...tanan Katainen.....

P.e.p.e.

Se on siinä ja siinä, mutta kyllä Matti ja Sirkka-Liisa näyttävät vielä ;)

11

754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P.e.p.e.

      Nyt saisi kyllä f:t hieman pokata.

    • Sanelma*

      voisi ehkä olla paikallaan?

      • P.e.p.e.

        Vaikka oletkin ollut aina suosikki* feministejä, nyt en ymmärrä (*ehkä juuri siksi). Jyrkihän on ollut valokeilassa tässä hetken aikaa ja kyllä mielestäni Jyrki on ajanut voimalliseti myös naisasiaa.


      • Sanelma*
        P.e.p.e. kirjoitti:

        Vaikka oletkin ollut aina suosikki* feministejä, nyt en ymmärrä (*ehkä juuri siksi). Jyrkihän on ollut valokeilassa tässä hetken aikaa ja kyllä mielestäni Jyrki on ajanut voimalliseti myös naisasiaa.

        Totta sinänsä, että mikäli eläkkeiden verotuskohtelu oikeudenmukaistetaan, niin se koskenee ainakin tällä hetkellä enemmän naisia. Enpä tosiaan tullut ajatelleeksi siltä kantilta. Tulevaisuudessa, mikäli sodilta vältymme *koputtaa päätään* eläkeläisten sukupuolijakauma tasoittunee.


      • Sanelma*
        P.e.p.e. kirjoitti:

        Vaikka oletkin ollut aina suosikki* feministejä, nyt en ymmärrä (*ehkä juuri siksi). Jyrkihän on ollut valokeilassa tässä hetken aikaa ja kyllä mielestäni Jyrki on ajanut voimalliseti myös naisasiaa.

        No jopa meni perille, just, viinan hinnan korotukset!! Todellakin.

        Mutta - kokoomus asialla, ja niinhän uutisessa todettiin, että korotus vaikuttaa vain vähävaraisten kulutustottumuksiin.... Eli no hätä, Pepe :) Ja etkös ole taas jossain pingopongomaassa siltoja hommaamassa, siellä viini on halpaa ja senjoritat kauniita....


      • P.e.p.e.
        Sanelma* kirjoitti:

        Totta sinänsä, että mikäli eläkkeiden verotuskohtelu oikeudenmukaistetaan, niin se koskenee ainakin tällä hetkellä enemmän naisia. Enpä tosiaan tullut ajatelleeksi siltä kantilta. Tulevaisuudessa, mikäli sodilta vältymme *koputtaa päätään* eläkeläisten sukupuolijakauma tasoittunee.

        Ei valtionvarainministeri voi suinpäin puuttua työnantajien ja palkansaajien välisiin neuvotteluihin, mutta kyllähän signaali on ollut voimakkaasti se, että julkisen sektorin naisvaltaisten alojen palkkoja on korjattava. Saman suuntaisia ajatuksia on julkistanut Masa. Tahtotilaa on mutta asiat ei aina ole ihan yksinkertaisia tai muutaman ihmisen päätettävissä, kuten tiedät.


      • Sanelma*
        Sanelma* kirjoitti:

        No jopa meni perille, just, viinan hinnan korotukset!! Todellakin.

        Mutta - kokoomus asialla, ja niinhän uutisessa todettiin, että korotus vaikuttaa vain vähävaraisten kulutustottumuksiin.... Eli no hätä, Pepe :) Ja etkös ole taas jossain pingopongomaassa siltoja hommaamassa, siellä viini on halpaa ja senjoritat kauniita....

        Se oli Kolli, joka kirjoitteli hupaisia siltatyömailta iloisella tuulella :)


      • P.e.p.e.
        Sanelma* kirjoitti:

        No jopa meni perille, just, viinan hinnan korotukset!! Todellakin.

        Mutta - kokoomus asialla, ja niinhän uutisessa todettiin, että korotus vaikuttaa vain vähävaraisten kulutustottumuksiin.... Eli no hätä, Pepe :) Ja etkös ole taas jossain pingopongomaassa siltoja hommaamassa, siellä viini on halpaa ja senjoritat kauniita....

        Itse en ymmärrä mihin nämä veronkorotukset perustuvat. Jos Katainen olisi itse saanut päättää, tuskin olisi moiseen ryhtynyt. Mielestäni viinan ymv. hinnat olisi pitänyt hiljalleen ajaa tismalleen samalle tasolle kuin keskim. euroopassa muuallakin. Kyllä siinä hässäkässä muutama maksa kiroilee, mutta pitäisi ajatella hieman nenää pidemmälle.


    • Kiito-Orava

      Minusta Katainen esitteli ihan hyvän budjetin. Erityisesti polttoaine- ja viinaveron nostaminen olivat ihan oikeita toimenpiteitä.

      Yksityisautoilua on hyvä saada rajoitettua, eikä se viinan juontikaan ole hyväksi.

      Ihan OK.

    • Joutoakka

      Palstojen teemat ei näköjään merkitse joillekin mitään.

      • P.e.p.e.

        Pidemmällä juoksulla. Taidat olla feministi vai?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe