palstalle tulevia kirjoituksia, niiden ahdistavuuden takia.
Joissakin kirjoituksissa köyhät luetaan kuin, johonkin alempaan - en edes osaa sanoa mihin.
Meitä, jotka emme voi tilanteellemme mitään, nyt eikä tulevaisuudessa, on paljon. Eli olemme loppuikämme "pelkkää paskaa - pelkkää mustaa paskaa".
En pysty
27
2732
Vastaukset
- nuo halveeraajat
voivat joutua katumaan sanojaan.Elämä kun on arpapeliä ja huomisesta ei tiedä kukaan.
- tosiasioista ei kannata vaieta
Valitettavasti, syyttään kukaan ei ole pitkäaikaistyötön. Muutoin köyhyys on aika pitkälle oma valinta. Ihmettelen, niitä jotka valittavat terveytensä tehneen heistä köyhiä. Kuitenkin Suomesa on mitä täydellisin sairaseläkejärjestelmä. Tietenkin, mikäli ei ole ollut töissä verokirjalla, niin eläkettäkään ei ole kertynyt.
- oma valinta
kun sairastuu vakavasti jo 40v,ei ole kerennyt hurjaakaan eläkettä,vaikka jo 14v alkoi työt.
- iässä eläkekertymää on
oma valinta kirjoitti:
kun sairastuu vakavasti jo 40v,ei ole kerennyt hurjaakaan eläkettä,vaikka jo 14v alkoi työt.
alle 20 vuotta.Jos sairaseläkkeelle jäät niin ei varsinainen työeläke juuri paljon tule olemaankaan.Oma vaimoni oli poissä työelämästä12 vuotta juuri eläkertymä vuosina.Nyt hän kuten myös minä laitamme hieman eläkevakuutuksiin joka kuukausi jotta kompensoisi ne menetetyt työvuodet. Ei se summa suuri/kk tarvitse olla.
oma valinta kirjoitti:
Sairaseläke lasketaan siten, että työvuosia olisi 63 vuotiaaseen asti, indekseillä korotettuna. Kaikista edullisinta olisi jäädä sairaseläkkeelle, ennenkuin ensimmäinen työvuosi on päättynyt. Tiedän henkilön, jonka sairaseläke on määrääntynyt lääkäri-palkan mukaan, vaikka ei ollut edes aloittanut opiskelua, riitti kun oli hyväksytty opiskelemaan.
Näistä syistä johtuen, en YMMÄRRÄ, kuinka sairastaminen aiheuttaa köyhyyttä! - jos käteen
tosiasioista ei kannata vaieta kirjoitti:
Sairaseläke lasketaan siten, että työvuosia olisi 63 vuotiaaseen asti, indekseillä korotettuna. Kaikista edullisinta olisi jäädä sairaseläkkeelle, ennenkuin ensimmäinen työvuosi on päättynyt. Tiedän henkilön, jonka sairaseläke on määrääntynyt lääkäri-palkan mukaan, vaikka ei ollut edes aloittanut opiskelua, riitti kun oli hyväksytty opiskelemaan.
Näistä syistä johtuen, en YMMÄRRÄ, kuinka sairastaminen aiheuttaa köyhyyttä!tulee 600 e siitä maksaa vuokran,niin elämiseen jää 200 e joten jos se ei ole köyhyyttä niin mikä?
- minimum level
Näistä syistä johtuen, en YMMÄRRÄ, kuinka sairastaminen aiheuttaa köyhyyttä!Olet sitä mieltä että sairaseläkkeelle jäämisen, samalla siis sairastumisen, ajankohta on niinkuin täysin valittavissa? Vedät vielä hatusta tuollaisen lääkäriesimerkin joka tuskin käy säännöstä vaan pikemminkin poikkeuksesta. Hohhoijaa.
