1) Mitä muuta kirkko on kuin temppeli ? Ja eikö raamatussa sanota älkää rakentako minulle temppeleitä vaan uskokaa itsessänne.
2)Mitä muuta kirkollisvero on kuin aneita ?
3)Ev.lut ja Ortodoksi pappi uskovat samaan jumalaan ja siunaavat joukkojaan sotaan toisiaan vastaan kumman puolella Jumala on ?
4)Miksi papit saa palkkaa eikö sitä hommaa pitäisi tehdä vakaumuksesta ?
5)Kun Jeesuksella oli vanhempi veli niin kuinka neitsyt maria oli neitsyt ?
6)Raamatussa sanottiin menkää ja tehkää pyhä kansa opetuslapsikseni tämä koski vain pyhää kansaa ?
Ihmettelen
14
547
Vastaukset
- l-h
2.........myos noilla ns.aneilla autetaan montaa huono- osaista.
4- 1. Tim. 5:18
Sanotaanhan kirjoituksissa: "Älä sido puivan härän suuta" ja "Työmies on palkkansa ansainnut".
6 ei koske vain pyhaa kansaa--Matt. 28:19
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen- NomeD
Noi argumentit ole kuullut ennenkin. sinulta jäi osa kysymyksistä vastaamatta ? Valaise minua , Kiitos.
- Admira
että kirkollisveroilla autettaisiin vähäosaisia. Ruokapaketitkin tulevat EY:sta. Kirko tase viime vuonna oli 2,7 miljardia euroa. Kirkko on liikeyritys, joka tuottaa suunnattomia voittoja. Sillä on rakennustoimintaa, sijoitustoimintaa valtavat maaomaisuudet. Kirkolla on valtava organisaatio, joten tottakai kirkollisveroista saatava 700 miljoonan euron potti siihen tarvitaankin. Se, että valtio maksaa 100 miljoonaa euroa yhteisöveron muodossa on jo aivan järjetöntä.
- yksi kysymys
NomeD kirjoitti:
Noi argumentit ole kuullut ennenkin. sinulta jäi osa kysymyksistä vastaamatta ? Valaise minua , Kiitos.
Missä kohdassa Raamattua sanotaan että Jeesuksella oli vanhempi veli? Ei muistu mieleen enkä löytänyt pikaisella selaamisella.. neuvoisitkos vähän mua kun en itse osaa.
- NomeD
yksi kysymys kirjoitti:
Missä kohdassa Raamattua sanotaan että Jeesuksella oli vanhempi veli? Ei muistu mieleen enkä löytänyt pikaisella selaamisella.. neuvoisitkos vähän mua kun en itse osaa.
Ei sitä raamatussa sanotakkaan se on vain tutkittu tosiasia niinkuin se että maria madgalena oli jeesuksen rakastajatar ja opetuslapsi. Raamatussa kun kerrotaan ne asiat mitkä sopii ja vielä niin että kaikkea voidaan tulkita 100 tavalla. Mielestäni uskonto on yksinäinen suurin syy sotiin ja epätoivoon.
- tuo on vain
NomeD kirjoitti:
Ei sitä raamatussa sanotakkaan se on vain tutkittu tosiasia niinkuin se että maria madgalena oli jeesuksen rakastajatar ja opetuslapsi. Raamatussa kun kerrotaan ne asiat mitkä sopii ja vielä niin että kaikkea voidaan tulkita 100 tavalla. Mielestäni uskonto on yksinäinen suurin syy sotiin ja epätoivoon.
sinun hypoteesisi? Se ei ole tutkittu tosiasia (lähteet kiitos? koko artikkeli tai lähdeviite kiitos :)).
Jos tarkoitat Qumranin tekstejä yms. tms. gnostilaisuutta niin ei noita uskontotieteellisesti samalla tavalla valideina pidetä kuin neljää vanhinta (raamatussa olevaa) evankeliumia.
---
Miten uskonnon suurin syy sotiin ja epätoivoon liittyy tähän Jeesuksen veljiin? Älä vaihda aihetta. :) - parempi?
Admira kirjoitti:
että kirkollisveroilla autettaisiin vähäosaisia. Ruokapaketitkin tulevat EY:sta. Kirko tase viime vuonna oli 2,7 miljardia euroa. Kirkko on liikeyritys, joka tuottaa suunnattomia voittoja. Sillä on rakennustoimintaa, sijoitustoimintaa valtavat maaomaisuudet. Kirkolla on valtava organisaatio, joten tottakai kirkollisveroista saatava 700 miljoonan euron potti siihen tarvitaankin. Se, että valtio maksaa 100 miljoonaa euroa yhteisöveron muodossa on jo aivan järjetöntä.
jos kulttuurihistoriallisesti arvokkaiden rakennus rahoitettaisiin kokonaisuudessaan yleisistä verotuloista eikä kirkollisverosta?
