä paikkaa kenellekää.
        Mielestäni kyseinen paikka vaatii täydellisen tuuletuksen,jos ymmärrätte mitä tarkoitan,siis ylhäältä alas asti ja ensisijausesti tlhäältä,sillä sieltä tämä kaikki johtuu.Toivon ,ettei tarvitsisi mennä enää ikinä kyseiseen paikkaan.
        ps.tämä tarina on tosi...


      • tibethana
        pienikoiraenkeli kirjoitti:

        Myös minulla on erittäin huono kokemus Viikin Yliopistollisen eläinsairaalan toiminnasta tältä viikolta. Eläinlääkäri oli nuori nainen, epävarma ja töykeä. Uhkaili viranomaisilla jos eläintä yritetään viedä takaisin kotiin. Olisi pitänyt tehdä koiran lopetuspäätös heti ilman että edes mitään kunnon diagnoosia tai syytä heikolle kunnolle saatiin. Tutkimuksia ei tehty, sai happea ja kipulääkkeitä. Lääkäri uhkaili tekevänsä lopetuspäätöksen itse jos minä en sitä pian tee. Siihen kait eläinlääkärillä ei ole oikeuksia. Eläinlääkäri oli tosi epävarma ja ei kait halunnut tai osannut tehdä mitään toimenpiteitä, siksi ehdotti heti lopettamista. Hän ei yhtään osannut ajatella asiaa omistajan kannalta vaan oli hyvin vihaisen oloinen kokoajan. Kun koirani kunto heikkeni sanoi eläinlääkäri vihasta puuhkuen että nyt se päätösvalta siirtyi minulle ja lähti ovet paukkuen hakemaan piikkiä. Taisi suuttua kun ei ehtinyt lopettamaan koiraani vaan se nukkui itsestään pois, koska eläinlääkäriä en enään nähnyt. Hoitaja pahoitteli tapahtunutta, hän oli erittäin mukava ja osasi ajatella asiaa omistajan näkökulmasta. Tapahtunut oli järkyttävää koska kaikki tuli niin yllättäen. Koirani oli vielä illalla juoksennellut pihalla ja yöllä kaikki oli toisin. Luultavasti sydän petti. Toivottavasti Espoossa olisi tulevaisuudessa oma 24 h eläinlääkäripäivystys. Ja toivon että en ikinä joudu viemään viikkiin koiriani...

        Nyt nuo sydämettömät roistolääkärit - varsinkin naiset - ajautuvat yksityispuolelle jo osaamattomina kandeina ja valmiina rahastamaan. Oma rakas koirani joutui tällaisen teurastushimoisen krapulaisen kanditytön kynsiin. Salamapäätös ja lopetus kuulematta omistajaa.
        Lauantaijuhlinnan jälkeen krapulaista kandia v.....tti tulla sunnuntaina päivystykseen.Lopetti vain julmasti koirani ilman esirauhoitusta. Siitä vaan kanyloinnissa repi tassun ensin repaleelle.... koira huusi tuskasta...... meni kipusokkiin..... sai tuskallisen sydänkohtauksen...... kandi kiroilee.... eikö se vielä prkle mene pois......
        Sokissa lähdin, kädessäni pieni karvatupsu koirani hännästä, raastava tuska sydämessä, tunne siitä että minä petin uskollisen ystäväni.

        Tiedoksi: Valittaa ei kannata. Läänineläinlääkärit suojelevat kolleegoitaan. Korpit eivät korpin silmiä noki.
        Suomen eläinsuojelulaki suojelee vain ja ainostaan eläinlääkäreitä.


    • koirakärsimus

      Minä olen taas nyt suomalainen ja olen hirveassa pulassa. Rakastan koiria ja silloin kun olin henkisesti vakavasti sairas otin omale koira.
      Nyt olen vähän helpomalla tööllä mutta tosisesti pienella palkalla. Maksut vievat kaikki rahat. Vuokra, sähkö ja TV on koko minun palkka 1300 euro vähän viellä vähempi. Syön työpaikassa asikkaan jäänöksiä ja olen oma koiralla huomannut että hampaat tulee itsestään pois. Hän on vasta 3 vuotias villakoira ja viime aikona hän on alkanut itkemaan syötessä. Korvatulehtus on paari kerta maksanut 300 euro lääkkeet pluss kannelmäellä eläinlääkärissä paari tutkimusta .
      Mitä mul pitää tehdä että koira ei joutusi kärsimään. Kun ei ole mistäkiin kuluja vähentää. ja tulot aina vaan huononevat. Onko se valtio mitä kutsutan hyvinvoitavaksi, tai raaka kopio USASTA

      • aunip

        viet eläinlääkärille joka tapauksessa koiran ja katsot mitä sanovat, selitä tilannettasi!