Alkuperäiselle: ei näitä lukiessa auta muu kuin erotella jyvät akanoista. Jaksamista ja uskoa tulevaisuuteen sinulle! - Sairaseläkeläisen
minimum level kirjoitti:
Olet sitä mieltä että sairaseläkkeelle jäämisen, samalla siis sairastumisen, ajankohta on niinkuin täysin valittavissa? Vedät vielä hatusta tuollaisen lääkäriesimerkin joka tuskin käy säännöstä vaan pikemminkin poikkeuksesta. Hohhoijaa.
Alkuperäiselle: ei näitä lukiessa auta muu kuin erotella jyvät akanoista. Jaksamista ja uskoa tulevaisuuteen sinulle!Joka ajaa uudehkolla mersulla.Tekee näet paljon pimeitä töitä.Enemmän mitä moni terve.
jos käteen kirjoitti:
tulee 600 e siitä maksaa vuokran,niin elämiseen jää 200 e joten jos se ei ole köyhyyttä niin mikä?
Olet ilmeisesti ennen sairastumista, ollut erittäin pienipalkkaisessa työssä tai työttömänä, etkä ole viitsinyt kouluja käydä nuoruudessa. Siis olet tietyllä tavalla syyllinen itse omaan kurjuuteen.
- 14 v.
Olet ilmeisesti ennen sairastumista, ollut erittäin pienipalkkaisessa työssä tai työttömänä, etkä ole viitsinyt kouluja käydä nuoruudessa. Siis olet tietyllä tavalla syyllinen itse omaan kurjuuteen.
koulusta menin suoraan töihin,ja olin klo 22 asti.En jaksanut kuin vuoden,ja koulu jäi,jäin töihin.Äitiyslomat olen vain ollut pois töistä.Sairastumiselle en mitään voinut.
- vaieta
Sairaseläkeläisen kirjoitti:
Joka ajaa uudehkolla mersulla.Tekee näet paljon pimeitä töitä.Enemmän mitä moni terve.
Sinun ymmärrykselläsi pässi ei ole mitään merkitystä.Kato kaltasiasi kaikkitietäviä tosi kahjoja on hyvin paljon ja tuntuvat viihtyvän tällä palstalla onanoimassa omaa erinomaisuuttaan.
- minimum level
vaieta kirjoitti:
Sinun ymmärrykselläsi pässi ei ole mitään merkitystä.Kato kaltasiasi kaikkitietäviä tosi kahjoja on hyvin paljon ja tuntuvat viihtyvän tällä palstalla onanoimassa omaa erinomaisuuttaan.
Kerroitkin itsestäsi kaikki tarpeelliset tosiasiat. Hienoa että tässäkin toimit periaatteittesi mukaisesti.
Kun argumentit loppuvat alkaa alatyylinen nimittely. - l.e.
Koulujen käyminen tai pienipalkkaiseen työhön ajautuminen ei riipu vain omasta viitseliäisyydestä. Jokaiselle kansalaiselle ei yksinkertaisesti riitä korkeapalkkaista työtä, eikä opiskelupaikkaa, josta valmistuu suoraan sellaiseen työhön. Opiskelupaikan saamiseenkaan ei riitä oma erinomaisuus, jos yhtä paikkaa kohtaan on kymmenen erinomaista hakijaa. Eikä yhteiskunta toimisikaan, jos kaikki olisivat vain lääkäreitä ja juristeja. Näin ollen ihminen ei ole itse "syyllinen omaan kurjuuteensa". Aina on niitä, jotka eivät mahdu hyväosaisten joukkoon. Jotenkin yhteiskunnan pitäisi taata kaikille riittävä toimeentulo. Miten se tapahtuisi parhaiten, on jo vaikeampi kysymys.
- euron
jos käteen kirjoitti:
tulee 600 e siitä maksaa vuokran,niin elämiseen jää 200 e joten jos se ei ole köyhyyttä niin mikä?
päälle saisit (ellet jo saa) noin 170 euroa tukea.
- 600 €:n eläkkeelle
Saan tuon 600 € eläkettä seuraavalla kertymällä.
Työskentelin kohtuullisen hyvin palkatussa 3 vuotisen koulutukseni pätevöittämässä toimistotyöhön verrattavassa työssä 15 vuotta (palkka 1990-luvun alussa 12.500 mk/kk).
