Luterilainen kirkko on paras

Kaineus

Sanokaa mitä sanotte, luterilainen kirkko on paras kaikista. En voisi koskaan kuvitella eroavani siitä. Se on ajattelevien ihmisten viisas kirkko.

20

722

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanota syntiä

Synniksi.
      Kirkon tulisi olla moraalinen tien näyttäjä, mutta se ei tuomitse mitään syntiä jopa pedofiilit voivat kuulua kirkkoon.
      Ei ota mantaa mihinkään syntiin vaikka tulisi juuri näyttää moraalinkin suunnan.

Onko kukaan nähnyt kirkon ottavan kantaa mihinkään syntiin joka turmelee?
      Ainut minkä se tuomitsee on aikuiskasteen suorittajat ja heluntailaiset.

• synniksi.

Ei noin voi väittää, etteikö se syntiä synniksi sanoisi. Kirkko julistaa rasismin ja sen lisäksi myös isänmaallisuuden selkeästi synniksi, liputtaa monikulttuurisuuden puolesta ja haluaa mahdollisimman paljon pakolaisia, mieluiten kaikkein kauimpana meistä kulttuuriltaan olevia ja heikoimmin sopeutuvia, rikastuttamaan Suomen kulttuuria.

• esimerkkejä

Mihin lahkoon tai suuntaukseen sinä kuulut?

Oletko Luthersäätiöläinen?

Kertoisitko niistä tapauksista, kun sinun seurakunnassasi on erotettu pedofiileja?

Koska kritisoit kirkkoa siitä, ettei siellä eroteta pedofiileja, kuulunet varmasti seurakuntaan, jossa on pedofiileja erotettu.

kerroppas tästä seurakunnastasi, että miten seurakunnassasi tarkkaillaan sitä, että ketkä kaikki seurakunnassasi ovat pedofiilejä ja millä tavoin te sitten erotatte nämä, joita te kutsutte pedofiileiksi?

Juuri tänään oli uutisissa, että yksi tyypillinen pedofiili jäi kiinni Helsingissä:
        keski-ikäinen mies, joka makaa tyttölapsia. Yleensä nämä pedofiilit ovat avioliitossa olevia miehiä, jotka makaa tyttölapsia.

Millä tavoin teidän seurakunnassanne on nämä pedofiilit tunnistettu ja erotettu seurakunnastanne?

• joo seppi
        esimerkkejä kirjoitti:

Mihin lahkoon tai suuntaukseen sinä kuulut?

Oletko Luthersäätiöläinen?

Kertoisitko niistä tapauksista, kun sinun seurakunnassasi on erotettu pedofiileja?

Koska kritisoit kirkkoa siitä, ettei siellä eroteta pedofiileja, kuulunet varmasti seurakuntaan, jossa on pedofiileja erotettu.

kerroppas tästä seurakunnastasi, että miten seurakunnassasi tarkkaillaan sitä, että ketkä kaikki seurakunnassasi ovat pedofiilejä ja millä tavoin te sitten erotatte nämä, joita te kutsutte pedofiileiksi?

Juuri tänään oli uutisissa, että yksi tyypillinen pedofiili jäi kiinni Helsingissä:
        keski-ikäinen mies, joka makaa tyttölapsia. Yleensä nämä pedofiilit ovat avioliitossa olevia miehiä, jotka makaa tyttölapsia.

Millä tavoin teidän seurakunnassanne on nämä pedofiilit tunnistettu ja erotettu seurakunnastanne?

hellari tai AD.

• UusPetrus
        synniksi. kirjoitti:

Ei noin voi väittää, etteikö se syntiä synniksi sanoisi. Kirkko julistaa rasismin ja sen lisäksi myös isänmaallisuuden selkeästi synniksi, liputtaa monikulttuurisuuden puolesta ja haluaa mahdollisimman paljon pakolaisia, mieluiten kaikkein kauimpana meistä kulttuuriltaan olevia ja heikoimmin sopeutuvia, rikastuttamaan Suomen kulttuuria.

kaiken sallivalta humanistilta!

Onko raamattu kaiken salliva? Onko isänmaallisuus syntiä?
        Monikulttuurisuus on hyvä asia, johonkin pisteeseen.
        Mutta entä naispappeus? (En näköjään pääse tämän asian yli-niin paljon se on mielestäni ristiriidassa Jumalan sanan kanssa)

Kysymys Sinulle: uskotko kirjoitettuun Jumalan sanaan ehdottomasti, vai teetkö kompromisseja?

• luutu

On Jumalan tehtävä, ehkä se ei siksi tuomitse.

• S. Eko

ev-lut. kirkko on maailaman paras Suomen ev-lut. kirkko! Kuka tuota epäilisi!

• ja voit olla

voit olla varma että saatanakin voi se todistaa

• Matti E Simonaho

Minun tunnustus

A. Kaiken Luoja ei ole [usko]lainen. Kukaan Sielujen Valtakunnassa ei ole [usko]lainen. Kukaan minun sielullisessa sukupuussa ei ole [usko]lainen. Niin en myöskään Minä ole [usko]lainen. Kukaan ennen minua mainituista ei kanna ristiä sisällä eikä ulkona, niin en myöskään minä sitä kanna, koska se on puolestani jo kannettu. Minä en tee Luojan kuvaa enkä kuvaa pyhistä Äideistä tai pyhistä Isistä jotka ovat Sielujen Valtakunnassa. Minä en palvo kuvia, rakennusia tai mitään maan päällä tai vesissä maan alla. Minä en kumarra niitä enkä palvo niitä, kuten en myöskään palvo ja kumarra niitä jotka sellaisia esittää, koska sellaisten kuvien esittäminen ja palvominen on Luojan ja Sielujen Valtakunnan Laissa kielletty.

I. Minä tiedän kuka minä olen minun maallisen identiteettini ja sukupuuni, ja minun sielullisen sukupuuni kautta; Minä olen Suomalainen, minkään muunlainen minä en ole. Minä, minun mieleni, minun sieluni, minun sielullinen sukupuuni jossa on kaikkien esivanhempieni sielut, Sielujen Valtakunta jossa on kaikki pyhimmät Äidit ja kaikki pyhimmät Isät Luomisesta saakka, ja johon kaikkien veljieni ja siskojeni sielulliset sukupuut on sidottu maailmassa, joka on Ainut Luojan Pyhä Seurakuta ja Ainut Luojan Pyhä Sielullinen Yhteisö, ja Luoja on O I A. Ja me kaikki olemme 1. Sanat ja teot jotka yhdistää kaikki ihmiset Sielujen Valtakunnan kautta Luojaan on Sielujen Valtakunnasta ja Luojasta. Sanat ja teot jotka ei tee sitä, ei ole Sielujen Valtakunnasta eikä Luojasta.

O. Minun Tunnustus on laadittu Luojan ja Sielujen Valtakunnan Pyhän Kaavan ja Lain mukaan jonka nykyään tunnemme IO Käskynä. Se mikä ei lahkoile eikä ole rikkinäinen on aito. Jos sinä missään mielessä kiellät yhdenkään Minun Tunnustuksessa mainituista, kiellät kaikki jotka Minun Tunnustuksessa on mainittu, ja sen mukaan sinut myös tuomitaan; Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. IMI

http://kivi.suomalaiset.org/kivi.pl?nayta=sukupuut

• ML213

Niin, ainakin helpoin teoreettinen tie pelastukseen.Pelastus ihmisen tiedostamatta koko tapahtumaa.Lie Raamattu muuttunut puhuessaan monista ahdistuksista ja sydämenuskosta.

• vaimoni mies

Jumalan voimaa, pidätkö häntä pikkunilkkinä, häh

• omasta mielestänne

Lutheri, os. Luder, Lers Leevi Lestadius Lapin Marian kansa ja tuhansia muita kristinuskon saatanallisuuden sanansaatajia ovat todella hyviä opettajia. Niillä opeilla pääsee taatusti niin syvälle helevettiin ettei paluuta ole.
      Koska meille aletaan opettamaan selvää Jumalan ja Jeesuksen oppeja?