      • surussa

        120 euroa maksoi vanhan ukkomme lopettaminen... Hieman pahalta tuntuu maksaa tuollaisia summia varsinkin kun pari pientä piikkiä annetaan.


    • wukityu.

      Vanha aloitus, mutta ajankohtainen.

      Minulle tuli äkillisesti hoitooni koira, jonka isäntä joutui tehohoitoon äkillisesti.
      Koira sairastui, ja vein koiran klinikalle missä sitä oli hoidettu ensimmäiset 6- vuotta.Oli lauantai päivä. Klikalla oli tehty pentutarkastukset, sterilointi, ynnä muut allergiatestit, yhtäkään laskua ei ole omistaja jättänyt maksamatta ja tässä tapauksesa koiralla oli vakuutus.
      Koiralle tehtiin toimenpiteitä ja paljon tutkimuksiakin.

      Loppulasku oli 820 euroa, minulla ei ollut rahaa maksaa ja pyysin laskua en saanut. He tarvitsivat todisteen että koira on hoidossa, jota minulla ei ollut.
      Soitin miesystävälleni joka siirsi summan tililleni, onneksi meillä oli sama tili. Miesystäväni oli taas toisella paikkakunnalla, ei päässyt lumastaa meitä.

      Kun myöhemmin koiran omistaja toipui, ja onneksi koirakin.
      Hän soitti paikkaan ja sanoi suoraan mitä oli mieltä paikasta, kyseessä oli hyvin tunnetun ja erittäin varakkaan koira.
      Hän otatti koiran paperit kyseiseltä klinikalta ja etsi uuden lääkärin.

      • ette ymmärrä yhtään

        Miksi miehen piti siirtää summa tilillesi, jos teillä on sama tili? Samalle tilillehän ei voi rahaa siirtää. Ainakin minun verkkopankkini ilmoitti, kun vahingossa näppäilin oman tilinumeroni, ettei samalle tilille voi siirtää rahaa.

        Ja vaikak on tunnettu ja varakas, silti hänelllä on samat säännöt kuin muillakin. Pitäsikö voida noin vain luottaa ihmisiin että maksavat laskunsa? Näin ei toimi arkielämä. VAlitettavasti.

        Olen itse yrittäjä ja kyllä minulle on jättänyt muutama varakas ja hyvinkin tunnettu ihminen maksamatta laskunsa. He vain eivät maksa. Ystävällisesti hymyillen lupaavat kerta toisensa jälkeen. Maksu tulee vasta kun asia viedään oikeuteen.

        Tuskinpa klinikka paljonkaan itki tuon "tunnetun ja varakkaan" ihmisen asiakkuusmenetystä. Kuulostaa vaativalta ja erittäin hankalalta asiakkaalta. Vielä varmaankin riittää asiallisia asiakkaita. En ymmärrä miksi tuo wukityu syyttää klinikkaa, että hoidot pitää maksaa. Klinikka ei voi toimia ellei ihmiset maksa laskujaan. Koskaan ei voi olla varma maksavatko jos antaa laskun. Et saa autokorjaamoltakaan autoasi pois ellet maksa korjaamista. Joissain korjaamoissa tietenkin tutut asiakkaat saavat laskun.


      • xxx3
        ette ymmärrä yhtään kirjoitti:

        Miksi miehen piti siirtää summa tilillesi, jos teillä on sama tili? Samalle tilillehän ei voi rahaa siirtää. Ainakin minun verkkopankkini ilmoitti, kun vahingossa näppäilin oman tilinumeroni, ettei samalle tilille voi siirtää rahaa.

        Ja vaikak on tunnettu ja varakas, silti hänelllä on samat säännöt kuin muillakin. Pitäsikö voida noin vain luottaa ihmisiin että maksavat laskunsa? Näin ei toimi arkielämä. VAlitettavasti.

        Olen itse yrittäjä ja kyllä minulle on jättänyt muutama varakas ja hyvinkin tunnettu ihminen maksamatta laskunsa. He vain eivät maksa. Ystävällisesti hymyillen lupaavat kerta toisensa jälkeen. Maksu tulee vasta kun asia viedään oikeuteen.

        Tuskinpa klinikka paljonkaan itki tuon "tunnetun ja varakkaan" ihmisen asiakkuusmenetystä. Kuulostaa vaativalta ja erittäin hankalalta asiakkaalta. Vielä varmaankin riittää asiallisia asiakkaita. En ymmärrä miksi tuo wukityu syyttää klinikkaa, että hoidot pitää maksaa. Klinikka ei voi toimia ellei ihmiset maksa laskujaan. Koskaan ei voi olla varma maksavatko jos antaa laskun. Et saa autokorjaamoltakaan autoasi pois ellet maksa korjaamista. Joissain korjaamoissa tietenkin tutut asiakkaat saavat laskun.

