lainsäädäntö? Hei haloo.
Kitisijät muistakaa, että katsuri tekee vain hänelle lainsäädänöllä tarkalleen määrättyä työtä.
Ei tavan katsurilta ole kukaan tullut kysymään mielipidettä Eu direktiiveistä, Suomen lainsäädännöstä, ministeriön päätöksistä tai AKE:n ohjeista.
Katsuri tekee vain sitä duunia jonka sisällön viisaammat ovat päättäneet.
PS. sama pätee varmasti myös tavan poliisiin, rajavartiaan, tulliin, oikeutta istuvaan tuomariin jne!!! Kaikkien em. duunien sisältö on määrätty ylemmältä taholta.
Kuka määrää katsuri
10
1323
Vastaukset
- kuitenkin
siitä huolimatta tervettä ÄLYÄ JÄRKEÄ saa,-pitäisi
myös käyttää jokaisessa mainitsemistasi Ammateissa.! - rj-vartija
Vaikka kuinka EU antaa katsastukseen sääntöjä,ne on aivan P:stä.
Esim mittarivalot,jos eivät toimi,niin siitä hylky
Minun mielestä tollasissa määräyksiä ei tarvi noudattaa kirjaimellisesti.
Miten mittarivalot vailuttaa turvallisuuteen,ja paljon muuta
Asiallinen katsuri tarkastaa asiallisesti liikenne turvallisuuteen vaikuttavat tekijät ajoneuvossa.- mittari-
valot on kokonaan pimeänä, on se turvallisuus riski. Kyse ei ole siitä mikä on kenenkin mielestä tärkeää, vaan siitä mitä määräykset sanovat. Lähtökohta lienee se että, jos autossa on joku varuste, sen tulee toimia. Jos niissä aletaan joustamaan, on asiakkaat koko ajan vailla suurempien vikojen hyväksymistä. Asiallinen autoilija pitää,tai ainakin laittaa/laitattaa autonsa kuntoon ennen katsastusta, eikä mene katsastus asemalle kerjäämään leimaa rikkinäisen auton kanssa.
- tiedät, et
paljonko sinulla on nopeutta kun ajelet pimeässä ilman mittarivaloja. Taidat olla kehä-III:n sisäpuolelta!!!
- oliko
tiedät, et kirjoitti:
paljonko sinulla on nopeutta kun ajelet pimeässä ilman mittarivaloja. Taidat olla kehä-III:n sisäpuolelta!!!
Kyllä mielestäni mittarivalot on hyvä toimia.,mut jos eivät toimi,voi laittaa penet ulkopuolisen lamput,jotka ei kuitenkaan häikäse.
Itse olen katsastanut autoja 30 vuotta,ja kyllä aikoinaan kun valitsin alan,ajattelin että nyt pääsen panemaan autoilijat kyykkyyn,että kyllä meissä useissa on vähän hitlerin poikasta,varsinkin nuoremmisaa. - Pena_Pena
mittari- kirjoitti:
valot on kokonaan pimeänä, on se turvallisuus riski. Kyse ei ole siitä mikä on kenenkin mielestä tärkeää, vaan siitä mitä määräykset sanovat. Lähtökohta lienee se että, jos autossa on joku varuste, sen tulee toimia. Jos niissä aletaan joustamaan, on asiakkaat koko ajan vailla suurempien vikojen hyväksymistä. Asiallinen autoilija pitää,tai ainakin laittaa/laitattaa autonsa kuntoon ennen katsastusta, eikä mene katsastus asemalle kerjäämään leimaa rikkinäisen auton kanssa.
Asiallinen autoilija pitää autonsa kunnossa koko ajan. Ei vain hetkeä ennen katsastusta.
- Kallevillejalmari
On hyvä, että joku sinua viisaampi on miettinyt säännöt, koska et itse näytä ymmärtävän mm. mittarivalaistuksen tärkeyttä. Moneen muuhunkin sääntöön pätee sama juttu.
Työpaikkani piha-alueella on erittäin selkeästi liikennemerkein osoitettu ajoneuvolla ajo kielto, joka koskee muita kuin henkilökuntaa. Silloin tällöin siinä kuitenkin kolisee. Maksajasta ei ole koskaan ollut epäselvyyttä. Selityksistä voisi tehdä surkuhupaisan kirjan. - pitäisi toimia??
mittari- kirjoitti:
valot on kokonaan pimeänä, on se turvallisuus riski. Kyse ei ole siitä mikä on kenenkin mielestä tärkeää, vaan siitä mitä määräykset sanovat. Lähtökohta lienee se että, jos autossa on joku varuste, sen tulee toimia. Jos niissä aletaan joustamaan, on asiakkaat koko ajan vailla suurempien vikojen hyväksymistä. Asiallinen autoilija pitää,tai ainakin laittaa/laitattaa autonsa kuntoon ennen katsastusta, eikä mene katsastus asemalle kerjäämään leimaa rikkinäisen auton kanssa.
...lähtökohta lienee se että, jos autossa on joku varuste, sen tulee toimia. Jos niissä aletaan joustamaan, on asiakkaat koko ajan vailla suurempien vikojen hyväksymistä...
= siis jos auton penkinlämmitin/ilmastointi/sähköinen antenni tms ei toimi, olisit valmis hylkäämään?
- m.lkku
Kyllähän se on monta kertaa nähty kuinka mu.kvitsi katsastaja kuitenkin määrää riippumatta siitä mitä isommat herrat ovat päättäneet.
- on aina
ollut: laki on kaikille sama vain tuomiot vaihtelevat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18649Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264616- 68577
- 104574
- 54537
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.48503- 47437