toinen sai uskon, toinen ei saanut

korintossa

Kaikki Korinton seurakuntalaiset oli perhekunnittain kastettuja Kristuksen ruumiin eli seurakunnan jäseniä.

1Kor.12:13 "Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä"

Kaikki eivät kuitenkaan saaneet uskonlahjaa vielä silloin. Jumalalla on aikansa.

1.Kor.12:9 "TOINEN saa uskon samassa Hengessä"

Perheestäkin vain TOINEN kastettu puoliso voi saada kasteessa uskonlahjan. Koko perhe on kuitenkin pyhitetty kasteessa kolmiyhteisen Jumalan nimessä ja Hengessä.

1. Kor. 7:14 "Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä."

Korinttolaiskirje on kirjoitettu kastetuille Korinton seurakunnan jäsenille.

2

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiemurtelua

Hmm... toinen sai uskon toinen ei - vaan jäi uskottomaksi. Tuossa, muuten, oli kyse ERITYISESTÄ uskon lahjasta.

Nuohan ovat kaikki - jos tahdot tietää, sinä turha ihminen (kuten Sana sanoo), "armon lahjoja" eli armolahjoja eli lahjoja sulasta armosta.

Ef. 3:7
      jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armon lahjan kautta, joka minulle on annettu hänen voimansa vaikutuksesta.

On olemassa verraton TIE - voit saada kaiken sen, mitä toinen sai ja kolmaskin. Mutta et näemmä edes tahdo. Vaan tahdot olla uskoTON.

1.Kor.12:31
      Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.

1. Kor. 14:5
      Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.

1. Kor. 13:1-5 :
      1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
      2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
      3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
      4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
      5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,

1. Kor 13:6
      Ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa.

1. Kor 13:7-13 :
      7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
      8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.

9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
      10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
      11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
      12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.

13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

• Malcolm Hedding

myös nykyajanmuodossa eläessämmekin, sillä Pyhä Henki jakaa uskoon tulleille armolahjat aivan omalla ajallaan erikseen, niinkuin hän vain tahtoo ja näkee uskoon tulleen mitäkin armolahjaa tarvitsevan seurakunnan rakentumiseksi hengessä ja totuudessa, niinkuin on kirjoitettu: (1Kor.12-14 lukujen kirjoituksissa).

Perheessä myös molemmat puolisot voivat saada samat armolahjat, ettei sen suhteen ole eri jakoa näissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      83
      4597
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      110
      3820
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      173
      3612
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      55
      2046
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1259
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      129
      1104
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      140
      1050
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      963
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      882
    Aihe