        No just ! Vitun ääliö


    • Zinca

      Käytin vanhempaa koiraa eläinlääkärillä koska halusin tietoa eräästä vaivasta ja jos olisi jo aika lopettaa eläin. Eläinlääkäri suorastaan kieltäytyi lopettamasta koiraa ja määräsi lääkityksen jonka hinnaksi tuli yli 400 euroa. Haluan vaihtaa lääkäriä nyt koska tuntuu että tässä vain rahastetaan eläimen hyvinvoinnin kustannuksella!

    • Kaikki maksaa

      Huh huh, kaikenlaisiin lekureihin olette törmänneet.
      Taitaa todellakin olla ala villiä länttä, varsinkin kokemattomalle lemmikin omistajlle.
      Toki koiran/kissan kasvattajant taatusti neuvovat auliisti sopivan lääkärin, jolle eläimensä vie. Ilmeisesti useimmat kirjoittajista eivät tätä "palvelua" ole saaneet:(.

      Viikistä samaa mieltä, viimeinen paikka, mihin menen, mutta jos on pakko, niin pysyn itse tiukkana ja tarkkana. Espoossa lähinnä käyty viimeisen 20 v aikana, löytynyt hyvät luottolääkärit, mutta myös pari kertaa hätäpäissä menty "lähilääkärille". Valitettavasti on näitä kovasti opiskelleita lekureita, jotka kyseenalaistavat kokemuksella hankitun tiedon esim synnytyongelmista tms.
      Itselleni ei ole katastrofeja tullut, mutta tiedän runsaasti virhediagnooseja, jotka jo puhelimessa pystyin toteamaan vääriksi oireiden perusteella. Ja jos koiralla on vaikka jalka kipeä, niin ei silloin ihan pakko ole verikokeita ottaa! Kyllä niillä lekureilla on rahankiilto silmissä, jotka näin tekevät.

      Mielestäni pitäisi ihan yleisellä tasolla painottaa, että eläimen hankkiminen vaatii paitsi vastuuta myös rahaa! Tyhjätaskut hankkivat "halpoja" koiria ym ja sitten ollaan ihmeissään, kun ekana vuonna rokotuksiin ja mahdollisiin pikkuvaivoihinkin uppoaa jo tonni tai ainakin ainakin eläimen hinta tuplaten.
      Eli koira hankittakoon vasta, kun talous tasapainossa, opiskelijoilla tms harvoin on vielä varaa "varautua" edes omiin ylimääräisiin kuluihin.

      Vielä lyhyt esimerkki: koiralleni kehittyi välilevytyrä ilmeisesti onnettomuuden takia, kuukauden palkka (kohtuullinen) meni parissa päivässä.
      Toki se oli vararahastossa ja koira onneksi kunnolla vakuutettu. Niin, ja minäkin soitin spesialisteja läpi, vihdoinkin yksi sitten soitti vielä takaisin, peruttiin seuraavan päivän aika ja leikkasi koirani ylityönä jo saman päivänä klinikan jo sulkeuduttua, mistä kaunis kiitos meni vielä myöhemmin kukkien ja "konjakin" kera. Näin tapahtui, eri paikassa toki, myös koirani keisarileikkaus, ylityöksi meni sekin ja vielä kahden lääkärin voimin pennut saatiin maailmaan.

      Voisi em operaatioiden hinnalla tehdä joitakin kivoja etelänmatkoja, mutta valinta tämäkin, mihin rahansa lykkää.

    • tieto lisää tuskaa

      Miksi te ihmiset pidätte lemmikeitä jos ette halua maksaa niiden sairauskuluja?

      Tietenkin vaihtoehto vois olla kouluttautua itse eläinlääkäriksi, jolloin voi hoitaa omat eläimensä ilmaiseksi.

      Yritysvetoisilla eläinlääkäriasemilla on vastuu yrittäjällä, jolloin hinnoissa pitää ottaa huomioon toimitilat, kalusto, tarvikkeet. Joka hetki ei ole eläntä siinä vastaanotolla. Entä jos yhden eläimen hoito vie päiviässä aikaa vaikkap 4 tuntia, millainen summa pitää olla, että eläinlääkäri saa kaikki kulunsa katettua ja niin että hänelle jäisi vielä vähän voittoakin pakolisetn kulujen lisäksi. Jos yrittäjäeläinläkärillä on työntekijöitä, hän muös maksaa palkat sivukuineen vaikka ei olisi jonain päivän yhtään eläintä käynyt vastaantotolla. Rahaa ei tule kuin taivaasta.