- Nimetön
parempi? kirjoitti:
jos kulttuurihistoriallisesti arvokkaiden rakennus rahoitettaisiin kokonaisuudessaan yleisistä verotuloista eikä kirkollisverosta?
omituista, ettei kirkko omilla valtavilla varoillaan pysty moista hoitamaan. Miksi niitä pitäisi verotuloilla maksaa.
- NomeD
tuo on vain kirjoitti:
sinun hypoteesisi? Se ei ole tutkittu tosiasia (lähteet kiitos? koko artikkeli tai lähdeviite kiitos :)).
Jos tarkoitat Qumranin tekstejä yms. tms. gnostilaisuutta niin ei noita uskontotieteellisesti samalla tavalla valideina pidetä kuin neljää vanhinta (raamatussa olevaa) evankeliumia.
---
Miten uskonnon suurin syy sotiin ja epätoivoon liittyy tähän Jeesuksen veljiin? Älä vaihda aihetta. :)- Markuksen evankeliumi 6:3
- Matteuksen evankeliumi 12:47, 13:55
- Paavalin Galatalaiskirje 1:19
- Apostolien teot 1:14
Marialla oli ilmeisesti kaksi avioliittoa. Ensimmäinen aviomies oli Joosef ja toinen oli "Alfeus" joka on mainittu Matt.10:3, Mark.3:18
Eli se Marian neitsyydestä. - .....
NomeD kirjoitti:
- Markuksen evankeliumi 6:3
- Matteuksen evankeliumi 12:47, 13:55
- Paavalin Galatalaiskirje 1:19
- Apostolien teot 1:14
Marialla oli ilmeisesti kaksi avioliittoa. Ensimmäinen aviomies oli Joosef ja toinen oli "Alfeus" joka on mainittu Matt.10:3, Mark.3:18
Eli se Marian neitsyydestä.Ihme tyyppi olet. Kyse (tai väitteesi) oli tässä VANHEMMISTA veljistä. Johan se jo ev. lut. kirkonkin opissa on että Jeesuksella oli veljiä.
Jeesus vain oli esikoinen. :) Maria oli neitsyt Raamatun mukaan ennen Jeesuksen syntymää. Ei varmastikaan ollut neitsyt sen jälkeen.. jo olisi Joosefilla ollut kurja avioliitto jos ei olisi vaimoaan saanut.
Ei kukaan ole Mariaa ikineitsyeksi väittänyt. Oletko sellaisessa luulossa? :D
- tuohon
1) kai sitä jossain pitää kokoontua.
2) ei ole pakko maksaa :D aneiksi ne muuttuvat omalla kohdallasi siinä tapauksessa jos itse koet saavasi syntisi anteeksi rahalla.
itse koen kirkollisveron kuin kymmenyksiksi. jos päähän ottaa niin aina voi erota kirkosta - helppo homma, hoituu netissä käden käänteessä. vapaissa suunnissa voi uskoa ihan vapaasti ilman kirkollisveroa. Ja ateistina ei tarvitse rahaa laittaa edes kolehtiin. Iisi juttu, turhaan täällä valitat :)
3) Raamatussa sanotaan jotain tappamisesta, tsekkaapas Jeesuksen sanoja vihollisista ja vihamiehistä. Mä en usko että Jumala on kummankaan puolella. Sä voit uskoa omasta puolestasi mihin vain, mutta Jessellä oli aika tiukka sana miekan käyttöä kohtaan ja vihamiesten vihaamista kohtaan. Mun mielestä on väärin siunata ketään mihinkään tappamiseen.
4) Papinkin täytyy elättää perhe ja ostaa itselleen ruokaa. Se on aika vittumainen homma tehdä rankkaa työtä jos ei ole varaa edes jääkaapin täyttämiseen, vuokran maksamiseen ja juniorit kiljuvat jaloissa ruokaa. Vakaumuksesta tuota työtä tehdäänkin, ei palkan saaminen ole joku poissulkeva vaihtoehto. En ymmärrä tällaista ajattelua. Saavatha vapaissakin suunnissa papit palkkaa vaikka kirkollisveroa ei tuolla ole.
Ihan hyvin voisit sanoa että miksi koulun opettajat saavat palkkaa? Sehän on kutsumusammatti tai sitä tehdään vakaumuksesta (opettajana tiedän tämän aika hyvin...:D) sitäkin.
5) tosta kysyinkin sulta tuossa toisessa viestissä.. kerro mulle missä kohdassa Raamattua Jeesuksella oli vanhempi veli (veljiä sillä oli, mutta vanhemmista veljistä ei löytynyt).. kun en itse muista tai löydä. :) Eli missä kohdassa näin sanotaan?