Sairastuttuani vaihdoin työpaikkaa, koska en kokenut enää itseäni päteväksi ko. työhön.
Opiskelin lisää AMK:ssa. Yritin selvitä työelämässä hakemalla, lisääntyneestä koulutuksestani huolimatta, yksinkertaisempia tehtäviä. Kokeilin 3 tai 4 yrityksessä, mutta terveyteni ei kestänyt niin, että olisin saanut mistään paikasta 1 vuoden yhtäjaksoista työrupeamaa.
Nämä lyhyet työsuhteet aiheuttivat sen, ettei työnantajan eläkelaitoksen tarvitse maksaa ns. tulevien vuosien eläkettä, lyhyeen työsuhteeseen perustuen.
Joten 600 € eläke on myös mahdollinen, koulutetulle, hyvä palkkaiselle, 20 vuotta työelämässä olleelle.
- Mikään ei ole niin yllättävää, kuin elämä. - - Torvi...
...Valitettavasti, syyttään kukaan ei ole pitkäaikaistyötön. Muutoin köyhyys on aika pitkälle oma valinta...
Tuossa taas yksi totuuden torvi laukoilee faktana asiosta joista ei tiedä mitään. Olen työskennellyt työttömyysturvan piirissä, joten faktatietoakin on. Ja sillä perusteella väitän, että olet täysin väärässä. Parempiosaiset väittävä vain tuollaisia pitääkseen paremman omantunnon. Mutta kyllä he vielä siitä saavat maksaa. Korkojen kera.
Kuuntelin juuri ohjelmaa, missä todettiin USA:ssa olevan jättilaman merkkejä. Sellainen iskee, itse odotan jo, että syksyllä, mutta joka tapauksessa ei kauaa kestä. Sen jälkeen Suomessakin on asiat sekaisin. Ehkä totuuden torvellakin on edessä pitkäaikaistyöttömyys. Sen olen pitkän elämäni aikana todennut, että sitä sanaa ihminen ei sano, minkä ympäri ei joudu käymään.
Tämän päivän työssäkäynnillään rehentelevä voi olla huomisen työtön. Ja köyhä. - työttömyys ei tarkoita köyh...
Torvi... kirjoitti:
...Valitettavasti, syyttään kukaan ei ole pitkäaikaistyötön. Muutoin köyhyys on aika pitkälle oma valinta...
Tuossa taas yksi totuuden torvi laukoilee faktana asiosta joista ei tiedä mitään. Olen työskennellyt työttömyysturvan piirissä, joten faktatietoakin on. Ja sillä perusteella väitän, että olet täysin väärässä. Parempiosaiset väittävä vain tuollaisia pitääkseen paremman omantunnon. Mutta kyllä he vielä siitä saavat maksaa. Korkojen kera.
Kuuntelin juuri ohjelmaa, missä todettiin USA:ssa olevan jättilaman merkkejä. Sellainen iskee, itse odotan jo, että syksyllä, mutta joka tapauksessa ei kauaa kestä. Sen jälkeen Suomessakin on asiat sekaisin. Ehkä totuuden torvellakin on edessä pitkäaikaistyöttömyys. Sen olen pitkän elämäni aikana todennut, että sitä sanaa ihminen ei sano, minkä ympäri ei joudu käymään.
Tämän päivän työssäkäynnillään rehentelevä voi olla huomisen työtön. Ja köyhä.Jos joutuisin työttömäksi, niin mitenköhä tulisin silloin köyhäksi. Olen töissäkäyddessänikin elänyt senverran säästeliäästi, jotta minulle on myös jäänyt sukanvarteen. Jos jäisin työttömäksi, saisin 2 vuotta ansiosidonnaista. Sinäaikana voisin varmasti keksiä jonkun keinon hankkia rahaa. Voisin esimerkiksi ostaa jonkun vanhan asunnon ja remontoida sen ja myydä voitolla. Siintä saaduilla rahoilla, taas voisin hankkia uuden ja sitä rataa...