      Eläinkääkärin koulutus kestää vuosia. Eikä ole mitenkään helppo ammatti. Lemmikkieläinten omistajat myyös päättävät itse, annataanko hänen lemmikilleen se viimeinen piikki. Eläinlääkärin valvollisuus on hoitaa eläintä, jos asiakas niin pyytää. Jos uskaltaa edes ehdottaa eläimen lopettamista, asiakas saattaa suuttua ihan raivopäisesti. Lemmikki on joillekin koko elämä ja ihmisillä on usein hämärtynyt tieto että eläin on eläin. Ei ihminen.

      Palvelujen ostaja ei selvästikään tiedä mistä kirjoittaa. Hänellä ei ole tietoa eläinlääkäriasemien toiminnasta ja kannattavuudesta. Se, että verotuloja on, ei ole sitli tae suuresta rikkaudesta. Työtä tekemällä Suomessa ei rikastu. Ja kenen kannattaa kouluttautua vuosikausia ellei ole edes toiveita saada työtään kunnollista palkkaa.

    • Suhteellisuudentaju

      Eläinlääkärit ovat usein todella "kutsumusammatissa". He asettavat eläimet ihmisen yläpuolelle. Sanon tämän omasta kokemuksesta, sillä olin itsekin tuollainen, kunnes tulin uskoon ja arvoni muuttuivat. Tottakai edelleen pidän eläimistä, erittäin lämpimästi. Mutta nykyään minua säälittäisi laskuttaa satoja euroja jonkun mummon katin hoidosta. En myöskään ehdottaisi (saati vaatisi) eläimen hoitamista/kiusaamista hoidoilla maailman tappiin, vaan yhdessä omistajan kanssa päätämme miten kauan ja kalliisti tutkitaan/hoidetaan. Lämmin vuorovaikutus jättää kaikille hyvän mielen, vaikka eläin päädyttäisiin lopettamaan.

      • Ihan on siis pähkähullua alkaa elvytysyrittää jotain koiraa!!! Tehohoitoa koiralle???? Siis ihan pimeää. Koira on koira ja joskus eläin sitten kuolee.
        Kunniallinen lopetus koiralle on arvokkainta ja fiksuinta.


    • rampe1954

      VAARA VAARA VÄLTTÄKÄÄ!

      Minulla on erittäin huono kokemus 4.8 Viikin Yliopistollisen eläinsairaalan toiminnasta kyseessä oleva eläinlääkäri oli nuori vuonna 2012 valmistunut nainen, 5 minuutin tutkimuksen jälkeen sanoi "jos ette panosta tähän koiraan se pitää lopettaa."
      Käytös oli erittäin epäammattitaitoinen, koppava ja ylimielinen. Meitä hän ei uhkaillut virannomailla vaan teki meistä eläinsuojeluilmoituksen kurssikaverilleen ympäristökeskukseen. Sieltä kävi yhtä kokematon eläinlääkäri nainen, joka ei edes vaivaantunut tutkimaan koiraa vaan määräsi sen lopetettavaksi, jos koiralle ei tehtäisi noin 2000 € edestä leikkauksia. Aikaa lopettamiselle annettiin pari viikkoa.

      • Kallista on

        Kissan sydänäänien kuuntelu, kilpisrauhasarvojen tutkimus verikokeesta resepti ja lääke helsinkiläisellä klinikalla 234 euroa ja kyseessä tänä vuonna neljäs käynti samsn asian takia.


      • ei koskaan enää

        Viikki on ihan sairaan huono paikka oli sitten kyseessä mikä eläin tahansa. Ensimmäiseksi ilmoittavat aina että eutanasia kannattaa päättää nyt ja heti. Uhkailevat.

        Jos kyseenalaistaa kommentit eutanasiasta, antavat arvion leikkauksesta. Hinnat pyörivät 1500 - 2000 euron välissä, muilla samat leikkaukset noin 300 euroa. Väittävät hintojen perustun päivystys hinnastoon. Kyseenalaistan moisen hinnaston. Mikä tekee kandin tekemän leikkauksen hinnan 100 % korottavana vain sen takia että eläin on sairastunut illalla, eikä pääse omalle eläinlääkärilleen.

        Viikin eläinlääkäreiden ja henkilökunnan käytös on myös sitä luokkaa, että kannattaisi jotain asiakaspalvelu kursseja käydä. Tätä samaa on jatkunut niin kauan kun Viikkiin muuttivat. Johtokin on taitanut vaihtua, olisikohan syynä muutaman eläinlääkärin painostus?