• helluntailaine-n

ajattelevia ja viisaita uskovaisia, jotka käyvät huutelemassa naapuri-palstalla hävyttömyyksiä kasteista ym.?

• harras(telija)

No sen voi sanoa, että riippuu mikä on kirkossa varsinaisesti luterilaista? Riippuu mitä tarkoitetaan ajattelulla ja mikä on sitten viisautta? Minä sanon, että se ei ole oikein Martti Lutherilainen, ei paras, ei ajatteleva eikä järin viisas. Eikä senkään kaikkia päiviä ole vielä nähty. Toivottavasti et joudu pettymään.

• crocoodiile

kuitenkin eri mieltä.

Itse kuulun luterilaiseen kirkkoon, mutta en halua mitenkään ajatella että "jee, tää kirkko on paras". Jeesuksen sanaahan me kaikki viemme.

• hengellinen yhteisö

Minäkin koen luterilaisen kirkon itselleni parhaaksi.

Olen kyllä ajatellut, että joudun eroamaan, koska kirkossa harjoitetaan naispastoreiden eriarvoistamista ja vähemmistöseksuaalien eriarvoistamista. En kylläkään tahtoisi erota, mutta tuntuu jo siltä, että omatunto syyttää niin paljon siitä, kun kuuluu yhteisöön, jossa ihmisten eriarvoistamista harjoitetaan.

Jos ja kun eroan, niin en minä liity mihinkään muuhun seurakuntaan tai kirkkoon. Koen luterilaisen kirkon hengelliseksi kodikseni ja kirkolla on ollut paljon merkitystä elämässäni syntymästni alkaen. En siis vaihda kirkkoani mihinkään, jos nyt kuitenkin siitä joudun eroaamaan. Surulliselta ja raskaalta tuntuu erota.
      Toivoisin, että voisin olla kirkossa jatkossakin.

• son totta

Oot oikeesa, sä oot oikeassa. Lutherin os Luder on meille paras jumaluuden valehtelija ja me kannamme sanamme valheellisuudemme alttarille hänen muistoksi saatana puolesta. Ilman Luderia meillä olisi maailmassa paljon työtömiä. Kristinusko usko on muutaman sata miljoonaa pistänyt heistä maan alus hommiin että meillä olis tilaa elää. Ja oikeaoppisuuden nimessä poltamme pahimpia noitina ettei tuu liikaa porukkaa maapallolle.
      Paras on paras vaikka saatanaa edustas!

• luutu

Uskonnot on ihan yhtä hyviä, mitä väliä, ku päämäärä on sama? Ootko tutustunu kaikkiin uskontoihin yhtä hyvin ku tähän luterilaisuuteen?

• Anonyymi

on mielenkiintoista miten samat poliittiset päättäjät jotka haluavat päättää kaupunkilaisten rahoista kaupunginvaltuustosta haluavat myös käyttää valtaa ja päättää seurakuntalaisten rahoista kirkossa. Onko tämä Kristuksen tarkoittama seurakunta vai onko tämä vallanhaluisten ihmisten porvari llinen yhteisö jossa puuhastella ja puuhastella-an nautitaan eduista ja nautitaan palkkaa harhautettujen kirkon maksavien ihmisten kustannuksella

• Anonyymi

Maallistun kirkkoa ja luterilaisia seurakuntia ei ohjaa pyhä henki vaan vallanhalu, urasuunnittelu, kannanotot maalisiin asioihin kuten seksuaalivähemmistöihin ja homoliittoihin. Eksyksissä ollaan totisesti

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      259
      18195
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      85
      10410
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      373
      6982
    4. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      61
      5279
    5. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      38
      4611
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      83
      3361
    7. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      117
      2972
    8. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      95
      2490
    9. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      29
      2037
    10. MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen

Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä
      Painonhallinta
      25
      1833
    Aihe