On tuietenkin paljon muitakin mahdollisuuksia, työllistää itsensä, kunnes taas ammatillisia taitoja joku tarvitsee niin paljon, että palkkaisi minut töihin. Jos halua on, Suomessa ei KENNENKÄÄN tarvitse kärsiä köyhyyttä. - kärsii.
työttömyys ei tarkoita köyh... kirjoitti:
Jos joutuisin työttömäksi, niin mitenköhä tulisin silloin köyhäksi. Olen töissäkäyddessänikin elänyt senverran säästeliäästi, jotta minulle on myös jäänyt sukanvarteen. Jos jäisin työttömäksi, saisin 2 vuotta ansiosidonnaista. Sinäaikana voisin varmasti keksiä jonkun keinon hankkia rahaa. Voisin esimerkiksi ostaa jonkun vanhan asunnon ja remontoida sen ja myydä voitolla. Siintä saaduilla rahoilla, taas voisin hankkia uuden ja sitä rataa...
On tuietenkin paljon muitakin mahdollisuuksia, työllistää itsensä, kunnes taas ammatillisia taitoja joku tarvitsee niin paljon, että palkkaisi minut töihin. Jos halua on, Suomessa ei KENNENKÄÄN tarvitse kärsiä köyhyyttä.sairaseläkeläinen,jolla ei kunto riitä mihinkään työhön.
- Kaavailusi...
työttömyys ei tarkoita köyh... kirjoitti:
Jos joutuisin työttömäksi, niin mitenköhä tulisin silloin köyhäksi. Olen töissäkäyddessänikin elänyt senverran säästeliäästi, jotta minulle on myös jäänyt sukanvarteen. Jos jäisin työttömäksi, saisin 2 vuotta ansiosidonnaista. Sinäaikana voisin varmasti keksiä jonkun keinon hankkia rahaa. Voisin esimerkiksi ostaa jonkun vanhan asunnon ja remontoida sen ja myydä voitolla. Siintä saaduilla rahoilla, taas voisin hankkia uuden ja sitä rataa...
On tuietenkin paljon muitakin mahdollisuuksia, työllistää itsensä, kunnes taas ammatillisia taitoja joku tarvitsee niin paljon, että palkkaisi minut töihin. Jos halua on, Suomessa ei KENNENKÄÄN tarvitse kärsiä köyhyyttä.Elämä on arvaamatonta. Et sinäkään tiedä, mitä huominen mahdollisesti tullessaan tuo. Ei tarvita kuin paha kolari tai muuta sellaista. Tuollainen retostelusi osoittaa vain äärimmäistä typeryyttä.
1990-luvun laman myötä moni rikas huomasi olevansa entinen rikas, eikä ole vieläkään köyhyydestä ylös noussut. Nyt arvellaan, että seuraava lama on entistä pahempi. Se, että se tulee, on väistämätöntä. Itse uskon, ettei siihen mene edes kauaa.
Syvän laman myötä sinunkin kaavailusi heittäisivät häränpyllyä. - elämässä kun
Kaavailusi... kirjoitti:
Elämä on arvaamatonta. Et sinäkään tiedä, mitä huominen mahdollisesti tullessaan tuo. Ei tarvita kuin paha kolari tai muuta sellaista. Tuollainen retostelusi osoittaa vain äärimmäistä typeryyttä.
1990-luvun laman myötä moni rikas huomasi olevansa entinen rikas, eikä ole vieläkään köyhyydestä ylös noussut. Nyt arvellaan, että seuraava lama on entistä pahempi. Se, että se tulee, on väistämätöntä. Itse uskon, ettei siihen mene edes kauaa.
Syvän laman myötä sinunkin kaavailusi heittäisivät häränpyllyä.ei aina käy niinkuin on kaavaillut.
- kela
jos käteen kirjoitti:
Etkö sä saa asumistukea ?
- Kyllä vaan!
Työvoimatoimiston ja Kelan mukaan olen B-luokan kansalainen koska olen työtön sairas.