      • Kallista on kirjoitti:

        Kissan sydänäänien kuuntelu, kilpisrauhasarvojen tutkimus verikokeesta resepti ja lääke helsinkiläisellä klinikalla 234 euroa ja kyseessä tänä vuonna neljäs käynti samsn asian takia.

        On turhaa kuunnella kissan sydänääniä ja mitata kilpirauhasarvoja. Mitä niille sitten tehdään: sydänleikkaus kissalle vai? Kilpirauhashormonia kissalle vai? Ei ole totta. Niitä arvoja sitten seuraillaan vai, kuten ihmiselläkin? Ei ole totta.


      • ei koskaan enää kirjoitti:

        Viikki on ihan sairaan huono paikka oli sitten kyseessä mikä eläin tahansa. Ensimmäiseksi ilmoittavat aina että eutanasia kannattaa päättää nyt ja heti. Uhkailevat.

        Jos kyseenalaistaa kommentit eutanasiasta, antavat arvion leikkauksesta. Hinnat pyörivät 1500 - 2000 euron välissä, muilla samat leikkaukset noin 300 euroa. Väittävät hintojen perustun päivystys hinnastoon. Kyseenalaistan moisen hinnaston. Mikä tekee kandin tekemän leikkauksen hinnan 100 % korottavana vain sen takia että eläin on sairastunut illalla, eikä pääse omalle eläinlääkärilleen.

        Viikin eläinlääkäreiden ja henkilökunnan käytös on myös sitä luokkaa, että kannattaisi jotain asiakaspalvelu kursseja käydä. Tätä samaa on jatkunut niin kauan kun Viikkiin muuttivat. Johtokin on taitanut vaihtua, olisikohan syynä muutaman eläinlääkärin painostus?

        Viikissä ilmeisesti järki vielä jyllää, kun suoraan kertovat, milloin eläin on sairas.


    • napsu3

      Anteeksi? Te valitatte täällä siitä, että koirienne hoitaminen maksaa? Tuliko yllätyksenä? Jos koira on sairas, sitä ei voida parantaa muuta kuin leikkauksella, joka yllätys yllätys, maksaa rahaa, ettekä siihen suostu, näettekö itse kenties jotain muuta vaihtoehtoa kuin lopettaminen? Ziisus.
      Eläinlääkärin velvollisuus on auttaa kärsivää eläintä ja tämä käsittää myös eutanasian.

      Sitten Viikistä: 11-vuotias alati sairasteleva koiramme on käynyt siellä yhteensä kuuden vuoden ajan. Siellä on löydetty monta sairautta, joihin on löytynyt hyvä lääkitys, ja matka jatkuu. Itse en mistään hinnasta veisi koiraani muualle, paitsi pienten vikojen takia, kuten silmätulehdusten. Viikissä hoito, laitteet ja esimerkiksi anestesiologia on niin viimeisen päälle, että sieltä saa kyllä todella laadukasta, väittäisin, että Suomen parasta hoitoa. Sydänsairaan koiran hammashoitoa en muualla suostuisi teettämään.
      Lääkäreistä, ja uskokaa tai älkää, kaikki on varmaan näiden vuosien aikana tavattu, ei ole mitään pahaa sanottavaa.

      Ja kyllä, kallista on, en uskalla edes laskea, paljonko rahaa on mennyt. Mutta en edes aio. Kun koira on otettu, se on hoidettava. Piste. Jos rahaa ei ole, on tyydyttävä kultakalaan.

    • fsdfsdfsdf

      Köyhien ihmisten ei pitäisi ottaa eläimiä, jos ei ole varaa HOITAA NIITÄ!

    • Ikävä

      Oma 5v kissa jouduttiin viemään viikonloppuna yöllä päivystykseen kun ei syönyt ja oli muutenkin poissaoleva. Tekivät 700€ kokeet välittömästi ja vastaus oli että ei tietoa diagnoosista mutta haluaisivat ottaa hänet yöksi tiputukseen mutta tuo yö maksaa 1000€. Eikä tietoa ennusteesta. Kissani oli minulle korvaamaton mutta ei ollut varaa maksaa 2000€ kun ennuste todella epävarma. Kohtuuttoman hinnan takia rakas kissani siirtyi ajasta iäisyyteen. Kaipuu ja tuska on kova. Kyseessä maatiais kissa jolle ei saatu vakuutusta.

    • Koiran äiti

      Meillä ei ole huonoa sanottavaa parin-kolmen kerran kokemuksella Viikistä siitä, miten koiraa/meitä on palveltu, mutta leikkaus hinta-arvio tuntuu vaihtelevan kummallisesti. Tammikuussa sanottiin hinta x, ja eivät kertoneet anestesia hintaan tulevasta lisästä, 120 e ja nyt jälkeenpäin ajateltuna suullinen sopimus on myös sopimus, ja ajattelin vedota kuluttaja suoja lakiin. Eli luvattu hinta täytyisi siis olla se missä haarukassa sanotaan leikkauksen olevan, että sen ajattelin reklamoida. Ja ystäväni on opiskellut eläinlääkertiedettä pari vuotta, ja sanoi saman, mitä joku yllä, että siellä on laitteet viimeisen päälle. Ja toinen harmillinen asia oli muuten, että leikkausajasta luvattu soitto kesti ja kesti ja kesti.

      Siihen, kun kommentoidaan sitä, kun ihmiset valittaa täällä eläinten hoidon kalleudesta, sanoisin heille sen, että voi oikeesti tulla yllättäviä kuluja, kriisejä jotka aiheuttaa kuluja, sairauksia joista tulee kuluja (perheenjäsenten), eli siis kun kaikki ynnää yhteen, on täysin ymmärrettävää, että nuo leikkaus hinnat tuntuu isoilta. Ja tosiaan itseänikin ihmetyttää se hintavaihtelu on isoa.

      • KOiran äiti

        siis tammi-helmikuussa tuli voimaan se anestesia lisä, josta ei mainittu tammikuun puolessa välissä mitään. kenties eivät tienneet, mutta hinta kuuluisi olla se, mitä on luvattu.


      • KOiran äiti
        KOiran äiti kirjoitti:

        siis tammi-helmikuussa tuli voimaan se anestesia lisä, josta ei mainittu tammikuun puolessa välissä mitään. kenties eivät tienneet, mutta hinta kuuluisi olla se, mitä on luvattu.

        ja olen myös sitä mieltä, että kun lemmikki on otettu, se kuuluu hoitaa.


    • eläinlääkäreistä

      Luin aika järkyttyneenä viestejänne - vanha ketju, mutta nostetaan. Asun toisessa EU-maassa ja meillä on aivan ihana eläinlääkärijärjestelmä. Esimerkkinä vaikkapa nyt kissallani ollut korvatulehdus. Ensimmäinen käynti, tutkimus, korvien putsaus, tippapullo ja tarkistuskäynnit 45 euroa. Eläinlääkäriltä meni korvien tutkimuksiin korvahoitoon lähemmäksi tunti ekalla kerralla. Tarkastus käynnit on ilmaisia ja niin monta kuin tarvitaan. Toinen kissani hoidettiin saman eläinlääkäriaseman eläinsairaalassa ja otettiin verikokeitakin, mutta jouduttiin lopulta nukuttamaan. Munuaisten huuhtelu ja hoito sekä verikoeseuraunta kesti useita päiviä ennen nukuttamista. Kaikki kulut olivat noin 200 euroa. On ihana tunne, kun voi viedä eläimen hoitoon luottavaisin mielin - eikä tarvitse varata aikaakaan - eikä tarvitse sydän syrjällään pelätä silkkaa rahastusta eläimen hyvinvoinnin kustannuksella.

      • MitäVertaat

        Kerrotko myös keskimääräisen tulotason tässä EU-maassa?
        Ja oliko hoitopaikka julkisen systeemin vai yksityinen? Jos se oli TV-sarjoissakin nähtyjen vapaaehtois hoitolaitoksen hinta, niin ei ole oikein vertailukelpoinen.


    • Alantunteva

      Ottakaa huomioon, että eläinlääkärin laskuun sisältyy 24% alvia. Kunnaneläinlääkäri saa virkatehtävien hoitoon peruspalkaa, jonka lisäksi toimenpiteistä menee toimenpidemaksu. Yksityisillä tällaista ei ole, vaan koko ansio on saatava toimenpiteestä. Yksityisellä on maksettavana myös kalliit tilavuokrat sekä laitteisto, joka kaiken lisäksi on yksityisellä puolella myös huomattavasti laajempaa kuin kunnallisella. Ja eläinlääkäritoiminta eivätkä lääkkeet ei ole kelan tukemia, kuten esimerkiksi ihmisten hoitossa.
      Eri maiden välillä eläinlääkärikuluihin vaikuttaa myös kyseisen maan verotus, yleinen tulotaso, vuokrat sekä alvin osuus laskusta. Eläinlääkärikoulutus on Suomessa kuusivuotinen lisensiaattikoulutus, joten sekin kannattaa ottaa huomioon.
      Lemmikkieläinten pito katsotaan Suomessa harrastukseksi, jota valtio ei tue. Se kannattaa ottaa huomioon lemmikkiä hankkiessa.