6) Raamatussa sanotaan että tehkää KAIKKI kansat opetuslapsikseni. Aluksi Pietarit ja kumppanit saarnasivatkin vain juutalaisille, mutta pian sanaa jaettiin kaikille. Apostolien teoissa Jumala ilmoittaa Pietarille?? (en muista) unessa että kaikki ovat samanarvoisia ihmisissä, juutalaiset ja kreikkalaiset (eli kaikki muut). Jumala ohjasi Paavaliakin pitkin pakanoiden kaupunkeja. Sanaa on saarnattava kaikille.
---
Ei millään pahalla, mutta pieneltä vääristelyltä paikoin vaikutti kysymyksesi. Jos raamattua noin hyvin tunnet että osaat pari sanaa vääristää ja kääntää tarkoituksen aivan päälaelleen niin varmasti löytäisit vastaukset itsekin kysymyksiisi etkä täällä kysyisi :) Ihan ovelalta ja älykkäältä kuitenkin vaikutat.- NomeD
Ei millään pahalla, mutta pieneltä vääristelyltä paikoin vaikutti kysymyksesi. Jos raamattua noin hyvin tunnet että osaat pari sanaa vääristää ja kääntää tarkoituksen aivan päälaelleen niin varmasti löytäisit vastaukset itsekin kysymyksiisi etkä täällä kysyisi :) Ihan ovelalta ja älykkäältä kuitenkin vaikutat.
Jep eli raamatun kohdat tuolla ylempänä viestissä.
On se kumma kun pakana joutuu sivistämään. Enhän voi väitellä mistään jos en olisi lukenut raamattua joskus. Siinä osuit oikeaan olen löytänyt vastaukset itse mutta halusin vain tietää mitä uskon veljillä on vastata väitteisiin/kysymyksiin. - uusiksi...
NomeD kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta pieneltä vääristelyltä paikoin vaikutti kysymyksesi. Jos raamattua noin hyvin tunnet että osaat pari sanaa vääristää ja kääntää tarkoituksen aivan päälaelleen niin varmasti löytäisit vastaukset itsekin kysymyksiisi etkä täällä kysyisi :) Ihan ovelalta ja älykkäältä kuitenkin vaikutat.
Jep eli raamatun kohdat tuolla ylempänä viestissä.
On se kumma kun pakana joutuu sivistämään. Enhän voi väitellä mistään jos en olisi lukenut raamattua joskus. Siinä osuit oikeaan olen löytänyt vastaukset itse mutta halusin vain tietää mitä uskon veljillä on vastata väitteisiin/kysymyksiin.Okei, selvitetäänpäs vähän.
Väitit että Jeesuksella on vanhempia veljiä.
Kysyin missä niin sanotaan.
Väitit että se todistettu jossain. Et antanut lähdeviitteitä tai artikkeleita. Eli bluffasit.
Sitten annoit Raamatunkohtia joissa Jeesuksen veljistä puhutaan. Olen samaa mieltä ja tunnen ne paikat. Mutta et antanut kohtia vanhemmista veljistä. Tottakai Jeesuksella oli perhe ja Marialla muitakin lapsia. Jeesus oli esikoinen :).
Mutta missä ovat vanhemmat veljet joita väitit olevan?? Älä bluffaa jatkossa kiitos.
Lisäksi sanoit että mielestäsi vakaumuksellisen työn tekijän ei tulisi saada palkkaa. Koskeeko tämä vaikka vakaumuksellista poliisimiestä tai vaikkapa vakaumuksellista yliopistontutkijaa?
Kuka ruokkii heidän perheensä jos palkanmaksu on kielletty?
Lisäksi olit kristittyjen kokoontumista vastaan. En ymmärrä miksi. Pitää sitä joku paikka olla. Kutsuttaneen sitä vaikka kirkoksi.
Lisäksi vääristit Raamatun sanaa väittämällä että Jeesus käski saarnata vain "Pyhälle" kansalle. Jos tsekkaat saman kohdan Matteuksen evankeliumin lopussa niin sanamuoto on "Kaikille kansoille".
Älä vääristele. Älä bluffaa. Ja jos jotain väität niin todistustaakka on sinulle. Kiitos ja hyvää yötä. :)
- lisää
>"4)Miksi papit saa palkkaa eikö sitä hommaa pitäisi tehdä vakaumuksesta ?"
Mulla on pari kaveria jotka tekee lääkärin töitä sen takia että saisivat auttaa ihmisiä. Heille se on jotain vakaumuksen ja kutsumuksen välillä.
Alkuperäisen kysymyksen valossa kysynkin, pitäisikö heidän palkanmaksunsa keskeyttää? Voisi tosin tulla ongelmia asuntolainojen kanssa...
:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h562950Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062711Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382431- 332269
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501928Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151549- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051235- 1771203
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060