Menessäni keuhkoputkentulehduksen takia terveyskeskuksen päivystykseen minut luokiteltiin D-luokan potilaaksi, eli ei tärkeäksi.
Kyllä oli taas hymyssä pitelemistä!- päänsärkypää
Meilläpäin on melkoinen tuska päästä terveyskeskukseen, siellä puhelimen toisessa päässä tentataan pitkästi että mikä vaivaa ja miksi justnyt pitäisi sinne tulla.
(heitä vaivaamaan).
Sitten pääsinkin jälleen lyhytaikaiseen työhön ja eräänä aamuna päätä särki niin julmetusti ettei mikään auttanut, siis soitin terveyskeskukseen ja selitin tilannettani.
Tulipa ilmi että soitan työstä, kas kummaa, aika irtosi heti ja pääsin suoraan sisään.
Eipä tarvinnut muuta visertää kuin että pyörällä kestää kymmenen minuuttia tulla.
Olikohan tuo sattumaa? - eläkeläinen `
päänsärkypää kirjoitti:
Meilläpäin on melkoinen tuska päästä terveyskeskukseen, siellä puhelimen toisessa päässä tentataan pitkästi että mikä vaivaa ja miksi justnyt pitäisi sinne tulla.
(heitä vaivaamaan).
Sitten pääsinkin jälleen lyhytaikaiseen työhön ja eräänä aamuna päätä särki niin julmetusti ettei mikään auttanut, siis soitin terveyskeskukseen ja selitin tilannettani.
Tulipa ilmi että soitan työstä, kas kummaa, aika irtosi heti ja pääsin suoraan sisään.
Eipä tarvinnut muuta visertää kuin että pyörällä kestää kymmenen minuuttia tulla.
Olikohan tuo sattumaa?soitti tervariin vakavan sairauden vuoksi olisi tarvinnut lääkäriä aika löytyi 2 viikon kuluttua.Työssä kävijä sai samantien ajan.
- luusereita varten
päänsärkypää kirjoitti:
(heitä vaivaamaan).
Olikohan tuo sattumaa?katsotaan, että kaikki kunnolliset (työssäkäyvät) sairastavat pääsevät työnantajan järjestämään hoitoon. Olin työllistettynä kunnassa töissä, ja hämmästyin todella kun tulehtuneen jalan kanssa pyrin työpaikkalääkärille, en kelvannut- nimenomaan sen vuoksi, että olin työllisteetynä. Kuitenkin oli ihan normaali työsopimus ja palkkakin. Ei kuin terkkariin jonottamaan.
- joutasin pois
no kun tässä vielä vähän saa rahaa käteen kun on töissä pienipalkka ja kalliissa kaupungiss ajossa asuminen vie kaiken ei jäää elämiseen mitään .
Kun sitten eläkkeelle jään pian ei ole sitäkään vähää mikä nyt on joten enpä usko että jaksan elää
nytkin on vaikeaa olla ja elää .
En minä jaksa hakea ja täytellä lappuja ja niitä riittää paljon mitä pitää tietää ja osata
olkoon kaiikki vain , joutaa pois täältä .
kurjaa kerjäämistä vain ja oottamista että saa jotain avustuksia . ei ei en halua enk osaa niitten papereiden kanssa mitään .on tehty niin vaikeaksi kaikki ,ja se kai tarkotuskin ettei kaikki edes niitä itselle kuuluvia avustuksia voi saada kun ei pysty ei kykene niitä laittamana ja täyttämään ja lisääämään kaikenlaisia lipuja liitteitä uudelleen jauudelleen .
Antaa olla turha roska vain roskakoriin niin se parasta on- sama ajatus
Minulla on lemmikkieläin, jota en voi jättää. Joskus tiukimmilla hetkillä olen ajatellut myrkyttäväni sen ja sitten itseni. Oikeastaan sitä jaksaa sen eläimen avulla ja sillä tiedolla, että jos seinä nousee vastaan lopullisesti, voin lopettaa kaiken.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 493747
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h603709Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062841Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv522579Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211679Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151639- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801261