    • vierailija56

      Olen erittääin huolestunut osastolle otettujen eläinten perushoidosta. Omistajia laskutetaan ruokailusta, ulkoilutuksista ja puhtaanapidosta. Ruokaa koirani ei saanut, tuskin sen kanssa kukaan ulkoilikaan ja puhtaanapidossa näin puutteita ja koirani sai ihotulehduksen, joka ihan haisi. Tätä tulehdusta vaikka se oli vihertävän värinen kukaan ei huomannut tai hoitanut. Eläimen hoidosta ei piitattu haluttiin vain eutanasiaa ja eläimen voinnin romahtamista( jotta kandit pääsevät harjoittelemaan lopettamista). Eläimeni todella pelkäsi tätä henkilökuntaa.

    • ihanakissani

      Minun 15- vuotias kissani teki kuolemaa ja ajattelin viedä sen eläinlääkäriin, jottei sen tarvitse enää pahemmin kärsiä. Minulla on ollut elämäni aikana useita kissoja, joten olin tutustunut jo vaiheeseen, jolloin alkavat kuolemankellot soittamaan.
      Kun vein kissani Tuusulan päivystävään eläinlääkäriin, niin tämä nainen aloitti, että eihän tämä kissa vielä kuolemaa tee ja otatti kokeita ym. alkoi muutaman sadan euron rahastus ja kolmena päivänä ajot lääkäriin. Kolmannen päivän jälkeen kissani kuoli kotiin. Kun soitin eläinlääkärille niin ja sanoin, että miksi et nukuttanut kissaani, jonka takia sinne alunperin menin hän alkoi puhelimessa esittämään, että tottakai hän olis sen nukuttanut. Pelkäsi ehkä että nauhotan puhelua.
      Tämän surullisen kokemuksen jälkeen ja kissani monen kärsimyspäivän lisäksi olen oppinut, että jo puhelimessa otan selville toteutuuko toiveeni vai alkaako rahastus. Tämä neuvoksi teille kaikille jotka ovat vaikeassa tilanteessa, kun eläin pitää lopettaa. Tuusulaan päivystykseen en mene enää kuin hätätapauksessa ja toivon, että eläinääkäri on joku muu kuin kyseinen nainen.

    • Maukkur

      Kannattaa kyllä ottaa lemmikille vakuutus, niin isommatkin leikkaukset tai muu onnistuu. Eläimet eivät kai saa Kela-korvaustakaan, voisikohan siksikin hinnat tuntua korkeammilta ihmisiin nähden. Me ollaan käytetty Espoon Equivet pieneläinklinikkaa, sijaitsee Vermon raviradan yhteydessä ja minun mielestä ollut kohtuulliset hinnat kaikissa toimenpiteissä. http://www.equivet.fi/

      • joonaikalapsellisia

        Kyllä sitä yhdelle lemmikille vakuutuksen ottaakin, mutta jos on useampia, niin on pelkät vakuutusmaksut melkoisra rahastusta. Ja jos menee kertomaan, että on vakuutus....laskuakin tulee. Jonkun tahon olisi hyvä puuttua asiaan.
        Elämänkokemus ja ihmiselämän/talouselämän kokemuskin on kyllä lapsen kengissä niillä nenäkkäillä tyypeillä jotka ovat kommentoineet tyyliin 'jos ei ole varaa hoitaa..". Eilinen Nokian dip.insinööri saattaa olla tämän päivän isosti velkaantunut työtön. Elämää ei voi täysin varmistaa etukäteen


    • Janne123

      Kannattaa valita eläinlääkäri, joka ei ole ulkomaisen sijoitusrahaston omistama. Hintaero on huima, koska sijoittajat haluavat itselleen lihavan siivun lemmikkisi hoidosta. Kissani leikkaus olisi maksanut ulkomaisessa omistuksessa olevassa eläinlääkärissä 650 euroa, mutta 100% kotimaisessa eläinsairaalassa hinta oli 340 euroa.

    • Hiimän

      Vitun persaukiset älkää hankkiko eläimiä jos ei oo paaluu ylläpitää/elättää niitä. Mul on sitä herkkuu mitä köyhät kutsuu rahaks ni ei oo ongelmaa eläinlääkärimaksujen kans. Mul on niin rikkaat vanhemmat et itseasias mul ei oo ongelmaa minkäänlaisten muidenkaan maksujen kanssa. Mul on reilu 200 neliön kattohuoneisto helsingistä. 2 audia ja vene hernesaaressa. Löytyy myös kesämökkii ja muuta pienempää omaisuutta. Elektroniikkaa, soittimia jne. On mulla 2 dobermanniakin joiden kustannuksista ei paljon tarvi huolehtia. Rentoo ku ei tarvi tehä duunia ja on silti rahaa enemmän ku pystyy oikeestaa spendaa. Kattelen just netistä et mitä tänään hankkisin itelleni. Illal vois lähtee johonki huorakapakkaa metsästää pillua. Ku te persaukiset painatte duunia ni mä siemailen margaritoja ja nautin viimeisistä kesäpäivistä MUN veneellä kyrpä kohti taivasta ja sitä vähän hinkaten. Mul on koirat mukana. Ainii mul on myös lentolippu varattu thaimaahan lokakuun 1. Huom vaan menolippu! Oon siel varmaa koko talven ja tuun takas nauttii mun omaisuudesta ku tääl kotosuomessa taas kelit sen sallii. Aidos amigos! Kraassias.

    • Aadn

      No money = no dog, lot of money = lot of dogs! Näin se vaan menee, vanha viidakon laki pätee edelleen! Kiitos juha Sipilä rahoista ja koirista! Terveisin Al abukar diakra niang

    • Toi8

      Miettikää siellä alimmalla yhteiskunnan rappusilla olevat duunarit, jos teidän töistä veloitetaan 60 euroa alv 0. %, on vähintäänkin kohtuullista, että korkeakoulutetuista eläinlääkäreistä veloitus on 130 euroa alv0%, eikö totta.

    • Anonyymi

      Vanha ketju mutta nostan kun on itselleni ajankohtainen. Kaikki täällä toistaa miten eläintä ei pidä hankkia jos siitä ei ole valmis maksamaan! Joo olen samaa mieltä, siksi omistankin tällä hetkellä "vain" kissan, säästänkin parhaillaan koiraan , että sen menoihin.
      Mutta eläinlääkäreiden hinnoissa on HURJIA eroja, eikä se aina kerro laadusta. Samassa kaupungissa voi olla yksityisten klinikoidenkin välillä älytön ero, toisessa esim kissan kastrointi maksaa 200€, toisessa 450€!
      Täällä Tuusulassa taas ehdottomasti paras on kunnallinen eläinlääkäri Einar Eriksson. Ja myös halvin. Lähes kaikki tuusulalaiset nimeää joko hänet tai Askeleen Tuusulan parhaaksi (Facebook 😂)
      Pointtina oli, että rahaa pitää löytyä jos lemmikki sairastuu, mutta myös näin internet-aikaan ottaa järki käteen ja googlettaa hyviä/rahan arvoisia eläinlääkäreitä. Ettei tule turhaan maksettua 5000€, kun 2500€ olisi saanut parempaa hoitoa. Kuten tässä ketjussa hyvin moni Viikin eläinsairaalasta kertoo; todella huonot kokemukset ja todella iso lasku.

      • Anonyymi

        Hintaerot johtuu usein laitteistoista. Esim. nukutuksen turvallisuudessa on suuri ero, tehdäänkö se suonensisäisesti vai inhalaatioanestesiana. Nukutukset on suuri riski eläimelle (kuten ihmisillekkin). Moni ei ymmärrä miten suuri ero on siinäkin, että onko paikalla vain leikkaava lääkäri vai myös potilasta ja elintoimintoja seuraava hoitaja. Oma astmaatikkoni ei mene kuin inhalaatioanestesiaan, jossa on paikalla kaksi henkilöä. Se maksaa enemmän kuin halvemmat paikat, mutta en halua saada soittoa: "valitettavasti"... Toki sen voi edelleenkin saada, koska nukutus on tosiaan aina iso riski, mutta ainakin olen yrittänyt minimoida riskit.


    • Anonyymi

      Voi Viikki ja muka autatte!!!
      Olin niin shokissa etten kyennyt ajattelemaan sillä hetkellä.Lääkäri ei vaivautunut katsomaan ultra ja rontgenkuvia vaan opiskelija tuli kertomaan vain että piikki vaan.Koirani oli leikattu reilu kuukausi sitten samassa paikassa ja olisivat lopettaneet jo silloin.Kauheaa kohtelua,täysin tunteetonta kohtelua.Olen vasta nyt kyennyt ottamaan selvää,koirani oltaisiin voitu hoitaa Viikki muistuttaa elämäni kauneimmasta kokemuksesta joka olisi voitu välttää!!!!

      • Anonyymi

        Siis kauheimmasta!! Eläinlääkäriin pitäisi voida luottaa!!! Veit jotain kaunista ikävä kyllä niin päin.Häivy ihmiset tuovat rakkaitaan ja sinä olet siellä vastassa nyrpein naamoin,yhtäkään hyvää asiaa ei suustas tule saati sitten pientä hymyn vilausta.Rääkkäät ja valehtelet et ainakaan halunnut pelastaa pikkuistani.Jos olis rahaa haastaisin oikeuteen ei se toisi takaisin mutta jos pelastaisin edes yhden hengen olisi se sen arvoista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe